نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

لوبیا آسان ، بخشنده ، سالم و اقتصادی سلاح مخفی یک آشپز خانگی است. بله ، کنسرو لوبیا راحت است ، اما دانستن طرز پخت لوبیای خشک به شما انعطاف می بخشد ، و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه تر را ایجاد می کند. این راهنما هر آنچه را که باید در مورد تهیه حبوبات و برخی از نزدیکان آنها در خانواده حبوبات از جمله عدس و نخود خرد شده ، چه روی اجاق گاز و چه در اجاق گاز زودپز ، بدانید ، به شما می گوید.

 

قبل از اینکه تو شروع کنی

برای قرار دادن یک تاریخ در لوبیا بررسی کنید. شادابی مهم است. حبوبات خشک شده تا دو سال دوام می آورند ، اما بهتر است در یک سال از زمان برداشت پخته شوند. همیشه حبوبات را قبل از پختن بشویید و سنگ های سرگردان ، شاخه ها و برگ ها را بررسی کنید.

 

زمان قابل توجهی را برای خیساندن لوبیا (یک شبه یا استفاده از روش میانبر ما) و پخت و پز بگذارید. اگر وقت کافی ندارید ، عدس یا لوبیا آدزوکی را انتخاب کنید ، که سریع بپزند و نیازی به خیساندن ندارند.

 

برای افزودن طعم بیشتر ، در نظر داشته باشید که لوبیای خود را به جای آب در آب انار یا آب گوشت بپزید (و برای ایده های بیشتر به فصل چاشنی ها مراجعه کنید).

 

 

 

 

انتخاب لوبیا

ده ها نوع لوبیا وجود دارد ، اما این مواردی هستند که به احتمال زیاد با آنها روبرو خواهید شد. از این لیست استفاده کنید تا بفهمید چه چیزهایی بخرید که می خواهید در یک سوپ یا دال جدا شود (عدس ، فلاژول و نخود خرد شده) ، یا شکل آنها را برای سالادها نگه دارید (آدزوکی ، نخود چشم سیاه ، نخود ، قره قاط و کلیه) . به عنوان یک قاعده کلی ، 1 فنجان لوبیای خشک حدود 3 فنجان پخته شده درست می کند.

در بالا ، از سمت چپ: لوبیای قره قاط ، عدس ، لوبیای سیاه ، نخود ، لوبیای قرمز کلیه ، نخود خرد شده ، لوبیای چیتی و لوبیای کانلینی.

 

Adzuki: این لوبیا های کوچک و قرمز به سرعت ، با طعم شیرین ، می پزند. آنها اغلب در دسرهای رب لوبیای ژاپنی استفاده می شوند ، اما برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها بسیار متنوع هستند.

 

سیاه: این لوبیاهای پر طعم با نام لوبیای لاک پشت نیز در طبخ آمریکای لاتین کلاسیک است و معمولاً برای سوپ و خورشت استفاده می شود.

 

نخود چشم سیاه: این لوبیاهای کوچک با طعم خاکی ، همچنین به نام نخود کلاغ و لوبیای چشم بلبلی شناخته می شوند ، به ویژه در پخت و پز جنوبی گرامی داشته می شوند.

 

کانلینی: از این لوبیای سفید ملایم و نشاسته ای اغلب در آش و آش استفاده می شود ، خصوصاً در آشپزی ایتالیایی.

 

نخود: این حبوبات مزه دار ، که به آن لوبیای گاربانزو نیز گفته می شود ، در تمام کره زمین با لباسهای مختلفی استفاده می شود: سوپ ، خورشت ، آبغوره و حتی به عنوان میان وعده سرخ شده یا بو داده.

 

کرن بری: این لوبیای خالدار قرمز و قهوه ای طعم غنی و مطبوعی دارند. آنها شکل خود را به خوبی برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها نگه می دارند.

 

فاوا: فاوای خشک که به لوبیای سفید نیز معروف است ، دارای طعم بسیار گوشتی و پوستی تا حدودی ضخیم است. محبوب غذاهای خاورمیانه ، آنها را سوپ ، خورشت و سالاد درست می کنند.

 

فلاژولت: این لوبیایی است کرمی ، صاف ، کمرنگ و به رنگ سبز تا سفید از فرانسه و پوستی نازک. آنها برای سوپ و پوره خوب کار می کنند.

 

Great North: این لوبیاهای سفید بزرگ با بافتی سفت و عطر و طعم ملایم و مغذی برای خورشت ها و سوپ ها عالی هستند.

 

کلیه: این لوبیاهای قرمز بزرگ اغلب در سالاد و چیلی استفاده می شوند. برخی از افراد هضم آنها را به خصوص سخت می دانند ، اما خیساندن و شستشو قبل از پخت و پز می تواند به شما کمک کند ، مانند استفاده از زودپز.

عدس: انواع مختلفی از این حبوبات ریز وجود دارد ، از عدس سیاه براق بلوگا ، که برای سالادها سالم باقی می مانند ، تا عدس "قرمز" با رنگ نارنجی ، که هنگام جوش آمدن به یک پوره غلیظ در می آیند. در این بین عدس قهوه ای (عدس همه منظوره خوب) و عدس سبز فرانسوی گران تری وجود دارد که به آن عدس پوی نیز گفته می شود ، طبخ آنها کمی بیشتر طول می کشد و طعم شیرین خوبی دارند. همه عدس ها نسبتاً سریع پخته می شوند و نیازی به پیش ساخت ندارند.

 

لیما: دانه های بزرگ لیموی سفید خشک پس از جوش آمدن ، حالت مخملی و کرمی به خود می گیرند و شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

 

نیروی دریایی: این لوبیا های سفید کوچک طعم مغزیزی دارند و زودتر از سایر لوبیا های سفید طبخ می شوند. آنها گزینه سنتی برای لوبیای پخته شده بوستون هستند. مانند لوبیای قرمز قرمز ، اگر قبل از پختن خیس و آبکشی کنید ، هضم آن راحت تر است.

 

Pinto: این لوبیا های کوچک صورتی مایل به قهوه ای است که غالباً در آشپزی مکزیکی و سایر آمریکای لاتین استفاده می شود ، به ویژه برای لوبیای تازه ، خورشت و چیلی.

 

نخود خرد شده: نخود خرد شده سبز یا زرد ، حبوبات کوچکی است که اغلب در سوپ استفاده می شود و در مورد نوع زرد ، دلال هند. قبل از پخت نیازی به خیساندن آنها نیست

خیساندن

خیساندن حبوبات به آنها کمک می کند تا سریعتر و یکنواخت تر بپزند و همچنین می تواند هضم آنها را آسان کند. اگر به آب خیس كننده نمك اضافه كنید (به عبارت دیگر ، آب نمك درست كنید) ، حبوبات شما حتی سریعتر می پزند. نمک به شکستن پوست آنها کمک می کند. در اینجا چند روش وجود دارد. یکی را متناسب با برنامه خود انتخاب کنید. و به خاطر داشته باشید که شما هرگز نیازی به خیساندن حبوبات مانند عدس یا نخود خرد شده ندارید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

غروب شبانه

برای خیساندن لوبیا به روش سنتی ، آنها را با آب 2 اینچ بپوشانید ، به ازای هر پوند لوبیا 2 قاشق غذاخوری نمک کوشن درشت (یا 1 قاشق غذاخوری نمک خوب) اضافه کنید و بگذارید حداقل 4 ساعت یا حداکثر 12 ساعت خیس بخورد. آنها را آبکش کرده و قبل از استفاده بشویید.

 

خیساندن سریع

گزینه دیگر خیساندن سریع است که به شما امکان می دهد ظرفی از لوبیا را ظرف چند ساعت صاف و بدون از بین بردن طعم و مزه و بافت تهیه کنید. لوبیاها را در قابلمه ای روی اجاق گاز بریزید ، دو اینچ آب بپوشانید ، اگر دوست دارید نمک اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت خیس بخورد. آبکش کنید ، بشویید و با دستور العمل خود ادامه دهید.

 

یا اصلاً خیس نشوید

در اینجا یک راز وجود دارد که ممکن است شما ندانید: شما در واقع اصلاً نباید حبوبات خود را خیس کنید. فقط آنها را به قابلمه خود اضافه کنید و برای پختن دستور العمل خود برای یک یا دو ساعت بیشتر از زمان پخت معمول برنامه ریزی کنید. سطح مایعات را زیر نظر داشته باشید ، اگر گلدان خشک به نظر می رسد ، آب ، آبگوشت یا آب بیشتری اضافه کنید. هنگام پختن حبوبات ، باید همیشه مایعی پوشانده شود.

 

 

چاشنی

شما می توانید لوبیا و سایر حبوبات را در چیزی غیر از آب ساده با نمک بپزید و نتایج عالی بگیرید. اما قبل از شروع پخت و پز ، یک دقیقه وقت بگذارید تا گیاهان ، ادویه ها ، آب میوه و مواد معطر که باعث بهتر شدن لوبیا می شوند را اضافه کنید. حتی یک پیاز فروتن و یک برگ بو نیز معجزه می کند.

پخت و پز

لوبیای خود را خیس کرده اید (یا شاید نه) و آنها برای مقداری گرما آماده هستند. جوشاندن آنها روی اجاق گاز روشی ممتاز است و ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید. اما می توانید آنها را در یک زودپز یا یک زودپز طبخ کنید - هر آنچه را ترجیح می دهید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

روش ذخیره سازی

حبوبات را در قابلمه خود قرار داده و روی آنها را حداقل با 2 اینچ آب بپوشانید و حرارت را کم کنید. آنها را به آرامی و گاه به گاه هم بزنید ، هرگز اجازه ندهید که جوش زیادی پیدا کنند. این می تواند پوست آنها را ترکانده و آنها را له یا پخته ناهموار کند. با توجه به نوع آن ، لوبیای خشک به سرعت (حدود 15 دقیقه برای عدس قرمز) یا به آرامی (تا 3 تا 4 ساعت برای نخود نخود یا لوبیای لیما) می پزد.

 

روش پخت آهسته

برای استفاده از زودپز ، روی حبوبات خود را با 2 اینچ آب یا آب گوشت و نمک بپوشانید تا مزه دار شود و هر نوع ماده معطر معطر را که دوست دارید درون قابلمه بریزید. دستگاه خود را در حالت کم تنظیم کنید و تا حبوبات ، معمولاً 3 تا 6 ساعت ، آن را بپزید. اگر در حال پخت لوبیای كلیه هستید ، باید قبل از افزودن آنها به زود پز ، آنها را 10 دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید. این باعث هضم بیشتر آنها می شود.

 

روش طبخ فشار

برای پخت لوبیا در زودپز ، لوبیای خیس خورده یا غوطه ور شده خود را با آب کافی قرار دهید تا 2 اینچ درون زودپز بپوشاند. نمک ، هر نوع ماده معطر که دوست دارید و یک قاشق غذاخوری روغن خنثی اضافه کنید تا کف از گرفتگی دریچه جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که از حداکثر خط پر کردن مارک زودپز مارک خود فراتر نروید. این مقدار برای لوبیا معمولا در حدود نصف راه است. با فشار زیاد برای لوبیای کوچک مانند نخود چشم سیاه ، عدس و نخود خرد شده با فشار زیاد برای 35 تا 40 دقیقه برای لوبیای بزرگتر مانند نخود آن را بپزید. لوبیای خیس خورده سریعتر از لوبیای غوطه ور پخته می شود.

 

آزمایش برای مهربانی

از کجا می دانید لوبیا شما برای خوردن آماده است؟ علائم مربوط به زمان چشیدن را بخوانید - و آن مایع پخت و پز را بریزید.

برای اطمینان از اینکه حبوبات کاملاً پخته شده اند ، یک عدد لوبیا را برداشته و روی آنها را دم کنید. پوست باید فر شود و چروک شود. سپس بچشید. آنها وقتی نرم و لطیف شده و در مرکز پخته می شوند (اما نه نرم و لطیف) انجام می شوند. بگذارید در مایع پختشان خنک شوند.

 

یک نکته: مایع پخت لوبیا ، آن مشروبات قابلمه قابلمه را بیرون نریزید. در صورت نیاز نمک بزنید و پس انداز کنید. در اصل یک موجود گیاهی غنی است که تا شش ماه به خوبی یخ می زند. مثل هر مرغ یا سبزیجات دیگر از آن استفاده کنید.

 

لوبیا چیتی ساده

لوبیا چیتی نمادی از غرب قدیم است - کرایه خوب ارزان قیمت. این نوع ساده تقریباً با هر چیزی خوب است یا به عنوان یک وعده غذایی در بشقاب حلبی ، به سبک گاوچران ، با یک تکه نان ذرت. برای بهترین حبوبات با مزه ، آن را با جوش شیرین بپزید و سطح مایع را در حین پخت فقط 1 اینچ بالاتر از سطح لوبیا نگه دارید.

آماده سازی

لوبیاها را برای سنگهای کوچک یا آوار انتخاب کنید. خوب بشویید ، سپس با آب سرد بپوشانید و به مدت 6 ساعت یا یک شب خیس کنید.

لوبیا را به قابلمه سوپ منتقل کنید و آب اضافه کنید تا 1 اینچ بپوشد. پیاز ، برگ بو و بیکن را اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را به آرامی بریزید و در قابلمه را تا حدی بپوشانید و به مدت 1 ساعت آن را بپزید و گاه گاهی هم بزنید.

نمک ، پاپریکا و کاین را مخلوط کنید ، سپس پخت را ادامه دهید تا حبوبات نرم و خامه ای شوند و آبگوشت خوب چاشنی شود و کمی غلیظ شود ، حدود 1 ساعت بیشتر. بیکن را برداشته و تقریبا خرد کنید ، سپس به قابلمه برگردانید. (ظرف ممکن است تا 2 روز جلوتر آماده شود.)

ذخیره سازی

نحوه و محل نگهداری لوبیا ، عدس و سایر موارد ، چه قبل و چه بعد از پخت ، می تواند به طرز چشمگیری بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

حبوبات خشک نشده را تا یک سال در یک کابینت تاریک و خنک نگهداری کنید. آنها واقعاً بعد از دو سال در سراشیبی قرار می گیرند ، بنابراین همه حبوبات قدیمی خود را بیرون بریزید ، مخصوصاً اگر به خاطر نمی آورید چه زمانی آنها را خریداری کرده اید. اگر می توانید روی بسته حبوبات خود تاریخ برداشت پیدا کنید ، بهتر است. برخی از حبوبات ممکن است ماه ها یا حتی یک سال قبل از رسیدن به بازار شما در انبار ذخیره شده باشند.

 

لوبیای پخته شده بهتر است تا 5 روز در مایع پخت و پز خود در یخچال نگهداری شود. یا حبوبات را آبکش کرده و قبل از سرد شدن با کمی روغن ، نمک و فلفل (یا یک وینگرت) آنها را بریزید. این هم باعث حفظ آنها می شود و هم طعم آنها را می بخشد.

 

لوبیا می تواند در فریزر له شود ، اما اگر می خواهید آن را فریز کنید ، این کار را در مایع پخته شده آن انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه بهترین غذا را برای سفر بسته بندی کنیم

چه در هواپیما باشید ، چه در قطار و چه در ماشین ، داشتن میان وعده های خوب همیشه مهم است.

 

 

چمدان های پر از لباس هنگام آماده شدن برای سفر بیشتر مورد بررسی و تفکر قرار می گیرند ، اما این یک نظارت تأسف آور است. فهمیدن اینکه شما در سفر چه می خواهید بخورید به همان اندازه مهم است که فکر می کنید چه چیزی می پوشید! این درخواست من است که شما همانقدر که پوشیدنی های خود را انجام می دهید ، به فکر خوردن مطالب خوراکی موجود باشید.

 

داشتن غذای خوب می تواند به معنای تفاوت بین یک تجربه جهنمی یا بهشتی باشد. این از تصادفات قند خون جلوگیری می کند (که من مستعد آن هستم) ، که بر روحیه و سطح صبر تأثیر می گذارد. این ناامیدی را به حداقل می رساند زیرا ، بیایید صادق باشیم ، غذای هواپیما هرگز به نقطه برخورد نمی کند ، و وقتی غذای خود را بیاورید ، دقیقاً همان چیزی را می خواهید که می خواهید. این باعث صرفه جویی در پول می شود ، تقریباً به اندازه کافی برای پرداخت هزینه یک سفر دیگر! (خوب ، نه کاملاً ، اما شما تصویر را می گیرید.)

 

 

انتخاب غذاهای مناسب می تواند کمی تمرین باشد. در اینجا لیستی از ایده های شگفت انگیز وجود دارد که از طریق وب سایت های مختلف مسافرتی و غذایی و همچنین تجربه شخصی من در سفر به تنهایی و با کودکان خرد شده است. این ایده ها برای پروازها (طولانی و کوتاه) ، سواری با قطار و سفرهای ماشین بسیار مناسب است.

1. اجزای ساندویچ

من دوست ندارم ساندویچ ها را از قبل درست کنم زیرا بعد از چند ساعت خیس ، له شده و به طور کلی نامطبوع می شوند. در عوض ، قطعات ساندویچی را برداشته و درجا مونتاژ می کنم. به عنوان مثال ، یک گوه پنیر سفت و یک باگت یا کیسه رول نرم ، ناهار خوشمزه ای را در سفر ایجاد می کند. اگر لازم باشد از قبل چیزی درست کنم ، بوریتوهای بسته بندی شده یا صبحانه را انتخاب می کنم ، زیرا کمتر کثیف هستند.

 

 

2. میان وعده های غیر آشفته و آسان برای خوردن

لیست رفتن من شامل کراکر ، پنیر ، ظرف کوچک هوموس ، تخم مرغ های پخته شده سخت با نمک ، سبزیجات خرد شده مانند خیار ، هویج ، کرفس ، فلفل و میوه های غیر چسبناک مانند توت ، سیب ، موز است. .

 

3. کالاهای پخته شده خانگی یا سایر خوراکی ها

صبح روز سفر یک دسته کلوچه یولاف ، دلچسب سالم یا دانه کتان بپزید. کودک دیگر که لذت می برد میله های انرژی بدون پخت است. یکی از نظر دهندگان پیشنهاد کرد که بسته های خمیر کلوچه را در فریزر نگه دارید و چند قطعه قطعه قطعه قطعه شده برای پخت قبل از عزیمت جدا کنید. پروازها همچنین بهانه من برای لذت بردن از یک شکلات رو به انحطاط است ، مانند Toblerone یا کارامل شور.

4. سالادها

بعضی از سالادها به طرز شگفت انگیزی برای خوردن در سفر عالی هستند. من این قانون کلی را از Epicurious دوست داشتم: "اگر می خواهید آن را در یک آشپزی بخورید ، می توانید آن را در هوا بخورید." بنابراین به سالاد لوبیا ذرت ، سالاد ماکارونی تورتلینی ، سالاد غلات و غیره فکر کنید. فقط آن را در یک ظرف یا شیشه در بسته که به هیچ وجه از مایع بیرون نریزد ، نگه دارید و سیر را کنار بگذارید.

 

5. تنقلات شور

همه افراد تنقلات خود را دارند ، اما من عاشق تنقلات شور و شور در هواپیما هستم. این اشتیاق به من آموخته است که ذرت بو داده در فرودگاه بسیار گران است ، به همین دلیل است که دفعه دیگر وقتی سوار هواپیما می شوم کاملا خودم را کیف می کنم. انواع آجیل های نمکی ، نخود وسابی ، پنیر ماه ، ترقه برنج کنجد ، نخود سوخاری ، چوب شور ، یا هر چیز دیگری را که از بخور دادن لذت می برید

 

6. غذاهایی که می توانند دوباره بازسازی شوند

به یاد داشته باشید ، مهمانداران هواپیما آب جوش را برای چای ارائه می دهند ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها نتوانند آن را در فنجان بلغور جو دوسر ، لیوان چای نعناع یا ظرف سوپ میسو بریزند. بله ، شما می توانید آیین های آرامش بخش خود را در هوا دوباره بسازید!

تاکتیک های سفر:

- به ترتیب از بین رفتن غذا بخورید. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که قبل از تخریب کراکر و پنیر ، به سالادها و میوه ها رسیده اید.

 

- داشتن چند ظرف در هنگام سفر چیز بدی نیست. می توانید از آنها برای به جا انداختن غذاهای باقیمانده از بوفه صبحانه هتل یا خرید میان وعده های بداهه در یک بازار در فضای باز استفاده کنید. همچنین باید از گزینه های سبک مانند کیسه / بسته بندی موم یا کیسه های نگهداری مواد غذایی سیلیکونی استفاده کنید.

 

- حوله های کاغذی ، دستمال کاغذی یا دستمال را بردارید. هر کاری می کنید ، میز صندلی خود را بهم نزنید وگرنه همه اطرافیان از شما متنفر خواهند شد. غذای خود را در کیسه بند نگه دارید تا بتوانید آن را به راحتی و مرتب کنار بگذارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

اصول انجماد غذا

1. بگذارید مواد غذایی گرم ابتدا به دمای اتاق برسند. این به منجمد نگه داشتن غذا کمک می کند و از بروز فساد جلوگیری می کند. غذاهای گرم ممکن است باعث گرم شدن و آسیب رساندن به سایر محتویات فریزر شوند.

 

2. در ظروف سرپوشیده فضای انبساط را بگذارید. این امر به ویژه در ظروف شیشه ای بدون فریزر از اهمیت برخوردار است که در صورت استفاده نادرست ممکن است منفجر شود یا ترک بخورد. یک قانون کلی این است که بین این غذا و سطح درب غذا حدود یک اینچ فاصله داشته باشید. هرگز شیشه هایی را که برچسب ایمنی در برابر فریزر ندارند ، فریز نکنید.

 

3. هنگام بسته بندی مواد غذایی تمام هوا را فشار دهید. سوختگی فریزر در اثر تماس هوا با مواد غذایی منجمد ایجاد می شود.

 

4. در انبارهای مخصوص فریزر برای نگهداری طولانی مدت سرمایه گذاری کنید. این محصولات برای جلوگیری از سوختن فریزر و از بین رفتن بافت ها و طعم های غذایی طراحی شده اند. با این حال ، برای نگهداری کوتاه مدت ، بسته بندی و کیسه های پلاستیکی منظم انجام می شود.

 

5. غذای خود را برچسب گذاری و تاریخ گذاری کنید. ابتدا از قدیمی ترین گزینه ها در فریزر خود استفاده کنید ، زیرا هرچه غذا بیشتر منجمد شود ، احتمال سوختن فریزر بیشتر است.

 

6. فریزر را بیش از حد بار نکنید. پر کردن آن تا حداکثر ظرفیت ممکن است از گردش مناسب هوا جلوگیری کرده و حفظ درجه حرارت حداقل صفر درجه را که برای منجمد نگه داشتن محتوا ضروری است ، مشکل کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

1. واحد 1 فصل 1 درس 2: اصول پخت و پز

2. اصول پخت و پز برای تولید وعده های غذایی قابل فروش باید اصول اساسی پخت و پز را رعایت کرد. مرغ: مرغ ، اردک ، غاز و بوقلمون - گوشت مرغ کالری کمتری نسبت به گوشت های دیگر دارد اما دارای محتوای غذایی زیادی است. اصول آشپزی مرغ 1. باید خشک شود 2. گرمای کم و متوسط ​​3. برای مراقبت از آن حیاتی است آماده سازی 4. باید بلافاصله پس از پخت و پز خورده شود. 5. می توان برای بهبود طعم و مزه گوشت مرغ تخم مرغ زد. 6. پرندگان بالغ بهتر است در حرارت مرطوب پخته شوند. برای پرندگان جوان - گرمای خشک

3. قسمت های مرغ 1. گوشت سفید - قسمت گوشتی و سفید 2. گوشت تیره - پاها ، بال ها ، گردن ، و طبل های 3. طبقات داخلی - قلب ، کبد و سنگدان

4. اصول گوشت شیرینی پرکاربردترین انواع گوشت 1. گوشت گاو 2. گوشت خوک و 3. گوشت بره انواع دیگر گوشت پخته شده 1.Carabeef 2.Chevon 3.Hemematat 4.Venison

5. گوشت خوک گوشت گوساله گوساله

6. برخی از برش های گوشت بسته به نوع پخت ، به آماده سازی بیشتری نیاز دارند. 1. خشک

کباب شدن در حرارت یا کوره به بهترین وجه مناسب برای برش های گوشتی نرم است ، که به منظور بهبود عطر و طعم ، مرتباً پخته می شود. 2. گوشت های سخت باید با استفاده از حرارت مرطوب یا با مایع در دمای پایین پخته شوند. 3. برای جلوگیری از آلودگی میکروبی ، گوشت نباید از بسته بندی آن خارج شود. 4. گوشت باید کاملاً پخته شود زیرا حاوی مقدار زیادی انگلی است. 5. تفت دادن گلدان یک روش پخت و پز است که حتی سخت ترین برش های گوشت را نرم می کند.

7. پخت و پز ماهی و غذاهای دریایی moisture رطوبت طبیعی ماهی و غذاهای دریایی باید حفظ شود should نباید بیش از حد پخته شود ould باید تازه باشد ree عاری از بوی مشکوک q گوشت باید سفت ، مرطوب و الاستیک باشد

8. اصول طبخ ماهی و غذاهای دریایی 1. بیشتر ماهی ها مقیاس دارند و باید آنها را قبل از پختن جدا کرد 2. ماهی های چربی مانند نارنگی معمولاً برای پخت و پخت و پز مناسب هستند. 3. ماهی های لاغر مانند hasa-hasa بهتر است با حرارت مرطوب مانند بخارپز کردن ، شکار غیر قانونی ، و پختن با سس. 4- ماهی باید در حداقل زمان ممکن پخته شود تا از افت رطوبت جلوگیری کرده و عطر و طعم خود را حفظ کند. 5. انواع غذاهای دریایی به سرعت پخته می شوند. اگر بیش از حد پخته شود خشک می شود و کیفیت آبدار خود را از دست می دهد. 6. بخارپز ساده ترین و ایده آل ترین روش در پخت ماهی و غذاهای دریایی است. The- گوشت ماهی خام از نظر فرافکنی است. وقتی پخته شود مات می شود.

9. اصول سبزیجات طبخ سبزیجات - که اغلب در هر نوع رژیم غذایی توصیه می شود - تهیه و پخت و پز مناسب آنها به حفظ محتوای مواد مغذی کمک می کند. 1. سبزیجات باید قبل از پخته شدن شسته شوند. 2. سبزیجات را قبل از خشک کردن یا برش بشویید 3. سبزیجات را تا زمانی که نرم شوند بپزید ، بیش از حد پخته نکنید 4. از یک چاقوی بزرگ تیز در خرد کردن سبزیجات استفاده کنید 5. قبل از انداختن سبزیجات مطمئن شوید که آب در حال جوشیدن است 6. اگر سبزیجات خرد می شوند ، حتما پوست را تا حد ممکن نازک بردارید. 7. سبزیجات را به محض پخته شدن برای جذابیت و تغذیه سرو کنید

10. ذخیره سبزیجات سبزیجات - سبزیجات را در محفظه ترد کننده یخچال نگهداری کنید - سبزیجات برگ را در یک بسته بندی بسته بندی کنید - سبزیجات ریشه را باید در یک مکان خشک و خنک قرار دهید.

11. ol رعایت اصول صحیح در پخت گوشت ، مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی و سبزیجات در تهیه و ارائه وعده های غذایی با کیفیت و قابل فروش بسیار مهم است. vمرغ ها باید قبل از پخت کاملا خشک شوند و بهتر است در حرارت کم پخته شوند. مرغ ها را تمیز کنید تا از آلودگی سالمونلا جلوگیری شود. cut قلمه های مختلف گوشت با توجه به لطافت و بافت آنها پخته می شوند. vبرش های مناقصه بهتر است بو داده یا کباب شوند.

12. vبرش های سخت با استفاده از حرارت مرطوب یا جوشاندن در دمای پایین پخته می شوند. roبرداشت گلدان در کلیه برش ها کاربرد دارد. cookingپخت و پز کافی برای گوشت توصیه می شود زیرا حاوی سطح بالایی از انگلی است. vبرای سبزیجات ، مهمترین اصلی که باید بخاطر بسپارید این است که آنها را قبل از پختن بشویید و بیش از حد پخته نشوید.

13. فعالیت های عملی (با استفاده از یک مقاله) 1. تظاهراتی در مورد نحوه پاکسازی و مقیاس ماهی انجام دهید 2. در گروه ها ، روش های مختلف برش سبزیجات را نشان دهید

14. پایان درس 2 متشکرم

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

 

روش های پخت گوشت

Braise - Braising روشی است که با قهوه ای رنگ شدن گوشت از هر طرف در یک ظرف سنگین انجام می شود. مقدار کمی آب به آن اضافه می شود و سپس گوشت پخته می شود تا در دمای پایین نرم شود.

 

بریل - بریلینگ در کوره یا کوره در فضای باز انجام می شود. گوشت را بپزید تا از یک طرف قهوه ای شود. سپس طرف دیگر را به لطف دلخواه میل کنید.

 

گریل - کباب کردن نوعی کباب کردن ، که معمولاً روی کوره با شعله های ذغال یا گاز انجام می شود. از بریکت های ذغالی معمولاً برای کباب کردن استفاده می شود. هنگام شروع زغال چوب ، اغلب از مواد بسیار قابل اشتعال استفاده می شود که باعث ایجاد شعله های باز می شود. باید این شعله ها بسوزد و زغال خاکستری شود. اگرچه آنها به زمان آماده سازی بیشتری نسبت به گاز نیاز دارند ، اما برای مدت طولانی بسیار داغ و داغ می سوزانند.

هنگامی که زغال خاکستری می شود و گرما در تمام کوره ها یکدست می شود. گوشت را روی گریل قرار داده و از طرف آن قهوه ای می شود ، چاشنی می دهد و سپس طرف دیگر را به لطافت دلخواه کباب می کنند. شعله های آتش زغال یا گاز هرگز نباید با صدای بلند تماس بگیرند تا با گوشت تماس پیدا کنند. با پاشیدن مقدار کمی آب باید از شعله ور شدن جلوگیری کرد.

پخت و پز به صورت مایع - از پخت و پز در مایع اغلب برای تهیه برش های کم گوشت گوشت استفاده می شود. گوشت درون مایع پوشانده شده است (معمولاً آب) و تا زمانی که نرم شود ، جوش می خورد. این فرآیند ممکن است به دلیل پایین بودن دما چند ساعت طول بکشد.

 

Pan Broil - Panbroiling شبیه جوشاندن اجاق گاز است با این حال سریعتر و راحت تر است. از یک تابه نچسب برای پختن گوشت تا زمانی که از هر دو طرف قهوه ای شود به دلیل چرخش گاه به گاه استفاده می شود. نیازی به افزودن آب یا پوشاندن گوشت نیست.

 

Pan Fry - Panfrying فقط با panbroiling متفاوت است زیرا ابتدا مقدار کمی چربی اضافه می شود. Panfrying روی زمین یا برشهای نازک گوشت استفاده می شود.

 

رست - برش در گوشت های بزرگ گوشت مانند Rib Eye Roast توصیه می شود. گوشت را روی یک قفسه یا در تابه برشته می گذارند و تا سطح مطبوع دلخواه پخته می شود. بو دادن معمولاً در دمای 350-425 درجه فارنهایت انجام می شود.

 

تفت دادن سرخ - تفت دادن سرخ شده شبیه تفت دادن است با این تفاوت که گوشت دائماً هم می خورد. این کار با استفاده از قطعات کوچک یا نازک گوشت با حرارت زیاد انجام می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

 

تکنیک های سبزیجات

سبزیجات تازه همراه با طعم و مواد مغذی ، بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند. و ، همانطور که راهنمای ما نشان می دهد ، بیش از یک راه برای لذت بردن از آنها در بهترین حالت وجود دارد.

 

طعم و مزه سبزیجات تازه و کاملاً پخته شده یکی از لذت های بزرگ زندگی است - که به همان خوبی است ، زیرا همه ما می دانیم که سبزیجات یک قسمت اساسی از یک رژیم غذایی سالم است. برای به دست آوردن فواید کامل غذایی ، سبزیجات را تا جایی که می توانید و در اسرع وقت پس از خرید آنها بپزید ، زیرا این امر به حفظ نه تنها طعم ، بلکه مواد مغذی ارزشمند نیز کمک می کند.

 

همانطور که هر متخصص تغذیه به شما می گوید ، خوردن طیف گسترده ای از غذاها برای سلامتی ضروری است ، بنابراین از فراوانی محصولات تازه موجود در Waitrose استفاده کنید و چیز جدیدی را امتحان کنید.

 

در اینجا روش های مورد علاقه ما برای پخت سبزیجات ، به همراه چند دستور العمل ساده و در عین حال خوشمزه وجود دارد که از این روش ها نهایت استفاده را می کنند.

 

غلیان

کنترل جوش سریع و آسان است. راز این است که تا آنجا که ممکن است از آب کمتری استفاده کنید و از پخت بیش از حد خودداری کنید تا تمام ویتامین ها و طعم آن حفظ شود. برای سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، آنها را به قطعات یک اندازه تقسیم کنید. به یک تشت آب جوش اضافه کنید ، به سرعت جوش آورده و روی آن را بپوشانید ، سپس آن را بگذارید تا آرام آرام سبزیجات نرم شوند. برای پخت یکنواخت سیب زمینی و سایر ریشه های نشاسته ای ، مانند جعفری و هویج ، آن را در آب سرد قرار داده و به آرامی بجوشانید تا گرما از طریق سبزیجات پخش شود.

بخارپز شدن

بخارپز کردن سبزیجات بهترین راه برای حفظ طعم ، رنگ و مواد مغذی حیاتی است. فقط مراقب باشید بیش از حد آنها را نپزید زیرا باعث لنگی و بی مزه شدن آنها می شود. دو روش برای بخارپز کردن سبزیجات وجود دارد: یا آنها را آزاد در بخارپز قرار داده و روی آنها را بپوشانید ، یا آنها را در آبهای خود بخار پز کنید ، داخل پارچ یا فویل بپیچید و سپس در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید ، به مدت 20 دقیقه 4 را علامت گذاری کنید مناقصه این روش آخر برای محصولات ظریف مانند مارچوبه و سبزیجات کودک ایده آل است.

 

سفید کردن

بلانچینگ روشی است که برای نرم کردن سبزیجات استفاده می شود ، چه برای از بین بردن لبه خام آنها قبل از افزودن به سالاد و چه برای شل شدن پوست روی غذاهایی مانند گوجه فرنگی یا موسیر. سبزیجات نیز باید قبل از منجمد شدن سفید شوند ، زیرا باعث از بین رفتن آنزیم هایی می شود که باعث خراب شدن می شوند. فقط سبزیجات را به یک قابلمه آب جوش اضافه کنید ، دوباره به جوش بریزید و یک دقیقه بپزید. سپس سبزیجات را در آب یخ زده فرو ببرید تا روند پخت و پز متوقف شود. قبل از استفاده یا انجماد آن را آبکش کرده و با کاغذ آشپزخانه خشک کنید.

 

تفت دادن

تفت دادن فقط مخصوص سیب زمینی نیست - سبزیجات ریشه ای ، کدو و گوجه فرنگی طعم فوق العاده ای دارند که از این طریق پخته می شوند. تفت دادن با تشدید طعم دهنده ها و کاراملی شدن قندهای طبیعی ، ایجاد یک پوشش بیرونی ترد و یک مرکز حساس عمل می کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید ، علامت 7 را بزنید و اگر از سبزیجات ریشه ای استفاده می کنید ، روغن پخت و پز را گرم کنید تا کاملاً صاف شود. در صورت تمایل ، سبزیجات بزرگ را به صورت تکه های یک اندازه برش دهید و در آن روغن زیتون و گیاهان تازه بریزید

سرخ شدن

در سرخ کردن روغن بسیار کمی استفاده می شود و سبزیجات به سرعت پخته می شوند ، بنابراین آنها بافت و طعم خود را حفظ می کنند. سبزیجات را به قطعات کوچک و یکنواخت برش دهید ، کمی روغن به یک ووک یا ماهیتابه که از قبل گرم شده اضافه کنید و آنقدر گرم کنید که فقط سیگار بکشد. با سبزیجاتی که به طولانی ترین زمان پخت نیاز دارند ، شروع کنید و در حین پخت هم بزنید. ظرف را بیش از حد پر نکنید ، زیرا آنها بیش از اینکه سرخ شوند بخارپز می شوند - در عوض دسته ای بپزید. اگر در حال افزودن سس هستید ، این کار را در انتها انجام دهید ، سپس آن را بریزید تا بلافاصله بپزد.

 

کباب کردن

کباب کردن و کباب پز کردن ، روشهای پخت مستقیم با حرارت است که سبزیجاتی را با پوشش ترد و مرکز حساس تولید می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، قبل از شروع کار از گرم بودن تابه کباب یا کوره استفاده کنید. سبزیجات را ورقه ورقه کنید تا در تابه صاف بنشینند ، سپس با کمی روغن مسواک بزنید. در حین پخت و پز از خاراندن آنها خودداری کنید ، زیرا آب آنها آزاد شده و خشک می شود. برای داشتن اثر نوار شارژ شده ، آنها را هنگام پخت حرکت ندهید - فقط یک بار آنها را بچرخانید.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

 

8 بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه گوشت

برای سفر بعدی خرید کتو می خواهید از این نکات پس انداز گوشت مطلع شوید!

 

بعد از رعایت رژیم غذایی کتو یا کربوهیدرات کم برای هر زمان ، احتمالاً قبلاً می دانید که گوشت گاو ، گوشت خوک ، مرغ و ماهی می تواند گران باشد - و قیمت ها همچنان در حال افزایش هستند! اگر به دنبال روش هایی برای صرفه جویی در هزینه های گوشت هستید ، حتماً راهنمای مفید خرید گوشت کتو را در زیر بررسی کنید!

 

1. خرید حیوانات کامل از دامداران محلی.

گوشت گاو زمینی مهر و موم شده در خلا

خرید از یک کشاورز.

حدود 2-3 بار در سال ، من نیمی از گاو تغذیه شده با چمن را از یک کشاورز محلی خریداری می کنم و پس از هزینه های فرآوری ، فقط 4 تا 5 دلار برای هر پوند هزینه می کنم. شما می توانید یک حیوان کامل را از یک کشاورز محلی خریداری کنید یا نصف آن را بخرید و هزینه آن را با همسایه ، عضو خانواده یا همکار تقسیم کنید. برای یافتن آسان کشاورزان محلی که مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند ، فهرست Eat Wild را با بیش از 1400 مزرعه مستقر در مراتع بررسی کنید.

نمایشگاه شهرستان را بخرید.

هر زمان نمایشگاه شهرستان به اطراف می چرخد ​​، کلمه حیواناتی را که صلاحیت شرکت در این نمایشگاه را ندارند گوش دهید. دانش آموز 4-H که حیوان را پرورش داده است ، حتی اگر واجد شرایط نباشد ، هنوز هم دوست دارد که پول کسب کند. در این نمایشگاه ، مشاغل برای پرداخت پاداش دانش آموز برای کار خود ، دلار بالایی را برای حیوانات واجد شرایط می پردازند.

 

یک فریزر آماده داشته باشید.

به هر راهی که بروید ، بزرگ فکر کنید و زودتر از موعد خود را آماده کنید. یک فریزر اختصاص داده شده برای ذخیره حدود 500 پوند گوشت پیدا کنید. حتی نیمی از گاو فضای بیشتری نسبت به ترکیب معمول یخچال و فریزر اشغال می کند. به دنبال یک معامله فریزر عالی هستید؟ Craigslist یا بازار فیس بوک را بخرید یا از یک دوست معتمد بخواهید گوشت شما را در ازای دریافت چند پوند از گوشتی که ذخیره می کند ، برای شما ذخیره ک



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه در دو مرحله آسان آشپزخانه خود راتمیز نگه داشتن آشپزخانه یک قانون خوب برای زندگی است و مهم است که پس از هر بار استفاده آشپزخانه خود را به درستی تمیز کنید. وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک روش دو مرحله ای دارد که معمولاً در رستوران ها و سایر خدمات خدمات غذایی استفاده می شود. همچنین می توانید از این روش در خانه خود استفاده کنید.

 

کاری که شما اشتباه انجام می دهید

بعد از اینکه یک وعده غذایی برای خانواده خود پختید ، ظرف هایتان را شستید و پیشخوان ها را پاک کردید ، وقت آن است که آرام شوید ، درست است؟ در واقع ، در حالی که شما بیشتر کارها را برای تمیز کردن آشپزخانه خود انجام داده اید ، اما کاملاً تمیز نشده است.

 

پاک کردن پیشخوان های خود با یک حوله کاغذی مرطوب یا اسفنج میکروارگانیسم های مضر را از بین نمی برد. اگر صبح آن روز تخم مرغ را برای تهیه املت مخلوط کنید ، ممکن است تا زمان ظهر سالمونلا در پیشخوان های شما کمین کند. USDA به منظور جلوگیری از گسترش میکروارگانیسم ها ، فرایند دو مرحله ای را توصیه می کند که شامل ابتدا تمیز کردن و سپس ضدعفونی کردن است.

 

تمیز کردن عمل از بین بردن هرگونه آلودگی قابل مشاهده است. هنگامی که یک ساندویچ کره بادام زمینی و ژله را روی یک بشقاب می خورید ، تمیز کردن بشقاب از بین بردن هرگونه خرده ریز و کره بادام زمینی یا ژله ای که روی بشقاب ریخته می شود. همچنین می تواند باکتری ها را از صفحه به سینک ظرفشویی منتقل کند. از طرف دیگر ، ضدعفونی کننده این است که چگونه میکروارگانیسم ها را در یک سطح به سطوح ایمن کاهش می دهید. میکروارگانیسم ها شامل باکتری هایی هستند که شما نمی توانید آنها را ببینید. هنگامی که آن باکتری را از بشقاب خود به سینک ظرفشویی منتقل کردید ، هنوز باید آن را از بین ببرید تا باعث بیماری شما نشود.

 

ضد عفونی کننده ضدعفونی کننده نیست. عقیم سازی یعنی از بین رفتن 100٪ میکروارگانیسم ها ، که در مطب پزشکان یا بیمارستان ها انجام می شود ، نه در آشپزخانه یا رستوران ها.

 

برای تمیز کردن و تمیز کردن آشپزخانه از دستورالعمل های دو مرحله ای پیروی کنید ، و این می تواند به حداقل رساندن خطر بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

 

نحوه انجام مراحل دو مرحله ای USDA

مرحله 1: تمیز کنید

 می خواهید این مراحل را به ترتیب توصیه شده انجام دهید. تمیز کردن ، آلودگی ها و باکتری های قابل مشاهده را که باعث بیماری شما می شوند از بین می برد. صفحات میز ، سایر سطوح و سینک ظرفشویی خود را با استفاده از آب گرم و صابون بشویید ، سپس آنها را با یک دستمال کاغذی یکبار تمیز کنید. اگر استفاده از حوله آشپزخانه را انتخاب کردید ، مطمئن شوید که حوله تمیز است. (حوله های آشپزخانه خود را مرتباً در چرخه گرم ماشین لباسشویی بشویید.)

 

تمیز کردن اطمینان حاصل می کند که باکتری ها از سطح خارج می شوند. باکتری های بیماری زا می توانند برای مدت طولانی در سطح زندگی کنند. به عنوان مثال ، سالمونلا (که در مرغ خام یا تخم مرغ پوسته یافت می شود) می تواند تا 32 ساعت زنده بماند. تمیز کردن با آب گرم و صابون می تواند آلودگی ، آلودگی و برخی از باکتری ها را از یک سطح پاک کند ، اما باعث از بین رفتن و از بین رفتن باکتری ها نمی شود.

 

مرحله 2: تمیز کردن

 

بعد از تمیز کردن ، مرحله بعدی ضدعفونی کردن به منظور از بین بردن باکتری ها است. ضدعفونی کردن بعد از تمیز کردن سطح بسیار م mostثر است - به همین دلیل مهم است که این دو مرحله را به ترتیب صحیح دنبال کنید.

 

انواع ضدعفونی کننده ای وجود دارد که می توانید در خانه استفاده کنید. می توانید نسخه خانگی خود را با مخلوط کردن محلول 1 قاشق غذاخوری سفید کننده کلر مایع در هر گالن آب تهیه کنید. همچنین می توانید از ضد عفونی کننده های تجاری یا دستمال مرطوب کننده های ضدعفونی کننده استفاده کنید.

 

روش مناسب برای پاکسازی این است که محلول ضدعفونی کننده را روی سطوح بریزید و یا اسپری کنید و با دستمال کاغذی آن را تمیز کنید. قبل از استفاده مجدد از آنها اطمینان حاصل کنید که سطح کاملا خشک شده است - این شامل سینک ظرفشویی شما نیز می شود. اگر از ضد عفونی کننده تجاری خریداری شده در فروشگاه استفاده می کنید ، دستورالعمل های سازنده ذکر شده در برچسب را دنبال کنید. برخی از ضدعفونی کننده های تجاری پس از استفاده نیاز به شستشوی سطوح دارند ، بنابراین برچسب را با دقت بخوانید.

 

استفاده از ماشین ظرفشویی چطور؟

ماشین ظرفشویی شما در تمیز کردن و تمیز کردن ظروف ، بشقاب ها و تخته های برش ساخته شده با مواد غیر متخلخل قابل شستشو در ماشین ظرفشویی (مانند اکریلیک ، پلاستیک یا شیشه) م effectiveثر است ، این دلیل بزرگی است که برای شستن ظروف به آن اعتماد کنید. اگر ماشین ظرفشویی ندارید ، حداقل تمیز کردن ظروف و ظروفی که ممکن است با گوشت خام تماس گرفته باشند یا شخصی در خانه شما بیمار باشد بسیار مهم است.

 

برای پاکسازی ظروف و ظروف ، از آب صابون برای شستن آنها استفاده کنید و سپس از محلول ضدعفونی خانگی خود که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. برای ظروف ، آنها را در محلول های ضدعفونی کننده خود خیس کنید ، در حالی که می توانید مقداری محلول ضدعفونی کننده را روی تخته های برش بریزید. قبل از شستشو با آب ، بگذارید ظرف ها یا تخته برش برای چند دقیقه در محلول ضد عفونی باقی بماند. در آخر ، ظروف خود را با هوا خشک کنید و یا آنها را با یک حوله کاغذی یکبار مصرف خشک کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

9 روش برای جلوگیری از بوی بد پخت و پز قبل از شروع بوی آنها

بوی آشپزخانه وقتی واقعاً مشغول آشپزی هستید بد نیست ، اما چه کسی می خواهد با بوی شام شب گذشته در آشپزخانه بیدار شود؟

 

یک راه حل: به جای تلاش برای از بین بردن بوی مواد غذایی پس از تأخیر ، متن را ورق بزنید و سعی کنید از بیرون آمدن آنها به هوا ، دیوارها یا منسوجات قبل از بوی تعفن جلوگیری کنید. اگر به دنبال راه حل های قابل اطمینان تر از استفاده از دریچه اجاق گاز خود هستید ، در اینجا چند پیشنهاد برای حفظ بوی بد آشپزخانه وجود دارد.

از صفحه پاشش فیلتر ذغال استفاده کنید

مطمئناً ، هر صفحه پاششی باعث می شود غذا و مایعات به هنگام پخت و پز به اجاق گاز یا پشت صفحه شما پاشیده نشود ، تا این امر نقش کمی در جلوگیری از بو داشته باشد. اما این فیلتر ذغال هنگام آشپزی رایحه های پخت و پز را نیز جذب می کند ، این بدان معناست که بوی کاشی پاشیده و بوی آشپزخانه با یک دست و پا زدن می تواند از گذشته باشد.

محلول آب سرکه را روی اجاق گاز بجوشانید

بخار یکی دیگر از روش های قدرتمند جلوگیری از رایحه در آشپزخانه است. رایان نیکولاس ، مالک Simply Clean Oxford ، پیشنهاد می کند اگر قصد تهیه غذای حاوی مواد قوی را دارید ، یک فنجان سرکه را با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک بجوشانید. وی می گوید: "بعد از افزودن مواد به ظرف سس ، روی اجاق گاز بجوشانید یا بپزید تا بخار تولید شود ، كه بوها را در هوا جذب می كند." "دریچه اجاق گاز خود را اجرا کنید تا حتی نتایج بهتری داشته باشید.

در حین پخت گلدان را بپزید

نیکولاس همچنین می گوید جوشاندن و سپس جوشاندن گلدان گلدان پخته شده گلدان های نارنجی یا لیمو ، میخک و میله های دارچین در آب باعث از بین رفتن بوها در طی فرآیند پخت و پز می شود. مشابه محلول سرکه ، بخار گلدان باعث جذب بویایی می شود که نمی خواهید پخش کنید ، در حالی که گلدان از رایحه مطبوع تری ماندگار می شود. وقتی می توانید مواد مرکبات را هدف خود قرار دهید ، زیرا معروف است که لیمو بوی زرد را از بین می برد.

یک میز تصفیه هوا روی میز یا پلاگین را امتحان کنید

نیکلاس همچنین توصیه می کند هنگام آشپزی یک دستگاه تصفیه هوا کوچک و قابل حمل را اجرا کنید. این نه تنها یک راه حل مناسب برای خوشبو کردن آشپزخانه شما قبل از پخش عطر - به ویژه بوهای مربوط به دود - است که همچنین باکتری ها ، ویروس ها ، کپک و موی حیوانات اهلی را از هوا خارج می کند. یک دستگاه تصفیه هوا به بوی خوش بو کردن اتاق هایی که قبلاً نیز بوی بد دارند کمک خواهد کرد.

در همین نزدیکی با یک کاسه جوش شیرین بپزید

جوش شیرین به جای پوشاندن بوها ، به معنای واقعی کلمه آنها را جذب می کند ، بنابراین ایده خوبی است که وقتی چیزی بالقوه متعفن درست می کنید - مخصوصاً غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی ، ماهی یا سبزیجات ، یک کاسه جوش شیرین را دور خود نگه دارید. از آنجا که بیشتر بوهای خوشحال کننده اسیدی هستند ، یک ماده خنثی کننده مانند جوش شیرین باعث تعادل PH می شود و بوها را در طول راه کاهش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که یخچال شما روی دمای مناسب تنظیم شده است

با ریختن وسایل منقضی شده می توان از بوی بیشتر یخچال جلوگیری کرد ، اما اگر یخچال شما همچنان بدبو شود ، ممکن است مشکل دما وجود داشته باشد. برای این که یخچال شما بو نگیرد ، مطمئن شوید که روی 40 درجه فارنهایت یا پایین تنظیم شده است. مزاج بالاتر باعث می شود که غذای شما با سرعت بیشتری خراب شود و منجر به بو شود. اگر مشکوک هستید که دماسنج داخلی یخچال شما فرسوده و اشتباه خوانده است ، می توانید یک دماسنج ارزان قیمت بخرید تا از قفسه های داخل آن آویزان شود.

مقداری جوش شیرین را در سطل آشغال خود بپاشید

جوش شیرین یک ابرقهرمان مقرون به صرفه ، جذب کننده بو است - و همچنین همه کاره است. برای اینکه پس از دور انداختن غذاهای بدبو (مانند ماهی) زباله های شما کل بو و بو نپردازند ، قبل از دور ریختن هر چیزی مقداری جوش شیرین در ته کیسه زباله بپاشید. (جوش شیرین را در نمکدان دارای برچسب خوب نگه دارید تا ساده تر این تلاش را انجام دهید.) همچنین می توانید کمی جوش شیرین را در یک کیسه زباله که از قبل بدبو شده است قرار دهید.

مقداری لیمو در دفع زباله ها بریزید

به پوستهای لیمو خود آویزان شوید! شستشوی لیمو در دفع زباله با سایر ضایعات غذایی می تواند بوهای مربوط به غذا را در منطقه سینک ظرفشویی شما کاهش دهد - به علاوه ، روغن های موجود در لیمو از طریق چربی جمع شده در محل دفع ، از بین می روند. یک برد-بوی خوشبو!

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

نحوه تمیز کردن پرده ها

آیا برای یک تمیز کردن بزرگ آمپول می شوید؟ پس قطعاً لازم است که روش های پنجره دانه انداختن به پنجره چک لیست تمیز کردن فنر خود را اضافه کنید ، زیرا آنها می توانند گرد و غبار و آلودگی زیادی را جمع کنند و اغلب در تمیز کردن معمول فراموش می شوند.

 

شما می خواهید تلاش های تمیز بهاری خود را به حساب آورید ، درست است؟ سپس باید بدانید که چگونه پرده ها و پرده ها را مانند یک حرفه ای تمیز کنید.

 

برچسب را بررسی کنید

قبل از هر کاری ، برچسب مراقبت از پنجره های درمانی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا سازنده توصیه می کند دست شستشو ، بخارپز ، جاروبرقی یا تمیز کردن خشک شود و آیا قرار دادن پرده های خود در ماشین لباسشویی ایمن است. دستورالعمل های مراقبت را برای بهترین روش تمیز کردن پرده های خود به حرف دنبال کنید. در غیر این صورت ، ممکن است به جای تمیز کردن ، در حال خرید درمان های پنجره باشید.

 

 

 

تست نقطه ای انجام دهید

اگر بهترین روش برای تمیز کردن پرده های خود با بخارپز ، در ماشین لباسشویی یا با شستن دست است ، می خواهید یک آزمایش نقطه ای را در یک منطقه نامشخص انجام دهید. برای بخارپزها ، باید قسمت کوچکی از پرده خود را با بخار تمیز کرده و بگذارید تا کاملاً خشک شود تا مطمئن شوید که پرده ها بی رنگ نمی شوند. با استفاده از ماشین لباسشویی یا شستن دست؟ شما باید بخشی از پارچه را که خارج از دید شما است آزمایش کنید تا ببینید آیا با مواد شوینده شما سازگار است یا خیر. باز هم بگذارید تا لکه کاملا خشک شود تا قبل از شستن صفحات کامل نتایج نهایی را ببینید.

پرده ها را با دست یا داخل واشر تمیز کنید

پرده هایی که باید با دست شسته شوند را می توانید به همان روشی که ظروف ظریف را با دست می شوید تمیز کنید. مراحل زیر نحوه تمیز کردن پرده ها در واشر را به شما آموزش می دهد:

پرده های خود را پایین آورده و هرگونه سخت افزار را بردارید.

به بیرون بروید و صفحه پرده ها را بیرون بریزید تا بیشتر از گرد و غبار خلاص شوید.

دستورالعمل های تمیز کردن برچسب مراقبت خود را دنبال کنید. اگر هیچ دستورالعمل شستشوی ماشین وجود ندارد ، از آب سرد و کمی مواد شوینده ملایم لباسشویی استفاده کنید. پرده های ظریف - مانند پرده های ساخته شده از توری - اگر شستن دست مشخص نشده است ، باید در کیسه مش بشویید.

بسته به ضخامت پارچه پرده ای خود ، فقط یک یا دو پنل را همزمان در ماشین لباسشویی خود تمیز کنید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که پانل ها تمیز می شوند و نمی خواهید واشر خود را بیش از حد بارگذاری کنید.

در صورت امکان پرده ها را آویزان کنید تا خشک شوند. اگر به دلیل حساسیت یا نداشتن بند لباس پرده های خود را در داخل خشک می کنید ، حوله ها را بگذارید تا آب قطره ای را جذب کند. اگر کفپوش های چوب سخت یا لمینت دارید ، ممکن است بخواهید کیسه های پلاستیکی زباله را زیر حوله ها قرار دهید.

قبل از آویزان کردن پارچه ، پارچه های خود را با استفاده از تنظیم پارچه مناسب اتو کنید.

پرده های خود را تمیز کنید

استفاده از بخارپز یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن درمان پنجره است زیرا کار بسیار ساده ای است. حتی لازم نیست پرده های خود را پایین بیاورید! بنابراین چگونه می توان پارچه را با بخار تمیز کرد؟

اطمینان حاصل کنید که بخارشوی شما دارای یک اتصال داخلی است.

دستورالعمل های پاک کننده بخار خود را دنبال کنید.

به همین راحتی

 

نکته: اگر پرده های شما قابل شستشو در ماشین هستند ، می توانید تمیز کردن آنها را با بخار انجام دهید. به خاطر داشته باشید ، ممکن است شستشوی ماشین نتایج بهتری داشته باشد.

پرده های تمیز خشک در خانه

در اینجا هیچ نکته ای برای DIY وجود ندارد. وقتی برچسب های مراقبت می گوید پرده های تمیز خشک هستند ، باید آنها را به تمیز کننده ها ببرید. روش های انجام خودتان می تواند وسوسه انگیز باشد ، اما در این سناریو از آنها با مسئولیت خود استفاده کنید.

 

 

درمان های پنجره خلاuum

جاروبرقی همراه با اتصالات بهترین روش برای تمیز کردن پرده ها و پرده ها به طور منظم است. سعی کنید درمان های پنجره خود را به صورت هفتگی یا دو هفته ای وکیوم کنید تا در بین تمیز کردن های دقیق ، تازه به نظر برسند. و مطمئن شوید که هر دو طرف را جاروبرقی می کنید!

با یک حرفه ای تماس بگیرید

ساده ترین راه برای انجام درمان های پاک پنجره این است که شخص دیگری وظیفه شما را بر عهده بگیرد. برای جویای خدمات تمیز کردن پرده و پرده تخمین رایگان بخواهید.

 

آماده اید که بهار خود را تمیز نگه دارید؟ این دستورالعمل ها را برای تمیز کردن پرده ها بررسی کنید و سپس برخی از نکات مربوط به درخشش پنجره ها را انتخاب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چه چیزی بیشترین برق را در خانه من مصرف می کند؟

وقتی دما افزایش می یابد ، صورتحساب انرژی ما می تواند در بالاترین حد باشد. برای جلوگیری از قبض های زیاد برق ، باید خانه های خود را تا حد امکان از نظر انرژی کارآمد نگه داریم. یافتن راه هایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های ما می تواند یک چالش باشد ، بنابراین از کجا شروع کنیم؟ با کمک energystar.gov و energy.gov ، ما انرژی مصرف شده توسط سیستم های خانگی ، لوازم خانگی و وسایل الکترونیکی را کشف می کنیم ، می دانیم چه چیزی بیشترین انرژی را مصرف می کند و نکاتی را در مورد چگونگی استفاده از خانه برای صرفه جویی در مصرف انرژی برای جلوگیری از برق خود به اشتراک می گذاریم. هزینه ها

 

چه چیزی بیشترین برق را در خانه من مصرف می کند؟

در اینجا تجزیه و تحلیل بزرگترین دسته های مصرف انرژی در خانه معمولی وجود دارد:

 

تهویه هوا و گرمایش: 46 درصد

گرمایش آب: 14 درصد

لوازم خانگی: 13 درصد

روشنایی: 9 درصد

تجهیزات تلویزیون و رسانه: 4 درصد

میزان مصرف برق شما بر حسب کیلووات ساعت یا کیلووات ساعت اندازه گیری می شود. هنگام محاسبه مصرف انرژی یک دستگاه یا سیستم ، کیلووات ساعت روزانه را با ضرب ساعات استفاده شده در روز در وات آن محاسبه می کنیم و کیلووات ساعت را با ضرب آن در 0.001 بدست می آوریم. درباره محاسبه میزان استفاده از وسایل و سیستم های خود بیشتر بیاموزید.

1. تهویه مطبوع و گرمایش

سیستم تهویه مطبوع شما به عنوان منبع اصلی آسایش شما از دمای شدید خارج از منزل ، با 46 درصد متوسط ​​مصرف انرژی خانه در ایالات متحده ، بیشترین انرژی را از هر دستگاه یا سیستم جداگانه مصرف می کند. یک واحد HVAC مرکزی متوسط ​​از حدود 3500 وات استفاده می کند و دو تا سه بار در ساعت به مدت 10-15 دقیقه کار می کند. در یک دوره 24 ساعته ، HVAC شما حدود 28-63 کیلووات ساعت استفاده می کند ، در نتیجه بسته به کارایی واحد شما در هر ماه حدود 850-1950 کیلووات ساعت است. با این نکات سعی کنید حجم کار سیستم HVAC خود را کاهش دهید:

 

از پنکه های سقفی استفاده کنید - در خلاف جهت عقربه های ساعت در تابستان و در جهت عقربه های ساعت در زمستان

ترموستات را در تابستان تا 78F و در زمستان تا 65F تغییر دهید

کولر و کوره خود را سالانه تنظیم کنید

پرده های خود را در روزهای آفتابی تابستان بکشید ، اما در زمستان آنها را باز کنید تا گرمای آزاد داشته باشید

فیلترهای هوا را جایگزین کنید

داخل دریچه ها یا واحدهای بیرون را مسدود نکنید

برای جلوگیری از گرفتگی ، گرد و غبار و جاروبرقی بکشید

در تابستان سبک و در زمستان لباس گرم بپوشید

برای گرمای بیشتر زمستان از پتو و روسری استفاده کنید

نکات بیشتر را بخوانید: نکات ارزان قیمت برای بهبود بهره وری انرژی HVAC | چگونه می توانم از تهویه هوا در تابستان مراقبت کنم؟ | چه دماي دما را بايد در تابستان تنظيم كنم؟

 

2. گرمایش آب

به عنوان یک وسیله دیگر که اغلب از آن استفاده می شود ، آبگرمکن شما با 14 درصد انرژی مصرفی در مکان دوم قرار دارد. یک آبگرمکن متوسط ​​روزانه حدود 3 ساعت کار می کند و از 4500 وات استفاده می کند و به 13.5 کیلووات ساعت در روز یا 405 کیلووات ساعت در ماه می رسد. از این نکات برای گرما گرفتن صورتحساب انرژی خود استفاده کنید:

 

دمای آبگرمکن خود را روی 120F یا پایین تنظیم کنید

آبگرمکن قدیمی را با ژاکت عایق بندی کنید

لوله های آب گرم را عایق بندی کنید

هنگام تعطیلات آبگرمکن خود را کم کنید

سر دوش های کم مصرف و هوادهی شیر آب را نصب کنید

به یک آبگرمکن خورشیدی ارتقا دهید

3. لوازم خانگی

لوازم خانگی شما حدود 13 درصد قبض برق معمول را تشکیل می دهند. در زیر چند نکته در مورد چگونگی صرفه جویی در مصرف انرژی لوازم اصلی اصلی آورده شده است:

 

یخچال

یک یخچال متوسط ​​از 225 وات استفاده می کند و با فرض اینکه شما تمام روز از یخچال خود استفاده می کنید ، ماهانه 162 کیلووات ساعت استفاده خواهید کرد. اگرچه نمی توانیم یخچال های خود را خاموش یا کمتر از آنها استفاده کنیم ، اما روش های دیگری نیز برای پس انداز وجود دارد:

 

یخچال خود را بیش از حد بار نکنید

محصولات پرمصرف را در مناطق قابل دسترسی نگه دارید

برای کارایی مطلوب ، مطالب را مرتب کنید

یخچال خود را روی دمای توصیه شده سازنده تنظیم کنید

پشت و زیر یخچال را مرتب تمیز کنید تا جریان هوا حفظ شود

یخچالهای قدیمی را با مدلهای مدرن و کم مصرف جایگزین کنید

نکات بیشتر را بخوانید: چگونه یخچال خود را نگه داریم | یخچال من سعی دارد به من چه بگوید؟ | چگونه می توان یخچال خود را سازماندهی کرد تا از نظر انرژی صرفه جویی کند

 

واشر و خشک کن

واشرها و خشک کن ها به طور مشترک حدود 5 درصد از انرژی خانه شما را مصرف می کنند. این لوازم به صورت تجمعی از 3045 وات استفاده می کنند. اگر از هرکدام به مدت یک ساعت در روز استفاده کنید ، لوازم رختشویی شما ماهانه 91 کیلووات ساعت استفاده می کنند. این لباس ها را هنگام شستشو به خاطر بسپارید:

 

بارهای کامل را بشویید

با آب سرد بشویید

از پر شدن بیش از حد ماشین ها خودداری کنید

در صورت امکان از قفسه های خشک کن استفاده کنید

پرزها را پس از هر بار پاک کنید

نکات بیشتر را بخوانید: بهره وری انرژی در اتاق خشکشویی | نکات خشکشویی سازگار با محیط زیست

اجاق گاز و اجاق گاز

با 2500 وات برای اجاق گاز و 1500 با اجاق گاز با حرارت متوسط ​​تا زیاد ، استفاده از این مقدار برای یک ساعت در روز به ترتیب 75 کیلووات ساعت و 45 کیلووات ساعت در ماه است. این وسایل ، به ویژه اجاق گاز شما ، همچنین می توانند خانه شما را گرمتر کرده و بار AC شما را افزایش دهند. با این نکات بار الکتریکی این وسایل را کاهش دهید:

 

استفاده از اجاق توستر ، مایکروویو ، زودپز یا سایر لوازم کوچکتر را انتخاب کنید

در ساعات خنک تری از روز از اجاق و اجاق گاز استفاده کنید

پیش گرم نکنید مگر اینکه برای پخت درست ظرف لازم باشد

چند دقیقه قبل از ظرفشویی مشعل ها را خاموش کرده و بگذارید تا گرمای باقیمانده بقیه کارها را انجام دهد

بیشتر نکات مربوط به آشپزخانه را بخوانید: نکاتی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در آشپزخانه

 

ماشین ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی متوسط ​​از 330 وات استفاده می کند. هر روز به مدت یک ساعت استفاده می شود ، یعنی تقریباً 10 کیلووات ساعت در ماه. ماشین ظرفشویی شما همچنین می تواند بر روی سختی کار AC شما تأثیر بگذارد زیرا باعث گرم شدن خانه می شود. برای کاهش مصرف اولیه و باقی مانده ماشین ظرفشویی از این نکات استفاده کنید:

 

بارهای کامل را بشویید

خشک گرم را خاموش کنید

در ساعات خنک تری از روز بشویید

برای جلوگیری از نیاز به چرخه دوم ، ظروف کاملاً کثیف شده را از قبل بشویید

نکات بیشتر را بخوانید: ماشین ظرفشویی من چه چیزی سعی می کند به من بگوید؟

 

4. روشنایی

روشنایی حدود 9 درصد از انرژی معمولی یک خانه را مصرف می کند. مصرف انرژی لامپ ها بسته به نوع و میزان استفاده از لامپ می تواند بسیار متفاوت باشد. یک لامپ رشته ای 100 واتی که به مدت دو ساعت در روز روشن بماند ، تقریباً 0.2 کیلووات ساعت در روز یا هر ماه 6 کیلووات ساعت استفاده می کند. این مقدار را برای حدود 50 لامپ در خانه اضافه کنید ، و هر ماه 300 کیلووات ساعت می شود. با این نکات مصرف برق چراغ های خود را کاهش دهید:

 

هنگام بیرون آمدن از اتاق چراغ ها را خاموش کنید

از لامپهای LED کم مصرف استفاده کنید

از نور طبیعی استفاده کنید ، مخصوصاً در زمستان که از گرما نیز بهره مند می شوید

چراغ های تعطیلات LED را انتخاب کنید و آنها را روی تایمرها قرار دهید تا تمام شب روشن نمانند

ردیاب های حرکتی را روی چراغ های امنیتی بیرونی نصب کنید تا فقط در صورت نیاز روشن شوند

5. تجهیزات تلویزیون و رسانه

الکترونیک حدود 4 درصد از مصرف انرژی ما را تشکیل می دهد. سرگرمی های الکترونیکی ما به ویژه ، از جمله تلویزیون ها ، جعبه های تنظیم بالا و کنسول های بازی ویدیویی ، می توانند بخش قابل توجهی از انرژی خانه های ما را مصرف کنند. اگر روزانه به طور متوسط ​​پنج ساعت تلویزیون تماشا کنیم و 6.3 ساعت در هفته بازی های ویدیویی انجام دهیم ، این دستگاه ها می توانند ماهانه حدود 55 کیلووات ساعت استفاده کنند. این وسایل الکترونیکی مقصر استفاده از نیروی آماده به کار حتی در زمان استفاده نیستند. مصرف انرژی آنها را مطابق با این نکات حفظ کنید:

 

تنظیمات حالت آماده به کار و حالت آماده به کار را غیرفعال کنید

خرید لوازم الکترونیکی مجاز ENERGY STAR

روشنایی صفحه در تلویزیون ها و مانیتورها را کم کنید

همیشه در موارد استفاده الکترونیک خاموش کنید

بیشتر فعالیت های سرگرمی بدون انرژی مانند مطالعه و بازی های رومیزی را انتخاب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

COVID-19 چیست و چگونه می توانم از خود محافظت کنم؟

پاسخ از Pritish K. Tosh ، MD

ویروس جدیدی به نام سندرم حاد تنفسی حاد کرونا ویروس 2 (SARS-CoV-2) به عنوان علت شیوع بیماری که در چین در سال 2019 آغاز شد شناسایی شد. این بیماری بیماری کرونا ویروس 2019 است (COVID-19).

 

در مارس 2020 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) COVID-19 را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. گروه های بهداشت عمومی ، از جمله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و WHO ، همه گیری را تحت نظر دارند و به روز رسانی ها را در وب سایت های خود ارسال می کنند. این گروه ها همچنین توصیه هایی برای جلوگیری از شیوع ویروس ارائه داده اند.

 

ویروس کرونا چگونه منتشر می شود؟

داده ها نشان داده است که از فردی به فرد دیگر در تماس نزدیک (در حدود 6 فوت یا 2 متر) گسترش می یابد. ویروس توسط قطرات تنفسی که در هنگام آلوده شدن به ویروس سرفه ، عطسه یا صحبت می کند ، منتشر می شود.

 

علائم COVID-19 چیست؟

علائم COVID-19 می تواند بسیار خفیف تا شدید باشد. برخی از افراد هیچ علائمی ندارند. شایعترین علائم تب ، سرفه و خستگی است.

 

علائم دیگر ممکن است تنگی نفس ، دردهای عضلانی ، لرز ، گلودرد ، سردرد ، درد قفسه سینه و از بین رفتن چشایی یا بویایی باشد. این لیست همه را شامل نمی شود. علائم دیگر کمتر شایع نیز گزارش شده است. علائم ممکن است دو تا 14 روز پس از مواجهه ظاهر شود.

آیا می توان از COVID-19 جلوگیری کرد؟

در حال حاضر واکسنی برای جلوگیری از COVID-19 در دسترس نیست.

 

برای جلوگیری از بیمار شدن چه کاری می توانم انجام دهم؟

بهترین راه پیشگیری از بیماری اجتناب از قرار گرفتن در معرض ویروس است. CDC و WHO رعایت این موارد احتیاطی را توصیه می کنند:

 

6 فوت (2 متر) بین خود و افراد خارج از خانه خود فاصله داشته باشید.

دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید ، یا از ضد عفونی کننده دست با پایه الکل استفاده کنید که حاوی حداقل 60٪ الکل باشد.

هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال خود بپوشانید. بافت استفاده شده را دور بریزید.

از دست زدن به چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

سطوحی را که غالباً روزانه لمس می کنید تمیز و ضد عفونی کنید.

اگر به یک بیماری پزشکی مزمن مبتلا هستید و احتمال ابتلا به بیماری جدی در شما بیشتر است ، در مورد روشهای دیگر محافظت از خود با پزشک خود مشورت کنید

آیا باید ماسک بزنم؟

CDC و WHO به افراد توصیه می کنند که در هنگام فاصله گیری اجتماعی از پوشش صورت پارچه ای در ملا public عام استفاده کنند. این توصیه بر اساس شواهدی استوار است که افراد مبتلا به COVID-19 می توانند ویروس را قبل از اینکه متوجه شوند به ویروس منتقل می کنند ، منتقل کنند.

 

استفاده از ماسک در مکان های عمومی ممکن است به کاهش شیوع افرادی که علائمی ندارند کمک کند. ماسک های پارچه ای غیر طبی برای عموم توصیه می شود. ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی N-95 کمبود دارند و باید فقط برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اختصاص داده شود.

 

 

آیا می توانم سفر کنم؟

اگر قصد سفر دارید ، ابتدا مشاوران سفر را بررسی کنید. در صورت داشتن شرایط سلامتی که شما را مستعد ابتلا به عفونت و تنفس تنفسی می کند ، ممکن است بخواهید با پزشک خود صحبت کنید.

 

اگر من مبتلا به COVID-19 هستم یا ممکن است بیمار باشم چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر علائمی پیدا کردید و در معرض ویروس COVID-19 قرار گرفتید ، برای مشاوره پزشکی با پزشک خود تماس بگیرید. اگر لازم است به پزشک یا بیمارستان بروید ، با ما تماس بگیرید تا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی بتوانند برای اطمینان از عدم مواجهه دیگران با آنها گام بردارند.

 

 

برای جلوگیری از شیوع ویروس اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

 

از محل کار ، مدرسه و اماکن عمومی در خانه بمانید ، به جز برای مراقبت های پزشکی.

در صورت امکان از وسایل حمل و نقل عمومی ، تاکسی و اشتراک مسافرت خودداری کنید.

دور افراد دیگر از ماسک صورت پارچه ای استفاده کنید.

خود را تا آنجا که ممکن است از دیگران در خانه خود جدا کنید.

در صورت امکان از اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنید.

از به اشتراک گذاشتن ظرف ، لیوان ، ملافه و سایر وسایل خانه خودداری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

نکاتی برای مراقبت از قابلمه ها

آیا می خواهید اطمینان حاصل کنید که قابلمه ها و قابلمه ها برای مدت طولانی دوام دارند؟ این ترفندهای برتر را برای مراقبت از قابلمه ها و قابلمه ها بیاموزید و دریابید که چگونه به آنها کمک می کند خیلی بیشتر دوام بیاورند.

زنده باد وسایل آشپزی شما!

آیا تابحال گلدان یا تابه ای با کیفیت بالا خریداری کرده اید که فقط فوراً خراب شود؟ چگونه ، ممکن است بپرسید؟ به بیان ساده ، در بیشتر موارد به این دلیل است که به درستی مورد استفاده ، تمیز کردن و مراقبت قرار نمی گیرند. اما جای نگرانی نیست!

ما لیستی از نکات ساده و آسان برای پیگیری را تهیه کرده ایم تا این اتفاق دیگر برای شما تکرار نشود و به سرمایه گذاری های آشپزی کمک می کند تا آزمایش کنند. آیا کسی گفت "آشپزخانه"؟ بیا بریم!

 

تابه استیل IKEA

باور کنید یا نه ، دستورالعمل ها را بخوانید

بعد از اینکه تصمیم مهمی در انتخاب گلدان یا تابه گرفتید و احساس اطمینان کردید که این محصول مناسب سبک و روش طبخ شماست ، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه از آن مراقبت کنید.

 

می دانیم ، خواندن دستورالعمل ها را نیز دوست نداریم ... اما مواردی وجود دارد که نیاز باشد. و از آنجا که شما فقط روی چیزی سرمایه گذاری کرده اید ، چرا از آن نهایت استفاده را نمی کنید؟

 

هر قابلمه و قابلمه IKEA دارای یک کتابچه کوچک همراه با دستورالعمل ها و نکات اساسی برای کمک به شما در مراقبت از محصولات خود است. به عنوان یک قاعده کلی ، ما همیشه توصیه می کنیم محصولات را قبل از استفاده برای اولین بار بشویید ، بشویید و کاملا تمیز کنید. برای این کار ابتدا باید بدانید که قابلمه یا تابه شما از چه ساخته شده و نچسب است یا نه.

 

بنابراین بیایید مواد را با مواد از طریق آنها اجرا کنیم:

 

به یاد داشته باشید ، شما می توانید اطلاعاتی را در مورد نحوه تمیز کردن محصول خود و نوع مناسب آن بر روی برچسب قیمت ، برچسب قفسه و در صورت بسته بندی ، روی بسته بندی محصول پیدا کنید.

قابلمه و قابلمه های استیل ضد زنگ

قابلمه ها و قابلمه های استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر ضربه و دوام بسیار مشهور هستند. چه قدم های ساده ای می توانیم برای کمک به آنها در جهت رسیدن به این شهرت برداریم؟

 

اشاره گرها

 

هرگز آنها را با پشم استیل یا پودر تمیز نکنید ، زیرا ممکن است خراشیده شوند.

تا زمانی که نچسب باشند می توانید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

اگر غذا به ته آن چسبیده است ، سعی کنید کمی مواد شوینده روی آن بریزید. مقداری آب اضافه کنید و آن را گرم کنید. بگذارید تا بجوشد و به راحتی می توانید آن را تمیز کنید.

آهک ، آب شور ، لیمو و سرکه ممکن است فلز را لکه دار کند. برای جلوگیری از این اتفاق ، بلافاصله پس از شستشو محصول را خشک کنید. همچنین می توانید صبر کنید تا نمک و لیمو به آن اضافه کنید تا آب جوش بیاید.

نکته برتر: در صورت ادامه لکه ها ، آنها را با سرکه و آب بشویید. کمی قابلمه سرکه در قابلمه یا تابه بریزید و آن را بجوشانید. شما به یک قاشق چایخوری سرکه در هر لیتر آب نیاز دارید. با این کار محصول شما در بهترین حالت نگهداری می شود.

تابه استیل SENSUELL

ماهیتابه SENSUELL35 €

 

سنسول ، شگفت انگیز و در عین حال سوund تفاهم

در مورد محصولات فولاد ضد زنگ ، بیایید لحظه ای صحبت کنیم و در مورد یکی از محبوب ترین و نامفهوم ترین مجموعه های محصولات خود ، طیف قابلمه ها و قابلمه های SENSUELL صحبت کنیم.

 

این دامنه ، به راحتی مراقبت از آن ممکن است (تمیز کردن آن ساده است و با انواع ظروف ، حتی القایی به خوبی کار می کند) ، باید به روشی کاملاً غیرمعمول مورد استفاده قرار گیرد که با دیگر قابلمه ها و قابلمه های IKEA متفاوت است. غذای شما چسبیده است؟ ما فقط این ترفند را داریم که جلوی این اتفاق را می گیریم.

 

سطح تابه نچسب است ، در صورت عدم استفاده صحیح از تابه ، غذا گیر می کند و می سوزد. برای بهترین نتیجه ، راز این است که ابتدا ظرف را روی حرارت زیاد قرار دهید و سپس قبل از شروع پخت غذا ، دما را به متوسط ​​برسانید. و voilà! هر مشکلی که با SENSUELL داشته اید از گذشته خواهد بود.

قابلمه و قابلمه های آلومینیومی

آلومینیوم علاوه بر اینکه یک رسانای حرارتی عالی است ، سبک بوده و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم است. با این حال ، دقیقاً به دلیل شکننده تر بودن آن باید مراقبت های ویژه ای برای جلوگیری از خراش ایجاد شود. در اینجا نکاتی در مورد نحوه مراقبت از قابلمه ها و قابلمه های آلومینیومی آورده شده است:

 

 

آنها در ماشین ظرفشویی ایمن نیستند. بنابراین همیشه آنها را با دست بشویید.

بعد از شستن خشک کنید تا درخشش آنها حفظ شود.

اگر نچسب هستند ، از استفاده از آنها برای پخت غذاهای اسیدی (مانند گوجه فرنگی یا لیمو) خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند روی پوشش اکسید گلدان یا ظرف را تحت تأثیر قرار دهد. اوه و برای جلوگیری از تغییر رنگ رنگ فلز ، مدت زیادی غذا در آنها نگذارید.

از ظروف غیر تیز ساخته شده از پلاستیک یا چوب استفاده کنید تا آلومینیوم را خراش ندهید.

نکته برتر: از یک محافظ برای کمک به انباشته شدن ایمن تر آنها استفاده کنید.

قابلمه و قابلمه چدنی

آیا عبارت "با افزایش سن بهتر می شوید" را می دانید؟ خوب ، این را به راحتی می توان در مورد ظروف چدنی گفت. چدن یکی از سنتی ترین موادی است که در ساخت قابلمه و قابلمه استفاده می شود. این با دوام است و یک گزینه عالی برای قهوه ای یا سرخ کردن مواد غذایی است. و همانطور که در بالا ذکر شد ، هر بار که از آن استفاده می کنید بهتر می شود. میدونی چرا؟ زیرا اگر این فلز تصفیه نشود ، چربی موجود در غذای پخته شده در داخل را جذب می کند و در نتیجه دفعه بعدی نتایج بهتری خواهد داشت.

 

نکاتی برای محافظت از محصولات چدن:

 

آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

برای تمیز کردن آنها می توانید از اسفنج های سخت یا پشم استیل استفاده کنید. اما زیاد از مواد شوینده استفاده نکنید ، درصورت خشک نشدن باعث صدمه به مواد در هنگام خشک شدن می شود.

قابلمه ها و قابلمه های چدنی درمان نشده همیشه باید چاشنی باشند. اگر آنها دارای لعاب مینای دندان باشند ، این ضروری نخواهد بود.

اگر مینای گلدان یا ظرف شما مات است و نه براق ، قبل از استفاده آن را با کمی روغن چرب کنید. و هر از چندگاهی پس از استفاده با مقداری کاغذ آغشته به روغن از روی آنها رد شوید.

نکته برتر: مقداری نمک را در قابلمه یا تابه بپاشید (تا چربی باقیمانده را جذب کند) و آن را با یک تکه رول آشپزخانه یا یک حوله چای پاک کنید. با این کار مطمئن خواهید شد که کاملا تمیز شده است.

گلدان چدنی SENIOR

پایه قابلمه HEAT2 یورو / 3 بسته

 

قابلمه ها و قابلمه های نچسب را تمیز کنید

محصولاتی که دارای روکش نچسب هستند کمک زیادی به چگونگی جلوگیری از سوختن یا چسبیدن غذای ما به سطح می کنند. اما گاهی اوقات ، علی رغم تمام تلاش هایشان ، فاجعه رخ می دهد. ظرف را با آب گرم ، مواد شوینده و اسفنج نرم تمیز کنید تا از خراشیده شدن پوشش نچسب جلوگیری شود.

 

اگر قابلمه یا تابه شما حاوی غذای سوخته باقی مانده است که به راحتی از بین نمی رود ، این نکته مهم را برای از بین بردن کامل این آشفتگی مهم به خاطر بسپارید ، که فقط به طور مکرر سوخته و تمام وعده های غذایی شما را خراب می کند.

 

قابلمه یا ظرف را با آب پر کرده و چهار یا پنج قاشق غذاخوری مواد شوینده به آن اضافه کنید. آن را روی حرارت قرار داده و محتوای آن را بجوشانید. با قاشق یا کفگیر ساخته شده از پلاستیک یا چوب هم بزنید ، بقیه مواد غذایی را با دقت از بین ببرید. پس از چند دقیقه ، چربی حل شده و جرم را از بین می برد. پس از انجام این کار ، گلدان یا ظرف خود را مانند همیشه بشویید. بعد از خشک شدن ، باید دوباره آن را چرب کنید.

1. قبل از تمیز کردن اجازه دهید تا خنک شود

آیا تابحال یک گلدان یا ظرف را بلافاصله با آب سرد یا ولرم شستشو داده اید؟ خوب ، ما باید چیزی به شما بگوییم ، این یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توانید مرتکب شوید ، زیرا دیگ یا ظرف را با سرعت بیشتری خراب کرده و ظروف آشپزی ما را می شکنید. یک عمل ساده ، مانند استفاده از آب سرد ، می تواند باعث گیرکردن مواد غذایی باقیمانده و یا حتی تشت شدن آن را تار کند.

 

این ظروف تمایل دارند که یک پایه مقعر داشته باشند که هنگام گرم شدن صاف شده و منبسط می شوند. به همین ترتیب ، اگر به گلدان یا تابه فرصت کافی داده نشود تا به شکل اولیه خود برگردد ، ممکن است ناهموار باشد و ناپایدار شود. بنابراین اکنون می دانید ، قبل از شستن آنها را بگذارید تا خنک شوند.

 

 

 

2. غذا را داخل آن نگه ندارید

به یاد داشته باشید که قابلمه ها و قابلمه ها برای پخت و پز ، نه ذخیره مواد غذایی طراحی شده اند. بسیاری از غذاها می توانند گلدان ها و قابلمه ها را لکه دار یا تغییر رنگ دهند ، اگر مدت زیادی در داخل آنها باقی بمانند. در عوض ، باید از شیشه و ظروف شیشه ای استفاده کنید تا غذای شما درست مانند روز اول در یک شرایط عالی باشد.

 

 

3. بدون محافظت روی هم انباشته نشوید

در آخر ، به یاد داشته باشید که قابلمه ها را به درستی کنار بگذارید ، در غیر این صورت تمام تلاش شما برای مراقبت از آنها بی فایده خواهد بود. اگر اشتباه کنید که این ظروف را روی هم چیده اید ، ممکن است گلدان یا تابه را روی هم چیده و به هم بریزید و لایه نچسب آن را خراب کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

نحوه تمیز کردن فرش های رنگ روشن

چندی پیش مردم از خرید فرشهای رنگ روشن پرهیز می کردند زیرا لکه های فرشهای رنگ روشن بسیار قابل توجه است و بدتر از آن ، تمیز کردن فرشهای رنگ روشن به سختی انجام می شد. اما امروز همه چیز تغییر کرده و تمیز کردن فرش های رنگ روشن به یک کار آسان تبدیل شده است که در عرض چند دقیقه قابل انجام است. بنابراین اگر اخیراً فرشی با رنگ روشن خریداری کرده اید و از خود می پرسید که دقیقاً چگونه باید آن را تمیز نگه دارید ، به مطالعه ادامه دهید زیرا ما یک آموزش بسیار مفید برای شما ارسال کرده ایم.

 

طبق منبع ما در اینجا: تمیز کردن لندن

 

نشت مایعات معمول:

 

ترفند در تمیز کردن فرش های رنگ روشن ، درمان نشت به محض وقوع است. بنابراین به محض ریختن چیزی روی فرش خود ، یک پارچه جاذب تمیز بگیرید و به سرعت هرگونه ریختن اضافی را به آرامی پاک کنید. با دقت کار کنید در غیر این صورت ممکن است نشت ها را به عمق فرش هل دهید.

سپس محلول شستشوی فرش را با مخلوط مواد شوینده مایع شستشوی ظرف با آب گرم درست کنید. پس از آماده شدن مخلوط ، محل مشکل را لکه دار کرده و بشویید. سعی کنید پشت فرش خیس نشود. پس از اتمام کار ، چندین حوله کاغذی را جمع کرده و آنها را روی محل مرطوب قرار دهید تا رطوبت باقیمانده را جذب کند. در صورت لزوم حوله های کاغذی را در جای خود سنگین کنید.

یک مسواک قدیمی را بگیرید و آن را خیس کنید. بعد مسواک را روی یک صابون بمالید تا کف به وجود بیاید و سپس کف و ناحیه مشکل دار را بزنید و با مسواک شروع به مالش دهید. بعد از اتمام کار ، یک بار دیگر ناحیه درمان شده را بشویید و حوله های کاغذی قرار دهید تا رطوبت باقیمانده را جذب کند.

نشت و لکه های جوهر: می توانید با پاشیدن اسپری مو روی محل آلوده شده و سپس با برج کاغذی ، نشت و جوهر را از روی فرش رنگ روشن خود پاک کنید. زیاد از اسپری مو استفاده نکنید زیرا باعث بدتر شدن اوضاع می شود. همچنین در صورت لزوم کل مراحل را تکرار کنید. اگر بعد از آزمایش دوم هنوز نشت یا لکه جوهر وجود دارد ، با یک شرکت نظافت مانند Carpet Cleaning Uxbridge که خدمات شستشوی فرش را ارائه می دهد تماس بگیرید و آن را استخدام کنید تا بیاید و از عهده رسیدگی به مشکل برآید.

لکه های لجن: از کرم اصلاح سفید و کف برای درمان لکه های گل استفاده کنید. قبل از اینکه لکه بزنید ، اجازه دهید پنج تا ده دقیقه کرم اصلاح بماند. یک بار دیگر لازم است این روش را تکرار کنید و در استفاده از خدمات تمیز کردن فرش تردید نکنید ، زیرا لکه های گل و لای ادامه دارد.

 

لکه های چربی: یک فنجان را بگیرید و در نیمه راه با آب پر کنید. سپس همان مقدار آمونیاک را به آب اضافه کنید و چندین قطره مواد شوینده مایع درون مخلوط بریزید. سپس یک پارچه جاذب تمیز را در این مخلوط آغشته کرده و محل لک شده را درمان کنید. اگر جای خالی دارید از آن استفاده کنید تا آنجا که می توانید لکه را قبل از استفاده از مواد پاک کننده چربی پاک کنید. بدانید که به احتمال زیاد مجبورید چندین بار روند را قبل از پاک شدن کامل لکه چربی تکرار کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

نحوه تمیز کردن اثاثه یا لوازم داخلی در 15 دقیقه یا کمتر

خواه بخواهید عمر یک قطعه سرمایه گذاری را طولانی کنید یا اینکه به مادر بزرگ کمک کنید ، تمیز کردن منظم (یک بار در هر فصل) می تواند قبل از اینکه بخشی از مبلمان شود ، خاک را بگیرد. در اینجا یک طرح سریع برای تازه کردن پارچه * ارائه شده است که بسیار آسان است ، شما تقریباً از صندلی خود خواهید افتاد.

5 دقیقه مکش

تصویر جاروبرقی صندلی

جولیا روتمن

با استفاده از ضمیمه مبلی ، خلا از چپ به راست ، ضربات همپوشانی ، از بالای قطعه شروع کنید و به سمت پایین کار کنید. (برای پارچه های ظریف ، مانند ابریشم و پارچه ، مکش را کم تنظیم کنید.) این روش از چپ به راست به ویژه برای مواد پوشک که به خاک آلوده می شوند ، مانند شنیل ، جیر ، مخمل و مخمل نخی بسیار مهم است. روی نازل شکاف کلیک کنید (اگر نگران مکیدن سکه هستید ، آن را با یک قطعه شلنگ قدیمی جوراب شلواری پوشانده شده با باند لاستیکی بپوشانید) ؛ زیر کوسن ها و اطراف درزها را جارو کنید. سپس از یک قوطی هوای فشرده برای انفجار کثیفی های تافتینگ و گوشه های دکمه استفاده کنید.

5 دقیقه حذف نقطه

تصویر پودر و پارچه خشک شویی

جولیا روتمن

با Capture Soill Release Pre-Mist به لکه ها ، مخلوط های پنبه ای ، ژاکارد و پلی استر - اکریلیک حمله کنید. (ابتدا آزمایش را در یک نقطه نامشخص انجام دهید.) سپس فقط کافی است موکت Capture و فرش خشک کن فرش را بپوشانید تا لکه را بپوشاند. پودر را به آرامی با یک پارچه خشک به پارچه مالیده و سپس جارو برقی بکشید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید. اگر لکه پس از دو دور باقی ماند ، آن را تنها بگذارید وگرنه ممکن است به پارچه آسیب برساند. اگر نمی توانید با آن زندگی کنید با یک حرفه ای تماس بگیرید. برای ایجاد لکه روی چرم و وینیل ، روی پارچه را با اسپری گچ کنید و به آرامی محل را مالش دهید. با یک پارچه خشک خوب پاک کنید تا پس مانده ای باقی نماند. از پاک کننده های حاوی سیلیکون استفاده نکنید - آنها منافذ چرم و وینیل را بسته و باعث سفت شدن و بالقوه ترک خوردن می شوند.

اسکراب

جولیا روتمن

حدود oon قاشق چای خوری صابون ظرف شفاف را در یک سطل کوچک بریزید. آب گرم را درون سطل بریزید تا مقدار زیادی لجن ایجاد کنید. برس نرم و جلوبندی را فقط در لای لجن فرو کنید - زیر آب نروید و پارچه را در قسمت های کوچک و با لمس سبک جارو کنید (مثل اینکه کیک را خنک می کنید). کمتر اینجا بیشتر است شما نمی خواهید پارچه را خیس کنید. بعد از اینکه کل قطعه را لک کردید ، پارچه را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید. قبل از استفاده مجدد از قطعه ، اجازه دهید تا اثاثه یا لوازم داخلی کاملا خشک شود. اگر می خواهید دو طرف دیگر کوسن ها را بشویید ، روز بعد ، وقتی پارچه جلوی آن کاملا خشک شد ، این کار را انجام دهید.

 

* این مرحله مخصوص روفرشی با برچسب های حاوی کد W یا WS است. (به دنبال یک برچسب در زیر کوسن یا زیر مبلمان باشید.) اگر برچسب S نشان می دهد ، می توانید جارو برقی و تمیز کردن لکه ها را انجام دهید ، اما از لجن آن صرف نظر کنید - آب برای اثاثه یا لوازم داخلی شما خوب نیست. X به معنای خلاuum است. برای تمیز کردن عمیق تر ، یک حرفه ای استخدام کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

طراحی داخلی

نحوه انجام: مبلمان چرم را تمیز کنید

چرم یک اثاثه یا اثاثه یا لوازم داخلی با دقت آسان و بادوام است اما به تمیزکاری و تریاژ گاه به گاه احتیاج دارد. اگر مبلمان چرمی شما خسته به نظر می رسد ، پیشنهادات ما را برای خوش رنگ کردن آنها دنبال کنید.

مبلمان چرمی با رنگ غنی و احساس انعطاف پذیر ، عنصری از لوکس بودن را به دکوراسیون اتاق شما دعوت می کند. خوشبختانه ، با وجود تجمل ، چرم به نوعی نگهداری دقیق که شما می توانید با سایر تصفیه ها داشته باشید ، نیاز ندارد. با این حال ، به ناچار ، زمانی در زندگی همه صندلی ها ، صندلی های مبل یا مبل های چرمی فرا می رسد که کمی مراقبت درخواست می شود. مطمئن باشید یادگیری نحوه تمیز کردن مبلمان چرمی کار سختی نیست و این فرآیند فقط شامل وسایلی است که اکثر صاحبان خانه به راحتی در دسترس آنها هستند.

 

مواد و ابزارهای موجود در آمازون

- خلاac (با اتصال قلم مو)

- پارچه نخی یا میکروفیبر را تمیز کنید

- سرکه

- سطل کوچک

مرحله 1: کاملاً جارو برقی بکشید

هنگامی که قصد تمیز کردن مبلمان چرمی را دارید ، اولین قدم این است که تمام گرد و غبار و بقایای سست آن را پاک کنید. با استفاده از جاروبرقی مجهز به اتصال برس می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. فراموش نکنید که در صورت وجود مبلمان ، کوسن ها را تمیز کنید. بعد از اتمام کار ، همه چیز را با یک پارچه نخی یا میکروفیبر پاک کنید.

 

مرحله 2: مبلمان را بازرسی کنید

پس از بررسی مبلمان در هنگام گردگیری و پاک کردن آنها ، اکنون می فهمید که کدام قسمتهای قطعه از نظر سایش بدتر هستند. اینها مناطقی هستند که می خواهید سهم شیر از تلاش های تمیزکاری خود را روی آنها متمرکز کنید.

 

مرحله 3: سرکه رقیق کنید

برای رفع مشکلات ، می توانید از یک پاک کننده خانگی ساده ، اما م effectiveثر ، شامل قسمت های مساوی سرکه و آب استفاده کنید. این دو را در یک سطل کوچک مخلوط کنید ، سپس در گوشه یک پارچه فرو کنید. پارچه را بیرون بیاورید تا مرطوب باشد اما خیس نباشد ، سپس قسمتهای آلوده چرم را پاک کنید. برای جلوگیری از پخش شدن آلودگی ، پارچه را بعد از چند بار شستشو دهید.

مرحله 4: چرم را پاک کنید

بعد ، با یک پارچه خشک این کار را ادامه دهید ، مطمئن شوید که هر منطقه ای را که با محلول آب و سرکه درمان کرده اید ، مرور کنید. در هیچ مرحله از مراحل کار نباید بگذارید چرم خیس بخورد. اشباع یکی از دشمنان مواد است.

 

 

 

باید ها و نباید ها

آیا یک مهمان بی خیال چیزی ریخته است ، و شما فکر می کنید که چگونه مبلمان چرمی را برای از بین بردن لکه تمیز کنید؟ ناامید نشوید - احتمالاً می توانید جلوی لکه گیری دائمی حادثه را بگیرید ، اما برای موفقیت باید سریع کار کنید. لکه های مختلف درمان های مختلفی را می طلبند:

 

لکه های چربی را با یک پارچه خشک و تمیز پاک کنید. آب اضافه نکنید ، زیرا مایعات می تواند به غوطه ور شدن چربی در چرم کمک کند. اگر تا زمانی که چربی متوجه شدید چربی خشک شده است ، سعی کنید جوش شیرین را روی آن قسمت بپاشید تا چربی آن خارج شود. جوش شیرین را چند ساعت بگذارید تا روشن بماند ، سپس آن را با پارچه مسواک بزنید.

 

 

اگر روی مبلمان چرمی شما لکه های جوهر وجود دارد ، مالش الکل ممکن است عامل اصلی برای از بین بردن آنها باشد. الکل را روی پنبه بزنید ، سپس لکه را پاک کنید تا پاک شود. برای آینده بخاطر داشته باشید که بسیاری از صاحبان خانه با استفاده از مالیدن الکل برای از بین بردن تکه های مزاحم کپک یا کپک روی مبلمان ، شانس آورده اند.

چرم سفید و بژ به طور قابل توجهی در برابر لکه ها آسیب پذیر است. برای از بین بردن لکه های تیره رنگ از چنین قطعاتی ، مخلوطی از قسمتهای مساوی آب لیمو و خامه تارتار را انتخاب کنید. این دو را به صورت خمیر ترکیب کنید ، آن را به لکه بمالید ، سپس 10 دقیقه در جای خود بگذارید. آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

به طور کلی ، از آزمایش محصولات پاک کننده لکه بر روی چرم مراقب باشید. بعضی از آنها ممکن است بیشتر از منافع آسیب برسانند همیشه ابتدا یک ماده تمیز کننده را روی قسمت نامحسوس مبلمان امتحان کنید. به این ترتیب ، اگر همه چیز خراب شود ، هیچ کس متوجه نمی شود!

اگر هیچ یک از نکات یا ترفندهای فوق مفید نبود ، به دنبال کمک یک متخصص باشید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

سرسبز ، ثروتمند و بسیار شیک. نه ، ما در مورد له شدن مخفی شما صحبت نمی کنیم - ما در مورد مخمل صحبت می کنیم. مبل های مخملی به دلیل زیبایی و توانایی بالا بردن فضایی به سادگی توسط موجود ، در سالهای اخیر تجدید حیات عظیمی را تجربه کرده اند. اگر شما صاحب این خرید نهایی وضعیت هزاره هستید ، احتمالاً می دانید که مانند همه چیزهای زیبا ، مخمل نیز به مراقبت نیاز دارد تا به بهترین شکل ممکن به نظر برسد. پنجه های لجن ، ساندویچ های شلخته کره بادام زمینی و گرد و غبار و خاک به طور کلی می توانند مبل مخملی شما را خراب کنند. خوشبختانه ، شما می دانید که چگونه یک نیمکت مخملی را تمیز کنید. یا ، حدوداً پنج دقیقه دیگر این کار را خواهید کرد.

 

 

انتخاب ها ، گزینه ها

قبل از اینکه حتی فرصتی برای ایجاد آشفتگی روی مبل خود پیدا کنید ، می خواهید نوع مخملی را که با آن سر و کار دارید درک کنید. دو نوع اصلی از مخمل وجود دارد: پنبه و مصنوعی.

 

هنگام انتخاب یک قطعه مخملی ، باید به سبک زندگی خود فکر کنید. در حالی که هر دو نوع مخمل زیبا هستند و ظاهر غنی مورد نظر شما را به وجود می آورند ، ما تکه های مخمل مصنوعی مانند صندلی Embrace یا صندلی عشق Ceni را برای خانوارهای دارای بچه و حیوانات خانگی توصیه می کنیم. این همان مخمل پنبه ای مخملی را به شما می دهد ، اما مراقبت از آن کمی آسان تر است. به عنوان مثال ، آن لکه کچاپ از آن دسته مرغ های بعد از مدرسه به همین راحتی روی مخمل مصنوعی لک نمی زند. ما عاشقش هستیم

 

با مقاومت کل مخملی Article در برابر 40،000 مالش مارتیندیل (بیشتر پارچه های داخلی نیمی از این تعداد را با 20،000 تعداد مالش دارند) ، هر قطعه از مجموعه مخمل ما برای خانواده ها ، صاحبان حیوانات خانگی - یا فقط به طور کلی افراد نامرتب ایده آل است.

پاکسازی و نگهداری عمومی

شهرت مخملی به داشتن فضایی ، نگهداری بالا و فقط برای نخبگان فوق العاده تمیز و بکر شهرت دارد. اگرچه بدون شک لوکس به نظر می رسد ، اما تمیز کردن و نگهداری از مخمل بسیار دشوارتر از پارچه ها یا مواد دیگر نیست. علاوه بر بالش و ورق زدن منظم بالش ، چند روش وجود دارد که می توانید مخمل خود را نگاه کنید * بوسه آشپز *.

 

اگر دوست دارید از یک کراسان بادام پوسته پوسته روی مبل مخملی Sven Cascadia Blue خود و برخی از خرده های کره استفاده کنید ، به راحتی آن را با استفاده از یک برس نرم وکیوم کنید. پس از اتمام غذا خوردن ، بدیهی است

 

زمستان خود را در اسپانیا گذرانده اید و اکنون با چند صندلی مخملی غبارآلود پس از ماه ها دوری سر و کار دارید؟ یک خلا quick سریع همچنین با هرگونه گرد و غبار یا سایر آلودگی های خشک روزمره که به نظر می رسد وقتی کسی تماشا نمی کند ، سر و صدا می کند. فقط مطمئن شوید که از آن ضمیمه برس نرم استفاده می کنید تا از ایجاد خراش یا خراش جلوگیری کنید.

بخار کردن

آیا می دانید وقتی هشت ساعت می خوابید و با علائم چین و چروک روی صورت خود بیدار می شوید؟ همین اتفاق ممکن است برای مخمل هم بیفتد. از آنجا که مخمل مخمل خواب دار است و دارای توده بالاتری (رشته های بلندتر پارچه) است ، می تواند برای مدت زمانی تحت فشار یا وزن فشرده شود. این به صورت چین یا لکه سفید ظاهر می شود. یک چین یا لکه سفید که به راحتی قابل رفع است.

 

به راحتی یک بخار دستی (خوب خانه داری گزینه های برتر برای همه بودجه ها) یا تنظیم بخار روی اتوی خود را بگیرید. هنگامی که داغ شد ، از یک گوشه شروع کنید و بخار را از طریق پارچه در جهت مخالف شمع حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که از کمترین تنظیم گرما استفاده می کنید و بخارپز را بیش از چند ثانیه در یک نقطه نگه ندارید. برای ایجاد مزاحمت بیشتر ، از برس پرز سفت استفاده کنید تا الیاف را بخار دهید. خیلی تازه و خیلی بخارپز.

 

رنگ آمیزی رنگ

محو شدن یک واقعیت طبیعی در زندگی برای هر چیزی است که در معرض نور قرار دارد - چه از آفتاب و چه از یک لامپ در داخل منزل.

 

Zoe Garred ، مدیر توسعه محصول ما ، توضیح می دهد: "مخمل مخصوصاً به محو شدن رنگ حساس است." "برای جلوگیری از آن ، من پیشنهاد می کنم با انتخاب فضایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب نیست ، از مبلمان خود محافظت کنید. اگر این امکان وجود ندارد ، برای محافظت از آن ، پتوی پرتابی را روی مناطق در معرض آفتاب قرار دهید. "

 

یا اگر محو شدن شما را آزار نمی دهد: این توصیه را نادیده بگیرید و به ظاهری محو و سرزنده بنشینید.

 

خلاصه اینکه:

 

جاروبرقی با یک اتصال نرم نرم برای ایجاد آلودگی های خشک و گرد و غبار

بالش ها را به طور مرتب کرک و تلنگر کنید

الیاف خرد شده را با بخار دادن در برابر شمع ثابت کنید

مبلمان مخملی خود را از نور مستقیم دور نگه دارید تا محو نشود

تمیز کردن نقاط

شما هرگز فکر بدی نداشته اید. اما شاید زمان آن رسیده باشد که بپذیریم نوار سیب زمینی پخته ای که برای تعطیلات خود جمع کرده اید ، از نظر تئوری بهتر از عمل بوده است. اگر مبل مخملی شما می توانست راه برود ، از در خارج می شود و از تاد و پنیر فلفل قرمز او پر می شود.

 

خامه ترش ، لکه های بیکن چرب و چیلی فوق الذکر فقط برخی از خطرات مبلمان مخملی شما در طول زندگی است. با درك نحوه دقیق تمیز كردن این لكه ها قبل از آنكه در مخمل شما خیلی دنج شود ، برای بلایای از نوع نامرتب آماده شوید.

 

وقتی چیزی به ناچار روی مبلمان مخملی شما ریخت ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که نفس عمیق بکشید. باشه عالیه. میخ زد

 

اکنون ، دستورالعمل های تمیز کردن سازنده خود را بررسی کنید. آنها در مورد مراقبت از نشت و خرابکاری دقیقاً به شما خواهند گفت که چه کاری باید انجام دهید (و چه کاری نباید انجام دهید).

 

یک مکان خوب برای شروع همه نشت ها ، خیساندن مایعات اضافی با یک پارچه نرم و بدون پرز است. ما قطعاً می خواهیم در اینجا بر مولفه بدون پرز تأکید کنیم ، زیرا پرز می تواند در الیاف مخمل گیر کند.

 

به محض خلوص هرچه بیشتر آلودگی خود ، وقت آن است که یک محلول تمیز کننده تهیه کنید. یک یا دو قطره از مایع ظرفشویی (مانند نوعی که می تواند روغن اردک ها را تمیز کند) را با یک فنجان آب مخلوط کنید. تکان دهید تا حبابهای کف مانند لته صابون کوچک ایجاد کنید. پارچه خود را بردارید و آن را فقط در لجن فرو کنید. سپس ، لکه را با پارچه لک دار کمی پاک کنید تا جایی که می توانید لکه را پاک کنید.

طراح داخلی Gemma van der Swaagh با کاناپه سبز Cirrus چمن مخملی یک نقطه کانونی در اتاق خواب اصلی خود ایجاد کرد. نکات مناسب تمیز کردن مخمل به این معنی است که گاهی سبز بودن آن آسان است.

بگذارید منطقه خشک شود ، یا از سشوار با کمترین میزان گرما استفاده کنید تا روند کار تسریع شود.

 

اگر نمی خواهید با مخمل لوکس خود شانس بیاورید ، با یک متخصص تمیز کردن مبلمان مشورت کنید. آنها مطمئن خواهند شد که مخمل شما تمیز شده و به زیبایی اولیه خود بازگردانده شده است.

 

گرچه هیچ گلوله جادویی برای تمیز کردن هر چیزی وجود ندارد ، این مراحل بهترین روش برای تمیز کردن مخمل ، بدون خطر آسیب را ارائه می دهد:

 

1. دستورالعمل های تمیز کردن سازنده خود را از نظر نیازهای خاص مراقبت بررسی کنید.

 

 

2. برای جذب مایعات اضافی از پارچه نرم و بدون پرز یا حوله کاغذی استفاده کنید. مالش ندهید.

 

نحوه تمیز کردن مبل مخملی

3. پارچه را در محل بگذارید تا جایی که ممکن است مایعات جذب شود.

 

 

4. چند قطره مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب مخلوط کنید.

 

 

5. تکان دهید تا حباب تشکیل شود

6. پارچه خود را فقط در لجن قرار دهید.

 

 

7. به آرامی لکه را پاک کنید ، مطمئن شوید که مخمل را اشباع نمی کند.

 

 

8- بگذارید در کمترین حالت هوا خشک شود یا از سشوار استفاده کنید.

 

 

9. در صورت نیاز به کمک حرفه ای تماس بگیرید.

 

 

مخمل پر چرک و با نگهداری بالا از گذشته است. مبلمان مخملی امروزی می تواند بچه های چسبنده ، حیوانات خانگی چرت و پرت و همه مشکلات زندگی را از بین ببرد. اکنون که می دانید چگونه یک کاناپه مخملی را تمیز کنید ، می توانید بدون نگرانی از مخملی مخلوط ، پرزرق و برق و بدون لکه لذت ببرید.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

چگونه فرش مناسب انتخاب کنیم

اتاق نشیمن شما بدون فرش کامل نیست. اما با وجود گزینه های فراوان ، یافتن بهترین گزینه می تواند مانند تلاش برای حل یک معما باشد.

برای اینکه یک اتاق نشیمن دور هم جمع شود ، بیشتر طراحان به شما می گویند که به یک فرش نیاز دارد.

 

اما فرش ها می توانند گران باشند. و از آنجا که یک مورد در مقیاس بزرگ مانند آن تأثیر زیادی در نوع نگاه و احساس اتاق خواهد داشت ، انتخاب یک مورد می تواند ترسناک باشد. فرش مناسب ممکن است ده ها سال در خانه شما زندگی کند. فرش اشتباه به عنوان یادآوری روزانه پولی که هدر داده اید - و پولی که اگر می خواهید آن را جایگزین کنید ، باید هزینه کنید.

 

و اشتباه گرفتن آن با توجه به طیف وسیعی از مواد ، رنگ ها ، الگوها و اندازه های موجود بسیار آسان است. پیدا کردن فرش ایده آل ، مشاهده شده توسط طراح داخلی Celerie Kemble در نیویورک ، "یک معمای پیچیده" است.

 

برای کمک به شما در حل این معما ، از خانم کمبل و سایر طراحان و تولیدکنندگان فرش مشاوره گرفتیم.

از یک یا چند استفاده کنید

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید خود را به یک فرش تنها در اتاق نشیمن محدود کنید. طراحان معمولاً از فرشهای متعدد در اتاقهای بزرگتر برای تعریف مناطق مختلف استفاده می کنند. بنابراین از کجا می دانید یکی بهترین است یا چند مورد؟

یک فرش با طرح جسورانه می تواند به عنوان مشخصه مشخص یک منطقه زندگی باشد. (فرش پشمی گره ای دستی ، در بالا ، از شرکت فرش است.)

فضاهای کوچکتر و اتاقهای نشیمن محصور در دیوارها و درها معمولاً از یک فرش بزرگ بزرگ بهره مند می شوند.

 

مقالات رایگان بیشتری را باز کنید.

یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد شوید

خانم کمبل گفت: "من اغلب با آپارتمانهایی سروکار دارم که هدف آنها گسترش حس فضای قابل استفاده در اتاق نشیمن است." در این موارد ، "من معمولاً می خواهم از یک فرش استفاده کنم ، و آن را تا جایی که ممکن است بزرگ کنم."

 

فضاهای پراکنده و دارای مفهوم باز ، مانند سرپوش ها ، به احتمال زیاد از فرشهای متعددی بهره مند می شوند ، که به گروه های مختلف مبلمان کمک می کند و می توانند در غیاب دیوار دیوارهای نشیمن یا فضای رسانه را جدا کنند.

 

نمی توانید تصمیم بگیرید؟ سپس آنها را لایه بندی کنید

گزینه دیگر این است که فرشها را روی یکدیگر لایه بندی کنید ، یک فرش بزرگ و ساده در پایین آن برای پوشاندن بیشتر زمین و فرشهای تزئینی کوچکتر در بالا برای لنگر انداختن مکان های مختلف نشیمن.

خانم كمبل گفت: "یكی از ترفندهای مورد علاقه من استفاده از یك فرش سیزال بسیار بزرگ است كه نسبتاً ارزان است و سپس لایه های نرم تر ، گلیم های خوش آب و هوا یا حفره های چوبی در قسمت های مختلف نشیمن." "این به همه می گوید ، با عظمت سیزال ، که شما همه در یک مهمانی هستید".

اندازه را تعیین کنید

هنگام برنامه ریزی برای خرید فرش مهم است که در اطراف موانع اتاق کار کنید.

 

جسی کریر ، مدیر شرکت Carrier and Company ، یک شرکت طراحی داخلی در نیویورک ، گفت: "ما همیشه با کارهای عملی شروع می کنیم و سپس به تزئینات می رسیم ، در حالی که معماری و مکانیک" یک خانه را در نظر می گیریم. "آیا درهای ورودی و تاب درب وجود دارد که باید در نظر گرفت؟ آیا جلو پنجره ای برای سیستم تهویه مطبوع وجود دارد که نمی خواهید آن را بپوشانید؟ آیا یک شومینه وجود دارد که شما باید با یک کوره گرم کنار بیایید؟ "

 

پس از در نظر گرفتن این جزئیات ، گردش در مناطق نشیمن را در نظر بگیرید.

 

خانم کمبل با یک پا و یک پا جدا گفت: "هیچ چیز بدتر از این نیست که مجبور شوید در محیط فرش راه بروید."

 

اندازه ای را انتخاب کنید که کاملاً مسیر پیاده رو را بپوشاند یا کف محل عبور افراد را در معرض دید قرار دهد. سپس تصمیم بگیرید فرش فرش تا چه اندازه فراتر از مبلمان باشد. یک روش معمول برای اندازه گیری یک فرش اطمینان از رسیدن آن به زیر هر چهار پایه مبلمان است.

 

 

یا می توانید از فرش کوچکتری استفاده کنید که در زیر پایه های جلوی مبل و صندلی ها قرار دارد و در آنجا متوقف می شود. آقای کریر فقط مطمئن شوید که اشیا smaller کوچکتر در لبه های فرش ، مانند میزهای انتهایی و چراغ های کف ، کاملاً روی فرش هستند یا از آن خارج هستند.

 

فرشهای کوچکی که در وسط اتاق شناور هستند ، و توسط مبل و صندلی قابل نفوذ نیستند ، چطور؟ بسیاری از کارشناسان در مورد آنها توصیه می کنند.

سوزانا جویسی سیسیل ، مدیر بازاریابی شرکت فرش ، در لندن ، گفت: "فرشهای کوچک کمی گم شده و ناتمام به نظر می رسند." "این می تواند مانند یک تمبر پستی احساس شود ، که برای چشم چندان خوشایند نیست".

الگو یا ساده را انتخاب کنید

یک فرش با طرح جسورانه می تواند به عنوان ویژگی تعیین کننده یک منطقه زندگی باشد ، اما از آنجا که تأثیر زیادی دارد ، انتخابی است که نیاز به شجاعت دارد. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید با یک فرش فرم گرافیکی همراه شوید یا چیزی که کمتر مورد تأیید قرار می گیرد ، به اولویت شخصی و همچنین چشم انداز طراحی کلی شما و محل زندگی شما برمی گردد.

 

آقای کریر گفت: "در شهر ، اغلب اوقات مشتری ها می خواهند از یک حراجی یا یکی از فروشندگان بزرگ فرش ، در یک فرش عتیقه سرمایه گذاری کنند." اما در خانه های روستایی و خانه های ساحلی ، "ما اغلب نوعی فرش سیزال ، علف دریایی یا موج دار انجام می دهیم ، زیرا کمی غیررسمی و روستایی است."

 

اگر تصمیم دارید یک فرش طرح دار بخرید ، انتخاب های بی پایان از طراحی مدرن بدون فرم گرفته تا انتخاب های سنتی تر وجود دارد. اما اگر ترجیح می دهید ساده باشید ، فرصت های زیادی برای معرفی الگو در مقیاس کوچکتر وجود دارد.

ریچارد میشاان ، یک طراح داخلی مستقر در نیویورک ، گفت: "برای محیط های آرام و آرام Zen ، سیسال های بسیار زیبایی وجود دارد که دارای الگوهایی مانند استخوان های شاه ماهی و نوارهای ظریف است." ”برای اینکه کمی آنها را آراسته کنید ، یک بند زیبا در چرم یا جیر اضافه کنید. این قیمت خیلی زیاد نمی شود ، اما بسیار شیک و زیبا است".

یک ماده انتخاب کنید

فرش ها مواد بسیاری دارند ، از جمله الیاف گیاهی مانند پنبه ، پارچه ، سیزال ، جوت و آلیاژ. الیاف طبیعی و نرم ، مانند پشم ، ابریشم و مویر. و مواد مصنوعی مانند نایلون و اکریلیک رنگ شده با محلول. همچنین فرشهای نبافته وجود دارد که از مواد دوخته شده مانند پوست گاو ساخته شده است.

 

هر یک از آنها ظاهر و احساس متفاوتی دارند ، با ویژگی های مختلف مربوط به میزان سایش مواد و تمیز کردن آنها آسان است. همچنین قیمت آنها به طور گسترده ای متغیر است.

 

فرش هایی که از مواد گیاهی ساخته می شوند ، اغلب از ارزان ترین قیمت ها هستند و ظاهری راحت و راحت ارائه می دهند. اما الیاف مختلف ماندگاری متفاوتی دارند: به عنوان مثال پنبه و پارچه خیلی زود پیر می شوند ، در حالی که سیزال و آلو می توانند سو abuse استفاده بیشتری کنند.

 

آقای کریر گفت: "ما با کتانی فاجعه هایی داشته ایم ،" که بسیار بسیار زیباست "- حداقل در هنگام جدید بودن. وی افزود ، زیرا به دلیل سایش و نشت به راحتی آسیب می بیند ، "ما مجبور شده ایم در زمان خود بسیاری از فرشهای کتان را جایگزین کنیم و اکنون مانند آفت از آنها اجتناب کنیم."

 

از طرف دیگر ، Allo "بسیار تمیزپذیر است و لکه ها را حفظ نمی کند"

یکی از محبوب ترین مواد پشم است که بسته به نوع دست زدن به آن ، از بافت های نازک و صاف گرفته تا کرک های مودار و گره خورده ، می تواند طیف وسیعی از ظاهر را ایجاد کند. پشم گرانتر از بیشتر مواد گیاهی است ، اما ضد لک است ، زیر پا نرم و با دوام است و می تواند قرن ها دوام داشته باشد.

 

بتانی هاپف ، مدیر فروش در شرکت فرش House of Tai Ping ، در نیویورک گفت: "پشم دارای لانولین است ، که آن را به یک الیاف بسیار تمیز و ضد لک تبدیل می کند." "هنگامی که شما می ریزید ، برای مدتی در بالا می نشیند تا در واقع جذب شود" ، که به شما زمان برای پاکسازی می دهد.

وی گفت ، حتی هنگام ریختن نشت ، "ما برای از بین بردن لکه ها موفقیت زیادی داریم."

 

در مورد ابریشم که عموماً گرانتر و ظریف تر است ، اما از لطافت و براقیت درخشانی برخوردار است ، نمی توان همین حرف را زد. برخی از فرشهای مجلل کاملاً از ابریشم ساخته شده اند ، در حالیکه برخی دیگر از آنها پشم و ابریشم را برای ایجاد جلوه های مختلف ترکیب می کنند.

 

خانم جویسی سیسیل ، از شرکت فرش گفت: "در فرش های طرح دار ،" ما اغلب زمینه پشمی داریم و سپس نقاشی را با ابریشم برجسته می کنیم ، زیرا به آن کمک می کند تا ظاهر شود. " "شما می توانید از بازی با این دو بافت لذت زیادی ببرید ، زیرا ابریشم به آن براقیت زیادی می دهد".

خانم كمبل هشدار داد كه تمیز كردن فرشهای با الیاف مخلوط ممكن است دشوار باشد: "ابریشم نمی تواند آب ببرد اما پشم به آب تمیز می شود. بنابراین وقتی مخلوط های ابریشم و پشم دارید ، پس از ریختن ، مشکلاتی برای مرتب سازی سخت ایجاد می شود. »

 

گزینه های داخل و خارج را در نظر بگیرید

اگر نشت و لکه ها از کودکان و حیوانات اهلی خانگی نگران کننده است ، ممکن است ایده خوبی باشد که فرشی در فضای باز و داخلی از مواد مصنوعی مانند اکریلیک محلول ، پلی پروپیلن یا PET (پلی اتیلن ترفتالات) ساخته شود ، که اکنون اغلب بسیار نرم هستند ، ایده خوبی باشد. جالب توجه است که تشخیص آنها از مواد فقط در داخل خانه دشوار است.

"آنها غیر قابل نفوذ هستند: شما نمی توانید آنها را لکه دار کنید. شما نمی توانید آنها را خراب کنید. " "در برنامه های خاص ، این راهی است که باید طی شود".

Rug Pad را فراموش نکنید

وسوسه انگیز است که فرشی را به خانه بیاورید و بلافاصله آن را زمین بگذارید ، اما مرحله ای وجود دارد که نباید از آن عبور کنید: قرار دادن زیرانداز فرش بدون لغزش در زیر آن.

 

لنت را به اندازه کمی کوچکتر از فرش برش دهید. یک قاعده کلی این است که باید از هر طرف حدود یک اینچ کوتاهتر از فرش کوتاه شود تا حداکثر چسبندگی ایجاد شود در حالیکه از تغییر قابل رویت سطح انتقال فرش از بالشتک به کف جلوگیری می کند.

 

خانم هاپف گفت: بالشتک های فرش نوعی بالشتک اضافی را ارائه می دهند. وی گفت ، اما کاربرد واقعی آنها بیشتر "در مورد نگه داشتن آن در جای خود و حفظ عمر فرش است."

 

به عبارت دیگر ، این اطمینان را می دهد که فرش جدید شما مانند پوست موز بلغزد.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

17 هک تمیز کننده فرش که می تواند فرش شما را نجات دهد

می خواهید خانه ای را در خانه تبدیل کنید؟ تمام طبقه ها را در فرش ها بچرخانید. در زمستان روی پاهای شما گرم است و در تابستان وقتی پابرهنه راه می روید هیچ چیز نرمی فرش را نمی زند. شما می توانید روی آن در کنار بخاری یا شومینه با یک کتاب دراز بکشید و وقتی قلعه بالش درست می کنید بسیار راحت است. فرش ها تولید یک خانه واقعی را به شما می دهند و از آنجا که خرید طولانی مدت هستند ، تعمیر و نگهداری آنها بسیار بیشتر از خلا weekly هفتگی است که ما تولید می کنیم. اما ما اینجا هستیم تا به شما 17 هک قالیشویی بدهیم تا بکر بودن فرش شما را حفظ کند.

 

شماره 1: غلتک پرز به نجات

 

آیا این احساس را داشته اید که هر چقدر هم سخت جارو برقی بکشید ، فقط خرده ریزه ، خرده ریز و همچنین موهایی وجود دارد که جاروبرقی شما از پس آنها بر نمی آید؟ این یک مسئله رایج است که باید هنگامی که فرش های مو بلند دارید و حتی قدرتمندترین جاروبرقی نمی تواند الیاف را با استاندارد بالاتر تمیز کند ، با آن کنار بیایید.

 

راه حل این است که برای آن مناطق مشکل دار یک غلتک پرز خریداری کنید و مقداری چربی آرنج بگذارید تا همه ذرات لجباز را جمع کنید. بسته به نوع فرش ، ممکن است در کل فرش بیش از پنج دقیقه وقت صرف نکنید.

شماره 2: از بین بردن موهای حیوانات خانگی با استفاده از اسکروج

 

کاملاً پاک کردن موهای حیوانات خانگی فقط با جاروبرقی دشوار است. غلتک های پرزدار نیز ممکن است مفید نباشند ، زیرا ما در مورد تمیز کردن کل سطح و در مورد برخی از حیوانات خانگی صحبت می کنیم ، ریزش ممکن است طاقت فرسا باشد. اگر فرش شما موهای بسیار کوتاهی دارد ، همه چیز را با عصای قابل اعتماد آماده کرده اید.

 

این چاقو ممکن است برای پنجره ها در نظر گرفته شود ، اما طراحی آن برای جابجایی گلوله ، یخبندان و سایر موادی است که لایه های نازکی را تشکیل می دهند و به یک سطح می چسبند - دقیقاً مانند موی حیوانات اهلی روی فرش کوتاه مو. قلاب را آب دهید و فقط از آن استفاده کنید مثل این که روی پنجره استفاده کنید.

شماره 3: لکه ها را با اتو پاک کنید

 

از آنجا که فرش ها به چیزی که متعلق به شماست برای بستن یک اتاق در کنار هم و با چندین مدرسه فکری در این زمینه مواجه خواهید شد ، اراده و هوش صاحبان خانه ها را از بین برد. موردی که ما در حال حاضر ارائه می دهیم یک روند سه مرحله ای است.

 

ابتدا ناحیه لک شده را با جاروبرقی پاک می کنید تا از شر ذرات سخت خلاص شوید و تنها بر روی لکه های موجود تمرکز کنید. این کار بسیار مهم است.

 

دوم ، لکه ها را با مخلوط آب و سرکه با نسبت 3: 1 درمان کنید. شما باید به این مخلوط اجازه دهید تا به منسوجات آغشته شود. پنج دقیقه باید کافی باشد.

 

سه ، یک حوله را بالای قسمت لکه دار قرار داده و اتوی گرم شده را بمالید. فشار و گرما باعث می شود لکه به داخل حوله منتقل شود مانند خال کوبی موقت معکوس آب.

شماره 4: همیشه مالش دهید ، هرگز لکه نگیرید

 

این یک غریزه است که خاک را دور بریزید. این کار را هنگامی انجام می دهید که کفش ها را صیقل می دهید ، ظرف ها را می شوید ، حتی اگر لکه ای روی ملحفه باقی بماند ، اما با فرش ، مالش منجر به پخش شدن می شود. همچنین احتمال اینکه لکه را روی پارچه بزنید زیاد است - مطمئن ترین راه برای تغییر رنگ دائمی. مهم نیست که از چه محلول تمیز کننده ای استفاده می کنید ، لطفاً توجه داشته باشید که در اثر فشار بر لکه که منجر به جذب مایعات در پارچه یا اسفنج می شود ، فقط لکه زدگی لکه را از بین می برد. روش دیگر برای محافظت از الیاف فرش توجه به جهتی است که شما لکه گیری می کنید. لکه گیری از داخل لکه به داخل به شما اطمینان می دهد که لکه بیشتر گسترش نمی یابد.

 

همیشه مالش دهید ، هرگز لکه نزنید

 

شماره 5: تمیز کننده فرش خانگی عمیق تمیز

 

بله ، شما می توانید تمام مواد شوینده مورد علاقه قلب خود را برای تمیز کردن عمیق فرش ها خریداری کنید ، به خصوص اگر دستگاه شستشوی فرش مخصوص خود را داشته باشید. اما هنگامی که می خواهید زندگی سالم و ارگانیکی داشته باشید ، این بهترین گزینه نیست. اگر تیم طبیعت هستید و می خواهید تاثیری که بر محیط زیست می گذارید را به حداقل برسانید ، پس این دستورالعمل برای شما مناسب است.

 

مواد تشکیل دهنده به شرح زیر است: یک فنجان پراکسید هیدروژن ، یک فنجان سرکه سفید ، 5 قطره روغن اساسی ، 2 قاشق غذاخوری صابون ظرف ، 2 قاشق غذاخوری نرم کننده پارچه و یک گالن آب داغ اما نه جوش. این یک گزینه بسیار تمیزتر در مقایسه با موارد خریداری شده در فروشگاه است و به راحتی همان نتایج را بدست می آورید. دستگاه شستشوی خود را قفل کرده و بارگیری کنید و آماده یک تمیزکاری کامل هستید.

شماره 6: جوش شیرین با لکه های روغن مبارزه می کند

 

روغن باید ناامید کننده ترین ماده برای از بین بردن فرش ها باشد و گاهی اوقات شما نمی توانید این لکه ها را با آب داغ و روش پاک کردن کاملاً درمان کنید. شما به روش خاصی برای استخراج روغن از فرش نیاز دارید و اینجا جایی است که جوش شیرین جان شما و فرش شما را نجات می دهد. بصورت آزاد روی محل لکه بزنید و بگذارید تا جوش شیرین لکه را جذب کند و برای نوعی پوسته خشک استفاده کنید ، که می توانید به طور مثر جارو برقی بکشید و یک لکه بسیار سبک تر برای شما ایجاد کند. پس از جذب بیشتر روغن ، می توانید لکه را آغشته کنید.

 

جوش شیرین با لکه های روغن مبارزه می کند

 

شماره 7: جوش شیرین ماسک حوادث حیوانات خانگی است

 

با خطر به نظر رسیدن این مقاله به عنوان تأیید جوش شیرین ، من همچنین مجبور هستم جوش شیرین را به عنوان یک روش درمانی موثر در مورد حیوانات خانگی خانمان شکن استفاده کنم. تصادفات اتفاق می افتد و صاحبان حیوانات خانگی موافقت می کنند ادرار حیوان بدون درگیری تسلیم نمی شود. این بو و تغییر رنگ وجود دارد ، اما مقدار زیادی جوش شیرین بو را جذب می کند و سپس به شما اجازه می دهد تا بقیه ظروف را از بین ببرید. هنگامی که یک توله سگ بسیار پرانرژی را آموزش می دهید منتظر بماند تا وقتی که او را بیرون بروید ، متوجه خواهید شد که این یک نجات دهنده زندگی است.

 

شماره 8: مالیدن الکل باعث از بین رفتن لاک ناخن می شود

 

شما ممکن است مایل نباشید که الکل مالشی را روی فرش ها بمالید ، زیرا ممکن است به رنگ آسیب برساند و منجر به سفید شدن شود ، به ویژه هنگامی که لکه آزار دهنده لاک ناخن باشد. با این حال ، وقتی می گویم پاک کننده لاک ناخن و انواع دیگر الکل پاک کننده پاک کننده به اندازه کافی قوی نیستند که بتواند فرش را سفید کند ، به من اعتماد کن. بنابراین ، صبر کنید تا لاک ناخن خشک شود. تا جایی که می توانید لاک خشک شده ناخن را با ابزاری بی صدا ترجیحاً چاقوی کره ای خرد کنید و سپس با پارچه یا دستمال کاغذی به آرامی آغشته کنید تا لاک ناخن حل شده و به مواد جذب شود.

شماره 9: کرم اصلاح لکه های آلودگی طبیعی را برطرف می کند

 

فرشهای سبکتر در رنگهای بژ ، زرد ، سفید و نرم پاستلی این تکه های خاکی را که ناشی از ترافیک زیاد ، جمع شدن گرد و غبار یا فقط حوادث بی دقت است ، بدست می آورند. داشتن بچه در اطراف همچنین به اینگونه فرش ها علائم لغزش بسیار قابل توجهی می بخشد و کثیفی ها گاهی اوقات باعث آزار می شود ، اما در مواردی که کرم اصلاح درگیر شود ، این مسئله آزار دهنده نیست. هر نوع کارساز است ، بنابراین می توانید بودجه مناسبی در این مورد تهیه کنید. این لکه می تواند قدیمی باشد و فایده اصلی مالیدن کرم اصلاح به لکه و گذاشتن آن برای نشستن این است که پس از آن ، فرش در هنگام لمس احساس نرمی می کند و کرک بیشتری نیز به آن وارد می شود. همچنین می توانید آن را کرم ضد پیری فرش ها بنامید.

 

کرم اصلاح لکه های آلودگی طبیعی را برطرف می کند

 

شماره 10: جوش شیرین می تواند فرش شما را نیز تازه کند

 

از نظر فنی ، جوش شیرین نیمی از چیزی است که شما برای ایجاد خوشبو کننده نور خود نیاز دارید ، زمانی که می خواهید فرش خود را صنوبر کنید ، چه برای میهمانان و چه برای یک مراسم رسمی تر. شما به یک بطری روغن اساسی و یک جعبه 16 اونسی جوش شیرین احتیاج دارید. بسته به میزان قابل توجه بودن رایحه ، بین 10 تا 20 قطره به هر جایی اضافه کنید و به دنبال چیزی تازه مانند مرکبات باشید. فرش خود را با این مخلوط بپاشید به صورتی که کیک را با شکر گردگیری کرده و بعد از 5-10 دقیقه جارو برقی بکشید.

 

شماره 11: دستور العمل خوشبو کننده قوی

 

بچه داشتن؟ حیوانات خانگی دارند؟ آیا می خواهید فرشهایتان بوی تازه داشته باشند ، اما همچنین می خواهید از محصولی استفاده کنید که به عزیزانتان آسیب نرساند؟ درست است ، دستور العمل ساده است. با یک تا دو قاشق غذاخوری بوراکس در یک ظرف بزرگ شروع کنید. بوراکس را با 10 قطره روغن اساسی دنبال کنید ، اما قبل از اینکه به یکی از آنها بنشینید ، در مورد میزان بوی قوی و رایحه هایی که ممکن است حیوانات خانگی شما را تحریک کند ، تحقیق کنید زیرا آنها حس بویایی بسیار حساس تری دارند. در آخر ، این کار را با دو فنجان جوش شیرین دنبال کنید.

 

در اصل ، این مخلوطی مشابه هک قبلی است ، اما کمی قوی تر است. جوش شیرین بوی بد را جذب می کند ، روغن فیبر فرش را تازه می کند ، اما در اینجا بوراکس نیز دارید که میکروب ها ، میکروب ها را از بین می برد و در این مقادیر بی خطر است.

شماره 12: فرشهای Shag به مراقبت ویژه نیاز دارند

 

درست است ، ممکن است فرشهای شگ به عنوان یک قطعه ضروری در خانه شما بازگشت داشته باشند ، اما به این معنی نیست که تمیز کردن فرش های شگ آسان تر شده است. برعکس ، اکثر جاروبرقی ها مکش آنچنان قوی دارند که باعث می شود این فرش ها در اثر مکش الیاف ، فرسودگی یا شل شدن معمول ، از بین بروند. انگار در خانه خود حیوان خانگی دارید. برای جلوگیری از کلاً این قسمتهای ریزش ، فقط با اتصال شلنگ جاروبرقی کنید. بدون آسیب رساندن به بافت ، به ریشه الیاف می رسید.

 

شماره 13: فرش خود را با قدرت سرکه نرم کنید

 

سرکه کاربردهای بسیاری مشابه جوش شیرین دارد که به مراقبت از فرش می رسد و یکی از جالب ترین کاربردها پر کردن مناطق پرتردد است که در آن فرش فرسوده به نظر می رسد و الیاف آن صاف شده است. سرکه را به مقدار مساوی آب رقیق کرده و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده اسپری می کنید. هنگامی که مواد مخلوط را جذب کرد ، یک قاشق منظم بردارید و آن را به پهلو در امتداد فرش قرار دهید تا الیاف آن سست شده و بافت اصلی آنها برگردد.

 

فرش خود را با قدرت سرکه شستشو دهید

 

شماره 14: فرش خود را با قدرت مکعب یخ کرک کنید

 

این ترفند برای آن دسته از برداشت هایی است که از روی مبلمان روی فرش به جا مانده است ، مخصوصاً وقتی هم سنگین باشد و هم غالباً جابجا نشود. اگر تصمیمی برای چیدمان کاملاً متفاوت بگیرید ، دیدن این احساسات آزار دهنده است. اما ناامید نشوید ، زیرا همانطور که مشخص شد شما می توانید فرش خود را با یک مکعب یخ به شکوه سابق خود برگردانید. یک مکعب یخ معمولی را روی این فرورفتگی ها قرار دهید و بگذارید تا ذوب شوند. پس از آن ، آب اضافی را پاک کرده و محل را اتو کنید تا از طریق حوله خشک شود. وقتی الیاف تقریباً خشک شدند ، انعطاف پذیر خواهند بود و می توانید با خیال راحت این قسمت ها را کرک کنید.

شماره 15: فرش ها را با درپوش کفش تمیز نگه دارید

 

آیا قصد حرکت دارید؟ آیا مواردی مانند آمادگی برای رویدادی که منجر به ترافیک بالای پا روی فرش های شما شود ، وجود خواهد داشت؟ با پوشیدن یک جفت کلاه کفش در داخل ، آسیب آنها را به حداقل برسانید زیرا باعث می شود از چکمه ها ، کفش های مخصوص دویدن و کفش های پاشنه کوتاه رد شود و همچنین مردم نتوانند آلودگی زیاد خانه را ردیابی کنند. پیشگیری به همان اندازه نگهداری مهم است و کمی آینده نگری تمیزکاری را به حداقل می رساند.

 

فرشها را با درپوش کفش تمیز نگه دارید

 

شماره 16: فرشها و دونده های منطقه دوست شما هستند

 

شما فرشهای خوبی دارید که دوست دارید هنگام تشکیل مجالس و مهمانی های میزبان خودنمایی کنید ، اما ترافیک پا رحم نمی کند و بدون مراقبت مناسب ، چنین فرش هایی زودتر فرسوده می شوند. کاری که می توانید انجام دهید این است که فرشهای منطقه و دونده ها را بخرید تا در امتداد مناطقی که بیشترین میزان ترافیک را دارند ، قرار دهید و سپس وقتی مهمان دارید فقط آنها را بردارید. با جاروبرقی در وقت شما صرفه جویی می کند و همچنین فرش ها را برای مدت طولانی تری نگاه می کنید.

 

شماره 17: یخ در مقابل آدامس

 

آدامس برای پیچیدن روی هر فرش هرگز چیز خوبی نیست ، اما اگرچه پاک کردن آدامس از هر فیبر غیرممکن به نظر می رسد ، اما به این معنی نیست. مشکل اصلی این است که وقتی لثه هنوز نرم است. کشیده می شود و مقابله با آن در آن مرحله ممکن است بیش از هر نتیجه ای منجر به آسیب شود ، بنابراین در عوض ، باید آن را سخت کنید. یک مکعب یخ روی آدامس به مدت نیم دقیقه باید آنقدر کافی باشد که آن را یخ زده و به شما این امکان را بدهد که با قاشق آن را خراشیده و صدمه محدودی به فرش خود وارد کنید.

 

 

فکر می کنم ما همه نکاتی را که می توانستیم در حال حاضر فکر کنیم به شما داده ایم. فرشها دارای رنگها ، اشکال ، اندازه ها و مواد بسیار متنوعی هستند که هر نکته در اینجا قابل استفاده نیست ، بنابراین قبل از خرید فرشهای خود دقت کنید که چه چیزی مورد نیاز است و طبق آن رفتار کنید. اگر اتفاقاً ترفند دیگری می دانید که به مقابله با نوع خاصی از لکه ها کمک می کند ، لطفاً برای ما نظر دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

همه ما عاشق سیب زمینی نیمکت بودن هستیم اما سرگرم کردن روی مبل کثیف سرگرم کننده نیست. با گذشت زمان ، خرده ریزها ، جوش شیرین ریخته شده ، موهای حیوانات خانگی ، خاک و روغن از روی دست و پاهای شما روی کاناپه شما جمع می شود و آن را کرکی نشان می دهد. جای نگرانی نیست در اینجا نحوه تمیز کردن کاناپه به گونه ای است که برای تماشای یک فصل کامل از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود آماده است.

 

1. خلاuum. از خلا hand دستی یا ضمیمه قلم مو بر روی خلا خود استفاده کنید تا زباله ها و آلودگی های سطح مبل را تمیز کنید. شکافهایی را که موهای حیوان خانگی ، خرده مواد غذایی و آلودگی آنها جمع می شود ، تمیز کنید. اگر کوسن ها متصل نیستند ، آنها را برداشته و دو طرف را با جاروبرقی جارو کنید. اگر موهای حیوانات خانگی زیاد است ، از یک غلتک پرز استفاده کنید تا موهایی را که خلا the نمی تواند از بین ببرد.

 

2. قسمت های چوبی یا فلزی را تمیز کنید. پایه های مبل و سایر قسمتهای غیر پارچه ای مبل را با محلول آب گرم و صابون ظرف مایع پاک کنید.

 

3. نوع پارچه ای را که با آن سر و کار دارید مشخص کنید. برچسب را روی کاناپه پیدا کنید و دستورالعمل های تمیز کردن روتختی را بخوانید. در اینجا کدهای موجود در برچسب ها وجود دارد:

 

WS: از یک شوینده ملایم با خلا steam بخار یا یک شوینده تمیز کننده خشک استفاده کنید

S: فقط از شوینده خشکشویی استفاده کنید.

X: فقط از خلا استفاده کنید. بدون آب

W: برا4. لکه ها را پاک کنید. دانستن نحوه تمیز کردن کاناپه به معنای دانستن نحوه پاک کردن لکه ها است. شما می توانید از یک تمیز کننده تجاری استفاده کنید یا می توانید تمیزکننده های خود را از مواد طبیعی که در آشپزخانه دارید تهیه کنید. پاک کننده های خانگی ارزان تر و مهربانتر از زمین هستند. در اینجا نحوه تمیز کردن مبل ، بر اساس نوع پارچه آورده شده است:

 

برای تودوزی پارچه ، 1/4 فنجان سرکه ، 3/4 آب گرم و 1 قاشق غذاخوری برای صابون ظرف یا صابون کاستیل مخلوط کنید. درون یک بطری اسپری قرار دهید. منطقه کثیف شده را غبارآلود کنید. با پارچه نرم تا زمانی که لکه برطرف شود ، اسکراب کنید. برای پاک کردن صابون از پارچه دوم مرطوب با آب تمیز استفاده کنید. با حوله خشک کنید.

برای تودوزی چرم ، 1/2 فنجان روغن زیتون را با 1/4 فنجان سرکه مخلوط کرده و درون بطری اسپری قرار دهید. تمیز کننده را روی سطح کاناپه اسپری کنید و با یک پارچه نرم جارو بزنید.

برای روکش مبلمان مصنوعی ، 1/2 فنجان سرکه ، 1 فنجان آب گرم و 1/2 قاشق غذاخوری صابون ظرف مایع یا صابون کاستیل را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. ناحیه کثیف شده را آغشته کرده و با پارچه ای نرم بکشید تا لکه از بین برود.

5- اجازه دهید کاناپه خشک شود. با استفاده از حوله ، آب اضافی موجود در سطح مبل را خیس کنید. بگذارید هوای مبل خشک شود. اگر مرطوب است ، ممکن است بخواهید یک فن جعبه ای تنظیم کنید که برای خشک شدن سریع به سمت مبل است. آب می تواند باعث کپک زدگی کوسن ها و پارچه شود.ی تمیز کردن آن می توانید از آب استفاده کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

راهنمای انتخاب پنل سه بعدی برای خانه شما

دیوارهای خیره کننده برای هر منظره ضروری است

ضمن تقویت دیوارها ، سرمایه گذاری روی مواد مناسب مهم است. هر روز دیگر ، مانند مد ، روندها تغییر می کنند و ایده های جدیدتری به وجود می آیند. پانل های دیواری بافت ایده ای مدرن برای تغییر دیوارها و کل سناریو هستند. پانل های دیواری سه بعدی شگفت انگیزترین تغییرات در بین پانل های دیواری با بافت است که به الگوهای تکراری خلاقانه می پردازد و توهمات باشکوهی را در مورد کاربرد نور ایجاد می کند. در ضمن سرمایه گذاری روی پانل های دیواری سه بعدی ، برخی از دستورالعمل ها آمده است.

عواملی که باید قبل از خرید پانل های دیواری سه بعدی در نظر بگیرید

بودجه.
هدف
محل.
چشم انداز پروژه.
نوع ایده آل پانل های دیواری سه بعدی.

بودجه

هر سرمایه گذاری یا هر پروژه ای نیاز به بودجه دارد و قبل از سرمایه گذاری در پانل های دیواری با بافت ، باید بودجه ای را تهیه کنید که انتخاب پانل های دیواری سه بعدی مناسب ، به آن بستگی دارد. تابلوهای دیواری سه بعدی تزئینی با توجه به تأثیرگذاری در مکان ، نسبت به سایر ایده ها اقتصادی هستند.

هدف

هر دیوار هدف دارد و ایده های دکوراسیون نیز خواهد بود. به عنوان مثال ، اتمام دیوارهای آشپزخانه تجاری از دیوار استیل ضدزنگ آشپزخانه تشکیل شده است در حالی که دیوارهای اتاق نشیمن دارای پانل های دیواری سه بعدی مختلف مانند چرم یا گچ هستند. شما باید بهترین انتخاب را از بین طیف گسترده ای از ایده های هیجان انگیز پانل دیواری با توجه به دیوار انتخاب کنید.

محل

پانل های دیواری سه بعدی در فضای باز با فضای داخلی متفاوت است ، و این یک عامل تعیین کننده در انتخاب بهترین پانل های دیواری سه بعدی برای دیوارهای شما است. تابلو در فضای باز باید مد روز و جذاب باشد در حالی که در داخل خانه تمایل به خلاقیت بیشتری دارد و به تماشاچیان کمک می کند تا از این توهم دور شوند.

چشم انداز پروژه

اگر حتی بعد از صرف هزینه های زیاد ، ظاهر شما را به دیوارهای خود نکشید ، چه احساسی خواهید داشت؟ بنابراین باید سناریو را در مکان بعد از تبدیل دیوارها با پانل های دیواری سه بعدی تزئینی پیش بینی کنید تا تقریباً بدون زحمت روی دیوارهایتان دکوراسیون شگفت انگیز بگیرید.

نوع ایده آل پانل های دیواری سه بعدی تزئینی

انواع مختلفی از پانل های دیواری سه بعدی تزئینی وجود دارد ، و هر یک با توجه به موارد استفاده و ظاهر منحصر به فرد هستند. هر دیوار بسته به برنامه های کاربردی از نوع ایده آل برخوردار است. شما باید هر نوع را مطابق با سایر عوامل تعیین کننده آزمایش کنید و نمونه کامل را انتخاب کنید.

از پنل های دیواری سه بعدی شگفت انگیز استفاده کنیم؟

پذیرش در هر مکان تجاری.
اتاق های هتل.
بیمارستان ها
بخشهای شرکت
دفاتر
کازینوها یا بارها.
ساختمانهای دولتی

جدا از مکان های فوق ، پانل های دیواری سه بعدی برای استفاده در هر دیوار در ساختمان های تجاری ایده آل هستند. آنها همچنین برای استفاده داخلی در مکانهای مختلف خانه مناسب هستند. در اینجا برخی از انواع خاص پانل های دیواری سه بعدی برای منظره فوق العاده آورده شده است.

پانل های تخته ای چوبی.
پانل های دیواری Wainscot.
پانل های سنگی شفاف.
پانل های معرق پوسته.
تابلوهای هنری فلزی.
پانل های دیواری با چراغ روشنایی.
پانل های PVC.
پانل های ونیر.
پانل های نارگیل.
پانل های سنگی کشت.
پانل های بامبو.
پانل های رزین.
تابلوهای باستانی با چوب.
پنل های فیبر گیاهی.

شما می توانید هر یک از پانل های دیواری شگفت انگیز را برای یک منظره کاملاً مبله و مسحور کننده انتخاب کنید. آنها برای استفاده در محیط تجاری بسیار عالی هستند. هر مکان تجاری داستانی برای گفتن دارد و پانل های دیواری سه بعدی در ترسیم آن روی دیوارها کمک می کنند. آنها برای نمایش بی عیب و نقص روی دیوارها بی دردسر ، خلاق و ضروری هستند. نصب آسان ، آنها برای پروژه های نوسازی و همچنین نصب دیوارهای جدید مناسب هستند.

در اینجا برخی از دسته های برتر پانل های دیواری سه بعدی توسط مواد آنها آورده شده است.
پانل های دیواری چرمی - سطح منحنی پیچیده و احساس مخملی عالی. ایده آل برای اتاق های اتاق نشیمن و اتاق های خواب و گسترده در فضاهای تجاری. با استفاده از نور مناسب ، جلوه ای صاف و سه بعدی به شما می بخشد. پانل های دیواری گچی - پوشش ساده روی دیوار موجود. سبک وزن است و در هر اتاق مانند کنفرانس ، پذیرش در شکل های مختلفی قرار می گیرد. با جلوه های سه بعدی روی دیواره های شما ظاهر سلطنتی می بخشد. پانل های دیواری چوبی - پانل های دیواری سه بعدی از نظر زیبایی زیبایی کلاس از آمیخته با دکوراسیون 70 برخوردار هستند. ایده آل برای ایجاد فضای دنج در اماکن تجاری و داخلی.



پانل های دیواری سنگی - مناسب برای ساختن دیوارهای محکم. ایده آل برای استفاده در فضای باز به دلیل سخت بودن آنها و نمایش کاملی از منحصر به فرد بودن با جذابیت روستایی. در الگوهای مختلف با ترکیب رنگهای شگفت انگیز موجود است. پانل های دیواری استیل - دارای لعاب مشخصه فولادی و تقریباً برای تمام دیوارها ایده آل است. درخشش استیل با الگوهای سه بعدی و رنگهای مبتکرانه ، چشم انداز رویایی را در هر اتاق تنظیم می کند. پانل های دیواری سه بعدی پلاستیک - اینها ظاهری شگفت انگیز و براق با رنگ های زیبا دارند. سبک و مناسب برای محافظت از دیوارها در برابر آب. بسیار متنوع و مناسب برای استفاده تقریبا در همه دیوارها. پانل های دیواری فلزی - این پانل های دیواری سه بعدی تزئینی بی نظیر هستند ، و بعضی از آنها دارای سطح صیقلی هستند در حالی که برخی دیگر ظاهری کسل کننده دارند. در انواع طرح ها و طرح های سه بعدی با نمایش رنگ ها موجود است. پانل های دیواری ام دی اف - از تخته فیبر با چگالی متوسط ​​ساخته شده و در الگوهای گسترده ای با رنگ های متناوب در دسترس است مناسب برای استفاده در هر دیوار داخلی به عنوان نمایش پر جنب و جوش رنگ ها منظره رویایی شما را تنظیم می کند
پانل های دیوار آجر - ایده آل برای پروژه های کم بودجه. پانل های دیواری آجری در تنظیم طرح های خلاقانه و منسجم سبک ، سبک ، سخت و مهم هستند. ایده آل برای ظاهر زبر است و همچنین می تواند دیوارهای شما را از ساییدگی و پارگی محافظت کند.



پانل های دیواری اکریلیک - این پانل های دیواری سه بعدی تزئینی برای ارائه یک نمایش غیر منتظره از رنگ ها با الگوهای زیبا با جلوه های سه بعدی عالی هستند. اگر می خواهید یک نمایش تخصصی از رنگ ها و زیبایی های جالب توجه به چشم انداز داشته باشید ، پانل های دیواری اکریلیک سه بعدی ایده آل هستند. خرید پانل های دیواری سه بعدی - راهنمای کامل در هر مکان تجاری نیاز به یک دکوراسیون زیبا و زیبا با زیبایی خیره‌کننده است. تنظیم منظره زیبا با وسایل محوطه سازی ، برای یک منظره دنج و زیبا کافی نیست ، زیرا برای سرمایه گذاری در وسایل مناسب و ایجاد شکاف ها برای یک منظره کامل کافی نیست. از آنجا که دیوارها بیشترین فضای بینایی را در هر اتاق پوشش می دهند ، در هر نوع دکوراسیون نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند زیرا بیشترین تأثیر را دارند و می توانند تأثیر بیشتری نسبت به یک منظره دلهره آور داشته باشند.
 


:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

11 نکته برای خرید یک مبل عالی
مبل یا مبل یک سرمایه گذاری عمده مبلمان است و ممکن است دهه ای با آن زندگی کنید ، بنابراین تصمیم گیری خوب مهم است. ترجیحات سبک یک موضوع شخصی است ، اما وقتی صحبت از انتخاب یک مبل با کیفیت خوب می شود ، معیارهای عینی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از دریافت مبل راحتی که سالها می توانید از آن استفاده کنید ، استفاده کنید.


هنگامی که در حال خرید یک نیمکت جدید هستید ، این 11 نکته را دنبال کنید تا از خرید عالی اطمینان حاصل کنید.

متناسب بودن را بررسی کنید
در صورتی که مناسب شما نباشد ، در نظر گرفتن یک مبل منطقی نیست. صندلی ها باید برای همه اعضای خانواده راحت باشند. اگر قصد خرید مبل راحتی را دارید ، حتما در همه موقعیت های مختلف راحت باشید. در نظر گرفتن تناسب اولیه ، عمق صندلی ها است. بسته به ارتفاع خود ، صندلی های عمیق یا کم عمق را انتخاب کنید — بسته به ارتفاع کف مبل شما باید از پشت خود به اندازه کافی پشتیبانی کند و پاهای شما روی زمین و قسمت پشتی زانوها را کمی جلوتر از کوسن صندلی پایین قرار دهید. و اگر نیمکت جایی است که دوست دارید چرت بزنید ، حتماً روی تخت دراز بکشید و ببینید که آیا آنقدر طولانی است که راحت بخوابید.

قاب را ارزیابی کنید
پارچه و کوسن های مخصوص اثاثه یا لوازم داخلی و بالش ها می توانند در هنگام پیری و فرسوده جایگزین شوند ، اما هیچ مبل راحتی را نمی توان قطعه ای مناسب از مبلمان در نظر گرفت ، مگر اینکه دارای قاب داخلی محکم و با کیفیت باشد. اگر هدف شما از خرید مبل خوب است ، با یادگیری فریم شروع کنید. مبل های ارزان قیمت ممکن است دارای قاب هایی از تخته خرده چوب ، پلاستیک یا فلز باشند ، اما یک نیمکت با کیفیت خوب دارای یک قاب چوب سخت است - ترجیحا یک قاب چوبی سخت "خشک" که از بلوط ، ساحل یا خاکستر ساخته شده است. قاب های کاج ارزان قیمت هستند ، اما اغلب ظرف پنج سال تقریباً پیچ و تاب می خورند.

پاهای نیمکت باید یا اجزای جدایی ناپذیر قاب باشد یا با پیچ یا رولپلاک روی آن نگه داشته شود. اگر پاها صرفاً چسبیده اند ، از مبل خودداری کنید.


یک آزمایش آسان برای ساخت فریم جامد بلند کردن یک گوشه جلویی یا پای مبل از کف تا ارتفاع 6 اینچ یا بیشتر است. اگر پای جلوی دیگر به سرعت از کف زمین بلند نشود ، این علامت آن است که قاب در حال پیچ خوردن است ، و بنابراین ضعیف است. هر کاناپه ای که به وضوح تحت این تست پیچ خورده و یا پوسته پوسته می شود ، روشی است که باید از آن دوری کنید.

درباره کارگاه بپرسید
اگرچه روشی که قطعات قاب در کنار هم قرار می گیرند ممکن است فوراً آشکار نباشد ، اما شخص فروش یا مشخصات فنی چاپی باید این اطلاعات را داشته باشد. به دنبال قاب هایی باشید که با روپوش های چوبی ، روپوش های دوبل چوبی ، بلوک های گوشه ای چوبی یا پیچ های فلزی و براکت ها به هم وصل شوند. هرگز مبل راحتی را که فقط ماسوره ، ناخن یا چسب مونتاژ شده باشد خریداری نکنید ، اگرچه این موارد ممکن است برای تقویت تقویت اضافی باشد.

بازوها را امتحان کنید
مبل با قاب سخت چوب خوب که با رولپلاک یا براکت گوشه ای مونتاژ می شود ، باید اثاثیه ای با کیفیت باشد ، اما هنوز هم ایده خوبی است که به زور بازوهای مبل را تست کنید تا مطمئن شوید که بسیار محکم هستند ، بدون اینکه هنگام لاغر شدن ، هیچ گونه اقدامی را انجام ندهید. آنها در خانواده ای با فرزندان فعال ، شایع ترین منطقه عدم موفقیت روی نیمکت (غیر از اثاثه یا لوازم داخلی) بازوها است.

هنگامی که نیمکت را آزمایش می کنید ، به سختی روی بازوها فشار داده و به دنبال هر علامتی از گرگرفتگی باشید. از هرگونه مبل که جامد نیست ، خودداری کنید.

چشمه ها را در نظر بگیرید
چشمه هایی که کوسن ها را روی یک نیمکت نگه می دارند در سه سطح کیفی قرار دارند. کم هزینه (و حداقل بادوام) آنهایی هستند که به هیچ وجه چشمه نیستند ، بلکه فقط توری یا مش هستند. اگر هدف شما یک مبلمان با کیفیت است از این مبل ها خودداری کنید.


بیشتر نیمکتها از آنچه به عنوان فنرهای مار ( مارپیچهای مارپیچ ) شناخته می شوند ، استفاده می کنند. این پشتیبانی خوب است ، اما اگر فلز سنگین نباشد ممکن است به مرور زمان از بین برود.

مبل های لوکس دارای آنچه که به عنوان "چشمه های دستی هشت طرفه" شناخته شده است ، بسیار راحت است اما همچنین گران است. برخی از کارشناسان در مورد اینکه چشمه های دستی راحت تر از چشمه های مار خوب هستند ، اختلاف نظر دارند ، اما شما می توانید قاضی آن باشید.

چشمه ها را از طریق اثاثه یا لوازم داخلی احساس کنید. چشمه های خوب کاملاً محکم خواهند بود و برای پشتیبانی خوب از هم فاصله خواهند داشت. بدون نشستن زیاد روی صندلی ، باید پشتیبانی خوبی داشته باشید.


احساس بالشتک کنید
قاب و تمام گوشه های نیمکت باید به خوبی چسبانده شود. دست خود را روی همه گوشه ها بکشید تا مطمئن شوید که نمی توانید لبه های قاب را از طریق اثاثه یا لوازم داخلی احساس کنید. در صورت امکان ، اثاثه یا لوازم داخلی ممکن است خیلی سریع پوشیده شود ، و استفاده از مبل راحتی شما خیلی راحت نخواهد بود.

مکانیسم های عملیاتی را آزمایش کنید
اگر نیمکت شما یک بستر خواب یا خواب است ، حتما مکانیزم را به طور مکرر و تهاجمی کار کنید تا اطمینان حاصل کنید که آن به راحتی و به راحتی کار می کند. مبلمان چوبی یا مبلمان متحرک به طور کلی گران تر است ، و شما برای یک مکانیسم کارآمد و روان کار می کنید. از هیچگونه مكیكی مكانیكی و یا عمل خشن كه متوجه می شوید غافل نشوید - این موارد تنها پس از استفاده مكرر در خانه شما برجسته تر می شوند.

اثاثه یا لوازم داخلی را ارزیابی کنید
اثاثه یا لوازم داخلی با کیفیت ممکن است برای راحتی در نشستن مبل شما بسیار مهم نباشد ، اما برای جذابیت بصری آن بسیار مهم است.

همانطور که در لباس های مناسب ، الگوی و نوارها باید درزها مطابقت داشته باشند. اگرچه ممکن است فوراً چشم شما را به خود جلب نکند ، الگوهای یا نوارهای ناسازگار به شما این حس را می دهد که چیزی "خاموش" است. نوارهایی که با درزها مطابقت دارند ، یک مبل را به خوبی تمام می کنند. الگوی ها باید در مرکز قرار بگیرند و تمام درزها و جوشها باید مستقیم حرکت کنند. جوشکاری ناهموار و درزهایی که به یک طرف یا طرف دیگر کشیده می شوند ، بدین معنی است که پوشش بد بسیار مناسب بوده است. با استفاده از اثاثه یا لوازم داخلی پارچه ، تعداد نخ های بالاتر نشانگر بافت متراکم تر و پارچه ای با دوام تر است.


اگر دکمه ای وجود دارد ، بررسی کنید که ایمن دوخته شده اند. دکمه های گشاد خاموش می شوند و به سرعت گم می شوند.

کوسن ها را بررسی کنید
کوسن های صندلی باید محکم و انعطاف پذیر بوده و در قاب مبل کاملاً مناسب باشد. کوسن ها باید بعد از فشار آوردن و رها شدن ، شکل خود را دوباره به دست آورند. کوسن که وقتی فشار می دهید قرار داده می شود ، در هیچ زمان مسطح نمی شود ، در پایان ناخوشایند به نظر می رسید و هنگام نشستن روی آن احساس ناراحتی می کنید. کوسن هایی که کاملاً مناسب نیستند نیز به سرعت شکل خود را از دست می دهند و لبه ها ناخوشایند به نظر می رسند.

بحث قابل توجهی در مورد اینکه کدام نوع مواد برای کوسن های مبل مناسب است ، وجود دارد. فوم پلی اورتان رایج ترین ماده مورد استفاده است ، اما مهم است که تعادل بین کف محکم پیدا کنید که ماندگار باشد اما ممکن است خیلی سخت باشد ، و یک کف نرم که راحت باشد اما ممکن است خیلی سریع خراب شود. فوم با مقاومت بالا (HR) یک پله فراتر است و باعث می شود کوسن راحت و ماندگار باشد. نیمکت های بسیار گران قیمت غالباً از غاز پایین مخلوط با پر استفاده می کنند ، اما هزینه زیادی را برای این لوکس پرداخت خواهید کرد و بالشتک ها را مکرراً لکه دار می کنید.

یک نوع کوسن ترکیبی که برخی از متخصصان توصیه می کنند ، فوم HR است که در پرهای فروپاشی قرار دارد و از بهترین دوام و راحتی استفاده می کند.

به دنبال برچسب طلا UFAC باشید
به دلایل ایمنی در برابر آتش ، به دنبال برچسب طلای UFAC باشید ، نشان می دهد که سازنده کاناپه تصدیق کرده است که مطابق با روش های UFAC ساخته شده است. UFAC - شورای اقدام مبلمان وبهلسترد - در سال 1978 با هدف ساخت مبلمان اثاثه یا لوازم داخلی اثاثیه در برابر اشتعال سیگارهای ذوب مقاوم تر تأسیس شد. UFAC ادعا می کند که از زمان اجرای این استانداردها ، تعداد آتش سوزی های خانگی بسیار کاهش یافته است.

مبل (و درهای شما) را اندازه بگیرید
بیش از یک مبل به فروشگاه بازگردانده شده است زیرا سرویس تحویل نتوانست آن را از طریق درگاه دریافت کند. بسیاری از نیمکت ها دارای پاهایی هستند که برای آسان تر شدن زایمان می توانند بدون قفل و جدا شوند و در بعضی موارد می توان یک درب را از لولا آن جدا کرد تا در آن را به اندازه کافی باز کنید تا در یک نیمکت بزرگ فشرده شود. ارتفاع ، عرض و باز شدن مورب درهای همه درهای خانه خود را اندازه گیری کرده و در هنگام خرید مبل خود از این شماره ها استفاده کنید.



Red Barrel Studio استودیوی سرتا و اثاثه یا لوازم داخلی مارتین خانه نقد و بررسی تختخواب مبل مدرن
6 علامت زمان آن است که مبل خود را جایگزین کنید



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه تلویزیون تخت خود را تمیز کنید

آن را واژگون نکنید - پارچه نرم ممکن است تمام آنچه شما واقعاً به آن احتیاج دارید باشد

در طی چند ماه گذشته ، بسیاری از ما نسبت به تمیز کردن ، به خصوص مواردی که بسیاری از آنها را لمس می کنیم ، از جمله تلفن های هوشمند ، طرفداران بیشتری پیدا کرده ایم.

 

تلویزیون ، مانند سایر وسایل الکترونیکی ، می تواند گرد و غبار را به خود جلب کند و با لکه های بدن مانند اثر انگشت کودکان ، روبرو شود. خوشبختانه ، تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت خود یک فرایند ساده است که نیازی به مواد شیمیایی ویژه خاصی ندارد.

 

مورد دیگری که باید به طور منظم مورد توجه قرار گیرد: ریموت های کنترل از راه دور با تلویزیون ، جعبه کابل و پخش کننده های استریم خود استفاده می کنید. اینها خیلی بیشتر از تلویزیون کنترل می شوند و احتمالاً به بیماری پاتوژن ها مبتلا هستند ، از جمله ویروسی که باعث COVID-19 می شود. ما برای تمیز کردن هر دو تلویزیون و از راه دور در زیر توصیه ای داریم.

 

وقتی صحبت از تلویزیون ها می شود ، بازار تلویزیون فعلی تحت سلطه تلویزیون های فوق العاده ، LCD بزرگ (LED) و OLED است. با این حال ، بسیاری از ما هنوز دارای مجموعه های قدیمی تر ، از جمله تلویزیون های پلاسما هستیم ، که شرکت ها در سال 2014 تولید را متوقف کردند و حتی CRTV ها - که آن را تلویزیون های لوله ای نیز می نامند - که در حدود سال 2008 شروع به ناپدید شدن کردند.

اگر تلویزیون لوله ای قدیمی تر را تمیز می کنید ، انعطاف پذیری کمی بیشتری دارید زیرا صفحه آن از شیشه ساخته شده است و مانند سایر وسایل شیشه ای در خانه شما قابل تمیز کردن است. در این مثال و فقط در این مثال ، استفاده از پاک کننده پنجره مانند Windex درست است.

 

تلویزیون های LCD بسیار حساس تر هستند و برای جلوگیری از خراش و آسیب دیدن صفحه ها ، باید با دقت تمیز شوند. تلویزیون های پلاسما همچنین دارای صفحه های شیشه ای هستند ، اما تولید کنندگان غالباً از یک پوشش حساس ضد تابش استفاده می کنند ، بنابراین باید مانند تلویزیون LCD به جای یک سری CRTV رفتار کنند.

 

در مورد تلویزیون های OLED و تلویزیون های LCD ، توصیه ها یکسان است و ساده است: برای جلوگیری از خراش دادن صفحه ، با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید.

 

در کلیه موارد ، تلویزیون را turn یا حتی آن را قطع کنید - قبل از تمیز کردن ، می گوید: کلودیو سیاچی ، رئیس برنامه آزمایش تلویزیون Consumer Reports. وی می گوید: "علاوه بر این که برای مجموعه امن تر است ، معمولاً دیدن تاری و لک های انگشت هنگام تاریک شدن صفحه راحت تر است." "این همچنین به تلویزیون فرصتی برای خنک شدن می دهد."

 

اگر در مورد نوع تلویزیون خود شک دارید ، همیشه می توانید با کتابچه راهنمای صاحب مشورت کنید. بیشتر کتابچه های راهنما و وب سایت های سازنده دستورالعمل هایی را برای بهترین راه برای تمیز کردن مجموعه های خود دارند. انجام کاری که کتابچه راهنمای کاربر مالک آن را منع کرده است ، راهی خوب برای ابطال ضمانت نامه شماست.

 

در اینجا همه نکات ما برای تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت شما آورده شده است.

با یک پارچه خشک و نرم شروع کنید

 

صفحه ها می توانند به راحتی خراشیده شوند و حتی حوله های کاغذی یا بافت ها حاوی الیافی هستند که می توانند آسیب ببینند. جان والش می گوید: "بهترین شرط شما این است که از یک پارچه میکروفایبر نرم و ضد استاتیک استفاده کنید - نوعی که برای تمیز کردن عینک و لنزهای دوربین استفاده می شود - و یک حرکت دایره ای را پاک کنید." یک عکاس CR. (گاهی اوقات تولید کنندگان تلویزیون برای این منظور پارچه ای را شامل می شوند.) "او می گوید: به آرامی صفحه را با یک پارچه خشک پاک کنید تا گرد و غبار و سایر مواد زائد را از بین ببرید ، اما خیلی سخت نکشید."

 

همچنین ممکن است بخواهید کابینت تلویزیون را از بین ببرید ، و مطمئن شوید که گرد و غبار باعث جلوگیری از گرما نمی شود. اگر تلویزیون در حالت ایستاده است و به دیوار وصل نشده است ، والش پیشنهاد می کند با یک دست تمیز کردن در حالی که تلویزیون را با دیگری پشتیبانی می کند ، تمیز کند تا از خاموش شدن دستگاه جلوگیری کند. با این حال ، CR به شدت توصیه می کند که تمام تلویزیون های ایستاده را با استفاده از تسمه های ضد انعکاس طراحی شده برای این منظور ، لنگر اندازید.

 

اگر لکه هایی به سختی پاک می شوند ، می توانید پارچه را کمی با آب مقطر مرطوب کنید و صفحه را به آرامی تمیز کنید. آب را مستقیماً بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید ، در صورت وارد شدن به کار داخلی دستگاه ، می تواند باعث شوک یا خرابی مؤلفه شود.

 

برای لکه دارترین لکه ها ، می توانید از محلول صابون خیلی ملایم و بسیار رقیق شده با آب استفاده کنید ، بار دیگر روی پارچه بمالید و نه خود تلویزیون. (به عنوان یک راهنما ، پاناسونیک به عنوان یک نسبت 100: 1 از آب به صابون را توصیه می کند.) به ویژه صفحه های LCD نسبت به فشار بسیار حساس هستند و به راحتی می توانند خراشیده شوند ، بنابراین خیلی فشار ندهید.

 

والش پیشنهاد می کند که اگر از پارچه ای مرطوب استفاده می کنید ، یک بار دیگر با یک لایه خشک روی صفحه بروید تا هر نوع چرخش یا رگه را از بین ببرید.

از مواد شیمیایی مضر جلوگیری کنید

 

الکل و آمونیاک ، موجود در پاک کننده های پنجره مانند Windex ، می توانند در تلویزیون گران قیمت صفحه تان خراب شوند ، بنابراین از پاک کننده هایی که در آنها وجود دارد استفاده نکنید. اگر تصمیم دارید از "پاک کننده صفحه نمایش" بسته بندی شده استفاده کنید - به آنچه واقعاً نیازی ندارید (به تصویر زیر مراجعه کنید) انتخاب کنید که حاوی الکل ، آمونیاک یا استون نیست. همچنین ، از پاک کننده هایی که حاوی مواد ساینده ای هستند که می توانند صفحه را خراش دهند استفاده نکنید.

از کیت تمیز کردن پرش کنید

 

برخی از این کیت ها فقط برای یک پارچه میکرو فیبر و یک بطری کوچک محلول تمیز کردن ، که احتمالاً بیشتر آب است ، 15 تا 20 دلار قیمت دارند. در عوض ، پارچه را در فروشگاه لوازم اداری یا آنلاین بخرید و از آب مقطر یا محلول تهیه خودتان طبق توصیه ما در بالا استفاده کنید. اگر از کیت استفاده می کنید ، مطمئن شوید که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

کنترل از راه دور را فراموش نکنید

 

کنترل از راه دور نه تنها می تواند گرد و غبار شود بلکه تعداد زیادی میکروب را نیز در خود جای می دهد. (به این فکر کنید که چند انگشت دکمه های آن ریموت را فشار داده است و اینکه آیا همه آنها تمیز تمیز شده اند یا خیر. سپس مسئله سرفه و عطسه وجود دارد.)

 

در اینجا چند توصیه اساسی در مورد تمیز کردن کنترل از راه دور شما وجود دارد. ما همچنین جزئیات بیشتری در مورد چگونگی ضد عفونی کردن کنترل از راه دور شما در هنگام اپیدمی کروناویروس داریم.

 

قبل از شروع تمیز کردن باتری ها را جدا کنید. سپس با چرخاندن ریموت به سمت پایین شروع کنید تا دکمه ها به سمت پایین قرار بگیرند ، و از راه دور در مقابل کف دست خود ضربه بزنید تا هرگونه ضایعه ای که ممکن است بین کلیدها یا دکمه ها قرار داشته باشد را برطرف کنید. کل ریموت را با یک پارچه نرم که کمی از الکل رقیق شده با آب پاشیده شده ، پاک کنید. پارچه باید مرطوب باشد و مرطوب نباشد.

 

برای تمیز کردن دکمه های داخل و اطراف ، می توانید از یک سواب پنبه ای که با مخلوط الکل / آب خیس شده است استفاده کنید. بقایای سفت و سخت بیشتر که در اعماق کلیدها قرار گرفته اند می توانند با یک مسواک خشک یا یک خلال دندان چوبی جدا شوند.

 

آخر ، یکبار دیگر کل پارچه ریموت را با یک پارچه خشک و نرم پاک کنید و باتری ها را دوباره نصب کنید. خودشه!

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

6 راه درخشان صرفه جویی در فضا برای سازماندهی وسایل نقره ای شما

 

مگر اینکه فقط با دستان خود غذا بخورید ، وسایل نقره ای دارید. و مگر اینکه فوق العاده مینیمالیستی باشید که فقط یک مجموعه کارد و چنگال آن را داشته باشید و هر بار که از خوردن آن لذت می برید لذت می برید ، احتمالاً حداقل شش (یا به احتمال زیاد 12) تنظیمات کامل و کامل از پنج قسمت دارید. که می تواند بسیار بزرگ باشد!

 

در اینجا شش روش هوشمندانه برای ذخیره وسایل نقره ای شما وجود دارد که هنوز فکر نکرده اید.

1. آنها را در سطل آویزان کنید.

 

فضای کشو کافی ندارید؟ وسایل خود را به جای خود قطع کنید! سطل های گالوانیزه کوچک به نظر می رسد که برای این کار ساخته شده اند - و می توانید آنها را به هر چیزی از سبد گرفته تا گیره تا داخل یک کمد قلاب کنید.

 

 

2. لایه های سازمان دهنده خود را بکشید.

 

اگر وسایل نقره تان را در یک کشو عمیق ذخیره می کنید ، با جمع کردن وسایل نقره خود در دو لایه از عمق استفاده کنید. . در هر صورت از دو نگهدارنده ظروف آماده استفاده کرده و آنها را در بالای یکدیگر قرار دهید تا در صورت نیاز به وسایل نقره اضافی خود را بردارید یا اسلاید کنید ، یا یک سیستم یکپارچه کشو را از شرکتی مانند Rev-a-Shef بخرید.

3. آنها را به صورت راست نگه دارید.

 

اگر یک کشو فوق عمیق دارید ، به صورت عمودی فکر کنید. برای ساختن محفظه از تقسیم کننده کشوهای بلند استفاده کنید (سعی کنید در بخش سازمانی کمد فروشگاه جستجو کنید) ، یا از جعبه های بافت قدیمی یا ظروف ذخیره شده استفاده مجدد کنید.

 

بیشتر بخوانید: یک ایده هوشمند: ذخیره سازی نقره ای عمودی در آپارتمان درمانی

 

 

4- تقسیم کنندگان خود را DIY کنید.

 

مشکلی که من در بسیاری از توزیع کنندگان ظروف در فروشگاه های خرده فروشی پیدا کردم این است که آنها کاملاً در کشوهای من جای نمی گیرند ، بنابراین من به فضای هدر رفته و بی دست و پا می پردازم. راه حل: تقسیم های خود را بر اساس طرح دقیقی که برای شما مناسب است انجام دهید ، مانند کوین و آماندا با استفاده از تخته صنوبر ضخیم 1/4 اینچ.

5. بر روی پیشخوان خود یک کابین تنظیم کنید.

 

مطمئناً ، کمی کابین شبیه به این که در Heart Handmade UK نمایش داده شده است ، روی پیشخوان شما فضا را می گیرد اما به عنوان دکوراسیون فضای مورد نظر نیز دوبرابر است. و این باعث می شود آشپزخانه شما مانند یک کافه کوچک دنج که در آن به مردم گفته شده است که خودشان کمک کنند ، احساس شود.

 

از الهامات پاستیل بیشتری برخوردار شوید: Heart Handmade UK

6. یک کادوی قابل حمل درست کنید.

 

اگر فاقد فضای کشو هستید یا اینکه خانواده شما دارای پیک نیک در فضای باز یا اتاق نشیمن هستند ، یک کاد DIY گزینه عالی دیگری است. وبلاگ نویس لیلی آدور برای تهیه این نسخه از قوطی های بازیافت شده ، یک تکه چوب و برخی از قراضه های چرمی استفاده کرد.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

گلدان های مس از دیرباز Ferraris (یا لویی ویتونز ، اگر این چیز شما بیشتر باشد) دنیای آشپزخانه ها محسوب می شوند. آنها دارای برچسب قیمت بالایی هستند و در آشپزخانه آویزان به نظر می رسند شیک هستند ، اما همچنین برای انجام گرما سریعتر و یکنواخت تر از هر گزینه جایگزین و بادوام هستند. همه کاره بودن مس آن را به یک کالای گرم تبدیل می کند - به حدی که مردم به خانه های متروکه شکسته می شوند و مترو شهر نیویورک را برای دزدی لوله های مس غارت می کنند. اما به همان اندازه که این فلز با ارزش است ، گلدان های مس به دلیل دشوار بودن مراقبت از آن ، رپ بدی می شوند. حقیقت این است: این کار سختی نیست.

چرا مس نیاز به مراقبت دقیق دارد

 

مس فلزی نسبتاً نرم است و به معنی خراش گلدانهای مس است. بعلاوه ، واکنش شیمیایی بین اکسیژن و مس (اکسیداسیون) می تواند باعث شود که براق ، قهوه ای مایل به قرمز ظروف آشپزخانه شما سیاه شود. هنگامی که اکسید مس با رطوبت (حتی رطوبت موجود در هوا) در تماس باشد ، سرانجام کربنات مس با رنگ سبز تشکیل می شود (همچنین به آن پتینه یا verdigris گفته می شود ، این چیزی است که به مجسمه آزادی رنگ نمادین می بخشد).

 

نکته جالب توجه در مورد این پتینه این است که در واقع به عنوان ماده نگهدارنده عمل می کند ، و به جای آنکه باعث زنگ زدگی شود ، از مس در زیر محافظت می کند. این همان خاصیت است که به باستان شناسان اجازه داده است حتی پس از دفن شدن آن برای هزاران سال ، ظروف مسی را به شکل بسیار خوبی پیدا کنند. اگر گلدان های شما سبز شده اند ، می توانید لایه اکسیده شده را جدا کنید تا مس کاملاً براق و بدون مواد غذایی نشان داده شود ، اما تمیز کردن و براق کردن فلز به طور منظم بسیار ساده تر است تا از بروز آن جلوگیری شود. به عبارت دیگر: از مس استفاده کنید و اجازه ندهید که گرد و غبار (یا اکسید شدن) آن را روی یک قفسه جمع کند.

نحوه تمیز کردن گلدان های مسی

راز تمیز کردن مس کچاپ است. به طور جدی. این همان چیزی است که سارا داهمن ، نویسنده حرفه ای و نویسنده کتاب آینده مس ، آهن و خاک رس: سفر یک اسمیت ، برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه مس استفاده می کند.

دانش به این نتیجه می رسد که: اسید اگزالیک موجود در گوجه فرنگی ، کچاپ را به عنوان یک وسیله عالی و بسیار مناسب برای تهیه مس و صیقل دادن به مس ، در دسترس قرار می دهد. هر میوه یا سبزیجات با محتوای اسید اگزالیک زیاد می تواند کار کند. Dahmen در مورد افرادی که از سیب زمینی استفاده می کنند شنیده است ، اما فهمیده است که آنها به پایان نمی مانند.

 

در اینجا برخی از راهنمایی ها و لوازم برتر Dahmen برای تمیز کردن گلدان های مسی شما آورده شده است:

 

    از پارچه نخی نرم استفاده کنید. مس را با یک پد پشم فولادی تمیز نکنید ، مگر اینکه واقعاً به خراش توجه نکنید.

    سعی کنید با مس خود آشنا شوید. چند ساله است؟ از کجا ساخته شد؟ با چه چیزی روکش شده است؟ این همه در نحوه تمیز کردن آن تأثیر خواهد گذاشت. گلدان ها غالباً با قلع و یا فولاد ضد زنگ اندود شده اند ، گرچه قدیمی ترها ممکن است به هیچ وجه نیکل یا روکش نداشته باشند. Dahmen می گوید: "اگر مسی خالص باشد ، با حداقل چربی آرنج درخشان می شود." اما چیزهای قدیمی ممکن است خالص نباشند - تکنیک های پالایش به همان اندازه امروزی پیشرفته نبودند. او توضیح می دهد كه فلز به اسیدها متفاوت عمل خواهد كرد. "بنابراین کمی بازی کردن است زیرا نمی توان آرایش مولکولی آن مس قدیمی را غیرممکن کرد."

    دمن در هنگام پاک کردن مس با کچاپ و یک پارچه نرم این کار را انجام نمی دهد ، دمن با تهیه یک خمیر از سس گوجه فرنگی ، آرد و کمی آب لیمو عصاره آن را بالا می برد. او اجازه می دهد تا مدت مدیدی روی گلدان بنشیند (اجازه ندهید که خشک شود. حذف آن دشوار خواهد بود و نتیجه آن صافی نخواهد بود) قبل از پاک کردن آن ، برای پاک کردن یک درخشش خیره کننده.

دمن گفت: ریواس به لطف اسید اگزالیک اسید ، یکی دیگر از پاک کننده های عالی مس است. برای استفاده از این برگ سبز ، آن را صاف می کند و آن را می پزد ، تا زمانی که مایع نشود (حدود 10 دقیقه) ، سپس آن را روی مس خود پخش کرده و به مدت 15 دقیقه می گذارد. پس از آن ، او آن را با پارچه ای پاک می کند و مس را کاملاً شستشو می دهد. فقط برگ ها را نخورید - آنها سمی هستند.

    "چگونه می توان مس را تمیز کرد" در اینترنت جستجو کنید و بسیاری از نتایج سرکه را نشان می دهد. اسیدی است و به خوبی کار می کند ، اما دمن می گوید خطرات زیادی به همراه دارد. اگر تمام سرکه ها را بشویید و یا آن را با مقداری غذای کهنه در گلدان مخلوط کرده اید ، می تواند یک سرخچه سطحی ایجاد کند ، که سمی است. داهمن این روش سخت را بعد از استفاده از کاسه مسی برای سالاد با وینگرت یاد گرفت: او آن را کاملاً شستشو نداد ، و اندکی بعد متوجه شد که در حال سبز شدن است. به گفته وی ، لیمو کم خطرتر است.

    نمک یکی دیگر از پیشنهادهای رایج برای کسانی است که به دنبال چیزی ساینده برای از بین بردن لکه های سرسخت هستند ، اما داهمن هشدار می دهد که مس با "نمک سفره معمولی" خنثی می کند. او می گوید: "شما باید از یک دانه نمک بسیار ریز و واقعی استفاده کنید و بدانید که احتمالاً هنوز هم می خواهید شاهد خراشهای خوب باشید." به همین دلیل ، او فقط هنگام مواجهه با گریس سیاه و پخته شده از نمک استفاده می کند و حتی در این صورت فقط از آن برای تمیز کردن محل استفاده می کند. پودر پخت یک جایگزین ملایم است.

من بهش یک فرصت دادم

 

اینجاست که اعتراف می کنم همیشه به مس و توانایی مراقبت از آن توجه داشته ام. سالها پیش ، هنگامی که من یک دفترچه عروسی را جمع می کردم و به فکر تهیه وسایل آشپزی رویای خود بودم ، مسی را می خواستم و پدرم مرا متقاعد کرد که ارزش این دردسر را ندارد. استدلالهای پرشور Dahmen برای اینکه چرا باید به همان اندازه که پخت و پز می کنیم اهمیت دهیم ، زیرا در مورد کیفیت مواد تشکیل دهنده استفاده می کنیم باعث شده است که من به همه این موارد فکر کنم. بنابراین ، من به یک گلدان مسی با زرادخانه از محصولات شیرین کاری نزدیک شدم ، آستین هایم را جمع کردم و نکات او را امتحان کردم. گلدان مورد استفاده من کاملاً جدید نبود ، اما مدرن و از یک فروشگاه معتبر آشپزی بود. این هیچ غذای پخته شده ای نداشت ، اما با برخی لکه ها کسل کننده بود.

تبلیغات

 

یافته های من؟ سس گوجه فرنگی یک کار خوب و اساسی را انجام داده و گلدان را فقط در چند دقیقه می درخشد. کاملاً می توانم ببینم که این یک راه حل آسان روزمره چیست. بگذارید مخلوطی از سس کچاپ و آرد به مدت 15 دقیقه بنشیند ، آن را حتی درخشان تر می کند. اما پاشیدن پودر بیکینگ و مقداری آب لیمو و بگذارید 10 دقیقه قبل از پاک کردن آن بنشیند ، آن را درخشان تر از همه کرد. گلدان بدون شک ، از زمان شروع کار ، بطور قابل توجهی درخشنده بود ، اما چند نقطه کسل کننده باقی ماند و کمال گرا در من ناامید شد. من یک عکس به Dahmen ارسال کردم ، که گفت ، "اگر می خواهید عالی باشد ، باید به ریواس یا سر داخل مواد پاک کننده شیمیایی نگاه کنید."

اگر هیچ کدام از اینها کار نکند چه باید کرد

 

همانطور که فهمیدم ، مواقعی وجود دارد که هیچ ترکیبی از وسایل خانه شیرین کاری مس شما را مانند جدید نمی درخشد. دمن می گوید: "ممکن است چیزهایی وجود نداشته باشد که بتوانید آنها را حذف کنید مگر اینکه آنها را به صورت مکانیکی حذف کنید." در موارد نادری - هنگامی که مواد سخت شده ، سیاه ، سیاه و سفید نشده وجود دارد - Dahmen قبل از تعویض دلبستگی برای کسی که دارای نایلون نرمتر باشد ، به وسیله ابزار سایشی برای چرخش استفاده می کند. فقط اطمینان حاصل کنید که چگونه می توانید با ایمن کردن ابزار و سایش ، حداقل عینک ایمنی ، محافظت از گوش و ماسک صورت را بدانید. در عوض ، فقط می توانید آن را ترک کنید (زیرا کاملاً آرایشی است) یا آن را به یک متخصص ارسال کنید.

 

و اگر مس را خراشیده اید ، ناامید نشوید. دمن می گوید ، می توانید با مالیدن سخت با برخی از لاستیک های مس فروشگاه خریداری شده ، خراش های سبک را از بین ببرید ، اما موارد عمیق تر آن را باید با چرخ مهار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

با استفاده از چند ماده خانگی ، درخشش را به قطعات نقره خود بازگردانی کنید. برای بهترین روش برای تمیز کردن ، صیقل دادن و مراقبت از نقره نکات آسان ما را دنبال کنید.

نقره برای ایجاد قطعات زیبا و با کیفیت وراثت مانند گلدان ها ، سرویس دهی به پلاتر ، کارد و چنگال و شمعدان استفاده می شود. این لوازم جانبی فلزی زیبا به تنظیمات میز و قفسه های صفحه نمایش لمسی می بخشد ، اما با گذشت زمان ، قرار گرفتن در معرض نور و هوا می تواند ظاهر براق را لکه دار یا لکه دار کند. از آنجا که قرار است این قطعات نمایش داده یا استفاده شوند ، وسایل نقره به طور دوره ای نیاز به اندک نگهداری دارند. خوشبختانه تمیز کردن نقره لازم نیست خسته کننده باشد. با استفاده از چند ماده شیرین کاری ، مانند نمک و جوش شیرین ، می توانید کار ساده ای در از بین بردن لکه دار کردن وسایل نقره ای داشته باشید. از نکات آسان ما در مورد چگونگی تمیز کردن نقره استفاده کنید (بعلاوه مراحل چگونگی صیقل دادن نقره و جلوگیری از لکه دار شدن) تا دوباره لوازم جانبی خود را درخشان کنید.

تابلو نقره

چگونه می توان از نقره مراقبت کرد

 

برای مراقبت روزمره ، شستشوی سریع در آب صابون می تواند روشی مناسب برای براق شدن نقره باشد. چند قطره صابون ظرفشویی ملایم را در آب گرم مخلوط کرده و قطعات نقره را به آرامی بشویید. با یک پارچه نرم بشویید و خشک کنید. در بین تمیز کردن ، نقره را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا از لکه شدن بیش از حد جلوگیری شود.

چگونه نقره را به طور طبیعی تمیز کنیم

 

تمیز کردن نقره لکه دار (حتی قطعات به شدت لکه دار) را می توان با یک راه حل خانگی ساده به دست آورد ، و به احتمال زیاد شما تمام مواد مورد نیاز خود را از قبل تهیه کرده اید. تمیز کردن نقره با ترکیبی از فویل آلومینیومی ، جوش شیرین و نمک ، این ترفند را برای هر دو بخش کوچک و بزرگ نقره به همراه دارد. این تکنیک های آسان را برای تمیز کردن نقره لکه دار و تماشای شستشو آهک قبل از چشمان خود امتحان کنید.

آنچه شما نیاز دارید

 

    آب جوش

    کاغذ آلومینیوم

    قابلمه یا قابلمه

    جوش شیرین

    نمک کوثر

    پارچه نرم

 

نحوه تمیز کردن وسایل نقره کوچک:

 

    یک گلدان یا قابلمه برشته را با فویل آلومینیومی خط کنید. مطمئن شوید که فویل تمام سطح را بپوشاند.

    ماهیتابه را با آب جوش پر کنید.

    1/4 فنجان جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری نمک کوثر را به آب اضافه کرده و هم بزنید. حباب ها را باید ببینید.

    قطعات نقره را در محلول قرار دهید و به آرامی مخلوط کنید تا قطعات به یکدیگر یا طرفین قابلمه نچسبانند.

    بگذارید تا 5 دقیقه بماند.

    پس از خنک شدن ، با یک پارچه نرم کاملاً برداشته و خشک کنید.

 

نحوه تمیز کردن وسایل نقره بزرگ:

 

از سینک ظرفی خود به عنوان یک ظرف برای تمیز کردن وسایل نقره بزرگتر مانند سینی های حجیم ، شمعدانها و وعده های غذایی استفاده کنید.

 

    سینک خود را با فویل خط کنید. دوباره مطمئن شوید که کل سطح ، از جمله لبه ها را می پوشانید.

    آب جوش را داخل سینک بریزید. از آب کافی استفاده کنید تا قطعات شما کاملاً غوطه ور شوند.

    1 فنجان جوش شیرین و 1 فنجان نمک را به آب اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید. حباب ها شکل می گیرند.

    قطعات نقره را در محلول قرار دهید.

    اجازه دهید قطعات تا 30 دقیقه خیس شوند.

    وسایل را هنگام خنک شدن از بین ببرید و آنها را با یک پارچه نرم خشک کنید.

قطعات نقره شما اکنون باید براق و عاری از لکه باشد. همه آنها با افتخار از آن استفاده می کنند یا از آنها نمایش می دهند ، و هرگز از شما تعجب نمی کند که چگونه دوباره نقره را تمیز کنید!

چگونه نقره را با سرکه تمیز کنیم

 

برای جلا دادن نقره ای قوی تر ، قدرت تمیز کردن سرکه را نیز در آن وارد کنید. این روش به خصوص برای تمیز کردن ظروف نقره ای مناسب عمل می کند. بعد از اینکه تابه یا سینک خود را با فویل بکشید ، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری نمک کوثر را به ظرف آلومینیومی اضافه کنید. 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر را درون ظرف بریزید و مخلوط شروع به حباب می کند. 1 تا 2 فنجان آب جوش اضافه کنید (به مقدار کافی مایع نیاز دارید تا قطعات نقره خود را به طور کامل فرو بریزید). قطعات را داخل یک ظرف در ظرف قرار دهید. قطعات ضخیم شده را به مدت 30 ثانیه یا حداکثر 3 دقیقه برای قطعات سنگین تر خیس کنید. وسایل را با استفاده از انبر ، خشک و گاوزبان جدا کنید.

 

نکات و ترفندهای بیشتری برای تمیز کردن نقره

 

داروهای خانگی زیادی برای تمیز کردن نقره وجود دارد. مانند هر روش تمیز کردن جدید ، ابتدا باید قبل از غواصی ، این تکنیک ها را روی یک نقطه ناچیز آزمایش کنید.

نقره لهستانی با سس گوجه فرنگی

 

برای براق شدن بیشتر ، سعی کنید نقره را با سس تمیز کنید. این چاشنی می تواند به عنوان خمیر برای صیقل دادن فلزات لکه دار از جمله برنج و نقره استفاده شود.

لکه های آب را از نقره با آب لیمو جدا کنید

 

لیمو یک نیروگاه تمیز کننده است و در نقره نیز قابل استفاده است. با فرو بردن یک پارچه میکرو فیبر در کمی آب لیمو غلیظ ، لکه های آب را از وسایل نقره ای جدا کرده و صاف کنید. هنگام ذخیره سازی ، نقره را در جای خشک و خنک نگه دارید و به بعضی از قسمت های ظریف فضای کافی بدهید تا آنها مستعد ابتلا به یکدیگر نباشند.

با خمیردندان Shine to نقره را بازیابی کنید

 

تمیز کردن نقره با خمیر دندان می تواند نتایج درخشان به همراه آورد. خمیردندان را با کمی آب حل کنید ، نقره را با یک پارچه نرم صاف کنید و بشویید. از خمیر دندان روی وسایل نقره ای استفاده نکنید ، زیرا می تواند باعث خراب شدن انتهای آن شود.

تمیز کردن وسایل نقره اندود و نقره ای عتیقه

 

دانستن نحوه تمیز کردن وسایل نقره اندود مانند گردنبندهای نقره ای ، حلقه ها و سایر جواهرات می تواند کمی مشکل باشد. از آنجا که این قطعات فقط از سطح نقره ای روی سطح فلز دیگر روکش شده اند ، تمیز کردن شدید و یا شیر دادن به مواد در محلول مایع به همراه ساییدگی منظم می تواند باعث پوسته پوسته شدن شود. قبل از اقدام به تمیز کردن عمیق ، روش ها را در یک نقطه ناخوشایند آزمایش کنید. و اگر جواهرات نقره ای شما سنگ های قیمتی یا زیبایی های دیگر دارد ، به راحتی از چند قطره صابون ملایم یا حتی شامپوی کودک مخلوط شده در آب استفاده کنید تا قبل از ذخیره کردن از بین برود. از سواب پنبه ای یا یک برس برس نرم برای وارد شدن به گره ها و لاله ها استفاده کنید. اگر از برس استفاده می کنید ، از یک دست سبک استفاده کنید تا ناخواسته سطح آن را خراشیده نکنید.

 

برای نقره های عتیقه یا قطعات با ارزش بالا (چه دلار واقعی و چه احساساتی) ، ممکن است قبل از تمیز کردن نقره با یک فروشنده عتیقه فروشی ، جواهرات فروشی یا شرکت ترمیم حرفه ای مشورت کنید. یک حرفه ای می تواند به شما نشانگرهایی خاص برای قطعه شما ببخشد و در مورد چگونگی تمیز کردن نقره به بهترین وجه توصیه کند.

 

چگونه به نقره لهستانی

 

در حالی که روش های تمیز کردن نقره طبیعی ذکر شده در بالا به بازگرداندن درخشش کمک می کند ، شما همچنین می توانید بسیاری از محصولات تجاری نقره ای تجاری نقره ای را بصورت آنلاین و فروشگاه ها بیابید. حتماً تمیز کننده ای را انتخاب کنید که به طور خاص برای تمیز کردن وسایل نقره استرلینگ یا روکش نقره استفاده شود. برخی برای کاربردهای خاص تدوین شده اند ، برخی دیگر دارای اهداف کلی تر هستند. همیشه دستورالعمل ها را قبل از استفاده از محصولات لهستانی نقره بخوانید و تمام دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید.

 

دانستن چگونگی تمیز کردن نقره های استریل ، عتیقه های نقره و جواهرات نقره چیزی نیست که ساعت ها طول بکشد. مراقبت روزمره ، مراقبت های پیشگیرانه ، یک روش تمیز کردن ساده نقره ، و کمی صیقل دادن به شما کمک می کند تا قطعات نقره خود را برای سالها درخشان کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

آیا باید از چوب ، گرد و غبار ، تمیز یا واکس زده شده خود استفاده کنید؟ این نکات را از طرف متخصصان بخوانید تا سطح چوب منزل شما مانند جدید باشد.

مبلمان چوبی کلاسیک هرگز از سبک خارج نمی شود و اغلب در خانه های مزرعه ، پرنعمت و سبک های مدرن اواسط قرن به عنوان وراث خانواده و بازار کک نمایش داده می شود. با این حال ، مبلمان چوبی نیز می توانند برای تمیز کردن ناامید کننده باشند. با گذشت زمان ، تمایل به نشان دادن آهک و خاک است که نمی تواند با یک گرد و غبار از بین برود. و بعضی اوقات ، حتی اگر سعی می کنید مبلمان چوبی را تمیز کنید ، رگه های براق در پشت خود باقی مانده است.

 

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری مبلمان چوبی می شود ، تعدادی اصطلاح وجود دارد که مانند آن گرد و غبار ، تمیز کردن ، اپیلاسیون و صیقل دادن از بین می رود. برای اینکه مبلمان چوبی به بهترین وجهی به نظر نرسند ، به احتمال زیاد باید هر چهار گاهی این چهار کار تمیز کردن را مرتفع کنید. در حالی که متخصصان نظرات مختلفی در مورد مراقبت از مبلمان چوب دارند ، تکنیک مورد استفاده شما به انتهای قطعه بستگی دارد. همیشه هنگام خرید مبلمان جدید یا قدیمی باید به دنبال رهنمودهای خاص مراقبت و تمیز باشید. خواندن را یاد بگیرید تا نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی را به علاوه نکاتی درباره مراقبت از قطعات قدیمی چوبی که چند دهه پیش به نظر نمی رسند ، بیاموزید.

تچگونه مبلمان چوب گرد و غبار

 

برای نگه داشتن مبلمان چوبی در بهترین شکل ، گرد و غبارهای مکرر را حفظ کنید. گرد و غبار می تواند باعث رسوب هوا شود که در نهایت در یک لایه لکه دار تشکیل می شود و سطح مبلمان چوبی را خراشیده می کند. گذاشتن گرد و غبار روی مبلمان شما همچنین می تواند باعث حساسیت شود یا برای افراد مبتلا به آسم مضر باشد. بیشتر گرد و غبارها در پارچه زندگی می کنند ، بنابراین سعی کنید به طور مرتب فرش های خلاء یا اثاثه یا لوازم داخلی را خلاء کنید.

 

برای به درستی مبلمان گرد و غبار ، گرد و غبار را برخلاف پخش آن در سطح ، ضبط و از بین ببرید. برای جلوگیری از پراکنده شدن گرد و غبار موجود در هوا ، جایی که تا زمانی که دوباره به سطح مبلمان فرو نشود ، یک پارچه میکروفیبر را قبل از پاک کردن بسیار ملایم کنید. رطوبت اضافی را با یک حوله تری خشک از بین ببرید.

بهترین ابزار گرد و غبار

 

هنگام جستجوی ابزاری برای گرد و غبار برای مبلمان چوبی ، چیزی را انتخاب کنید که گرد و غبار به آن چسبیده باشد ، و نه چیزی که آن را انتخاب کنید تا فقط آن را درون هوا بگذارد. پارچه های خشک ، نرم و گرد و غبارهای پر ، به طور موثری گرد و غبار را از مبلمان چوبی جدا می کنند.

 

    گرد و غبار پر پر کلاسیک: گرد و غبار پر شتر مرغ (11 دلار ، هدف) گرد و غبار را از سطوح به راحتی آسیب دیده و ظریف دور می کند. علاوه بر مبلمان چوبی ، از روتختی های پرهای می توان از وسایلی مانند آباژورهای ابریشمی ، آینه ، قاب عکس ، هنر و کلکسیونرهای شکننده استفاده کرد.

    پارچه های معالجه شده: پارچه های بدون خراشیده شده بدون پارچه (6 دلار ، والمارت) خاک را جمع کرده و نگه می دارند. از آنها به جای اسپری های سیلیکونی استفاده کنید ، که برای مبلمان چوبی مناسب توصیه نمی شوند.

    گرد و غبار پشم بره: اینها حاوی لانولین هستند ، که گرد و غبار را جذب می کند و باعث می شود آن را به ابزار تمیز کنند. گرد و غبارهای پشم بره (23 دلار ، خانه انبار) همچنین برای گرد و غبار کردن مناطقی حک شده یا چرخانده شده که پارچه ها نمی توانند به آن برسند ، نیز مؤثر است. یک دسته بلند آنها را برای مناطقی که از دسترس نباشند ، از جمله قفسه های بلند ، بالای قطعات مبلمان بلند ، وسایل کم نور و پنکه سقفی ، آنها را ایده آل کرده است.

    پارچه های بدون پارچه: تی شرت های نخی تمیز یا پوشک قابل استفاده مجدد معمولاً به عنوان جاروبرقی استفاده می شود. پارچه های میکروفیبر (20 دلار برای 3 دلار ، تختخواب حمام و فراتر از آن) یکی دیگر از ابزارهای گرد و غبار بدون پرز است. آنها را کمی مرطوب کنید تا در به دام انداختن گرد و غبار کمک کنید.

 

تمیز کردن مبلمان چوبی

تجهیزات تمیزکاری که در قفسه نگهداری می شوند

نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی

 

هنگام تمیز کردن مبلمان چوبی ، هرگز از اسپری های تمیزکننده تمام کارایی ، مانند نوعی که در میزهای آشپزخانه استفاده می شود ، استفاده نکنید ، مگر اینکه مبلمان شما دارای روکش پلاستیکی باشد. معمولاً می خواهید از تمیز کردن چوب با آب نیز خودداری کنید. با این حال ، لکه های چسبنده ممکن است نیاز به صابون و آب داشته باشند. برای این کار ، یک پارچه بدون پرز را در صابون ملایم یا مواد شوینده حل شده در آب غوطه ور کنید ، پارچه را تقریباً خشک کنید و ناحیه را پاک کنید. با یک پارچه تمیز و نرم ، آن را بشویید و بلافاصله خشک کنید.

 

صیقل های روغنی ، تمیز کننده ها و روغن های مبلمان با ایجاد لغزنده تر سطح از چوب محافظت می کنند. با این حال ، آنها یک لایه محافظ سخت ارائه نمی دهند. بیشتر صیقل های تجاری اسپری و مبلمان مایع حاوی روغن سیلیکون هستند که می توانند برخی از محافظت ها را انجام دهند. به خاطر داشته باشید که محصولاتی که درصد زیادی روغن دارند ، اثر انگشت را نشان می دهند. اگر در گذشته از اسپری ها و جلا های چوبی استفاده کرده اید یا مشکوک هستید که مبلمان با آنها صیقل داده شده است ، توجه داشته باشید که این باقیمانده ها می توانند در پالایش دوباره تداخل داشته باشند و ممکن است نیاز به توجه تخصصی داشته باشند.

 

از صیقل دادن مبلمان چوبی با روغن زیتون خالص ، که لکه ها را لکه دار و جذب می کند ، خودداری کنید. در عوض ، این دستور العمل خانگی را برای تمیز کردن چوب امتحان کنید.

 

    برای احیای مبلمان چوبی زبر ، قسمتهای مساوی روغن زیتون ، الکل دناتوره ، ترامپین آدامس و آب لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.

    با یک پارچه نرم و پارچه تمیز استفاده کنید.

 

نحوه استفاده از موم خمیر مبلمان

 

به طور معمول در طول تولید ، لاک ، پلی اورتان یا پوسته برای محافظت از سطح از چوب استفاده می شود. استفاده از موم یا لهستانی از تولید کننده محافظت می کند و به کاهش خراش های سطح کمک می کند. موم محافظ سخت و ماندگار را فراهم می کند ، لکه دار نمی شود و از اسپری ها یا جلا ها با دوام تر است. از موم خمیر یا موم مایع که مخصوص مبلمان ساخته شده استفاده کنید. بسته به نوع استفاده ، اتمام موم خمیر ممکن است دو سال طول بکشد. واکس مایع ساده تر است اما روکش نازک تری دارد. ممکن است لازم باشد بیشتر از موم خمیر استفاده شود.

 

موم باید به درستی از مبلمان استفاده شود ، یا می تواند باعث ایجاد رگه ها و ظاهر ابری شود. برای استفاده صحیح از موم مبلمان (7 دلار ، خانه انبار) برای بازگرداندن درخشش در مبلمان چوبی ، به یاد داشته باشید که همیشه موم را در پالت های سبک بمالید و با دانه روی سطح آن مالید.

 

یک قاشق مرباخوری از موم مبلمان چوبی ، به اندازه اندازه یک توپ گلف ، را در یک مربع از پارچه پنبه 100٪ قرار دهید. پارچه را در اطراف توپ موم پیچیده و ورز دهید تا نرم شود.

    پارچه اشباع شده موم را روی سطح مبلمان ، یک ناحیه کوچک در هر زمان ، مالش دهید تا سطح آن کسل نشود.

    موم اضافی را با یک پارچه نخی تمیز و تمیز پاک کنید.

    اپیلاسیون و پاک کردن آن را تکرار کنید تا کل قطعات مبلمان چوبی اپیلاسیون شود. اگر متوجه رگه ای شده اید ، پاک کنید تا موم اضافی از بین برود.

    مبلمان چوبی لهستانی با یک پارچه نرم یا پشم پشم بره متصل به یک دریل برقی یا بافر برق. اگر اسمب موم بود ، با یک پارچه نرم پاک کنید و کوفتگی را ادامه دهید.

    برای درخشش عمیق ، یک لایه دوم موم را به همان روش بمالید.

 

برای نگهداری مبلمان موم ، گرد و غبار را با پارچه ای از پشم بره آغشته کنید. هرگز از جلا های مبلمان مایع یا آئروسل استفاده نکنید زیرا می توانند موم را حل کنند و یک فیلم مضر را به جای بگذارند.

نحوه تمیز کردن مبلمان چوبی قدیمی

 

اگر یک تکه قدیمی از مبلمان چوبی ریز و یا وراثت ظریف خانوادگی دارید ، احتمالاً می خواهید کمی دقیق تر با آن رفتار کنید. این روال تمیز کردن و مراقبت سه مرحله ای بهترین روش برای تمیز کردن مبلمان چوبی قدیمی با گذشت زمان است.

 

    مبلمان تمیز تقریباً هر ساله را با یک محصول تمیز کننده تجاری با استفاده از پشم فلزی # 0000 (4 دلار ، والمارت). با دانه کار کنید و دستورالعمل های محصول را با دقت دنبال کنید.

    در صورت لزوم ، به خصوص در هنگام محو شدن آفتاب ، با استفاده از یک محصول بازگردانی تجاری تجاری (9 دلار ، والمارت) ، بازیابی کنید. سایه ای نزدیک به لکه چوب را که با آن کار می کنید انتخاب کنید و با یکبار استفاده از پشم فولادی # 0000 در یک بخش کوچک بمالید. با دانه چوب کار کنید و از نور تا فشار متوسط ​​استفاده کنید. بلافاصله تمیز کردن آن را با پارچه ای بدون پارچه یا پارچه پنبه ای پاک کنید.

    برای جلوگیری از خشک شدن و ترک خوردگی ماهانه از یک روغن پرتقال یا تهویه مطبوع موم (9 دلار ، خانه انبار) استفاده کنید.

 

نحوه تمیز کردن مبلمان از مبلمان چوبی

 

اگر یک تکه چاشنی قارچ را مشاهده کردید ، در اینجا نحوه تمیز کردن کپک و نحوه تمیز کردن قالب از مبلمان چوبی آورده شده است. ابتدا با استفاده از یک خلاء با ضمیمه برس نرم ، چیدن اسپورهای شل را شروع کنید. سپس ناحیه را با پارچه ای آغشته به صابون ملایم یا مواد شوینده حل شده در آب پاک کرده و تقریباً خشک کنید. با یک پارچه تمیز و نرم ، آن را بشویید و بلافاصله خشک کنید. برای محافظت از پایان ، موم خمیر مبلمان را با استفاده از مراحل فوق اعمال کنید.

چگونگی تمیز کردن مبلمان چوبی

 

بنابراین شما آن قطعه عالی را در یک گاراژ فروشی پیدا کرده اید - حالا ، چگونه می توانید بهترین کیفیت آن را به دست آورید؟ به عنوان اولین قدم برای از بین بردن لایه های سنگ آهک از مبلمان چوبی قدیمی ، از صابون روغنی (پاک کننده چوب صابون مورفی ، 4 دلار ، هدف) و آب استفاده کنید. خوب بشویید و خشک کنید. اگر پایان هنوز کثیف به نظر می رسد ، به آرامی با پشم فولادی # 0000 که داخل یک محصول تمیز شده است تمیز کنید. برخی از محصولات با ظاهری شیری فرموله شده اند تا مواد باقیمانده مستقر در حلال و روغن را حل کنند. از مخلوط هایی که حاوی روغن بذر کتانی جوشانده ، استرپتین یا سرکه سفید است استفاده نکنید. اینها می توانند چوب را تیره کرده و گرد و غبار و روکش را به خود جلب کنند. درعوض ، موم رب پاک کنید.

تاکسیدرمی اتاق خواب

نکاتی درباره مراقبت از مبلمان چوب

 

حتی مبلمان با بالاترین کیفیت چوب می تواند مستعد بو و لگد باشد. خوشبختانه ، چند روش آسان برای مراقبت از مبلمان چوبی وجود دارد.

 

    اگر یک قطعه پرنعمت بوی طولانی دارد ، آن را در یک روز گرم و خشک هوا را بیرون هوا کنید. سایه از نور مستقیم خورشید.

    پودر تالک یا جوش شیرین را روی سطح آن بریزید تا بوها را جذب کنید.

    یک تابه کوچک از قالبهای زغال سنگ را درون کشوها قرار دهید.

    برای کشوهایی که می چسبند ، لبه بالایی را با یک شمع سفید مالش دهید.

 

چگونه به سخت افزار لهستانی

 

شما می دانید وقت آن است که وقتی لکه های سخت افزاری شروع به لکه دار کردید یا ابری یا تغییر رنگ می شوید ، سخت افزارهای سخت افزاری را صیقل دهید. در صورت امکان سخت افزار را از قطعه مبلمان چوب جدا کرده و با آزمایش یک آهنربا در برابر سخت افزار نوع فلز را تعیین کنید. اگر آهنربا نمی چسبد ، برنجی جامد است. اگر این کار را انجام دهد ، به احتمال زیاد یک صفحه برنجی با فلز زیر آن است. با یک پاک کننده فلزی یا برنجی (3 دلار ، والمارت) تمیز کنید. با استفاده از یک حوله و بارگیری مجدد مبلمان به هنگام خشک شدن کامل ، آن را بزنید.

نحوه تعمیر خراش های سطح روی مبلمان چوبی

 

خراشیدن با مبلمان چوبی تقریبا اجتناب ناپذیر است. اگر قسمت بالای قطعه قطعه شده شما کمی خراشیده شده است ، از موم خمیر استفاده کنید یا از یک قلم لمسی نوک تیز استفاده کنید (6 دلار ، خانه اصلی). برای درمان خراش های عمیق تر که به داخل چوب می چسبند ، از پرکننده چوب (4 دلار ، هدف) یا یک چوب موم پر کننده رنگی که در فروشگاه های سخت افزار و بهسازی منزل موجود است استفاده کنید. با استفاده از چندین لایه نازک به جای یک لایه ضخیم ، تا حد امکان با رنگ قطعه خود مطابقت داشته باشید

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

اجاق گاز چیزی نیست که بسیاری از ما غالباً یا حتی همیشه در آن حرکت کنیم در حالی که ما در خانه های خود هستیم. بنابراین اگر احساس می کنید که نیاز به جابجایی اجاق گاز یا محدوده ای برای جابجایی به خانه جدید خود دارید (یا حتی فقط برای تمیز کردن پشت آن) ، احتمالاً این چیزی نخواهد بود که شما قبلاً با نحوه انجام آن آشنا باشید.

 

ارزش این را دارد که یک کلمه توصیه را شروع کنید ، این بدان معناست که اگر مطمئن نیستید که چگونه اجاق گاز یا دامنه را جابجا کنید ، بهتر است با جوانب مثبت تماس بگیرید. یک شرکت حرفه ای در حال حرکت تجربه زیادی خواهد داشت که با مأموریت ها و جبهه های حرکت اجاق گاز با خیال راحت و بدون آسیب رساندن به کف زیر آن ، برخورد کند. آنها همچنین قادر خواهند بود کل روند را خیلی سریعتر به اتمام برسانند - و با استرس بسیار کمتری برای شما. اگر فکر می کنید این راهی است که باید پیش بروید ، از سایت ما استفاده کنید تا بتوانید به راحتی جابجایی های معتبر در منطقه خود را جستجو کنید. حتماً به آنها بگویید که وسایل مورد نیاز شما را جابجا می کند ، از جمله در صورت نیاز به آنها برای جابجایی اجاق گاز یا محدوده.

 

در مورد نحوه آماده سازی اجاق گاز خود و نحوه جابجایی اجاق گاز یا دامنه خود به خود در صورت تصمیم گیری برای طی کردن این مسیر ، در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

 

    به آن تمیز کردن کامل دهید

 

    ما مطمئن هستیم که آخرین کاری که می خواهید انجام دهید وقتی مشغول انجام کارهای متحرک هستید این است که اجاق گاز خود را به صورت عمیق تمیز کنید ، اما این مرحله به چند دلیل مختلف مهم است. برای مبتدیان ، اجاق گاز چرب حرکت دشوار خواهد بود ، زیرا شما قادر به گرفتن گرفتن خوبی نخواهید بود. و ثانیا ، اگر اجاق گاز شما کثیف باشد ، بسیاری از آن کثیفی ها و زباله ها روی زمین و کامیون متحرک به پایان می رسد - به علاوه در خانه جدید شما.

 

    برای تمیز کردن آن ، با از بین بردن تمام قسمت های قابل جدا شدن از جمله رنده های اجاق گاز ، دستگیره ها ، قفسه های اجاق گاز و قابلمه های گوشتی شروع کنید. اینها را معمولاً می توانید درست در سینک خود تمیز کنید. پس از تمیز و خشک ، آنها را بسته و بسته بندی کنید. حتما جعبه را به طور واضح برچسب گذاری کنید تا بدانید بعداً تمام این قطعات را در کجا می توانید پیدا کنید.

 

    در مرحله بعد ، دستورالعمل های تولید اجاق گاز خود را بررسی کنید تا نحوه تمیز کردن آن را ببینید. اگر دستورالعمل ها را گم کردید ، احتمالاً می توانید آنها را بصورت آنلاین پیدا کنید. به طور کلی ، دستورالعمل ها از شما استفاده می کنند تا از آب ، یک پاک کننده ملایم و یک ظرف تمیز و همچنین یک چربی خشک استفاده کنید. این دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید ، از جمله نظمی که باید در آن تمیز شود (مثلاً همیشه قبل از شستشو با آب و صابون و آب آن را از بین ببرید).

 

    هنگامی که اجاق گاز یا محدوده شما در داخل و خارج از آن گازدار است ، آن را با یک دستمال تمیز دیگر خشک کنید.

واحد را جدا کنید

 

جدا کردن اجاق گاز به تنهایی خطرناک است ، چه گاز و چه برقی. شما باید قبل از موعد ترتیب دهید تا یک حرفه ای این کار را انجام دهد ، حتی اگر شما یک استخدام کننده استخدام کرده اید ، زیرا در حالی که آنها برای جابجایی اجاق گاز یا محدوده کافی مهارت دارند ، دانش لازم را برای انجام این کار ندارند. آن را قطع کنید و نمی خواهید مسئولیت را نیز به عهده بگیرید.

 

قطع اتصال اجاق گاز فقط به جدا کردن آن از دیوار احتیاج دارد. در صورت لزوم باید خط گاز شما خاموش شود و لوله باید لوله شود. هنگامی که با ارائه دهنده گاز یا برق خود برای تماس با سرویس های خود تماس می گیرید ، قبل از حرکت روز قبل از زمان برنامه ریزی کنید تا آنها بتوانند اجاق گاز شما را جدا کنند. این یک هزینه کم برای پرداخت است و تضمین می کند که کار به درستی و با اطمینان انجام می شود.

 

به خاطر داشته باشید که وقتی نوبت به اتصال مجدد اجاق گاز است ، به یک تکنسین نیز نیاز دارید تا به خانه جدید شما بیاید. اگر می خواهید از همان ارائه دهنده ابزار استفاده کنید ، زمانی که برنامه ای برای بیرون آمدن و قطع کردن خط گاز یا برق از آن استفاده می کنید ، آن سرویس را نیز برنامه ریزی کنید.

بسته بندی و محافظت کنید

 

نکته مهم دیگری که هنگام جابجایی اجاق گاز یا محدوده باید انجام دهید این است که مقداری محافظ محافظ به آن اختصاص دهید. برای شروع ، از چند قطعه نوار بسته بندی برای بسته شدن درب درب اجاق گاز استفاده کنید. سپس تمام آکورد ها را پیچیده و آنها را در جای خود با نوارهای لاستیکی یا اتصالات محکم بسته کنید. در آخر ، اجاق گاز را در یک لایه یا دو پتو متحرک بپوشانید.

آن را به کامیون منتقل کنید

 

اگر تصمیم به جابجایی اجاق گاز بدون کمک جوانب مثبت گرفتید ، قطعاً این یکی از دشوارترین قسمت های کار خواهد بود. اجاق گازها بسیار سنگین هستند و به راحتی می توانند کف شما را خراش دهند ، بنابراین توصیه می کنیم از اجاق گاز در حال حرکت ، تخته های متحرک و یا بهترین راه حل ، لوازم خانگی استفاده کنید تا اجاق گاز خود را به کامیون برسانید. برای کمک به شما باید حداقل یک دست دیگر داشته باشید. مسیری مشخص را برنامه ریزی و پاک کنید تا بدانید دقیقاً کجا می خواهید.

 

آیا نیاز به جابجایی اجاق گاز از پله های بالا یا پایین دارید؟ این مشکل است ، اما غیرممکن نیست. بهترین راه برای انجام این کار ، ایجاد یک سطح شیب دار از تخته سه لایی است که می توانید اجاق گاز یا دال را روی آن فشار دهید. خیلی آهسته بروید ، با یک نفر در پشت مانور و دیگری از جلو. حتی بهتر ، یک شخص ثالث نیز در اختیار داشته باشید تا بتواند مانع آن شود.

 

برای وارد کردن اجاق گاز و کامیون از اجاق گاز استفاده کنید و هنگام نگه داشتن آن از تسمه های متحرک استفاده کنید.

نسخه پشتیبان تهیه کنید

 

    وقتی اجاق گاز شما به مقصد بعدی خود رسید ، باید بسیاری از این مراحل را معکوس کنید. یک بار دیگر ، مسیری را دنبال کنید که با اجاق گاز از کامیون گرفته تا آشپزخانه جدید خود دنبال کنید و در صورت نیاز به آنها از پله ها آماده شوید. به یاد داشته باشید ، به یک متخصص از شرکت گاز یا برق نیاز دارید تا بتواند آن را به شما وصل کند. سپس تمام قطعاتی را که حذف کرده اید ، دوباره قرار دهید و خوب است که بروید!

 

اجاق گاز یک سرمایه گذاری بزرگ است و حرکت آن نیز کمی درد است. سعی نکنید بیشتر از آنچه ممکن است انجام دهید و اگر به هیچ وجه نگران نیستید اجاق گاز یا دامنه با خیال راحت جابجا شود ، با جوانب مثبت تماس بگیرید - خوشحال می شوید که این کار را کردید.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

اگر شما در حال انتقال به مکان جدید هستید ، جابجایی وسایل سنگین یکی از کارهای چالش برانگیز است. با وجود کمی برنامه ریزی و کمک کمی ، جابجایی یخچال و فریزر می تواند با خیال راحت و ایمن انجام شود ، و از شما و دستگاه شما محافظت کند.

یخچال و فریزر را از تمام محتویات آن خالی کنید. قبل از تلاش برای جابجایی یخچال ، بهتر است همه چیز را بیرون بیاورید. مطمئن شوید که یخچال و فریزر شما فاقد مواد غذایی ، چاشنی ها ، سینی های مکعب یخ و هر چیز دیگری است که می تواند اطراف آن را تغییر داده و وزن خود را تغییر دهد. موارد قرار داده شده در خارج از یخچال شما ، مانند آهن ربا را نیز حذف کنید. [1]

 

    اگر در یخچال چیزهای قابل ویرایش وجود دارد ، آنها را تمام کنید یا آنها را کنار بگذارید. اگر در وسط یک حرکت بزرگ قرار دارید ، احتمالاً ساده تر کار کردن چیزهایی که اکنون نمی توانید تمام کنید آسان تر است.

    اگر می خواهید یخچال را با فاصله کم در همان اتاق جابجا کنید ، پشت آن تمیز کنید یا آشپزخانه را مجدداً مرتب کنید ، به هر حال وسایل را جدا کنید و آنها را روی پیشخوان ها قرار دهید. حرکت آن را ایمن تر می کند و شما نمی توانید از روی یخچال خط بکشید. برای این کار از غلطک های متحرک استفاده کنید و آنها را زیر پاهای یخچال قرار دهید. آن را به اندازه کافی بلغزانید تا آن را جدا کنید ، سپس به سادگی در جایی که می خواهید بروید را بکشید.

 

تصویری با عنوان یخچال و فریزر مرحله 3 تمیز کنید

2

قفسه ها را بردارید. تمام اجزای قابل جابجایی را از داخل یخچال ، از جمله قفسه ها ، سینی ها و سایر موارد سست یا متحرک ، سازمان دهنده ها و تقسیم کننده ها جدا کنید. قفسه ها را برای محافظت در حوله ها بپیچید ، سپس آنها را با دقت برچسب بزنید و انباشته کنید. [2]

 

    همچنین ممکن است به جای جدا کردن قفسه در جای خود را با نوار انتخاب کنید ، اما توصیه می شود که آنها را به طور کامل جدا کرده و آنها را جداگانه بسته بندی کنید. بسته به یخچال شما ، این ممکن است گزینه خوبی باشد. اگر نسبتاً ایمن هستند ، در نظر بگیرید که آنها را به جای خود قرار دهید و با حرکت کمتری ایجاد کنید.

یخچال را از برق جدا کنید. سیم برق را با اطمینان بپیچید و آن را در یک بسته محکم ببندید تا از حرکت در محل خود مطمئن شوید. اگر یخچال شما یخ ساز دارد ، این کار را از منبع آب نیز جدا کنید.

تصویری با عنوان یخچال و فریزر مرحله 6 را تمیز کنید

4

در صورت لزوم فریزر را یخ بزنید. اگر مقدار قابل توجهی یخبندان در فریزر ایجاد شده است ، باید قبل از حرکت با حرکت آن را یخ زدایی کنید. به طور معمول این کار 6 تا 8 ساعت به طول می انجامد ، بنابراین قبل از حرکت حتما وقت کافی داشته باشید. بهتر است این کار را شب قبل از حرکت انجام دهید تا در طول شب زمان کافی برای یخ زدایی وجود داشته باشد و می توانید صبح داخل یخچال را پاک کنید. [3]

 

    یک دسته از زمان های با ارزش در حال حرکت را با شستن یخچال تلف نکنید و از این فرصت استفاده کنید تا قبل از مصرف آن به مکان جدید خود ، یخچال خود را به طور کامل تمیز کنید. در حالی که فریزر یخ زدگی می کند ، زیر شلواری و سطوح داخلی را با مواد ضد عفونی کننده پاک کنید.

درها را ببندید و ایمن کنید. درهای یخچال و فریزر را با استفاده از طناب محکم یا بند ناف محکم بسته کنید. اگر یخچال شما دارای یک درب است ، دستگیره های درب را نیز به یکدیگر وصل کنید. مراقب باشید یخچال و فریزر را خیلی محکم نچسبانید ، یا ممکن است درها از تراز بیرون کشیده شوند. استفاده از نوار برای ایمن کردن درب توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است به انتهای یخچال آسیب برساند ، یا باقیمانده باقی بماند. [4]

 

    اگر قرار است این حرکت بیش از یک روز طول بکشد ، توصیه می شود که درها را کمی باز نگه دارید تا جریان هوا فراهم شود و از رشد هر نوع قالب یا کپک در داخل یخچال جلوگیری شود. [5]

 

تصویر با عنوان تبلیغ اتومبیل استفاده شده خود برای فروش مرحله 7

6

برخی از یاران را پیدا کنید. از آنجا که یخچال باید به صورت ایستاده نگه داشته شود و با استفاده از یک دالی کار شود ، می توانید وسایل تنهایی آن را وسوسه کنید ، اما همیشه بلند کردن اجسام سنگین و مذاکره آنها از طریق درها ، اطراف گوشه ها ، طبقه پایین و داخل کامیون با کمک برخی از دستیاران جابجایی یخچال و فریزر کار حداقل برای دو نفر است.

از یک دالی متحرک استفاده کنید. یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده ، یخچال و فریزر است که می تواند وزن یخچال را تحمل کند و در هنگام جابجایی سهولت را فراهم می کند ، به خصوص در صورت انتقال یخچال به طبقه پایین.

 

    هر تکه ای با تسمه انجام خواهد داد ، اما اطمینان حاصل کنید که پایه به اندازه کافی بزرگ باشد که کف یخچال را روی آن ایمن قرار دهید و تسمه ها به اندازه کافی بزرگ باشند تا با اطمینان از یخچال و فریزر استفاده شود. بسیار مهم است که پایه به اندازه کافی بزرگ باشد زیرا برای جلوگیری از نشت مایع خنک کننده ، باید یخچال را به صورت راست نگه دارید.

    اگر دزد متحرک ندارید ، باید یکی را اجاره کنید. در حالی که تسمه های متحرک در دسترس هستند که از لحاظ تئوری می توانند از یخچال به پشت شما بپیوندند ، خرید تسمه های متحرک گران تر و بسیار خطرناک تر از وام گرفتن یک دالی است. سعی نکنید یکی بدون آن حرکت کنید.

 

تصویری با عنوان انتقال یخچال مرحله 8

2

یخچال و فریزر را از دیوار جدا کرده و آن را به گلدان محکم کنید. با وجود اکثر یخچال ها ، باید بتوانید دالی را درست زیر آن بکشید ، در صورت لزوم آن را به آرامی بلند کنید. یخچال و فریزر را با استفاده از تسمه های متحرک یا چنگال ها به گلدان وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام بلند کردن و قرار دادن یخچال روی دهلی ، هرگونه کج شدن را به حداقل می رسانید. موقعیت قائم خود را حفظ کنید تا اطمینان حاصل شود که روغن به داخل لوله های خنک کننده نمی رسد. [7]

 

    هرگز یخچال و فریزر را به هر دلیلی حرکت ندهید. روغن موجود در کمپرسور ممکن است درون لوله های خنک کننده جریان یابد. با بازگشت یخچال به حالت ایستاده ، ممکن است روغن کاملاً از لوله های خنک کننده تخلیه نشود ، و یخچال به درستی خنک نمی شود. [8]

    اگر گذاشتن یخچال در کنار آن اجتناب ناپذیر است ، حتما در صورت امکان آن را با زاویه قائم انجام دهید. یک جعبه یا یک قطعه بزرگ از مبلمان را در زیر بالای یخچال قرار دهید تا به آن کمک کنید که نسبتاً صاف باشد.

 

یخچال را به آرامی شیب دهید. وقتی یخچال را به قلاب وصل کردید ، آن را به آرامی به کامیون بسته بندی شده بچرخانید ، به جلو حرکت کنید. مهم است که در جهت خلاف جهت شیب حرکت کنید تا بیشترین امنیت را داشته باشید. از طرف دیگر یاری یاری کنید و از طریق موانع به شما کمک کند و به یخچال و فریزر کمک کند. [9]

 

    برای حرکت یخچال و فریزر به سمت پرواز از پله ها ، یک بار و یک بار آن را پایین بیاورید ، دستیار شما آن را بر روی هر مرحله متوالی پایین می آورد. این ایده آل است که دو نفر در جلوی دالی و دیگری در پشت ، دستگیره ها را نگه داشته و به آرامی بگذارید. با صدای بلند ارتباط برقرار کنید و خیلی سریع پیش نروید. [10]

 

تصویری با عنوان انتقال یخچال و فریزر مرحله 10

4

یخچال را داخل کامیون قرار دهید. خواه یخچال خود را به یک وانت یا یک کامیون متحرک منتقل کنید ، آن را مجدداً به رختخواب بکشید ، و برج آن را بین لب تخت کامیون و یخچال قرار دهید. در حالت ایده آل ، یک کامیون متحرک دارای یک سطح شیب دار کامیون خواهد بود که قادر خواهید بود آن را به راحتی بپیمایید. اگر اینطور نیست ، باید کمی بیشتر مراقب باشید.

 

    برای بلند کردن یخچال مستقیم در بستر کامیون ، باید از روی تخت بلند شوید و حداقل دو نفر را روی زمین بگذارید. همزمان و بلند کردن ، به طور مستقیم با دستگیره های دالی بکشید در حالی که یاران روی زمین از پایه بلند می شوند و دوباره آن را به داخل تخت فشار می دهند. ایده آل است که یاور دیگری نیز با خود داشته باشید تا مطمئن شوید یخچال به سمت عقب شما نمی افتد.

    یخچال را به صورت عمودی در کامیون ایمن کنید. اگر می توانید آن را به قلاب وصل کنید ، این باعث می شود امنیت و ثبات به یخچال اضافه شود ، اما در صورت عدم امکان ، آن را با سایر مبلمان یا وسایل در حال حرکت ببندید ، یا با استفاده از چنگک ها آن را به جای خود ببندید.

یخچال را به فضای جدید منتقل کنید. بگذارید یخچال پایین بیاید و درست همانطور که بیرون آورده اید ، آن را به مکان جدید منتقل کنید بگذارید حداقل 3 ساعت قبل از وصل شدن آن بنشیند. این باعث می شود روغن و مایعات به داخل کمپرسور خود بازگردند و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می کنند. حدود 3 روز طول می کشد تا یخچال و فریزر به دمای خنک کننده ایده آل خود برگردد و قابل استفاده باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

اسباب کشی در کرونا

این روز ها و با اوج شیوع ویروس کرونا، این بیماری تمامی کار ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. با قرا رسیدن فصل تابستان، اسباب کشی و نقل مکان به مکان جدید افزایش می یابد. پس باید خطر ابتلا به ویروس کرونا را در نظر گرفت و برای اسباب کشی تدابیر بهداشتی لازم را در نظر بگیرید و تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنید تا از ابتلا به این ویروس حین اسباب کشی و نقل مکان به منزل حدید جلوگیری کنید و سلامت خود و سایر اعضای خانواده را تضمین کنید.

این روز ها و با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، و افزایش بیش از حد اجاره بها، خیلی از افراد مجبور به عوض کردن منزل خود، حتی در این روز های کرونایی هستند چرا که توانایی پرداخت اجاره بها بیشتر را ندارند. بنا بر این باید در حین اسباب کشی به سلامت خود دقت ویژه ای داشته باشند که درگیر این ویروس منحوس نشوند. پس با ما همراه باشید تا نکات لازم برای اسباب کشی در دوران کرونا را برای شما بیان کنیم اما در این بین افرادی هستند که با وجود بضاعت مالی کافی، باز هم قصد عوض کردن منزل خود را دارند فقط به این دلیل که از منزل قدیم خود خسته شده اند و میخواهند تنوع داشته باشند. حال اگر شما به هر دلیلی قصد اسباب کشی دارید باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

نکات لازم برای اسباب کشی بهداشتی در کرونا

  • قبل از رفتن به منزل جدید از ضدعفونی و تمیز بودن منزل جدید مطمئن شوید؛ بهتر است منزل جدید قبل از رفتن شما، با مواد ضدعفونی کننده و شوینده مناسب شستشو و ضدعفونی شود و شما یک روز بعد از ضدعفونی منزل جدید به آنجا بروید، حتی اگر خانه جدید مدت ها خالی از سکنه باشد، چرا که در این مدت افرادی برای بازدید خانه به خانه رفت و آمد داشته اند و ممکن است خانه را آلوده کرده باشند.
  • از تیم و شرکت های خدماتی معتبر و بهداشتی برای حمل و جا به جایی وسایل استفاده کنید؛  دقت داشته باشید که ویروس بدون میزبان زنده زمان زیادی روی سطوح باقی نمی ماند پس خیالتان راحت باشد یک مرحله ضدعفونی منزل حدید برای اسباب کشی کافی است.
  • ضد عفونی کردن مسیر اسباب کشی؛ مسیر اسباب کشی در منزل جدید و منزل قدیم مثل راهرو ها و راه پله ها، آسانسور و ... تا جایی که می توانید ضدعفونی کنید اگر زمانی ناچار شدید وسایل را حین اسباب کشی در زمین قرار دهید نگران آلوده شدن وسایل نشوید.
  • دقت داشته باشید کار گران شرکت های خدماتی از ماسک های سه لایه، دستکش و محلول ضدعفونی کننده استفاده کنید؛  تا شما با خیالی آسوده کار جا به جایی و حمل وسایل را به این افراد بسپارید سعی کنید در این روز های کرونایی کمتر به این افراد سخت گیری کنید چرا که این افراد نیز با شرایط عادی اسباب کشی را انجام نمی دهند.

  • در هنگام رسیدن به منزل جدید به کارگران دمپایی های تمیز و جدید بدهید تا با این دمپایی وارد منزل شوند و کفش خود را که ممکن است آلوده باشد را در بیرون از منزل در آورند.
  • در روز اسباب کشی بچه ها را به خانه مادر بزرگ یا پدر بزرگ ببرید و برای کسانی که در اسباب به شما کمک می کنند ماسک مناسب تهیه کنید.
  • برای بسته بندی وسایل از کارتن هایی که چند روز است بی استفاده مانده اند استفاده کنید تا مبادا آلوده باشند.
  • برای حمل و جا به جایی وسایل شخصی ضروری مثل بشقاب، لیوان، قاشق و..از ماشین شخصی خود استفاده کنید. و این کار را به آخر اسباب کشی موکول کنید.
  • برای اینکه تمام وسایل را ضدعفونی نکنید یک روز کامل صبر کنید و بعد شروع به باز کردن کارتن ها نمایید تا ویروس روی این سطوح باقی نماند در مقابل ماندگاری ویروس روی بعضی از سطوح مثل یخچال زیاد است و باید با مواد ضدعفونی کننده مناسب، ضدعفونی شود.


:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

توالت یکی از پرکاربردترین صندلی های منزل شماست ، به این معنی که هنگام تمیز کردن نیاز به توجه خاصی دارید. اما برای تمیز کردن آن تاج و تخت چینی پرسلن ، تن و وقت و بار زیادی از گریس آرنج لازم نیست. در اینجا ، راهنمای بدون شکست و بدون میکروب ما را برای انجام کار جستجو کنید.

 

مرتبط: شش پاک کننده سازگار با محیط زیست که دوست داریم

لوازم خود را جمع کنید

 

به ما اعتماد کنید ، شما نمی خواهید جلوی کارهای نیمه سنگین را برای جستجوی سنگ سنگفرش متوقف کنید. در عوض ، تمام ابزارهای خود را در دسترس خود داشته باشید ، شاید در یک سطل دستی سازمان یافته.

 

    ضد عفونی کننده اسپری و دستمال مرطوب مانند دستمال مرطوب کننده ضد عفونی مرکبات مرکبات نسل هفتم (6.99 دلار ، هدف.com)

    دستمال توالت

    دستکش تمیز و تمیز (Melissa Maker ، نویسنده Clean My Space ، طرفدار نوع cuffed است که تضمین رواناب ناخواسته شما را به مچ دست شما لمس نمی کند)

    یک تمیز کننده کاسه توالت ، چه از نظر انتخابی یا چه از طریق فروشگاهی ، که حاوی پراکسید هیدروژن یا سفید کننده اکسیژن است ، مانند پاک کننده کاسه توالت Lysol Power (3.19 دلار ، amazon.com) یا تمیز کننده توالت Greenworks توالت (8.97 دلار ، آمازون). کام)

    برس توالت براق

    سنگ قبر سنگی روی چوب (9.13 دلار ، amazon.com)

 

Sparkle Outside را بزنید

 

Donna Smallin Kuper ، تکنسین معتبر تمیز کردن خانه و نویسنده در Unclutter.com می گوید: هنگام تمیز کردن کالد ، اکثر مردم تمایل دارند روی فضای کاسه تمرکز کنند ، اما هر اینچ سزاوار توجه است. چاشنی ضد عفونی کننده اسپری را بگیرید و به طور کلی کل قسمت بیرونی توالت را از بین ببرید ، از جمله دسترسی به مناطقی مانند پشت پایه و قسمت زیرین صندلی سخت تر است. همچنین دیوارها را در پشت و کنار توالت اسپری کنید. یک میکروبیولوژیست دانشگاه آریزونا دریافت که ذرات حمام می توانند قبل از قرار گرفتن روی سطوح مجاور ، هوا را به هوا پرتاب کنند. این امر باعث می شود کف و دیواره های اطراف توالت نقاط اصلی اسپلاتر میکروسکوپی باشد. بعد از پاشش ، بگذارید پاک کننده حداقل پنج دقیقه بماند. ساز می گوید: "بنابراین بسیاری از افراد اسپری می کنند و بلافاصله آنها را پاک می کنند ، اما شما باید به تمیز کننده ها وقت دهید تا کار خود را انجام دهند." در حالی که منتظر هستید ، به قسمت داخلی توالت بروید.

تمیز کردن کاسه

 

لسلی ریچرت ، مربی نظافت سبز و نویسنده کتاب "Joy of Green Cleaning" می گوید: "بسیاری از پاک کننده های توالت فوق العاده بسیار سخت هستند زیرا وقتی آنها را درون یک کاسه توالت پر از آب قرار دهید ، رقیق می شوند." او توصیه می کند قبل از استفاده از محلول تمیز کردن ، آب را از توالت تخلیه کنید. او می افزاید: "اگر آب را از توالت خارج کنید ، می توانید از همان پاک کننده ملایم تر با همان نتایج تمیز و پاک استفاده کنید." به علاوه ، با کار کمتر تمیز تر می شوید. این آسان تر از آن است که به نظر می رسد: به سادگی شیر آب را در قسمت پایه توالت خاموش کنید ، یک بار آبکش کنید ، و خوب هستید که بروید.

 

Reichert دسته های بزرگ تمیز کننده کاسه توالت را با استفاده از یک لیوان نمک سفره ، یک جوش شیرین و یک فنجان سفید کننده اکسیژن مخلوط می کند - ما OxiClean را دوست داریم ($ 12.98 ، amazon.com). وقتی وقت آن رسیده است که حمام را مرتب کنید ، ظرف خود را می چسباند و کاسه توالت را به صورت آزادانه پاشیده می کند. او می گوید: "جوش شیرین باعث ایجاد هرگونه ترکیب مسکونی می شود ، نمک یک ماده ساینده طبیعی برای شستشو است و سفید کننده اکسیژن آن را پاک و ضد عفونی می کند." Smallin Kuper ترجیح می دهد برای نتایج مشابه ضد آب و درخشش ، یک فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه سفید مقطر را مستقیماً درون ظرف توالت بریزید. اگر ترجیح می دهید یک راه حل خریداری شده در فروشگاه باشد ، به جای برندهای کلر ، که می تواند تحریک کننده ریه باشد ، به دنبال مارک هایی باشید که به پراکسید هیدروژن یا سفید کننده اکسیژن تکیه کنند. اما اگر ترجیح می دهید با سفید کننده کلر چسبیده باشید ، حتماً یک پنجره را باز کنید و هنگام استفاده از دستکش استفاده کنید.

 

هر چه تمیز کننده کاسه توالت را ترجیح می دهید ، سخاوتمندانه استفاده کنید و به یاد داشته باشید مقداری را زیر لبه کاسه قرار دهید. سپس ، در حالی که شما پنج تا ده دقیقه منتظر هستید تا این گلدان ها به طور کامل کار کنند ، توجه خود را به قسمت بیرونی توالت برگردانید.

 

مرتبط: نحوه تمیز کردن خانه خود برای جلوگیری از آنفولانزا

پاکش کن

 

ساز می گوید: "من معمولاً طرفدار محصولات یکبار مصرف نیستم اما پاک کردن توالت تنها کاری است که حوله های کاغذی با دوام در آن ایده آل است." و گرچه ممکن است وسوسه شوید از پارچه مرطوب استفاده کنید ، وقتی اسپری ضدعفونی کننده است ، آب لازم نیست. با استفاده از یک حوله کاغذی ، مواد ضد عفونی کننده را از قسمت بیرونی توالت پاک کنید و از بالا به پایین کار کنید. آن حوله های کاغذی را مستقیماً درون سطل زباله پرتاب کنید تا اجازه دهید آنها را در همان نزدیکی جمع کنید.

پاک کردن لکه ها

 

برای آنکه لکه های توالت فرنگی دشوار است ، یک برس توالت سفت و سخت بگیرید تا قسمت داخلی کاسه و زیر لبه آنرا پاک کنید. اگر متوجه حلقه زنگ زنگ در داخل کاسه شوید ، مقصر احتمالاً مواد معدنی در سیستم آب شما است. متخصصان تمیز کردن موافق هستند که راه مطمئن برای حمله به چنین لک ها با سنگ سنگفرش است. سنگی را روی چوب انتخاب کنید ، بنابراین لازم نیست دستان شما به کاسه توالت نزدیک شوند. چند ضربه تند وشدید زدن با سنگ سنگفرش باید این ترفند را انجام دهد. نگران نباشید ، زیرا توده سنگی نرمتر است ، سطح چینی را خراشیده نمی کند. آب توالت را دوباره روشن کنید ، سپس بشویید تا کاسه را بشویید.

سرویس بهداشتی مهم است

 

به عنوان آخرین مرحله ، وسایل خود را تمیز کنید. برس توالت مرطوب را زیر پوشش صندلی قرار داده و محلول سفید کننده یا تمیز کننده را از انتهای کار خود ، درون کاسه توالت بریزید. بگذارید یک دقیقه بنشیند ، سپس با یک پارچ آب بشویید. قوطی قلم مو را با پر کردن آن با آب گرم و صابون تمیز کنید. شما می توانید آن را درست در توالت ریخته باشید. ساز اظهار داشت که در صورت تمایل قلم مو مرطوب را در قوطی بچسباند و با آن انجام شود. درعوض ، شما می خواهید قبل از کنار گذاشتن برس ، به طور کامل هوا را بیرون بکشید ، تا اطمینان حاصل کنید که رشد باکتری ها را تشویق نمی کنید.

 

پس از تمیز کردن توالت ، احتمالاً می خواهید دستکش خود را فوراً پوست کنید. اما قبل از انجام این کار ، سر خود را به سمت سینک بگیرید و به دستکشهای دستکش خود شستشو خوبی با صابون و آب گرم بدهید. ساز می گوید: "این بهترین روش برای اطمینان از اینکه دست هایتان را کثیف نمی کنید و هر اینچ دستکش را تمیز می کنید ، می باشد." قبل از کنار گذاشتن آنها ، و استفاده بعدی آنها را آویزان کرده یا کاملاً خشک کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()