نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

امروزه اکثر خانه‌ها به صورت آپارتمانی در متراژهای زیاد یا کم، ساخته می‌شوند که به طبع در اندازه دیگر نقاط خانه همچون اتاق، حمام و بخش‌های دیگر تاثیر گذار است و در نحوه چیدمان و دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه تاثیر گذار است اما اغلب افراد بیشتر برای دکوراسیون‌های فضاهای کوچک مشکل دارند و نمی‌دانند چه نوع وسایل و محصولاتی را در آن جای دهند.

یکی از نقاط مهم در خانه‌های کوچک، حمام است که برای دکوراسیون آن به مشکل برمی‌خورند و فکر می‌کنند که هیچ راه‌حلی برای حل این مسئله ندارند و باید بی‌خیال این موضوع شوند اما این یک فکر کاملا اشتباه است زیرا علاوه بر انتخاب مصالح مناسب همچون کاشی‌هایی با سایز کوچک و رنگ روشن در هنگام ساخت و طراحی اصلی حمام، راهکارهای بسیار زیادی برای بزرگ نشان دادن و چیدمان بسیار زیبای حمام‌های کوچک وجود دارد.

ما برای حلِ این موضوع یک مطلب جامع درباره دکوراسیون حمام‌های کوچک جمع‌آوری کرده‌ایم و چندین راه‌کار را برای دکوراسیون حمام‌های کوچک، شرح داده‌ایم پس اگر شما نیز چنین مشکلی دارید پیشنهاد می‌کنیم متن مفید و کامل زیر را مطالعه نمایید.

چه مواردی در دکوراسیون حمام‌های کوچک و بزرگ‌نمایی آن، نقش دارند؟

  • وان و وان جکوزی
  • شیرآلات
  • توالت فرنگی
  • روشویی
  • مواردی همچون رنگ، نوع کاشی و وسایل جانبی

آیا می‌توان برای دکوراسیون حمام‌های کوچک از وان و وان جکوزی استفاده کرد؟

برخی از افراد این نگرانی را دارند که در حمام‌های کوچک به دلیل کمبود فضا و متراژ کم نمی‌توانند از وان و وان جکوزی استفاده کنند اما وجود وان‌ و وان جکوزی‌هایی با سایز 90 در 90، 120 در 90 و 140 در 70 سانتی متری در بازار نشان می‌دهد که طراحان به فکر فضاهای کوچک نیز بوده‌اند همچنین ما به شما می‌گوییم که با استفاده از چند روش می‌توان به راحتی در هر حمامی با هر اندازه متراژی از وان و وان جکوزی استفاده کنید:

-          جای دادن وان در حمام‌های بزرگ به این شکل است که قسمت تعبیه شدن وان و دوش به صورت جداگانه است و با فاصله از هم قرار داده می‌شوند اما برای دکوراسیون حمام‌های کوچک می‌توانید وان را در زیر دوش جایگذاری کنید، به این ترتیب شما در فضای حمام بسیار صرفه‌جویی کرده‌اید.

-          وان‌های جکوزی برای دکوراسیون حمام‌های کوچک بسیار مناسب هستند چرا که در انواع سایزها در بازار موجود هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند لذا شما می‌توانید اندازه‌ای مناسب با فضای حمامِ خود را خریداری نمایید.

-          وان‌ و وان‌ جکوزی‌های سه گوشه انتخاب و پیشنهاد بسیار مناسبی برای فضاهای بسیار کوچک است و می‌تواند دکوراسیون حمام‌های کوچک را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارد.

-          طراحان ایرانی در تولید وان و وان جکوزی بسیار توانمند هستند پس اگر شما نتوانستید وان و وان جکوزی مناسبی را پیدا کنید می‌توانید از آن‌ها بواهید تا با توجه به اندازه حمام خود، وان و وان جکوزی مناسبی را برای شما طراحی کنند.

شیرآلات مناسب برای دکوراسیون حمام‌های کوچک:

شیرآلات توکار درون دیوار و پشت کاشی‌ها تعبیه می‌شوند و بیشتر اجزاء آن‌ها پنهان و فقط مغز، اهرم و دوش آن‌ها در معرض دید هستند به همین دلایل فضای بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهند و به معنای واقعی برای حمام‌های کوچک بسیار مناسب هستند، اکثر این شیرآلات به صورت اهرمی هستند و به علت قرارگیری در درون دیوار، دوام عمر بالاتری دارند، شیرآلات توکار در انواع و اقسام برند، رنگ و شکل تولید شده‌اند که می‌توانند در دکوراسیون حمام‌های کوچک بسیار تاثیرگذار باشند،  برای اطلاعات بیشتر می‌‌توانید به راهنمای خرید شیرآلات در سایت کالا 118 مراجعه کنید.

چه نوع توالت فرنگی، برای دکوراسیون حمام‌های کوچک مناسب است؟

بهترین گزینه برای توالت فرنگی مورد استفاده در حمام‌هایی با فضای کم، توالت فرنگی‌های وال هنگ یا دیواری هستند، این توالت‌ها به دلیل اتصال شدن به دیوار و سایز کوچک می‌تواند برای حمام‌هایی که متراژ کمی دارند پیشنهاد ویژه‌ای باشد، دیگر ویژگی‌های توالت فرنگی وال هنگ عبارت‌اند از:

  • شست‌وشوی بسیار آسان
  • اشغال فضای بسیار کم
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • قابل تنظیم در ارتفاع دلخواه
  • تنوع رنگ
  • استفاده از سرامیک مرغوب برای ساختار آن و جنس چینی درجه یک در بدنه آن

همچنین تنوع رنگ در این محصول باعث می‌شود تا شما رنگ آن را با توجه به رنگ‌بندی کاشی و دیگر وسایل‌های موجود در حمام، انتخاب کنید البته برای آشنایی بهتر با این محصول می‌توانید به راهنمای خرید توالت‌های وال هنگ مراجعه کنید.

روشویی مناسب برای نصب و چیدمان در دکوراسیون حمام‌های کوچک:

روشویی‌ها از تجهیزاتی هستند که در انواع سایزها تولید و طراحی شده‌اند به همین دلیل می‌توانید به راحتی روشویی مناسب با متراژ حمام خود را پیدا و تهیه نمایید، روشویی‌های سایز 30 و 40 برای دکوراسیون حمام‌های کوچک بسیار مناسب هستند البته روشویی دیواری ویژه‌ترین پیشنهاد است زیرا به دیوار متصل می‌شود و سیستم لوله کشی آن به صورت توکار و مخفی است و هیچگونه فضای اضافی را دربر نمی‌گیرد، اگر می‌خواهید دیگر انواع روشویی‌ها را بررسی کنید بهتر است مالب راهنمای خرید روشویی را مطالعه کنید.

مطلب زیر دیگر موارد مرتبط با دکوراسیون حمام‌های کوچک را نقد و بررسی کرده است:

-          آینه یک مورد و وسیله مهم برای دکوراسیون حمام‌های کوچک و بزرگ جلوه دادن آن است و نصب آن بر روی دیوار یک طرف از حمام باعثِ منعکس شدن بیشتر نور و در نتیجه روشن‌تر شدن حمام می‌شود و این امر باعث بزرگ جلوه دادن حمام می‌شود.

-          جایگزین کردن پلان شیشه‌ای به جای پرده در جدا سازی وسایل و تجهیزات حمام از همدیگر است( جدا سازی وان و وان جکوزی از توالت دیواری) یک ایده بسیار کاربردی برای دکوراسیون حمام‌های کوچک است زیرا پرده بسیار ضخیم‌تر از شیشه است و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد و علاوه بر آن نیز شست‌وشوی آن پردردسر است اما شیشه به دلیل شفافیت، نازکی و لطیف بودن فضای بسیار تمیز، مرتب و دلبازی را برای شما تداعی می‌کند.

-          استفاده از رنگ‌های روشن همچون سفید یا نقره‌ای برای تهیه لوازم و تجهیزات حمام و دکوراسیون‌ حمام‌های کوچک می‌تواند بسیار کارساز باشد.

-          نصب کابینت، شلف و قفسه‌های دیواری در دکوراسیون حمام‌های کوچک بسیار کاربردی است زیرا فضایی را اشغال نمی‌کنند و در نظم بخشیدن و مرتب نشان دادن حمام نیز بسیار کاربردی هستند و می‌توان وسایل اضافی و جانبی همچون لوازم آرایشی، بهداشتی، حوله و دستمال را در آن‌ها جای داد.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

لوستر یا همان چراغ آویز یک منبع روشن کننده برای منزل به شمار می آید. امروزه در اکثر خانه ها شاهد نوع متفاوتی از لوستر هستیم اما به طور کلی نام لوستر ما را به یاد قدیم ها می اندازد چرا که در گذشته لوستر ها فقط مخصوص کاخ های سلطنتی بودند و در منازل معمولا از لوستر استفاده نمی کردند مگر اشرافی ها! امروزه با وجود ساختمان های مدرن فراوان دیگر استفاده از چراغ های مدرن نیز به امری طبیعی تبدیل شده است. امروزه دیگر دکوراسیون فقط مختص به قسمتی از خانه نمی شود و حتی سرویس بهداشتی ها هم باید از بهترین دکور برخوردار باشند تا حس آرامش را در منزل برای شما ایجاد کنند‌. اما بهتر است بدانید که نقش لوستر های چوبی فانتزی  در دکور نیز امروزه کاملا مشخص شده است که در ادامه به آنها می پردازیم. انواع لوستر ها :

  1. لوستر مدرن

با توجه به طراحی دکوراسیون مدرن در منازل به لوستر مدرن نیاز داریم. ساختمان ها، منازل، اداره ها و دیگر اماکن مدرن نیازی به لوستر های رنگارنگ و دیگر تزئینات دکور شلوغ ندارند. بدین ترتیب دکوراسیون مدرن یک طراحی شیک و به روز است که تنها با قرار دادن اشیای ساده و شیک زیبا می شود. معمولا در حال حاضر با وجود لوستر های مدرن در صنعت تزئینات ساختمانی نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور برای همه مشخص شده است. با این حال یک دکوراسیون مدر با وجود ساده ترین چراغ ها و لوستر ها تکمیل می شود.

  1. لوستر فانتزی

امروزه یکی از مناسب ترین چراغ ها برای قسمت های مختلف ساختمان لوستر های فانتزی هستند. انتخاب لوستر های فانتزی یک انتخاب ایده آل برای ساختمان هایی است که دارای دکور فانتزی هستند. توجه زیادی به جزئیات لوستر های فانتزی شده است  و به طور کلی اندازه این نوع لوستر نسبت به سایر لوستر ها کوچک تراست. معمولا به همراه لوستر های فانتزی یک سری متعلقات دیگر هم قرار داده می شود.

 البته تهیه این متعلقات توسط مشتری ها سلیقه ای است و افراد می توانند تنها لوستر را خریداری کنند. البته دقت داشته باشید که تمامی لوستر ها دارای اندازه های متفاوت هستند و منظور از کوچک بودن لوستر فانتزی در قطعات آن است که به ظریف ترین شکل ساخته شده اند. نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور با انتخاب لوستر فانتزی مشخص می شود.

  1. لوسترکلاسیک

لوستر ها و چراغ های کلاسیک یکی از قدیمی ترین لوستر ها هستند که ظاهر خود را از گذشته تا کنون حفظ کرده اند و هم چنین طرفداران خود را از دیر باز تا به امروز راضی نگه داشته اند. لوستر کلاسیک معمولا با سلیقه ی افرادی جور است که بیشتر به فضاهای کلاسیک علاقه دارند. معمولا در لوستر کلاسیک تعداد چراغ ها بالا و پر نور است و در طراحی آن چراغ ها را با تراکم بالایی قرار می دهند.

 معمولا لوستر های کلاسیک سایز بزرگ تری نسبت به لوستر های مدرن و فانتزی دارند و معمولا ز این نوع لوستر ها در اماکن بزرگ مثل تالار ها استفاده می کنند. اما بهترین مکانی که برای استفاده از لوستر کلاسیک وجود دارد اتاق های نشیمن بزرگ و اتاق جلسات ادارات بزرگ است. نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور  در مقایسه با این نوع لوستر یعنی کلاسیک کاملا مشخص است.

  1. لوستر پروانه ای

یکی از مدرن ترین طراحی های دکور ساختمان ها وجود لوستر های پروانه ای است. به نظر شما لوستر های پروانه ای طرفداران کمی دارند یا زیاد؟ لوستر های پروانه ای یکی از جدید ترین سازه های لوستر است که با توجه به سبک پروانه ای ساخته شده اند.

ساخت این نوع لوستر همانند بدن پروانه است و معمولا پر های آن به شکلی طراحی شده است که می تواند نور را انعکاس دهد و پخش کند. یک نکته جالب در طراحی لوستر های پروانه ای وجود دارد و آن هم متحرک بودن پر های پروانه است که باعث می شوند این انعکاس نور جا به جا شود و فضایی دل انگیز را ایجاد کند‌ نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور  مطابق با نقش لوستر پروانه ای است.

نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور

به نظر شما نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور چگونه مشخص می شود؟ وجود لوسترهای چوبی فانتزی باعث ایجاد فضای کاملا تاثیر گذار در محیط خانه و یا محل کار می شود. اگر به عنوان یک بیننده لوستر را نگاه کنید قطعا میزان نور بیشتر و روشنایی آن شما را تحت تاثیر قرار می دهد تا حدی که شاید به ساختار لوستر توجه نکنید.

نقش لوستر چوبی در وهله اول نور پردازی و پس از آن زیبایی است. گویا با انتخاب لوستر چوبی فانتزی سعی دارید که به دکوراسیون قدیمی پای گذارید. بنابر این برای رسیدن به یک سبک خاص و منحصر به فرد انتخاب لوستر چوبی فانتزی راه حل مناسبی به نظر می رسد.

لوستر های مختلف برای بخش های مختلف منزل کدام‌اند؟

انتخاب یک لوستر زیبا برای قسمت های مختلف منزل نیازی به ایده و طراحی دکوراتیو ها ندارد و کاملا سلیقه ای ست. بنابر این در این قسمت ما سعی داریم نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور را به شما آموزش دهیم و بنا به هر قسمتی از خانه و دکور آن قسمت لوستر مناسب را به شما معرفی کنیم:

  • لوستر آشپزخانه
  • لوستر پذیرایی
  • لوستر سرویس بهداشتی
  • لوستر اتاق خواب
  • لوستر حیاط
  • لوستر اتاق کودک

جنس لوستر ها از چیست؟

همان طور که می دانید مدل های مختلفی از جنس لوستر ها وجود دارد و کارشناسان و طراحان موفق به ساخت انواع لوستر با جنس های متفاوت شده اند. هر نوع جنس لوستر کارایی متفاوتی دارد و برای هر نوع دکور ساختمان متفاوت است. انواع جنس لوستر شامل :

  • لوستر شیشه ای : شاید واژه ی لوستر شیشه ای برای شما عجیب و دور از تصور باشد اما منظور از لوستر شیشه ای این است که بیشتر بخش چراغ آن را شیشه تشکیل داده است.
  • لوستر چوبی: لوستر چوبی از محفظه چوبی ساخته شده است و بیشتر برای دکوراسیون فانتزی و کلاسیک کاربرد دارد. لوستر های چوبی سبکی شاعرانه ایجاد می کنند. در این بخش نقش لوستر های چوبی فانتزی در دکور کاملا مشخص است.
  • لوستر برنزی :این نوع لوستر برای تنه اصلی از جنس برنز استفاده می کند که ظاهری براق و زیبا به لوستر داخل ساختمان می دهد که البته سبکی آن نیز این نوع لوستر را منحصر به فرد کرده است.


:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()