نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

خطرناک ترین مواد حساسیت زا در حمام ها کپک و کپک است. می توانید رشد سفیدک را با سفید کننده کلر ، پراکسید هیدروژن یا پاک کننده تجاری کپک متوقف کرده و از بین ببرید. همیشه دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و هرگز مواد شیمیایی مختلف را مخلوط نکنید.

برای از بین بردن تجمع کپک ، محلول سه قسمت آب را به یک قسمت سفید کننده مخلوط کنید. با استفاده از دستکش لاستیکی و تهویه مناسب محل ، از یک برس سفت برای پاک کردن مناطق آسیب دیده استفاده کنید. برای گوشه های محکم ، حوله های کاغذی را با محلول سفید کننده / آب اشباع کرده و حوله ها را به قالب بمالید. به آنها اجازه دهید ده تا 15 دقیقه در جای خود باقی بمانند و سپس آنرا مالش داده و بشویید.

برای جلوگیری از رشد کپک اضافی ، هنگام حمام یا دوش گرفتن از فن خروجی استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده ، وان یا محفظه دوش را با حوله خشک کنید. وان ، سرشویی ، سینک ظرفشویی و وسایل توالت را به طور مکرر از نظر نشت بررسی کرده و سریعاً تعمیر کنید.

همیشه حوله ها را آویزان کنید تا در بین موارد استفاده خشک شود. فرشها ، حمامها و پرده های دوش را مرتباً بشویید تا از رشد كپك جلوگیری كنید.

04
از 06
مناطق زندگی
نمای جانبی انسان از جارو برقی کف چوب سخت
Maskot / گتی ایماژ
درست مانند یک اتاق خواب ، در قسمت بالای اتاق شروع به تمیز کردن کنید تا گرد و غبار و مواد آلرژی زا پایین برود و توسط یک جارو برقی یا خلا or گرفته شود.

پنکه های سقفی گرد و غبار و وسایل روشنایی. سپس پرده های گرد و غبار را بکشید و با استفاده از ابزار دستی پرده ها را بشویید یا جارو برقی بکشید. تمیز کردن طاقچه ها و مانتوهای پنجره یا هر سطح افقی را فراموش نکنید. خاکستر یا بقایای موجود در شومینه ها را تمیز کنید.

مبلمان چوبی را پاک کنید تا روکش های گرد و غبار و خلا remove پاک شود. در آخر ، کفهای فرش یا دستمال مرطوب را با جاروبرقی پاک کنید. هر فرش پرتابی را بشویید.

مناطق زندگی باید حداقل هفتگی تمیز شود و بهتر است یک روز در میان فرش را جاروبرقی کنید تا بیشترین آلرژن ها گرفته شود.

اگر گیاهان دارید ، خاک را با سنگهای تزئینی یا سنگ مرمر بپوشانید تا به شما در مهار قالب های طبیعی که می توانند در خاک مرطوب رشد کنند ، کمک کند. گیاهان مصنوعی باید به صورت هفتگی گرد و غبار گرفته و به طور دوره ای دوش بگیرند تا گرد و غبار از بین برود.

به جای استفاده از خوشبو کننده های شیمیایی هوا ، در نظر گرفتن جوشاندن پوست مرکبات یا ادویه جات مانند دارچین و جوز هندی را برای شادابی هوا در نظر بگیرید.

05
از 06
آشپزخانه
آلرژی آشپزخانه
سایمون وینال / تاکسی / گتی ایماژ
آشپزخانه املاک و مستغلات اصلی برای رشد کپک و مدفوع حشرات است. برای جلوگیری از رشد کپک و کپک ، از فن خروجی تخلیه شده برای کاهش رطوبت استفاده کنید. سینک ، یخچال و فریزر را به طور منظم از نظر نشت بررسی کرده و سریع تعمیر کنید.

هفتگی یخچال را تمیز کرده و غذای کپک زده یا کهنه را دور بریزید. مهر و موم درب را پاک کنید ، قابلمه های قطره ای را تمیز کنید و نشت و رطوبت اضافی را پاک کنید. کفپوش ها را بشویید و هرگونه فرش پرتابی را بشویید.

صفحات میز را تمیز کرده و روزانه غرق کنید. ظرف ها را باید بعد از هر وعده غذا با دست شسته و یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید. تمام مواد غذایی باید در ظروف سرپوشیده نگهداری شود و سطل زباله به طور مکرر تخلیه شود تا از فضولات جوندگان و سوسک جلوگیری شود.

حداقل چهار بار در سال ، کابینت ها و کشوها را خالی و تمیز کنید تا خرده ریزها را از بین ببرید.

06
از 06
مناطق ورود و ذخیره سازی
ورود زیبا
چاک اشمیت / گتی ایماژ
یک روش خوب برای کاهش آلرژن ها در منزل جلوگیری از ورود آنها است. حداقل هفته ای با جارو کردن یا شل کردن گرده ، بیرون از ورودی ها را تمیز کنید. از همه افراد خانواده بخواهید قبل از ورود به خانه کفش های خود را دربیاورند. لباس های بیرونی را به جای اتاق های خواب در محل ورود نگه دارید تا گرده گل دور باشد.

برای جلوگیری از رشد کپک ، در اتاق خشکشویی مرتباً نشت واشر را بررسی کنید. بعد از هر بار خشک شدن خشک کن ، فیلتر پرز را تمیز کرده و سپس سطل زباله را خالی کنید. حداقل سه ماهه بررسی کنید تا مطمئن شوید که دریچه خشک کن خارجی تمیز و به درستی کار می کند. هرگز رطوبت خشک کن را در داخل خانه تخلیه نکنید.

زیرزمین ها و محل های نگهداری می توانند مرطوب و غبارآلود باشند. اگر از این فضاها برای نگهداری استفاده می کنید ، از سطل های زباله پلاستیکی درب دار استفاده کنید تا از جمع آوری گرد و غبار و رشد کپک جلوگیری کند.

اگر رطوبت را تشخیص دادید ، از رطوبت گیر برای بیرون کشیدن رطوبت از هوا استفاده کنید. پایه ها و پنجره ها را از نظر نشت بررسی کرده و در اسرع وقت آنها را تعمیر کنید. از فرش دیوار به دیوار خلاص شوید و کفپوش سخت را نصب کنید که به راحتی تمیز شود.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چه شما و چه کسی در خانه خود در طول سال یا فصلی از آلرژی یا آسم رنج می برید ، روش هایی وجود دارد که می توانید با پاک سازی صحیح مواد آلرژی زا ، بدبختی را کاهش دهید. آلرژن ها می توانند هر ماده ای باشند که باعث واکنش آلرژیک شود

نظافت منظم در خانه هفتگی قسمت مهمی از برنامه مدیریت آلرژی است. حتی عمل پاکسازی - به خصوص اگر در مدتی کوتاه انجام نشده باشد - می تواند علائم آلرژی را در اثر تحریک گرد و غبار و سایر مواد حساسیت زا تحریک کند. اگر نظافت چند هفته ای نادیده گرفته شده باشد ، استفاده از ماسک محافظ عادت خوبی است. برای به دام انداختن مواد حساسیت زا و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند ، از ابزارها و محصولات تمیز کننده مناسب استفاده کنید.

بهترین ابزار تمیز کردن برای کاهش آلرژن
خلاac: اگر خلا filter فیلتر HEPA با ذرات ریز ندارید ، از یک کیسه دوتایی برای گیر انداختن هرچه بیشتر ذرات استفاده کنید. برای جاروبرقی بدون کیسه ، مرتباً لیوان جمع آوری را تمیز کرده و بشویید. Clean Station Samsung Jet Stick 90 Vacuum's Clean دارای سیستم تخلیه سطل زباله بدون لمس با فیلتراسیون 5 لایه HEPA است.
Fabric Allergen Sanitizer Vacuum: در این جاروبرقی ها از نور ماوراlet بنفش برای از بین بردن ریزگردها و باکتری ها استفاده می شود و سپس از یک سیستم تصفیه دوگانه برای از بین بردن 99.9٪ از بزهکاران از سطح پارچه استفاده می شود.
پارچه های تمیزکننده میکروفیبر قابل شستشو: پارچه های میکروفیبر گرد و غبار را بهتر از حوله های پنبه ای یا کاغذی جذب می کنند. برای تمیزکاری کامل ، ابزاری با سرهای متحرک قابل پرتاب در واشر انتخاب کنید. قبل از استفاده ، ماپس ها و پارچه های تمیز را کمی مرطوب کنید تا بیشترین گرد و غبار را بگیرید.
دستمال مرطوب یکبار مصرف گرد و غبار: دستمال مرطوب و عصای مصنوعی گردگیری گرد و غبار را به خود جلب کرده و چسبندگی ایستایی ایجاد می کند که گرد و غبار را تا زمانی که در سطل زباله دفع شود ، نگه می دارد.
ماسک و دستکش محافظ: ماسک های یکبار مصرف یا قابل شستشو را انتخاب کنید. از دستکش لاتکس خودداری کنید و به جای جلوگیری از تحریک پوست دستکش های لاستیکی آستر پنبه ای انتخاب کنید.
محصولات لباسشویی: مواد شوینده و سایر محصولات پاک کننده لک را انتخاب کنید که فاقد رنگ و بدون بو باشد. مطالعات نشان داده است که رنگ اغلب مقصر تحریک پوست است
بهترین محصولات تمیز کننده برای کاهش آلرژن
متاسفانه ، برخی از محصولات تمیز کننده در واقع می توانند تحریک کننده باشند و علائم مشابه آلرژن را ایجاد کنند. محصولات تمیزکننده ای را انتخاب کنید که حاوی کمترین مواد شیمیایی ممکن باشند. بسیار مهم است که در معرض قرار گرفتن محصولاتی که شامل موارد زیر است محدود شود: 3

آمونیاک
D- لیمونن
فرمالدئید
هیپوکلریت سدیم
سدیم لوریل سولفات
این مواد شیمیایی به عنوان بالقوه تحریک کننده شناخته شده اند. قبل از استفاده از محصول تمیز کننده یا لباسشویی ، خواندن برچسب ها را بیاموزید.

به دنبال پاک کننده های بدون بو باشید و از محصولات طبیعی مانند سرکه سفید مقطر ، جوش شیرین و آبلیمو برای تمیز کردن استفاده کنید.

 

 

01
از 06
آلرژن ها را در کل خانه کاهش دهید
ترموستات تنظیم کننده مرد
تصاویر تترا / گتی ایماژ
در اینجا شش نکته برای کاهش آلرژن ها در سراسر خانه وجود دارد:

دما و رطوبت داخلی را کنترل کنید. گرد و غبار و اسپور قالب مانند گرما و رطوبت است. با حفظ درجه حرارت بین 68 درجه فارنهایت (20 درجه سانتیگراد) تا 72 درجه فارنهایت (22 درجه سانتیگراد) و سطح رطوبت بیش از 50 درصد می توانید رشد آنها را کاهش دهید .4
از فیلترهای ذرات کوچک در سیستم های گرمایش و سرمایش مرکزی و تهویه مطبوع اتاق استفاده کنید. فیلترها را ماهانه عوض یا تمیز کنید.
کنترل آفات مانند حشرات و موش ها. از تله ها یا یک نابود کننده حرفه ای استفاده کنید و ترک هایی را که ممکن است به داخل خانه راه یابد را مهر و موم کنید.
گیرکننده های شلوغ و گرد و غبار را از فضای زندگی جدا کنید.
در هیچ کجای خانه سیگار نکشید.
حیوانات خانگی را تا جای ممکن در بیرون نگه دارید. حداقل هفتگی حیوانات اهلی داخل خانه را استحمام کنید و ملافه های آنها را هفتگی بشویید.
02
از 06
اتاق خواب
آلرژی در اتاق خواب
تصاویر تترا / گتی ایماژ
از آنجا که ما ساعتهای زیادی را در اتاقهای خواب خود احاطه شده توسط بسیاری از سطوح نرم و گرد و غبار احاطه کرده ایم ، تمیز کردن همه چیز در هفته ضروری است.

با تخت و ملافه شروع کنید. ملحفه ها ، روبالشتی ها و پتوها باید حداقل هفته ای یک بار در آب داغ شسته شوند. اگر حساسیت دارید ، هرگز ملافه ها را بیرون خشک نکنید تا خشک شود. گرده های بیرون با ملحفه وارد می شوند. روتختی ها یا روتختی های قابل شستشو را انتخاب کنید و بالش ها ، تشک ها و فنرهای جعبه ای را در موارد ضد گرد و غبار قرار دهید. بالش ها باید مرتبا تمیز شوند.

اتاق خواب را هفتگی تمیز کنید ، از بالا شروع کنید و پایین کار کنید. پنکه های سقفی گرد و غبار و وسایل روشنایی. پرده های گرد و غبار و / یا شستن پرده ها. با استفاده از ابزار دستی ، مبلمان روکش دار را در خلاuum هر مبلمان را گردگیری کنید. در آخر ، کف را از جمله فضاهای زیر تخت و مبلمان وکیوم کنید. برای کمترین ماده حساسیت زا ، موکت های دیوار به دیوار را بردارید و از کفپوش های چوب سخت یا کف جامد و فرش های محل قابل شستشو در اتاق خواب استفاده کنید.

در حالی که ما آنها را دوست داریم ، بهترین کار این است که حیوانات خانگی را از اتاق خواب و از تخت خارج کنیم.

درهای کمد را بسته نگه دارید تا انتقال مواد حساسیت زا از لباس کاهش یابد. برای نگهداری وسایل استفاده نشده از سطل های پلاستیکی سرپوشیده ای استفاده کنید که به راحتی تمیز شوند.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نظافت منزل ممکن است مورد علاقه هفته شما نباشد اما ضروری است. خوب ، اگر می خواهید از بیرون رانده نشوید ، از مسمومیت غذایی جلوگیری کنید و توسط توده های نامرتب خرد نشوید ، لازم است.

بیشتر ما فقط می خواهیم کارهای خانه را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم و بهترین نتیجه را برای تلاش خود داشته باشیم. در اینجا پنج اشتباه برتر تمیزکاری که احتمالاً مرتکب شده اید برای کمک به شما در مقداری سازماندهی تر است. در روال نظافت خود تغییراتی ایجاد کنید تا کار با سرعت بیشتری انجام شود و وقت بیشتری برای لذت بردن از خانه تمیز خود داشته باشید.

 

 

01
از 05
اشتباه شماره 1: کنار گذاشتن مشاغل تمیز کردن
به تعویق انداختن تمیز کردن
صنوبر / آنا کادنا
آیا ژله ای را که بلافاصله به زمین برخورد کرده پاک می کنید یا آن را برای چند روز می گذارید؟ حتی اگر عجله دارید ، اگر آن را روی زمین بگذارید ، مورچه هایی در خانه شما را می زنند و ردپای ژله در تمام زمین ردیابی می شود. شما می توانید 15 یا 20 ثانیه اکنون به مراقبت از مشکل بپردازید یا 20 تا 30 دقیقه بعد به پاکسازی مشکلات بپردازید.

همین اصل تقریباً در هر شغل نظافت اعمال می شود. چند دقیقه صرف تمیز کردن و سر و صدا کردن یک اتاق هر روز تمیز کردن "سنگین" را بسیار راحت تر می کند. محل های تهیه غذا در آشپزخانه باید تمیز شود ، لباس های شسته شده کثیف در یک مانع قرار داده شود ، ظرف های حمام و درهای دوش پس از هر بار استفاده پاک شوند و نظافت نامه ها ، روزنامه ها و رسیدها به طور روزانه پاک شود.

سپس کارهای هفتگی گردگیری ، جاروبرقی ، تمیز کردن توالت ، پاک کردن کف آشپزخانه و لباسشویی بسیار ساده تر است.

02
از 05
اشتباه شماره 2: شروع از نقطه اشتباه یک اتاق
شروع تمیز کردن در یک نقطه اشتباه
صنوبر / آنا کادنا
هیچ یک از ما دوست نداریم بیشتر از زمان لازم وقت خود را صرف نظافت کنیم. اگر هنگام انجام تمیزکاری کامل از یک نقطه اشتباه در یک اتاق شروع کنید ، باید مراحل را دنبال کنید و تکرار کنید.

اول ، با برداشتن وسایلی که در اتاق نیست ، سر و صدا کنید. آنها را دور بریزید یا آنها را به فضای مناسب خود برگردانید. فقط یکبار وسایل را اداره کنید و از اتاق خلاص شوید. نیازی به صرف وقت برای تمیز کردن اطراف آنها نیست.

هنگامی که آماده تمیز کردن هستید ، از بالای یک اتاق شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. اگر کار خود را با تمیز کردن کف شروع کنید و سپس به گردگیری فن سقف ، پاک کردن تار عنکبوت و غبارگیری مبلمان بپردازید ، باید پس از نشست گرد و غبار ، زمین را دوباره تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن دیوارها و درها یا پنجره های دوش ، از بالا شروع کنید و برای مراقبت از قطره ها مجبور به عقب نشینی نیستید.

03
از 05
اشتباه شماره 3: استفاده از محصولات تمیز کننده اشتباه
با استفاده از محصولات تمیز کردن نادرست
صنوبر / آنا کادنا
استفاده از یک محصول تمیزکننده که برای انجام کار به اندازه کافی قوی نباشد ، می تواند به معنای باقی مانده بودن خاک باشد و کار باید تکرار شود. آیا تابحال لباسها را شسته اید و فقط می بینید که لکه ها باقی مانده است؟ شما از محصولات خشکشویی اشتباه استفاده کرده اید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، برچسب ها را با دقت بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

بررسی برچسب ها نه تنها می تواند در وقت صرفه جویی کند ، بلکه می تواند در هزینه ها نیز صرفه جویی کند. استفاده از یک محصول تمیز کننده اشتباه ممکن است به طور دائمی به برخی از سطوح آسیب برساند. به همین دلیل نمی توانید با خیال راحت از پودر شستشو روی مبلمان یا میزهای پیشخوان سنگ استفاده کنید.

اگر می خواهید میزان مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه خود را کاهش دهید ، در صورت استفاده صحیح از محصولات تمیز کردن طبیعی یا سبز می تواند کاملاً مثر باشد.

04
از 05
اشتباه شماره 4: استفاده از ابزار تمیز کردن کثیف
جاروبرقی کثیف
صنوبر / آنا کادنا
ابزاری که برای تمیز کردن استفاده می کنید می تواند باعث بدتر شدن اوضاع و گسترش باکتری ها و خاک در اطراف شود. در صورت عدم رسیدگی صحیح ، اسفنج های آشپزخانه محل تولید باکتری های کلی فرم (سالمونلا یا E.coli) هستند. ماشین لباسشویی که به طور مرتب تمیز نشده است می تواند خاک بدن را دوباره رسوب دهد و بوی لباس های شسته شده را وحشتناک کند. و این خلا dirty کثیف می تواند با هر استفاده گرد و غبار را از بین ببرد.

برای شستن پارچه های تمیزکننده ، سر شستشو و برس های تمیز کننده و تمیز کردن فیلترهای خلاuum و فنجان ها بین هر بار استفاده وقت بگذارید. ابزارهای یکبار مصرف مانند ضدعفونی کردن دستمال مرطوب ، پارچه های الکترواستاتیک و گردگیر بسیار عالی هستند ، اما اگر سعی کنید فقط از یکی برای تمیز کردن کل خانه استفاده کنید ، چنین نیست. هر کار تمیز کردن را با یک بار مصرف تازه مرتفع کنید.

به 5 از 5 زیر ادامه دهید.

05
از 05
اشتباه شماره 5: آموزش دادن به بچه ها برای کمک به کارهای خانه
کودکانی که در کارهای خانه کمک می کنند
صنوبر / آنا کادنا
زمان مناسب برای درگیر کردن بچه ها در کارهای خانه ، کودک نوپا بودن آنهاست. کودکان نو پا می خواهند همه کارهایی را که مادر و بابا انجام می دهند انجام دهند. بنابراین ، با چیزهای ساده ای شروع کنید که می توانند به شما کمک کنند مانند حوله های تاشو و کنار گذاشتن آنها یا آوردن لباس های کثیف آنها به اتاق لباسشویی. با افزایش سن ، شما می توانید کارهای چالش برانگیز دیگری مانند شستن لباس ها را اضافه کنید.

یک نمودار پیشواز ایجاد کنید و همان اصولی را که باید رعایت کنید به بچه ها بیاموزید - انجام هر روز چند کار تمیزکاری کوچک کار کلی را بسیار راحت تر می کند. برای بچه های کوچکتر ، با کارهای ساده مانند غبارروبی سطوح صاف ، شستن پنجره ها با استفاده از پاک کننده های غیر سمی (سرکه سفید مقطر و آب) شروع کنید و به تدریج آنها را تقریباً در همه کارهای نظافت منزل منتقل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

آینه ها یک تنظیم بسیار معمول فنگ شویی هستند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در سطح معمولی ، آینه ها می توانند فضای خانه شما را روشن تر و جادارتر کنند. هر دوی این ویژگی ها انرژی کلی خانه شما را بهبود می بخشد - چشمان خود را ببندید و خود را در یک اتاق کوچک و کم نور و سپس یک اتاق بزرگ و روشن تصور کنید. تفاوت را احساس کنید؟

 

استفاده از آینه یا اشیا small کوچک دیگر برای تنظیم جریان چی یا انرژی در یک فضا به عنوان "روش اضافات جزئی" یا به زبان چینی زی زی فا شناخته می شود. هنگام استفاده از روش اضافات جزئی ، مهم است که اهداف خود را نیز به همراه داشته باشید. اگر می خواهید آینه ای را به عنوان تنظیمات فنگ شویی به خانه خود اضافه کنید ، لحظه ای وقت بگذارید تا به نیت خود بازگردید و درک کنید که چرا در منطقه خاصی آینه قرار داده اید.

 

 

 

 

 

01

از 05

دید دوتایی

آینه با گیاه

 Suhyeon Choi / Unsplash

از آنجا که آینه ها بازتابنده هستند ، می توان آنها را به صورت استراتژیک قرار داد تا انرژی های خاصی را به یک فضا دعوت کند. می توانید برای بازتاب و دو برابر کردن هر چیزی که می خواهید تقویت کنید ، از آینه استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر آینه ای را به گونه ای در دفتر کار خود قرار دهید که درختان بیرون را منعکس کند ، شما انرژی چوب را به کار خود دعوت می کنید. این نشان دهنده رشد و گسترش در حرفه شما است.

 

یک تنظیم محبوب در فنگ شویی این است که مشعل های اجاق گاز خود را با آینه منعکس کنید. اجاق گاز شما نشان دهنده ثروت است ، بنابراین دو برابر شدن مشعل های بصری و انرژی می تواند فرصت های شما برای ثروت را نیز دو برابر کند. اگر می خواهید یک آینه در اینجا قرار دهید ، مطمئن شوید که به اندازه کافی نزدیک نباشد که از روی گرما ترک بخورد.

 

02

از 05

موقعیت فرماندهی را اصلاح کنید

آینه ایستاده در کنار میز کار با گیاه

 لیانا میکا / Unsplash

موقعیت فرماندهی یکی از مهمترین اصول در فنگ شویی است. وقتی نمی توانید اجاق گاز ، تختخواب یا میز کار خود را به موقعیت فرمان برسانید ، آینه ها می توانند به شما کمک کنند.

 

به عنوان مثال ، اگر نمی توانید درب را در رختخواب یا پشت میز یا اجاق خود ببینید ، قرار دادن آینه برای اصلاح این امر بسیار مفید است. تنظیم آینه ایستاده متحرک آسان است تا شما را در موقعیت فرمان قرار دهد. آینه را طوری تنظیم کنید که بتوانید درگاه یا ورودی اتاق را ببینید.

 

قرار گرفتن در موقعیت فرماندهی در رختخواب ، میز و اجاق گاز می تواند سطح استرس را کاهش داده و فرصت ها را افزایش دهد ، زیرا شما در مورد افراد یا چیزهایی که ممکن است پیش روی شما قرار بگیرند آگاهی بیشتری دارید.

 

03

از 05

از پنج عنصر با شکل دعوت کنید

آینه مستطیل شکل چوبی روی میز و صندلی

 Kirill / Unsplash

به طور کلی ، آینه ها به عنصر آب متصل می شوند. با این حال ، با انتخاب اشکال یا قاب های خاص برای آینه خود ، می توانید عناصر اضافی را نیز به همراه داشته باشید.

 

آینه های گرد نشان دهنده این عنصر فلزی است که شفافیت ، دقت و لذت را به همراه می آورد.

آینه های مربع یا مستطیل زمین را به ارمغان می آورند ، که می تواند به ثبات ، زمین و مراقبت از خود کمک کند.

یک آینه مستطیل شکل بلند (به یک تنه درخت فکر کنید) عنصر چوب را به ارمغان می آورد ، که می تواند به انعطاف پذیری و مهربانی کمک کند.

آینه های مثلثی ، اگرچه کمی غیر معمول هستند ، اما می توانند سبک و همچنین انرژی آتش را به فضای شما اضافه کنند. اگر بدنبال اشتیاق ، الهام یا دید هستید ، ایجاد آتش بیشتر گزینه خوبی است.

04

از 05

از پنج عنصر با رنگ قاب دعوت کنید

گوشه ای از اتاق خواب مدرن ، شیک و روشن همراه با گیاهان و آینه

  اسکار وونگ / گتی ایماژ

روش دیگر برای ترکیب عناصر در انتخاب آینه ، رنگ قاب است. رنگ قاب آینه شما همچنین در نوع انرژی آن برای خانه شما تأثیر دارد.

 

فلز: رنگهای سفید و خاکستری با عنصر فلز مرتبط هستند ، بنابراین قاب های موجود در این رنگ ها انرژی فلز را در خانه شما فعال می کنند. قاب های ساخته شده از فلز نیز این عنصر را اضافه می کنند.

 

زمین: قاب هایی با رنگ زمین در قهوه ای ، نارنجی یا زرد عنصر زمین را اضافه می کنند. این شامل قاب های چوبی طبیعی با رنگ های قهوه ای یا خنثی است.

 

چوب: برای آوردن انرژی چوب ، یک قاب آبی ، سبز یا تیل رنگ انتخاب کنید.

 

آب: برای آب ، رنگ های سیاه یا آبی تیره را برای قاب های خود انتخاب کنید.

 

آتش: اگر به دنبال انرژی آتش بیشتر هستید ، به دنبال یک قاب قرمز یا نارنجی روشن بروید.

Mirrors are a very common feng shui adjustment, and are used for many purposes. On a mundane level, mirrors can make your home feel brighter and more spacious. Both of these qualities improve the overall energy of your home—close your eyes and imagine yourself in a small, dimly lit room, and then a large, bright room. Feel the difference? 

The use of mirrors or other small objects to adjust the flow of qi, or energy, in a space is known as the “method of minor additions,” or Xie Zi Fa in Chinese. When using the method of minor additions, it’s important to bring in your intentions as well. If you choose to add a mirror to your home as a feng shui adjustment, take a moment to connect back to your intention, and feel into why you are placing a mirror in a particular area.

 
 
 
  • 01of 05

    Double Vision

    mirror with a plant
     

    Suhyeon Choi / Unsplash

    Because mirrors are reflective, they can be strategically placed to invite certain energies into a space. You can use mirrors to reflect and double anything you want to amplify. For example, if you place a mirror in your office in such a way that it reflects trees outside, you are inviting wood energy into your work. This represents growth and expansion in your career.  

    A popular feng shui adjustment is to reflect your stove burners with a mirror. Your stove represents wealth, so visually and energetically doubling your burners can also double your opportunities for wealth. If you do choose to place a mirror here, make sure it isn’t close enough that it will crack from the heat.

  • 02of 05

    Correct the Commanding Position

    standing mirror next to a desk with plant
     

    Liana Mikah / Unsplash 

    The commanding position is one of the most important principles in feng shui. When you can't bring your stove, bed, or desk into the command position, mirrors can help. 

    For instance, if you can’t see the door when you’re in bed or at your desk or stove, it’s helpful to place a mirror to correct this. A moveable standing mirror is easy to adjust to put you in commanding position. Set up the mirror so that you can see the doorway or entry to the room.

    Being in commanding position at your bed, desk, and stove can lower stress levels and increase opportunities, because you are more aware of any people or things that may be coming your way.

  • 03of 05

    Invite the Five Elements With Shape

    wood framed rectangular mirror over a desk and chair
     

    Kirill / Unsplash 

    In general, mirrors are connected to the water element. However, by choosing certain shapes or frames for your mirror, you can bring in additional elements as well.

    • Round mirrors represent the metal element, which brings clarity, precision, and joy.
    • Square or rectangular mirrors bring in earth, which can help with stability, grounding, and self-care.
    • A tall rectangular mirror (think of a tree trunk) brings in the wood element, which can help with flexibility and loving kindness.
    • Triangular mirrors, while a bit more unusual, can add a lot of style to your space as well as fire energy. Bringing in more fire is a good choice if you’re looking for passion, inspiration, or visibility.
  • 04of 05

    Invite the Five Elements With the Frame Color

    A corner of the modern, stylish and bright bedroom with plants and mirror
     

     Oscar Wong / Getty Images

    Another way to incorporate the elements into your mirror choice is through the color of the frame. The color of your mirror’s frame also has an impact on the kind of energy it will bring to your home.

    Metal: Whites and grays are associated with the metal element, so frames in these colors will activate metal energy in your home. Frames made of metal will also add this element.

    Earth: Earth-toned frames in brown, orange, or yellow will add earth element. This includes natural finish wood frames in brown or neutral tones.

    Wood: To bring in wood energy, choose a blue, green, or teal-colored frame.

    Water: For water, choose black or a deep navy blue colors for your frames.

    Fire: If you’re looking for more fire energy, go for a red or bright orange frame.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

بهم ریختگی

10
از 13
چرخ ها را به یک جعبه ابزار اضافه کنید
سبد نگهدارنده ابزار diy
زندگی من
اگر گاراژ شما دو برابر کارگاه است ، این پروژه DIY را از My Repurposed Life در نظر بگیرید. سبد ابزار به اندازه کافی بزرگ است که می تواند پرکاربردترین ابزارهای شما را در خود نگه دارد اما به اندازه کافی باریک است که در صورت عدم استفاده به راحتی از آن دور بمانید.

چرخ دستی ابزار نورد از My Repurposed Life

11
از 13
برای گلدان کاری خود را به سطح زمین اختصاص دهید
نیمکت گلدان گلدان
لیا گریفیت
اگر یک باغبان مشتاق هستید اما کانکس گلدان ندارید ، به احتمال زیاد در گاراژ خود گلدان زیادی انجام خواهید داد. فضایی را برای ذخیره گلدانها و ابزارهای گرانبها خود ایجاد کنید و سپس به خود یک منطقه برای کار دهید. این جدول از لیا گریفیت یک راه حل ایده آل است.

از لیا گریفیت یک صفحه میز بتونی درست کنید

12
از 13
از Built-In به عنوان Mudroom استفاده کنید
محوطه گلدان گاراژ
Kim Six Fix
آیا به فضای بیشتری برای کلاه ، دستکش و کیف کتاب احتیاج دارید؟ می توانید با هزینه کمتری از آنچه در ابتدا فکر می کنید برخی از کابینت های اساسی را به یک اتاقک سفارشی مخصوص گاراژ خود تبدیل کنید. اگر فضای کافی برای دیوار باز ندارید ، برای جزئیات بیشتر این جزئیات را از The Kim Six Fix بررسی کنید.

گاراژ و مادروم از The Kim Six Fix آشکار می شوند

به 13 از 13 زیر ادامه دهید.

13
از 13
گاراژ خود را به یک استودیو تبدیل کنید
سازمان گاراژ
سارا قلب ها
نکته اصلی در اینجا باید این باشد که گاراژ شما بتواند عملکرد شما را به همان نحوی که برای عملکرد به آن نیاز دارید کار کند. اگر ماشین ذخیره ندارید اما در خانه کارهای خلاقانه ای انجام می دهید ، فضا را به یک استودیو تبدیل کنید. این جزئیات را در مورد چگونگی تغییر شکل کفپوش خود برای مطبوعات بودن در محیط کار ، به این جزئیات کامل بررسی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

بعضی از افراد به اندازه کافی خوش شانس هستند که یک گاراژ با فضای ذخیره سازی کافی دارند که به اندازه کافی کار می کند. برخی دیگر با گاراژی که چندین کاربری و وسایل بیش از حد زیادی دارد تا بتوانند ماشین را در زمستان ذخیره کنند ، مبارزه می کنند. اگر بخشی از جمعیت اخیر هستید ، در نظر بگیرید که یک یا دو پروژه DIY سازمان گاراژ را شروع کنید. برای ایجاد انبار گاراژ کافی برای هر آنچه که در اختیار دارید ، به مهارت و عصای جادویی زیادی احتیاج ندارید. با این حال ، شما به کمی وقت ، حوصله و کمی چربی آرنج نیاز دارید.

 

 

 


01
از 13
برای ذخیره سازی ابزار ، لوله پی وی سی را به دیوار لنگر دهید
ذخیره سازی ابزار باغبانی
تازه وودواردز
اگر شما نیاز به ذخیره وسایل طولانی باغ در گاراژ دارید ، خوب است که چنگک ها و بیلها را به دیوار و از راه دور بردارید. احتمالاً نوعی کارتون را دیده اید که شخصی را نشان می دهد که در انتهای بیل پا می گذارد و دسته به صورت او برخورد می کند - اما این نوع اتفاقات واقعاً می تواند اتفاق بیفتد. با نصب یک قفسه انبار دیواری که از لوله پی وی سی ارزان قیمت استفاده می کند ، از آن جلوگیری کنید.

ایده ذخیره سازی ابزار DIY Garden از Newly Woodwards

02
از 13
قفسه هایی درست کنید که در گاراژ شما قرار بگیرند
قفسه های گاراژ
ذخیره سازی زندگی
پایه و اساس هر گاراژ سازمان یافته یک سیستم ذخیره سازی خوب است. این معمولاً شامل نوعی قفسه بندی است. به جای خرید چیزی آماده و گران قیمت ، یاد بگیرید چگونه قفسه هایی متناسب با فضا درست کنید.

نحوه ساخت قفسه های ذخیره سازی گاراژ DIY از Life Storage

03
از 13
برای موارد پرکاربرد خود راه حل های سفارشی تهیه کنید
ذخیره سازی رنگ آمیزی
خیال پردازی واقعیت
هنگامی که برای اولین بار سازماندهی گاراژ خود را شروع می کنید ، سریعاً یک موجودی ثبت کنید و به نحوه عملکرد فضا فکر کنید. آیا سرگرمی یا سرگرمی خاصی وجود دارد که به فضای ذخیره سازی قابل توجهی نیاز داشته باشد؟ مقداری اتاق درست کنید و برای آن منظور چیزی بسازید ، مانند این قفسه رنگی اسپری.

Wood Organisation Spray Paint Rack از شرکت Reality Daydream

04
از 13
اشیا را از Pegboard آویزان کنید
ذخیره سازی ابزار diy
طرح های Sypsie
Pegboard نوعی ماده است که در گاراژ بسیار منطقی به نظر می رسد زیرا با افزودن و کم کردن موارد می توان آن را مرتباً پیکربندی کرد. می توان قفسه ها را دوباره جابجا کرد و ظروف را به میخ های مختلف منتقل کرد.

گاراژ چالش یک اتاق از طراحی های Sypsie آشکار می شود

05
از 13
توپ های ورزشی را از زمین خارج کنید
انبار ورزشی
نعمت گرامی
اگر خانواده شما در ورزشهای زیادی شرکت می کنند ، باید برای تمام توپهای اضافی راه حل پیدا کنید. شما می توانید ظرفی را روی زمین قرار دهید ، اما فضای کف اصلی ترین املاک و مستغلات در یک گاراژ است. در عوض ، مکانیزمی شبیه قفس را آویزان کنید که در آن می توانید انواع مختلف توپ را انباشته کنید.

سازمان گاراژ پروژه از Cherished Bliss

06
از 13
یک نگهدارنده حوله به سبک صنعتی تهیه کنید
نگهدارنده حوله diy
عشق ایجاد جشن بگیرید
هیچ پروژه گاراژ DIY برای تکمیل وقتی که به دنبال فضای عملیاتی هستید خیلی کوچک نیست. همه چیز تا کوچکترین ناخن باید جایی داشته باشد. این پروژه از Love Create Celebrate شیک به نظر می رسد و حوله های مغازه ای را در خود نگه می دارد ، بنابراین آنها همیشه در دسترس و دور از محل کار شما هستند.
ایجاد جشن

07
از 13
در بخشی از گاراژ خود یک Mudroom ایجاد کنید
محوطه گل و لای
تارین وایتکر
اگر یک گاراژ متصل دارید و داخل آن اتاق گلی ندارید ، یکی را روی دیوار کنار ورودی اصلی ایجاد کنید. حتی اگر این طراحی حداقل باشد ، نحوه استفاده خانواده از فضا را در نظر می گیرد و مطمئن می شود که هر یک از اعضا جایی برای ذخیره وسایل خود دارند.

Mudroom گاراژ ساده DIY از Taryn Whiteaker

08
از 13
دوچرخه را روی قفسه سفارشی ذخیره کنید
نیمکت قفسه دوچرخه
استودیو خانه خاکستری
ذخیره دوچرخه ممکن است ناخوشایند باشد ، بنابراین اگر بیش از یک مورد دارید ، ایجاد یک قفسه سفارشی را در نظر بگیرید. این قفسه از استودیوی Gray House همچنین به عنوان نیمکت دو برابر می شود و باعث می شود طراحی ظاهری جالب و جالب داشته باشد.

قفسه دوچرخه دیواری از Gray House Studio

به 9 از 13 زیر ادامه دهید.

09
از 13
سازمان گاراژ خود را زیبا کنید
دیوار سازمان گاراژ diy
یک آشفته زیبا
چه کسی سازمان گاراژ را که از نظر زیبایی نیز دلپذیر است دوست ندارد؟ افراد خلاق در A Beautiful Mess راهی هوشمندانه برای ذخیره وسایل ضروری گاراژ روی دیوار ارائه دادند. در هنگام شروع یک پروژه DIY از استفاده از رنگ نترسید ، حتی اگر این به معنای انتخاب جسورانه باشد.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

لکه های آب روی یک ماشین می تواند ظاهر یک کار رنگی در غیر این صورت زیبا را از بین ببرد. به نظر می رسد که آن بیضی ها و دایره های لبه سفید به راحتی با پارچه و آب پاشیده می شوند. اما در لحظه خشک شدن آب ، لکه ها دوباره برمی گردند. خوشبختانه لکه های آب موجود در اتومبیل با مواد متداولی که ممکن است از قبل در دست داشته باشید به راحتی پاک می شود.


آن لکه های آب روی ماشین شما چیست؟
لکه هایی که روی بدنه و شیشه اتومبیل شما وجود دارد ، بقایای شبح انگیز آب است - به خصوص آب سخت - که به خودی خود اجازه خشک شدن دارد.


تمام آب حاوی مواد معدنی است. آب سخت حاوی مواد معدنی بیشتری است. با تبخیر آب سخت ، مواد معدنی کمیاب مانند کلسیم و منیزیم باقی مانده است. اگر هنوز آب آن با حوله پاک شده بود ، هیچ لکه ای ایجاد نمی شد.

آنچه فقط به عنوان آزار دهنده و ناخوشایند آغاز می شود ، می تواند به شرایطی تبدیل شود که به رنگ ماشین شما آسیب برساند. هرچه مدت این رسوبات معدنی بر روی ماشین شما باقی بماند ، چسبندگی آنها سخت تر می شود. لکه ها و لکه ها ممکن است در سطح منقوش شوند و به روشهای بیشتری مانند شن و ماسه مرطوب یا حتی یک کار کاملاً جدید رنگ نیاز دارند.


برای بار دوم بشویید و خشک کنید
شستن ماشین ممکن است در وهله اول لکه های آب ایجاد کند. پس چرا شما می خواهید این کار را دوباره انجام دهید؟ آیا لکه ها فقط بر نمی گردند؟


لازم نیست. اول از همه ، برای هر روش پاک کردن لکه های آب که انتخاب می کنید ، باید مرحله اولیه ماشین خود را بشویید. با تلاش برای از بین بردن لکه ها ، ذراتی که باعث خراش سطح می شوند از بین می روند. نه تنها این بلکه شستشوی دوم با استفاده از تکنیک های بهبود یافته فقط ممکن است کلاهبرداری را به تنهایی انجام دهد.

شما به یک سطل تمیز آب گرم و صابون ، یک سطل دوم آب شستشوی تمیز ، یک دستمال شستشوی نرم و اسفنج ، یک شلنگ با آب شستشوی تمیز و حوله های خشک کن یا حوله های میکروفیبر نیاز خواهید داشت.

ماشین را همانطور که معمولاً می شوید بشویید ، با چند مورد استثنا:

از روش تمیز کردن دو سطل استفاده کنید ، جایی که دست تمیز کننده را برای تمیز کردن در آب صابون خیس می کنید. پس از تمیز کردن ، آن دستمالی را در سطل آب تمیز بشویید ، در آب صابون خیسانده و شستشو را ادامه دهید.
فقط وقتی سطح رنگ خنک است بشویید.
وسیله نقلیه را با آب تمیز از شلنگ کاملاً بشویید.
بلافاصله خشک کردن وسیله نقلیه را از بالا به پایین شروع کنید. برای حمله به آب قبل از تبخیر از یک دستیار کمک بگیرید.
اگر هنوز شستشو این کار را انجام نمی دهد ، سعی کنید از آب مقطر برای تمیز کردن ماشین استفاده کنید. اگرچه این یک گزینه گران قیمت است ، آب مقطر فاقد مواد معدنی است که بعداً باعث تجمع رسوب شود.

آبگیرهای تجاری آب
در مواقعی که باید نقاط موضعی لکه های آب را در اتومبیل خود از بین ببرید ، یکی از بهترین راه ها انجام این کار استفاده از پاک کننده تجاری لکه آب است.

همه لکه های پاک کننده مواد مختلفی دارند اما عناصر مشترک زیادی وجود دارد. آب مقطر تمیز و پایه ، همراه با روغن معدنی به عنوان روان کننده است. یک کیسه چربی از مواد دیگر به عنوان حلال ، جاذب ، بافر و نرم کننده عمل می کند.

پاک کننده های لکه های آب بهترین کار را روی رنگ ، شیشه ، کروم و فلزات دارند. هنگام استفاده با سطوح رنگ براق ایمن ترین آنها هستند و نباید در کارهای رنگی روی سطح صاف یا مات استفاده شوند.

پس از شستشوی مجدد و خشک شدن مجدد ماشین ، دستگاه پاک کننده لکه آب را با استفاده از کفگیر روی نقاط لکه دار قرار دهید. دقیقاً مانند واکس ماشین ، پاک کننده لکه را با دو یا سه پاس روی رنگ می مالند. کار را با مالش دادن پارچه های خشک و تمیز دور بریزید.

جزئیات رس
برای مناطق کوچک لکه های آب ، از ابزار محرمانه بازداشت کنندگان حرفه ای استفاده کنید: جزئیات رس. دقیقاً مانند خشت نرم هنرمند ، رس ریزه کاری در میله های کوچکی وجود دارد که می توان آن را ورز داد و شکل داد و تقریباً مانند پاک کن استفاده کرد.

رس جزئی با یک روان کننده استفاده می شود که همراه با محصول است. رس ریزه کاری برای قسمتهای کوچکتر و موضعی لکه های آب بهتر است. همچنین برای لکه های آب سمج بهترین است زیرا اساساً بقایای مواد معدنی را به زور از بین می برد.

فضای داخلی کثیف ماشین؟ بیاموزید که چگونه آن را به درستی تمیز کنید
سرکه
از سرکه غالباً به عنوان ماده ای معجزه آسا نام برده می شود که قادر به تمیز کردن کاشی ها ، شامپو زدن به سگ ها ، از بین بردن علف های هرز و افزایش عمر گل های شاخه بریده است. بنابراین جای تعجب نیست که سرکه می تواند در تمیز کردن لکه های آب از بدن ماشین و شیشه مفید باشد. سرکه سفید خفیف اسیدی است ، و آن را به عنوان یک رقیب موثر در برابر رسوبات قلیایی قرار می دهد.

شما به سرکه سفید ، آب مقطر ، یک سطل تمیز ، یک بطری اسپری ، یک حوله نخی قدیمی و حوله های کاغذی احتیاج دارید. پس از شستن اولین ماشین:

به مقدار مساوی آب مقطر و سرکه در بطری ریخته و آن را به آرامی تکان دهید.
با پاشش ترکیب کاملاً در سطح سطح ، شیشه یا بدنه ماشین را اشباع کنید.
بقیه محلول را همراه با حوله داخل سطل بریزید. در صورت نیاز محلول 50/50 اضافه کنید تا غوطه ور شود.
حوله را روی محلی که باید تمیز شود قرار دهید. بگذارید حدود دو دقیقه استراحت کند ، سپس از همان حوله برای از بین بردن لکه های آب استفاده کنید.
محل را با آب تمیز از یک شلنگ بشویید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

آیا می خواهید نظافت را راحت تر کنید و رویای روزی را ببینید که کسی یا چیزی همه مشکلات کثیف شما را حل کند؟ البته که انجامش میدی. محصولات و ابزار تمیز کردن امروز بسیار بهتر از گذشته است با نوآوری های جدیدی که روزانه برای سهولت زندگی بیشتر در بازار وجود دارد.


و اینترنت با هک ها و نکاتی پر شده است که ما را با تصور تمیز کردن بهتر و بدون دردسر مجذوب خود می کند. چه کسی به این چیزها فکر می کند و چرا آنها را زودتر ندیده ایم؟ برخی مبتنی بر کمی علم هستند ، اما اکثر آنها چنین نیستند.


در اینجا هشت هک تمیز کردن آورده شده است که م workثر نیستند و باعث اتلاف وقت و هزینه شما می شوند. حتی بعضی از آنها کاملاً خطرناک هستند! آنها را رد کنید و توصیه های صحیحی را که به شما نتیجه بسیار پاک تر و ایمن تری می دهد ، دنبال کنید.

اسفنج ها را در مایکروویو تمیز کنید
مانند بسیاری از هک ها ، این مورد نیز مبتنی بر کمی علم است. بله ، گرمای زیاد می تواند برخی از باکتری ها را از بین ببرد ، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که باکتری های باقیمانده اسفنج را دوباره از بین می برند و به طور بالقوه می توانند حتی قوی تر شوند.

هشدار
مدت زمان مورد نیاز در مایکروویو برای رسیدن به دمای مطلوب برای از بین بردن تمام باکتری های کمین شده در مرکز اسفنج ، منجر به ایجاد یک اسفنج شعله ور و سوزانده می شود. مطالعات جدید نشان می دهد که اسفنج های هسته ای هنوز حدود 40٪ از باکتری های خود را در خود جای داده اند که برخی از آنها می توانند زندگی را تهدید کنند.

انتخاب بهتر استفاده از دستمال مرطوب یکبار مصرف ، پنبه یا پارچه های میکروفیبر است که پس از هر بار استفاده می تواند در واشر ریخته شود.


برای جلوگیری از خونریزی رنگ نمک به واشر اضافه کنید
نمک را برای سیب زمینی سرخ کرده خود ذخیره کنید و از قرار دادن آن در واشر صرف نظر کنید. وقتی لباس برای خرید وارد فروشگاه ها می شود ، دیگر برای جلوگیری از خونریزی رنگ دیر است. این فرآیند باید در حین تولید پارچه انجام شود. خوشبختانه ، اگر همه لباسهای زیر شما اکنون صورتی است ، برخی از هک های مفید وجود دارد که ممکن است فقط روز را نجات دهد.


برای پاک کردن جوهر از اسپری مو استفاده کنید
این یک هدی قدیمی است اما در گذشته هنگامی که اسپری مو تقریباً 100٪ الکل داشت ، کار می کرد. اما زمان تغییر کرده است. اسپری های موی امروزی حاوی الکل کمتری (که ماده پاک کننده جوهر جادویی است) و بیشتر نرم کننده ، روغن و نرم کننده است. لاک مخصوص موهای زائد خود را ذخیره کرده و به جای آن الکل ایزوپروپیل را بگیرید.

برای پاک کردن لکه ها ، یک پاک کن جادویی را در مخزن توالت قرار دهید
بله ، آن پاک کن های سفید کوچک در پاک کردن کف صابون روی وان ها و مداد رنگی روی دیوار جادو هستند. اما آنها هیچ کاری در مخزن توالت شما برای تمیز کردن توالت انجام نمی دهند و حتی ممکن است مکانیسم های شستشو را از بین ببرند. اسکرابرها از کف ملامین ساخته شده اند و برای کار کردن به آرنج شما احتیاج دارند. آنها محلول نیستند و هیچ گونه اجزای از بین برنده باکتری یا خاک را از بین نمی برند.

برای تمیز کردن آسان ، یک آشپزخانه را با واکس اتومبیل بپوشانید
پاک کردن چربی و مواد غذایی ممکن است از آشپزخانه سخت باشد. به خصوص اگر در اثر گرمای زیاد هفته پوسته پوسته شوند. اگر جوش دارید ، با تمیز کردن سریع و محصولی که چربی ها را برش می زند ، بچسبید.

هشدار
در حالی که برخی سایت ها پیشنهاد می دهند یک صفحه آشپزی با روشی از موم مراقبت پوشانده شود ، ممکن است موم پاک کردن هر نوع خرابکاری را آسان کند ، همچنین می تواند باعث آتش سوزی شود.

آب گرم همه میکروب ها را از بین می برد
آب گرم می تواند برخی از باکتری ها را از بین ببرد ، اما باید بسیار گرم باشد (212 درجه فارنهایت) و سطح آلوده باید برای چند دقیقه در معرض دید قرار گیرد. 2 از آنجا که اکثر بخاری های آب گرم خانگی در 120 درجه فارنهایت تنظیم شده اند ، شما خود را گول می زنید در مورد انتظار داشتن آب گرم به تنهایی برای از بین بردن میکروب ها. بعد از آنکه آنفولانزا در خانه شما جارو شد یا گوشت خام را در آشپزخانه تهیه کردید ، یک ضد عفونی کننده مانند سفید کننده کلر ، روغن کاج یا محلول های فنلی (لیزول) را به برنامه تمیز کردن خود اضافه کنید.

کوکا کولا بهترین پاک کننده توالت است
آیا می توانید توالت را با کوکا کولا (یا هر نوشابه گازدار) تمیز کنید؟ آره. آیا شما باید؟ خیر ، بیشتر نوشابه های گازدار حاوی مقادیر کمی اسیدهای سیتریک و فسفریک هستند که در کندی زنگ زدگی و برخی لکه ها موثر هستند. با این حال ، یک لیتر نوشابه هیچ کاری برای از بین بردن باکتری ها نخواهد کرد و باقی مانده چسبنده ای باقی می گذارد که ممکن است فقط مواد غذایی را برای رشد باکتری ها در توالت فراهم کند. با ضد عفونی کننده تمیز کردن توالت آنها بهتر و ارزان تر هستند.

شوینده اضافی لباسشویی های تمیزتری تولید می کند
همیشه در مورد تمیز کردن لباس های شسته شده یا کف کثیف ، موارد بیشتر همیشه بهتر نیست. افزودن مواد شوینده و پاک کننده های اضافی باعث شستشو و پاک کردن تمام مانده چسبناک می شود. اگر آن مانده در پارچه ها یا روی سطح فرش یا کف آشپزخانه شما باقی بماند ، به عنوان آهنربا خاک کار می کند. پارچه ها کدر می شوند و کف ها با سرعت بیشتری خاک را جذب می کنند. به جای افزودن موارد بیشتر ، بهترین پاک کننده با کیفیت را برای کار انتخاب کنید ، دستورالعمل ها را بخوانید و به طور مناسب اندازه گیری کنید. با یک پاداش اضافی ، پس انداز می کنید و سفرهای کمتری به فروشگاه خواهید داشت.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

فرش و اثاثه یا لوازم داخلی
تمیز کردن فرش
بیل آکسفورد / E + / گتی ایماژ
با خاموش شدن فعالیت های تابستانی و قبل از اینکه همه به سمت فعالیت های داخل منزل بروند ، زمان مناسب تمیز کردن فرشها و روفرشی ها برای از بین بردن آلودگی ها ، گرده ها و پوست حیوانات اهلی است.

خودتان می توانید این کار را با اجاره ماشین نظافت و راه حل های مناسب از یک مرکز خانه انجام دهید یا با یک متخصص تماس بگیرید. اگر تصمیم دارید خودتان با مشکلات روزمره مقابله کنید ، روزی را انتخاب کنید که ترافیک پا زیاد نباشد و حتما قبل از تمیز کردن ، لکه ها را قبل از تمیز کردن انجام دهید. مبلمان را از روی فرش بردارید یا مربع های پلاستیکی (درهای ظرف نگهداری مواد غذایی بسیار کار می کنند) را در زیر پاها قرار دهید تا از لکه دار شدن جلوگیری کند.

برای اثاثه یا لوازم داخلی ، محلول های تمیز کننده را در یک مکان پنهان آزمایش کنید تا مطمئن شوید که باعث تغییر رنگ پارچه نمی شوند. بیشتر مراقب باشید که مبلمان بیش از حد با محلول تمیز کننده اشباع نشود. رطوبت بیش از حد می تواند باعث ایجاد کپک و کپک در پر کننده های بالشتک شود.

06
از 10
تشک
تشک
baytunc / E + / گتی ایماژ
تشکها در طول سالها به طرز چشمگیری بهبود یافته اند اما هنوز به کمی توجه نیاز دارند. حداقل سالی یک بار به تشک خود تمیزکاری و تغییر موقعیت دقیق دهید.

حتی اگر از روکش تشک با اعتقادات مذهبی استفاده کنید ، تشک ها گرد و غبار ، کنه های غبار و خاک بدن را جمع می کنند. پوشش را برداشته و آن را در آب داغ بشویید. برای تمیز کردن تشک ، قسمت بالا و پهلوها را به خوبی جاروبرقی کنید و در صورت داشتن فنرهای جعبه ای ، آنها را فراموش نکنید. تشک را از نظر وجود هرگونه لکه بررسی کرده و آنها را با محلول مواد شوینده ظرف و آب ملایم درمان کنید. از یک برس نرم استفاده کنید و از قسمت خارجی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن جلوگیری کند. محل را با پارچه آغشته به آب ساده بشویید و سپس بگذارید تا کاملا خشک شود. برای خشک کردن سریع ، از خشک کن موی کم استفاده کنید اما از گرمای زیاد خودداری کنید.

ممکن است بخواهید تشک را روی آن بچرخانید یا حداقل آن را بچرخانید تا به طور یکنواخت بپوشد.

07
از 10
کمد آشپزخانه ، کشو و انبار
انبار آشپزخانه
جول نیکولز / E + / گتی ایماژ
اوایل ماه نوامبر زمان خوبی برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه ، کشوها و انبار غذا است تا برای فصل تعطیلات آماده شوید. هر بار بخشی از کابینت ها را بردارید و آنها را کاملاً خالی کنید. قفسه ها را پاک کرده و در صورت لزوم با کاغذ قفسه خط بزنید.

قبل از بازگرداندن هر مورد ، نگاهی به آن بیندازید. زمان خوبی برای خلاص شدن از شر قطعات ناسازگار ، وسایلی است که هرگز استفاده نمی کنید و وسایل عجیبی که به آشپزخانه راه پیدا کرده اند. این امر به ویژه برای "کشوی ناخواسته" که به نظر می رسد همه چیز را جمع می کند مهم است.

هنگامی که با انبار غذا دست و پنجه نرم می کنید ، از نظر آلودگی حشرات مانند شپشک یا راش با دقت بررسی کنید. هر چیزی را که مشکوک به نظر می رسد و قدیمی است از بین ببرید. از وسایل اساسی مورد نیاز خود یک لیست تهیه کرده و در یک انبار تازه تمیز شده دوباره ذخیره کنید.

08
از 10
کمد حوله ها
پتو برقی کمد کتانی
AdShooter / E + / گتی ایماژ
فقط یک بار در سال کمد ملافه خود را خالی کرده و یک تمیزکاری کامل به آن بدهید. وقت بگذارید تا گرد و غبار و تار عنکبوت را با جاروبرقی از بین ببرید و قفسه ها را دوباره مرتب کنید.

قبل از اینکه هر مورد را دوباره در کمد قرار دهید ، یک نگاه انتقادی داشته باشید. هرگونه پارچه بلااستفاده را اهدا کنید و پارچه هایی را که پاره پاره شده اند ، بریزید. شاید لازم باشد کمی شستشو کنید یا چند ملافه سنگین به خشکشویی بفرستید.

قفسه ها را با توجه به نوع پارچه یا وسایل فصلی مرتب کنید. ست های ملحفه را کنار هم نگه دارید و در آخر وقت بگذارید تا یک ورق نصب شده را به درستی جمع کنید.
گاراژ ، زیرزمین و اتاق زیر شیروانی
یک گاراژ سازمان یافته
دون میسون / گتی ایماژ
هیچ کس انتظار ندارد که گاراژ ، زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی شما لکه دار باشد ، اما تمیزکاری خوب یکبار در سال مهم است. شما می توانید گرد و غبار و تار عنکبوت را جارو بزنید ، رطوبت یا مشکلات حشرات را بررسی کنید و همه چیزهای جمع شده را ارزیابی کنید.

وقت آن است که بی رحم باشید و وسایل شکسته را بیندازید و همه چیزهایی را که در طول سال گذشته استفاده نکرده اید ، اهدا کنید.

10
از 10
اسناد و پرونده ها
پرونده های سند
پیتر دازلی / انتخاب عکاس / گتی ایماژ
حتی وقتی بیشتر به سمت یک جامعه بدون کاغذ حرکت می کنیم ، به نظر می رسد هنوز مقادیر زیادی کاغذ وجود دارد که در طول سال جمع می شود. اگر طی سال گذشته کاملاً منظم نبوده اید ، ژانویه زمان مناسبی برای تنظیم پرونده های کاغذی و الکترونیکی است. از پوشه های پرونده یا یک پرونده قابل ارتقا برای نگه داشتن موارد در کنار هم استفاده کنید.

همانطور که کاغذهای غیرضروری را دور ریخته و خرد می کنید ، برای فصل مالیات و پیش از بازی آماده خواهید شد.یک



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

اگرچه کارهای زیادی در لیست "کارهایی که باید انجام دهید" وجود دارد ، اما احتمالاً در لیست "کارهایی که می خواهید انجام دهید" وجود ندارد. بنابراین آنها را به تعویق می اندازید و سپس احساس گناه می کنید. شاید شما نیازی به احساس خیلی بد ندارید زیرا ممکن است فقط کارهای اضافی برای خود بسازید. بعضی از کارها فقط یک بار در سال نیاز به توجه دارند. با گسترش کار ، احساس موفقیت می کنید ، خانه خود را زیبا جلوه می دهید و اوقات فراغت بیشتری خواهید داشت.

 

 

01
از 10
پرده ها ، پرده ها و سایه ها
پرده های بژ
تصاویر فضانورد / تصاویر Caiaimages / گتی ایماژ
پرده ها ، پرده ها و سایه ها حتی اگر به صورت عمودی آویزان باشند ، هنوز گرد و غبار موجود در هوا و مولکول های بو را به خود جلب می کنند و باید یک بار در سال تمیز شوند. پرده ها در مناطق آماده سازی غذا ممکن است بقایای روغنی داشته باشند و پرده های حمام اغلب قطرات اسپری مو و سایر مواد آرایشی را می گیرند.

وقتی پارچه را پایین می آورید ، پانل ها را برای دستورالعمل مراقبت بررسی کنید. همچنین زمان خوبی برای غبارگیری میله ها و سایر سخت افزارها است. برای از بین بردن لکه ها یا بوهای شدید ، اکثر پارچه های پوشیده شده باید خشک تمیز شوند. اگر فقط گرد و غبار است ، آنها را در خشک کن لباس روی Air Only Cycle بریزید تا تازه شوند. پس از استفاده مجدد از پرده ها ، از بخار شوی لباس برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده کنید.

اکثر پرده ها را می توان طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت شستشو داد. از حرارت بیش از حد زیاد در خشک کن خودداری کنید و آن را در حالی که هنوز کمی مرطوب است برای اتو کشیدن یا بازسازی استفاده کنید.

برای از بین بردن گرد و غبار از والان ها و سایه های ثابت ، به سادگی از اتصالات تودوزی روی خلا your خود استفاده کنید تا از تمام سطوح عبور کند. همچنین می توانید از یک گردگیر یا پارچه میکروفیبر برای پاک کردن هر طرف سایه های ثابت یا قابل جابجایی استفاده کنید.

متأسفانه ، به دلیل شیب های افقی ، پرده ها باید به طور مكرر ، حداقل ماهانه ، گردگیری شوند.

02
از 10
ناودان های خانه
ناودانها را تمیز کنید
DreamPictures / VStock / تصاویر ترکیبی / گتی ایماژ
گرفتگی ناودان باعث آسیب رطوبت به لبه های سقف ، سقف ها و حتی نشت داخلی می شود. بهترین زمان برای تمیز کردن ناودان ها بعد از ریزش همه برگها در پاییز است. متأسفانه ، اگر تعداد زیادی درخت کاج و همیشه سبز داشته باشید ، آنها تمایل به سوزن انداختن در طول سال دارند و ممکن است مجبور شوید بیشتر اوقات ناودان ها را تمیز کنید یا محافظ های ناودانی نصب کنید که بقایای آن را منحرف کند.

اگر خودتان این کار را انجام می دهید ، از یک نردبان محکم و یک کمک دهنده برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. یا ، به سادگی با یک سرویس تماس بگیرید تا از عهده کارهای روزمره برآیید.

03
از 10
شومینه و دودکش
شومینه خاکستر
جیل فری / لحظه باز / گتی ایماژ
پس از گذشت زمستان ، زمان آن فرا رسیده است که شومینه ها به ویژه شومینه های گازی را تمیز و تمیز کنید. وقتی مطمئن شدید که زغال سنگ در شومینه های چوبی سوز است ، از خلا مغازه برای پاک کردن خاکستر استفاده کنید. قسمت داخلی شومینه ، آندیرون ها و سایر ابزارهای شومینه باید با محلول سرکه سفید مقطر و آب برای از بین بردن بوی دود پاک شود و دمپر بسته شود.

همچنین زمان مناسب برای تعیین وقت ملاقات با دستگاه شستشوی دودکش برای از بین بردن دوده از دودکش و بررسی انسداد در دودکش است.

04
از 10
مبلمان فضای باز
مبلمان فضای باز
Marje / E + / گتی ایماژ
در صورت پاک کردن لکه های بالش و کوسن های پارچه ای ، مبلمان فضای باز را می توان سالیانه کاملاً تمیز کرد. بهترین زمان برای تمیز کردن کلی اوایل بهار است که مبلمان را از انبار خارج می کنید.

قاب های چوب خیزران ، پلاستیک و چوب را می توان با پاک کردن محلول دو قاشق چای خوری مواد شوینده مایع ظرف و دو فنجان آب گرم تمیز کرد. روی هر نوع لکه ای که به سختی پاک شود ، از برس نرم استفاده کنید. با اسپری سریع آب از شلنگ کار را تمام کنید. یک روز آفتابی انتخاب کنید و مبلمان به سرعت خشک می شوند.

کوسن های پارچه ای را با جاروبرقی پاک کنید و هرگونه لکه را پاک کنید. فراموش نکنید که به چتر پاسیوی خود کمی توجه کنید تا برای هوای گرم آماده شود.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

ذخیره محصولات پاک کننده به اشتباه
سطل محصولات تمیز کردن
صنوبر / Letícia Almeida
آیا نیمی از زمان تمیز کردن خود را صرف یافتن پاک کننده ها و ابزارهای مناسب می کنید؟ این عادت بدی است که تغییر آن آسان است.

وسایل تمیزکاری مورد نیاز هر منطقه از خانه را با هم جمع کرده و آنها را در نزدیکی محل نگهداری کنید. تمیز کننده های حمام را می توان در یک جعبه پلاستیکی کوچک قرار داد و آنها را روی یک قفسه یا زیر سینک ظرفشویی قرار داد. اگر حمام طبقه بالا و طبقه پایین دارید ، دو سبد لوازم تهیه کنید.

برای لمس سریع محصولات و ابزارهای گردگیری و تمیز کردن مبلمان را با هم نگه دارید. و مطمئناً کلیه محصولات لباسشویی باید با خیال راحت در اتاق خشکشویی نگهداری شوند.

09
از 15
احتکار غذا در یخچال
یخچال کامل
صنوبر / Letícia Almeida
اگر می دانید که خانواده شما از پس مانده های آن متنفر هستند ، پس چرا خود را به سختی در یخچال نگه دارید؟ اگر قرار نیست به سرعت از غذا استفاده کنید ، فقط کافی است جلو بروید و آن را بیندازید. مواد غذایی که به صورت نامناسب ذخیره شده اند باعث رشد کپک و باکتری می شوند و تمیز کردن یخچال را بسیار بزرگتر از آنچه که لازم است انجام می دهد.

10
از 15
رختخواب را ترک کردن
تخت ساخته نشده
صنوبر / Letícia Almeida
حتی اگر بقیه اتاق خواب مرتب و تمیز باشد ، تختخواب غیر ساخته شده آن را بهم ریخته نشان می دهد. فقط مرتب كردن تخت هر روز صبح عادتی است كه باعث می شود بقیه اتاق (و شاید كل خانه) منظم باشد.

با انتخاب تختخواب هایی که به راحتی پخش می شوند ، کار را ساده کنید. تهیه تختخواب با روکش راحتی و شمشیر بالش بسیار راحت تر از تختخواب با بالش های آشفته است.

11
از 15
دستورالعمل ها را نمی خوانید
خواندن برچسب محصول
صنوبر / Letícia Almeida
آیا تا به حال مجبور شده اید که کاری مانند تمیز کردن کف صابون از کاشی را دوباره انجام دهید زیرا پاک کننده کار نمی کند؟ شاید شما دستورالعمل ها را نخوانده باشید.

بیشتر پاک کننده ها فوراً کار نمی کنند و به کمی وقت نیاز دارند تا مواد بتوانند خاک را تجزیه کرده و آنرا بلند کنند تا به راحتی پاک شود یا شستشو شود. 30 ثانیه به خواندن دستورالعمل ها اختصاص دهید تا از 30 دقیقه اسکراب اضافی جلوگیری کنید.

12
از 15
با استفاده از تمیز کننده های خشن
پاک کننده های خشن
صنوبر / Letícia Almeida
درست مثل استفاده بیش از حد از مواد پاک کننده می تواند یک عادت بد باشد ، استفاده از پاک کننده ای که برای کار خیلی سخت است نیز اشتباه است. اگر نظافتچی از بین برود یا خطراتی را برای حیوانات خانگی و خانواده شما ایجاد کند ، می توانید بیش از سود آن صدمه بزنید.

یک مثال خوب سفید کننده کلر است. در حالی که ضد عفونی کننده خوبی است ، پاک کننده آلودگی و آلودگی خوبی نیست و بخارات آن می تواند سمی باشد. همیشه از ملایم ترین محصولات تمیز کننده مورد نیاز برای تولید نتیجه استفاده کنید.

13
از 15
آخرین گرد و غبار هنگام تمیز کردن
گردگیری یک سطح
صنوبر / Letícia Almeida
قبل از اینکه جارو برقی بکشید ، با پاک کردن گرد و غبار کمی از خودتان صرفه جویی کنید. یک اتاق باید از بالا به پایین تمیز شود تا گرد و غبار روی زمین بریزد تا جارو شود یا جارو برقی شود.

و به یاد داشته باشید که چگونه یک دستمال ضد عفونی کننده نمی تواند به طور موثری کل حمام را تمیز کند؟ در مورد گردگیر یکبار مصرف هم همین طور است. اگر از زمانی که گرد و غبار گرفته اید مدتی طول کشیده است ، هنگامی که خاکی خاکستری پاک می شود یک گردگیر تمیز بگیرید. شما دیگر گرد و غبار را به دام نمی اندازید ، فقط با یک گردگیر غبار آلوده آن را هل می دهید.

14
از 15
کارها تکمیل نمی شوند
کارها را ناتمام گذاشتن
صنوبر / Letícia Almeida
همه ما دچار وقفه می شویم ، اما سعی کنید کاری را که شروع کردید کامل کنید. اگر صفحه اتو را بیرون آوردید ، تا پایان تمام اتو کردن ، برای یک وقفه در شبکه های اجتماعی متوقف نشوید.

اگر فقط 15 دقیقه وقت برای تمیز کردن دارید ، با از بین بردن بی نظمی و قرار دادن وسایل در محل مناسب شروع کنید. سپس اگر کنار گذاشته شوید ، می توانید بعداً برگردید تا تمیز کردن عمیق تری را انجام دهید.

15
از 15
منتظر بمانید تا کار تمیز کردن طاقت فرسا باشد
منتظر جمع شدن درهم و برهمی
صنوبر / Letícia Almeida
به تعویق انداختن تمیز کردن و انتظار تا زمان طاقت فرسا شدن کار ، یکی از سخت ترین عادت های بد برای ترک آن است. بسیاری از ما نمی توانیم با یک فاجعه روبرو شویم و به راحتی از آن تا حد ممکن جلوگیری می کنیم.

اما اگر شما و خانواده خود هر روز کمی نظافت انجام دهید ، مانند بارگیری و خالی کردن ماشین ظرفشویی ، اتمام لباس های شسته شده و تمیز کردن یک یا دو اتاق ، پس تمیز کردن کل خانه چندان طاقت فرسا نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

همه ما به دنبال راه هایی برای آسانتر و سریعتر تمیز کردن هستیم. باور کنید یا نکنید ، بعضی اوقات با استفاده از "میانبرهای" خاص در طولانی مدت کار شما سخت می شود. حتی ممکن است شما و خانواده تان عادت های بدی داشته باشید که مانع توانایی شما برای انجام کار با کارآیی بیشتری می شود (حتی ممکن است به خانه خود آسیب برسانید!)

وقت آن است که شروع به ترک این عادت ها کنید تا بتوانید سریعتر به خانه تمیزتر برسید. در اینجا یک راه آسان برای شروع وجود دارد: یک یا دو عادت تمیز کردن بد را انتخاب کنید تا هر هفته تغییر کند. به زودی خانه تمیزتر و اوقات فراغت بیشتری برای چیزهایی که لذت می برید خواهید داشت!

 

 

 

01
از 15
اجازه تجمع شلوغی کاغذ
درهم ریختگی کاغذ
صنوبر / Letícia Almeida
حتی با صورتحساب و بانکداری آنلاین ، هنوز کوهی از کاغذ وجود دارد که در خانه های ما پایان می یابد. مجلات ، روزنامه ها ، مقالات و پروژه های مدرسه ؛ آنها تمایل به جمع شدن دارند. اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد.

برای کلیه نامه های پستی ، نشریات و فرم های کاغذی مکانی در مجاورت ورودی تعیین کنید و ماشین خرد کن یا سطل بازیافت را از نزدیک نگه دارید. حداقل یک بار در هفته مرتب شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

اوراق مهم مانند رسید مالیات را بایگانی کنید. از کارهای هنری ویژه کودکان عکسهای دیجیتالی بگیرید یا آنها را برای نمایش قاب بگیرید. مجله ها را با خانه های بازنشستگان ، مدارس به اشتراک بگذارید یا مقالات را به صورت آنلاین بخوانید.

02
از 15
حوله های مرطوب و پرده های دوش را ببندید
پرده دوش را باز بگذارید
صنوبر / Letícia Almeida
آیا می خواهید زمان کمتری را در اتاق خشکشویی و شستشوی کپک از سطح حمام بگذرانید؟ پرده های دوش مرطوب را به صورت دسته ای و حوله های مرطوب را در انبوهی از زمین رها نکنید.

این یکی از ساده ترین عادت های بد برای ترک آن است. با بستن پرده دوش بعد از هر بار استفاده ، سریعتر خشک می شود و از رشد کپک جلوگیری می کند. با آویختن حوله های مرطوب برای خشک شدن ، استفاده دوم یا سوم می کنید و بارهای لباس های خود را سبک می کنید.

03
از 15
با استفاده از محصول تمیز کردن بیش از حد
استفاده بیش از حد از محصولات تمیز کردن
صنوبر / Letícia Almeida
اگر کمی پاک کننده کار کند ، پس بسیاری از پاک کننده ها بهتر و سریعتر کار می کنند؟ درست؟ این نحوه کارکرد آن نیست.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده یا شوینده در واقع می تواند ضرر بیشتری نسبت به فواید داشته باشد. اگر بیش از حد ماده تمیز کننده به طور کامل شسته نشود ، باقی مانده به یک آهنربا خاک تبدیل می شود و خاک را به دام می اندازد. به همین دلیل باید دستورالعمل ها را بخوانید و همیشه از مقدار توصیه شده یا حتی کمی کمتر استفاده کنید. شما در حال هدر دادن وقت و هزینه برای محصول اضافی و آب برای شستشو آن هستید.

04
از 15
تمیز کردن با ابزارهای کثیف
جاروبرقی پر از گرد و غبار
صنوبر / Letícia Almeida
وقتی از ابزار تمیز کردن کثیف استفاده می کنید چگونه می توانید انتظار نتایج تمیز داشته باشید؟ اگر واشر شما بوی باکتری های جمع شده در بقایای مواد شوینده دارد ، لباس های شما بدبو می شوند. اگر کیسه خلا یا فیلتر شما مملو از گرد و غبار باشد ، کار مکیدن بیشتر کار خوبی نخواهد داشت. یک موپ یا اسفنج کثیف به راحتی خاک و باکتری بیشتری را هل می دهد.

با خالی شدن کامل یا شستشو در آب داغ و افزودن ماده ضد عفونی کننده ، وقت خود را برای تمیز کردن کامل ابزارها اختصاص دهید. به صورت دوره ای ، با ابزارهای جدید جایگزین کنید.

05
از 15
استفاده از یک دستمال ضد عفونی کننده برای تمیز کردن کل حمام
با استفاده از یک دستمال ضد عفونی کننده برای تمیز کردن حمام
صنوبر / Letícia Almeida
دستمال مرطوب ضدعفونی یکبار مصرف برای پاک کردن سریع سینک دستشویی عالی است. اما آن مربع کوچک به سختی حاوی مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن کل حمام است. تا رسیدن به صندلی توالت و دستگیره ها ، خاصیت ضد عفونی کننده از بین رفته و شما به سادگی باکتری ها را از یک سطح به سطح دیگر پخش می کنید.

برای موثر بودن ، باید دستمال مرطوب حاوی رطوبت ضد عفونی کننده کافی باشد تا سطح حداقل چهار دقیقه مرطوب بماند. برای تمیزکاری کامل ، از چند دستمال مرطوب یا یک پارچه تمیز و ضد عفونی کننده و محلول آب کافی استفاده کنید.

06
از 15
گذاشتن ظرف های کثیف در سینک ظرفشویی
غرق پر از ظرف های کثیف
صنوبر / Letícia Almeida
چقدر طول می کشد که آن لیوان کثیف را به جای سینک ظرفشویی بیندازید؟ گذاشتن ظروف کثیف در سینک ظرفشویی مناسب برای باکتری ها و برنده تمام حشرات گرسنه است.

به همه اعضای خانه آموزش دهید که یا ظرف ها را در ماشین ظرفشویی بگذارند یا بلافاصله آنها را بشویند.

07
از 15
پوشیدن کفش های بیرون در خانه
کفش کثیف در خانه
صنوبر / Letícia Almeida
صرف چند ثانیه زمان برای پاک کردن کفش های خود هر بار که از بیرون وارد می شوید ، باعث صرفه جویی در ساعت ها در شما می شود. نیازی به ذکر نیست که باکتری ها و میکروب هایی که از مناطق زندگی دور می مانند.

این که آیا ورود از طریق گلخانه یا درب ورودی است ، با تهیه نیمکت یا صندلی برای راحت تر برداشتن کفش ، این عادت را برای همه ساده کنید. یک سینی کفش را نزدیک کفش های خیس یا گل آلود و یک سطل آشغال نگه دارید تا کفش های هر یک از اعضای خانواده را جمع کنید.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

لکه های آب روی یک ماشین می تواند ظاهر یک کار رنگی در غیر این صورت زیبا را از بین ببرد. به نظر می رسد که آن بیضی ها و دایره های لبه سفید به راحتی با پارچه و آب پاشیده می شوند. اما در لحظه خشک شدن آب ، لکه ها دوباره برمی گردند. خوشبختانه لکه های آب موجود در اتومبیل با مواد متداولی که ممکن است از قبل در دست داشته باشید به راحتی پاک می شود.


آن لکه های آب روی ماشین شما چیست؟
لکه هایی که روی بدنه و شیشه اتومبیل شما وجود دارد ، بقایای شبح انگیز آب است - به خصوص آب سخت - که به خودی خود اجازه خشک شدن دارد.


تمام آب حاوی مواد معدنی است. آب سخت حاوی مواد معدنی بیشتری است. با تبخیر آب سخت ، مواد معدنی کمیاب مانند کلسیم و منیزیم باقی مانده است. اگر هنوز آب آن با حوله پاک شده بود ، هیچ لکه ای ایجاد نمی شد.

آنچه فقط به عنوان آزار دهنده و ناخوشایند آغاز می شود ، می تواند به شرایطی تبدیل شود که به رنگ ماشین شما آسیب برساند. هرچه مدت این رسوبات معدنی بر روی ماشین شما باقی بماند ، چسبندگی آنها سخت تر می شود. لکه ها و لکه ها ممکن است در سطح منقوش شوند و به روشهای بیشتری مانند شن و ماسه مرطوب یا حتی یک کار کاملاً جدید رنگ نیاز دارند.


برای بار دوم بشویید و خشک کنید
شستن ماشین ممکن است در وهله اول لکه های آب ایجاد کند. پس چرا شما می خواهید این کار را دوباره انجام دهید؟ آیا لکه ها فقط بر نمی گردند؟


لازم نیست. اول از همه ، برای هر روش پاک کردن لکه های آب که انتخاب می کنید ، باید مرحله اولیه ماشین خود را بشویید. با تلاش برای از بین بردن لکه ها ، ذراتی که باعث خراش سطح می شوند از بین می روند. نه تنها این بلکه شستشوی دوم با استفاده از تکنیک های بهبود یافته فقط ممکن است کلاهبرداری را به تنهایی انجام دهد.

شما به یک سطل تمیز آب گرم و صابون ، یک سطل دوم آب شستشوی تمیز ، یک دستمال شستشوی نرم و اسفنج ، یک شلنگ با آب شستشوی تمیز و حوله های خشک کن یا حوله های میکروفیبر نیاز خواهید داشت.

ماشین را همانطور که معمولاً می شوید بشویید ، با چند مورد استثنا:

از روش تمیز کردن دو سطل استفاده کنید ، جایی که دست تمیز کننده را برای تمیز کردن در آب صابون خیس می کنید. پس از تمیز کردن ، آن دستمالی را در سطل آب تمیز بشویید ، در آب صابون خیسانده و شستشو را ادامه دهید.
فقط وقتی سطح رنگ خنک است بشویید.
وسیله نقلیه را با آب تمیز از شلنگ کاملاً بشویید.
بلافاصله خشک کردن وسیله نقلیه را از بالا به پایین شروع کنید. برای حمله به آب قبل از تبخیر از یک دستیار کمک بگیرید.
اگر هنوز شستشو این کار را انجام نمی دهد ، سعی کنید از آب مقطر برای تمیز کردن ماشین استفاده کنید. اگرچه این یک گزینه گران قیمت است ، آب مقطر فاقد مواد معدنی است که بعداً باعث تجمع رسوب شود.

آبگیرهای تجاری آب
در مواقعی که باید نقاط موضعی لکه های آب را در اتومبیل خود از بین ببرید ، یکی از بهترین راه ها انجام این کار استفاده از پاک کننده تجاری لکه آب است.

همه لکه های پاک کننده مواد مختلفی دارند اما عناصر مشترک زیادی وجود دارد. آب مقطر تمیز و پایه ، همراه با روغن معدنی به عنوان روان کننده است. یک کیسه چربی از مواد دیگر به عنوان حلال ، جاذب ، بافر و نرم کننده عمل می کند.

پاک کننده های لکه های آب بهترین کار را روی رنگ ، شیشه ، کروم و فلزات دارند. هنگام استفاده با سطوح رنگ براق ایمن ترین آنها هستند و نباید در کارهای رنگی روی سطح صاف یا مات استفاده شوند.

پس از شستشوی مجدد و خشک شدن مجدد ماشین ، دستگاه پاک کننده لکه آب را با استفاده از کفگیر روی نقاط لکه دار قرار دهید. دقیقاً مانند واکس ماشین ، پاک کننده لکه را با دو یا سه پاس روی رنگ می مالند. کار را با مالش دادن پارچه های خشک و تمیز دور بریزید.

جزئیات رس
برای مناطق کوچک لکه های آب ، از ابزار محرمانه بازداشت کنندگان حرفه ای استفاده کنید: جزئیات رس. دقیقاً مانند خشت نرم هنرمند ، رس ریزه کاری در میله های کوچکی وجود دارد که می توان آن را ورز داد و شکل داد و تقریباً مانند پاک کن استفاده کرد.

رس جزئی با یک روان کننده استفاده می شود که همراه با محصول است. رس ریزه کاری برای قسمتهای کوچکتر و موضعی لکه های آب بهتر است. همچنین برای لکه های آب سمج بهترین است زیرا اساساً بقایای مواد معدنی را به زور از بین می برد.

فضای داخلی کثیف ماشین؟ بیاموزید که چگونه آن را به درستی تمیز کنید
سرکه
از سرکه غالباً به عنوان ماده ای معجزه آسا نام برده می شود که قادر به تمیز کردن کاشی ها ، شامپو زدن به سگ ها ، از بین بردن علف های هرز و افزایش عمر گل های شاخه بریده است. بنابراین جای تعجب نیست که سرکه می تواند در تمیز کردن لکه های آب از بدن ماشین و شیشه مفید باشد. سرکه سفید خفیف اسیدی است ، و آن را به عنوان یک رقیب موثر در برابر رسوبات قلیایی قرار می دهد.

شما به سرکه سفید ، آب مقطر ، یک سطل تمیز ، یک بطری اسپری ، یک حوله نخی قدیمی و حوله های کاغذی احتیاج دارید. پس از شستن اولین ماشین:

به مقدار مساوی آب مقطر و سرکه در بطری ریخته و آن را به آرامی تکان دهید.
با پاشش ترکیب کاملاً در سطح سطح ، شیشه یا بدنه ماشین را اشباع کنید.
بقیه محلول را همراه با حوله داخل سطل بریزید. در صورت نیاز محلول 50/50 اضافه کنید تا غوطه ور شود.
حوله را روی محلی که باید تمیز شود قرار دهید. بگذارید حدود دو دقیقه استراحت کند ، سپس از همان حوله برای از بین بردن لکه های آب استفاده کنید.
محل را با آب تمیز از یک شلنگ بشویید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

لکه های روغن روی بزرگراه های آسفالت فقط ناخوشایند نیستند بلکه می توانند به خانه یا اتومبیل شما رد شوند. از بین بردن لکه های روغن از مسیر آسفالت به هیچ وجه شبیه پاک کردن نشت مواد غذایی در کف آشپزخانه نیست. در عوض ، شما باید روش های خود را تنظیم کنید و در ترکیب با مواد شیمیایی که به طور موثر باعث شکستن روغن می شوند ، از نیروی بیشتری استفاده کنید.


اصول تمیز کردن روغن از سطوح آسفالت
حتی قبل از شروع ، شما یک مزیت دارید. آسفالت یک سطح نفوذ ناپذیر است - کمتر از بتن متخلخل است. از آنجا که آسفالت آب می ریزد ، تمایل به ریختن لکه های روغن نیز دارد.


شما می توانید لکه های روغن قدیمی موجود در آسفالت را با زور ، با مواد شیمیایی یا با ترکیبی از این دو از بین ببرید. نیرو به شکل واشر فشار ، برس اسکراب نایلونی یا برس سیم است. مواد شیمیایی یا پایه نفتی دارند یا می توانند از بین برنده چربی های سازگار با محیط زیست باشند.

پس از شکستن لکه روغن ، باید پس مانده آن از مسیر آسفالت خارج شود. باقیمانده باقی مانده در محل فقط پس از خشک شدن محل رانندگی دوباره لکه گیری می کند.


شستشوی فشار
خودتان آن را انجام دهید
شستشوی فشاری که توسط خودتان انجام می شود ، یک بزرگراه آسفالت می شکند و لکه های روغن را شستشو می دهد. شستشوی تحت فشار یک نیروی خالص است و نیرویی است که باید حساب شود. شستشوی فشار مداوم با اسپری نازک سوزنی نه تنها باعث شکستن روغن می شود بلکه می تواند آسفالت را نیز بشکند.


بنابراین ، ضربه زدن به آسفالت فقط با نیروی مناسب یک عمل متعادل کننده ظریف است. واشر فشار در محدوده 1600 psi یا کمتر ممکن است نتواند لکه های روغن را از بین ببرد. برای از بین بردن موثر روغن ، به یک ماشین فشار بالاتر در محدوده 3000 psi نیاز دارید.


حرفه ای
تجربه و ابزارهای بهتر شستشوی تحت فشار خود را از کار حرفه ای جدا می کند. برای تمیز کردن لکه های روغن ، افراد حرفه ای از یک سر مخصوص تمیز کننده سطح صاف استفاده می کنند که شباهت زیادی به بافر کف دارد.

فشار آب تا 4000 psi هد بزرگ تمیز کننده را بالا می برد و حداکثر 8 GPM را تحویل می دهد. واشر فشار حرفه ای می تواند بدترین لکه های روغن را با استفاده از این ابزار پاک کند ، همه اینها در حالی است که مسیر اتومبیل شما را حفظ می کند. از آنجا که نیرو به اندازه اسپری نازک سوزنی هدایت نمی شود ، خطر شکستن آسفالت کم است.

چربی گیرهای سبز
چربی گیرهای سبز که جایگزین پاک کننده های سمی هستند ، روی لکه های روغن بدون مواد شیمیایی خشن یا ساینده کار می کنند. بیشتر چربی گیرهای سبز از اتوکسیلات های الکل به عنوان مواد فعال خود استفاده می کنند. برخی از چربی گیرهای سبز شامل مرکبات برای بهبود توانایی تمیز کردن و بوی مطبوع آن هستند.

از چربی گیرهای سبز می توان با مقاومت کامل (مستقیم از بطری) یا رقیق شده با آب استفاده کرد. برای لکه های روغن ، مواد چربی زدایی سبز به مسواک زدن شدید با برس موی نایلونی نیاز دارند. با شستشوی باقیمانده با آب همراه باشید. برای پاک کردن کامل لکه های روغن از آسفالت ممکن است چندین برنامه کاربردی لازم باشد.

تمیز کننده فر
پاک کننده فر از قبل لکه های روغن و چربی موجود در اجاق گاز شما را پاک می کند ، پس در مسیر اتومبیل خود چطور؟ در حالی که پاک کننده فر قطعاً در گروه سمی قرار می گیرد - این ماده حاوی لیز ، اتر ، اتیلن گلیکول و سایر مواد شیمیایی سمی است ، لکه های روغن موجود در مسیر شما را از بین می برد.

لکه روغن را با تمیز کننده اجاق گاز بپاشید و اجازه دهید کف کند و حدود 15 دقیقه بماند. با استفاده از یک سیم یا برس نایلونی لکه را تمیز کنید ، سپس آن را بشویید.

خاک رس گرانول
کیسه ها یا سطل های رس ریز دانه ای به منظور جذب روغن و سایر مایعات روی پیاده رو فروخته می شوند. خاک رس دانه ای روی استخرهای تازه و ایستاده روغن موثرتر است. لکه های روغن خشک و قدیمی به طور کلی با مواد جاذب پاک نمی شوند.

خاک رس دانه ای را روی نشت روغن بریزید ، سپس آن را با جارو پخش کنید. ضخامت 1/2 اینچ تا 1 اینچ را حفظ کنید تا نشت کاملا جذب شود. پس از جذب روغن ، جاذب را جارو کرده و آن را دور بیندازید.

بستر گربه
بستر گربه لکه های روغنی را از آسفالت مانند خاک رس دانه ای جذب و تمیز می کند زیرا اساساً بر پایه خاک رس دانه بندی است.

نکته
قبل از نشت روغن ، می توان از خاک رس گرانول و بستر گربه نیز استفاده کرد. فقط کافیست 1/2 اینچ یا بیشتر محصول را در محلی که انتظار دارید نشت روغن در آن واقع شود پخش کنید (مانند بلوک موتور).

هنگام استفاده از بستر گربه برای پاکسازی روغن از آسفالت خود ، حتماً از بستر پایه رسی استفاده کنید. از ژل سیلیکا یا بستر گربه های قابل تجزیه زیست ساخته شده از روزنامه ، ذرت ، گندم یا کاج استفاده نکنید.

بستر گربه این مزیت را دارد که راهی سریع برای پاک کردن نشت روغن از آسفالت است زیرا بسیاری از خانواده ها قبلاً نیز گربه در دست دارند. اگر قصد استفاده طولانی مدت از بستر گربه را دارید ، به محصول رس دانه ریز خالص بروید. بستر گربه بسیار گرانتر از خاک رس دانه ای است.

نفوذ روغنها
روغن های نفوذپذیر با اسپری با ویسکوزیته پایین مانند WD-40 یا Liquid Wrench می توانند لکه های روغن را از مسیرهای روکش آسفالت تمیز کنند زیرا این مواد پایه نفتی دارند. این محصولات سمی هستند ، بنابراین هنگام استفاده از آنها مراقب باشید. گرچه موثر هستند ، اما همچنین یک روش گران قیمت هستند زیرا مقدار زیادی از محصول مورد نیاز است. 

لکه از آسفالت لکه داره؟

جوش شیرین هیچ خاصیت شیمیایی خاصی ندارد که باعث تجزیه روغن شود. به بیان ساده ، جوش شیرین ساینده ملایمی است. جوش شیرین همراه با آب و برس اسکراب نسبتاً در از بین بردن آن لکه های روغن موثر است. برای تهیه خمیر فقط از کمی آب استفاده کنید.

از جوش شیرین می توان به عنوان یک جاذب استفاده کرد ، دقیقاً مانند خاک رس دانه ای یا بستر گربه. اما دانه های ریزتر جوش شیرین به سختی از آسفالت خارج می شود.

جوش شیرین
جوش شیرین تقریباً هر کاری می تواند انجام دهد. اما آیا این به وظیفه نظافت o بستگی دارد



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

حدس بزن چی شده؟ بالاخره اینجاست! مجموعه صنوبر صنوبر هم اکنون ، به صورت آنلاین و در فروشگاه های Lowe’s در سراسر کشور در دسترس است.


در صنوبر می دانیم که یک زندگی سازمان یافته زندگی بهتری است. ما می فهمیم که بهم ریختگی و سازماندهی کلید دستیابی به احساس تعادل در جهانی غیر آشفته است. ما تشخیص می دهیم که شما خوانندگان گرانقدر ، به چیدمان فضای خود به گونه ای اهمیت می دهید که باعث آرامش بیشتر خانه شما شود.


به همین دلیل ما از معرفی مجموعه سازمان و ذخیره سازی خود با همکاری دوستانمان در iDesign بسیار خوشحال هستیم. این مجموعه ظروف براق و مدرن همه کاره و مدولار است - برای پاسخگویی به هر نوع نیاز سازمان شما طراحی شده است. سردبیران ما هر مورد را با دقت و با بهره وری و بالا بردن ذهنیت بالا ، انتخاب کردند

1:45
آنها اینجا هستند. آنها روشن هستند منظم باشید

بله ، شما می توانید به اهداف سازمان خود برسید
اگر امسال چیزی یاد گرفته ایم ، این است که ساماندهی کمد ، کشو و کمد ما می تواند در واقع احساس راحتی و راحتی بیشتری به ما بدهد. به عنوان سردبیر ، می دانیم که تمام مشکلات سازمان به راه حل های فیزیکی نیاز دارند. مردم چیزهایی دارند. همه چیز باید مهار شود. و ظروف به خودی خود باید شگفت انگیز به نظر برسند.


ما یک راه حل ذخیره سازی کارآمد ، مقرون به صرفه ، سازگار و شفاف می خواستیم ، بنابراین خودمان آن را طراحی کردیم. مجموعه سازمان صنوبر به شما کمک می کند تا به تمام اهداف سازمان خود برسید.


همه محصولات جدید از The Spruce Organisation Line
دلایل نبوغ چرا ما دوست داریم شل و ول کنیم
جای تعجب نیست که یک فضای منظم می تواند استرس را کاهش داده و تمرکز را بهبود بخشد. وقتی برای یافتن چیزهای خود به طور مداوم تلاش نمی کنید ، در وقت و انرژی خود صرفه جویی می کنید.

کابینت های سازمان یافته آشپزی را آسان و سرگرم کننده می کنند. یخچال منظم باعث تازه نگه داشتن غذا و کاهش ضایعات می شود که باعث صرفه جویی در هزینه می شود. کشوهای میز بی نظیر به شما اجازه می دهند روی کار خود تمرکز کنید. وقتی محصولات زیبایی به درستی ذخیره شوند ، آماده شدن نسیم می شود. و وقتی اتاق بازی مرتب است ، می توانید دقیقاً در چند ثانیه اسباب بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی هنگامی که می توانید تمام وسایل تمیزکاری خود را با یک نگاه مشاهده کنید ، کارهای خانه نیز قابل کنترل تر می شوند.

سازمان یخچال
صنوبر / کوین نوریس
ساخته شده برای ماندگاری و خوب به نظر رسیدن
تمام 15 ظرف موجود در مجموعه ما به گونه ای طراحی شده اند که به طور یکپارچه در دکوراسیون شما ناپدید می شوند و خانه شما را به فضای تمیز ، شفاف و شادی که قرار بوده باشد تبدیل می کنند. این چیزی است که شما در مورد آنها دوست دارید.

زیبا ، مدرن و شفاف - همیشه می توانید دقیقاً آنچه را در داخل است ، ببینید.
آنها با پلاستیک بدون BPA ساخته شده اند بنابراین برای ذخیره مواد غذایی ایمن هستند.
آنها باعث صرفه جویی در فضا می شوند زیرا به راحتی روی هم قرار می گیرند و لانه می کنند. از سینی بیتی itty تا جادوی بزرگ ، آنها متناسب با هر گوشه و کنار طراحی شده اند.
واحدهای بزرگتر دارای دستگیره های داخلی هستند ، بنابراین می توانید آنها را به راحتی بیرون بیاورید و دوباره برگردانید.
پارتیشن های متحرک به شما امکان می دهند برخی از واحدها را به دلخواه خود تنظیم کنید.
مجموعه سازمان صنوبر
صنوبر / کوین نوریس
همه چیز. هر کجا. سازمان یافته
در حالی که سردبیران ما به آزمایش و بازی با کانتینرهای خود ادامه می دهند ، ما مدام راه های جدیدی برای استفاده از آنها در خانه های خود پیدا می کنیم. در اینجا فقط چند مورد از کاربردهای جالب توجهی است که ما برای این ظروف پایدار و متنوع ارائه داده ایم.

یخچال خود را به یک سالاد بار واقعی تبدیل کنید. فقط سبزیجات خود را آماده کرده و در سطل های چند منظوره ما ذخیره کنید.
اهداف خود را با چیدمان تمام لوسیون ها یا عطرهای خود در صفحه چرخان ما تعیین کنید.
سازمان دهنده کشوی ما را در کشوی میز کار خود آویزان کنید تا هر نوع ناخن شل شناور در اطراف را به هم بزنید.
مجموعه سازمان صنوبر را از کجا بخریم
مجموعه سازمان صنوبر هم اکنون در هر Lowe's در ایالات متحده و کانادا ، در فروشگاه و آنلاین در دسترس است.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

در این هفته ، ما بهترین نکات خود را برای از بین بردن هرج و مرج و ایجاد حس نظم به هر گوشه و کنار در خانه شما به اشتراک خواهیم گذاشت. بهترین قسمت؟ ما قول می دهیم احساس سختی نمی کند.


در صنوبر ، ما در مورد سازمان روانپزشکی هستیم ، زیرا می دانیم که زندگی در فضایی تمیز ، مرتب و بدون سر و صدا چقدر حیرت انگیز است. به همین دلیل است که ما یک هفته کامل را به شما کمک می کنیم تا به شما و خانواده خود نظم دهید (و بمانید).


هفته سازمان چیست؟
تا به حال برای یافتن چیزی که قسم می خورید پنج دقیقه پیش دیدید ، تلاش کرده اید؟ یا سعی کنید موفق به یافتن یک ماده خاص یا اسپری تمیزکننده ای شوید که قطعاً در آخرین راه ورود به فروشگاه آن را گرفته اید؟ اگر چنین است ، هفته سازمان برای شما مناسب است! ما از شربت خانه آشپزخانه گرفته تا کمد راهرو تا دفتر خانه و هرجای دیگر که در این میان قرار داریم ، راه حل های بزرگترین چالش های سازمان شما را پیدا کرده ایم. هر روز در این هفته ، بهترین مشاوره مربوط به سازمان را در صفحه اصلی ، خبرنامه ها و رسانه های اجتماعی به اشتراک خواهیم گذاشت.

لازم نیست به شما بگوییم که سال عجیبی بوده است. خیلی بیشتر بودن در خانه به معنای صرف وقت بیشتر با دراورهای ناخواسته و گوشه های آشفته ای است که به راحتی کنار می رفتند. خوشبختانه ، ما ابزارهای لازم برای رفتن از مشکلات سازمان به اهداف سازمان را در اختیار شما قرار داده ایم.


یخچال
صنوبر / کوین نوریس
زندگی در بهترین و سازمان یافته ترین زندگی شما
درست است: تغییرات کوچک اغلب تأثیر زیادی دارند. سازماندهی لوازم آرایش و محصولات آرایشی شما به معنای صرفه جویی در وقت هر زمان آماده شدن است. اینکه بدانید دقیقاً وسایل تمیزکاری خود را از کجا پیدا کنید ، کارهای خانه را بسیار آزار دهنده می کند. نگه داشتن ناخنک ها و بی نظمی ها ، مکان یابی صورتحساب ها ، کلیدها و سایر موارد ضروری را بسیار ساده تر می کند.

کار به سمت یک کمد مرتب ، فضای کار بی نظم یا فضای بازی منظم تر ، گام مهمی برای یک زندگی منظم و آشفته است. شما آن دوستی را می شناسید که به نظر می رسد زندگی مشترکشان کاملاً مشترک است - که هرگز دیر نشده و بندرت کیف پول خود را فراموش می کند قبل از اینکه از در بیرون برود؟ شما می توانید آن شخص باشید! فقط وقتی ما یک هفته را به استقبال سازمان در بسیاری از اشکال زیبای آن اختصاص می دهیم ، با ما همراه باشید.

جایی که صنوبر وارد می شود
ما مجموعه سازمان صنوبر را دقیقاً برای شما راه اندازی کردیم! این مجموعه از کانتینرهای مدرن و مدولار به صورت آنلاین و در فروشگاه های Lowe’s در سراسر کشور در دسترس است تا به شما در مسیر سازمان خود کمک کنند.

برای مقالات جدید هر روز به صفحه اصلی ما مراجعه کنید و در خبرنامه های ما مشترک شوید. ما را در اینستاگرام ، فیس بوک ، Pinterest و TikTok دنبال کنید تا محتوای سازمانی بیشتری از جمله لحظات سرگرم کننده پشت صحنه داشته باشید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا بازی ها ، فیلم های کوتاه و نکات صرفه جویی در فضا را به شما کمک کنیم تا به شما کمک کند تا آخرین اینچ فضای خود را سازماندهی کنید. همچنین می توانید نگاهی به خانه سردبیران ما بیاندازید تا بتوانید ببینید که چگونه سازمان روزمره را پذیرفته ایم. ما از هر زاویه ای با سازمان مقابله خواهیم کرد و امیدواریم که شما نیز این کار را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نکات فنگ شویی برای موقعیت یابی آشپزخانه در طرح طبقه منزل
فنگ شویی هنر قرار دادن چینی باستان است ، عملی با هدف ایجاد یک جریان انرژی سالم در سراسر خانه شما و ایجاد پایه ای برای یک زندگی متعادل و هماهنگ. جای تعجب نیست که آشپزخانه به ویژه نقش مهمی در فنگ شویی دارد. مکان ، طراحی و اصول فنگ شویی آشپزخانه شما همگی در یک طرح کلی فنگ شویی بسیار مهم در نظر گرفته شده است. آشپزخانه شما بخشی از به اصطلاح "سه گانه فنگ شویی" خانه شما است - اتاق خواب ، حمام و آشپزخانه - و هر یک از آنها برای سلامتی و سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


نقشه های طبقه خوب و بد فنگ شویی
بدیهی است که توانایی شما در ایجاد یک نقشه کامل فنگ شویی محدود است ، مگر اینکه از ابتدا خانه ای بسازید و بتوانید هر اتاق و پنجره ها و درها را دقیقاً در مکان دلخواه خود قرار دهید. در یک خانه مستقر ، شما باید با الگوی جریان انرژی موجود کار کنید ، نکات مثبت را افزایش دهید و برای هرگونه گرایش انرژی منفی که وجود دارد ، "درمان" کنید.


اگر شما در حال ساخت خانه از ابتدا هستید ، یا هنگامی که در حال انجام یک پروژه بزرگ بازسازی هستید ، ممکن است این لوکس را داشته باشید که موقعیت آشپزخانه را - و همچنین سایر اتاق ها - دقیقا همان جایی که می خواهید آن را در طبقه کلی بخواهید ، انتخاب کنید. طرح.


در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام کار با موقعیت آشپزخانه برای یک نقشه خوب فنگ شویی به خاطر بسپارید. غالباً ، این به معنای جلوگیری از برخی مشکلات است که مانع جریان انرژی فنگ شویی می شود.


از قرار دادن آشپزخانه در نزدیکی درب جلو خودداری کنید
بدترین موقعیت فنگ شویی در آشپزخانه ، آشپزخانه ای است که در آن ورودی مستقیم وارد آشپزخانه شود و آشپزخانه اولین فضایی است که مشاهده می شود. این فقط مربوط به یک نقشه طبقه است که شما به معنای واقعی کلمه از طریق آشپزخانه به خانه می آیید. وقتی آشپزخانه بیشتر در نقشه قرار می گیرد و تا حدی از ورودی جلو دیده می شود ، اعمال نمی شود.

وقتی این طرح طبقه ناخوشایند اجتناب ناپذیر باشد ، هنوز سناریوهای بهتر و بدتری وجود دارد. کوره ای که می توانید از درب ورودی آن را ببینید یا با درب جلو هم تراز باشد ، بدترین فنگ شویی محسوب می شود. اگر یک منظره زیبا از آشپزخانه خود مانند یک جزیره آشپزخانه با چند گل یا یک باغ گیاهان کوچک روی آن مشاهده کنید ، که می تواند تعادل را به سمت فنگ شوی بهتر بهتر کند ، کمی بهتر است. اگر می خواهید فنگ شویی از طرح نامناسب آشپزخانه را برطرف کنید ، مخصوصاً از آنجا که جابجایی اجاق گاز سخت است ، می توانید انواع درمان های فنگ شویی را کشف کنید.

از قرار دادن حمام در مجاورت آشپزخانه خودداری کنید
مکان بد دیگر فنگ شویی آشپزخانه یا زیر حمام است یا رو به درب حمام (درب حمام در مجاورت اجاق گاز یا جزیره آشپزخانه بدترین وضعیت است). دلیل این امر شامل عقل سلیم (و رایحه) است زیرا شما نمی خواهید بوی حمام با رایحه غذا مخلوط شود.

همچنین ، از آنجا که آشپزخانه مکانی است که انرژی آتش نشانی خانه را تغذیه می کند ، شما نمی خواهید که این انرژی مستقیماً از طریق دستشویی که محل خروجی محسوب می شود ، خارج شود. سرانجام ، سرویس بهداشتی به عنوان عنصری آب در نظر گرفته می شود که مستقیماً با آتش آشپزخانه رقابت می کند و می تواند شعله های آتش را خاموش کند.

سایر نقاط مشکل
سایر مکان های تا حدودی مشکل ساز برای آشپزخانه عبارتند از:

مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به راه پله. این دو انرژی در مقابل یکدیگر هستند و بهتر است در فاصله دور نگه داشته شوند.
یک مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به اتاق خشکشویی یا گاراژ. این وضعیت نسبتاً چالش برانگیزتری است زیرا کار و بهبود این سناریوها نسبتاً آسان است.
آشپزخانه ای دقیقاً در مرکز خانه. شما نمی خواهید قلب شما در آتش باشد. تمام آنچه لازم است این است که آشپزخانه کمی از مرکز خانه خارج شود.
چیدمان خوب درون آشپزخانه
عناصر مختلفی وجود دارد که در طراحی واقعی آشپزخانه مهم هستند. یک قانون فنگ شویی خوب برای چیدمان آشپزخانه رعایت اصل مثلث کلاسیک آشپزخانه است ، جایی که اجاق ، یخچال و سینک یک مثلث کار تشکیل می دهند. این اصل فنگ شویی خوب توسط بسیاری از طراحان آشپزخانه کاملاً شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد ، خواه این افراد تمرین کننده فنگ شویی باشند یا نه. یک اصل کمتر شناخته شده ، اما یک مورد بسیار مهم برای فنگ شویی ، اجتناب از قرار گرفتن اجاق در جای خود است تا بتوانید پشت به در آشپزی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

موارد معمول خانگی برای تمیز کردن با صابون ظرف
صابون ظرف (شوینده ظرف یا مایع ظرفشویی نیز نامیده می شود) نوعی صابون خاص است که حاوی مخلوطی از سورفاکتانت ها (موادی است که برای از بین بردن تنش بین مواد جامد طراحی شده است) مخصوصاً کف زیادی دارند و به دلیل عدم تحریک پوست ، انتخاب می شوند. این مخلوط خاص سورفاکتانت ها باعث می شود صابون ظرف در برش روغن و چربی ظروف و گلدان ها بسیار م effectiveثر باشد. برخی از انواع صابون ظرف نیز شامل رنگ ، رایحه یا مواد شستشو می باشد.

چند سال پیش ، برخی از صابون های ظرف حاوی فسفاتهایی بودند که به تمیز کردن کمک می کنند اما یک خطر زیست محیطی دارند. فسفات ها می توانند به دریاچه ها و نهرها برسند ، جایی که آنها شکوفائی جلبک ها را کاهش می دهند که سطح اکسیژن آب را کاهش می دهد. امروزه بیشتر صابون های ظرفی این فسفات ها را حذف می کنند. برخی از صابون های ظرف همچنین حاوی تریکلوزان است ، ماده ای ضد باکتری که با جلوگیری از تجزیه میکروبی پسماندها در تأسیسات تصفیه فاضلاب ، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برای هر چیزی که از صابون ظرف استفاده می کنید ، بهتر است برچسب های محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی فسفات یا تریکلوزان نیست.

اگرچه به طور کلی ، صابون ظرف یکی از ایمن ترین محصولات تمیز کننده است. طبیعت نسبتاً ملایم صابون ظرف ، آن را برای بسیاری از کاربردها که اصلاً شامل ظروف نیست ، انتخاب خوبی می کند. شاید از همه معروف تر ، صابون ظرف برای نجات هزاران پرنده ای که در اثر نشت روغن اقیانوس در آلاسکا و لوئیزیانا به شدت آلوده شده اند ، استفاده شده است.

نگاهی به بسیاری از موارد تمیز کردن صابون ظرف معمولی بیندازید.

 

 

 


01
از 12
دست زدن به کف
با کف و صابون ظرف را بشویید
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرفشویی ملایم یک تمیز کننده خوب کف است. تنها آنچه شما نیاز دارید 1 تا 2 قاشق غذاخوری صابون ظرفی است که با یک سطل آب مخلوط شده است. کف ها در کمترین زمان تمیز و براق می شوند.

صابون ظرف در کفهای انعطاف پذیر مانند مشمع کف اتاق و وینیل بسیار مثر است و همچنین روی کاشی و سرامیک نیز به خوبی کار می کند. اما در کف چوب از آب و صابون استفاده نکنید ، زیرا ممکن است در اثر رطوبت لکه دار شود یا تاب بخورد. اگر کفپوش لمینت پلاستیکی دارید ، توصیه تولید کننده را برای تمیز کردن دنبال کنید. اکثر لمینیت ها هشدارهایی در مورد اثرات رطوبت بیش از حد دارند.

02
از 12
خشکشویی
خیساندن لباس در آب و صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
از بین بردن لکه های بر پایه پارچه از روغن است. برای این کارهای سخت ، صابون ظرف یکی از بهترین مواد پاک کننده لکه است. صابون ظرف را به آرامی قبل از شستن در داغترین آبی که برای نوع پارچه شما بی خطر است ، به لکه روغن بمالید.

صابون ظرف مخصوصاً روی روغنهای حاوی مواد غذایی مانند سس سالاد بسیار م effectiveثر است و به اندازه کافی ملایم است که حتی روی پارچه های ظریف مانند ابریشم و پشم نیز قابل استفاده است.

اگر یک شوینده مخصوص قابل شستشو در دسترس ندارید ، پارچه های ظریف مانند پشم و ابریشم را با دقت در محلول 1 گالن آب و یک قاشق غذاخوری صابون ظرف بشویید. مورد پارچه ای را درون محلول قرار داده و زیر آب قرار دهید تا کاملاً خیس شود. سپس ، با استفاده از دستان خود به مدت حدود یک دقیقه به آرامی مورد را تحریک کنید. مطمئن شوید که بعد از آن در آب خنک و خنک بشویید.

03
از 12
تمیز کردن سطوح
پاک کردن یک میز آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از سطوح منظم در خانه شما می توانند از استفاده از صابون ظرف به عنوان پاک کننده بهره مند شوند. یک محلول صابون ظرفشویی ملایم روی صفحات میز ، تخته پایه ، طاقچه های شیشه و بسیاری از سطوح دیگر به خوبی کار می کند.

یک راه آسان برای استفاده این است که کمی صابون ظرف به یک بطری اسپری پر از آب گرم اضافه کنید. سطوح را غبارآلود کرده و تمیز کنید ، سپس با یک دستمال مرطوب بشویید و سطوح را خشک کنید.

04
از 12
لوازم تمیز کردن
یک اجاق توستر تمیز
صنوبر / خورخه گامبوا
لوازم خانگی غالباً کوچک یا بزرگ به نظافت نیاز دارند و صابون ظرفشویی یک تمیز کننده عالی است. لوازم آشپزخانه ، از جمله مایکروویو ، توستر ، مخلوط کن ، مشبک ، اجاق گاز ، اجاق گاز ، یخچال و فریزر و سایر موارد مناسب برای تمیز کردن با صابون ظرف هستند. سایر وسایل خانه مانند واشر ، خشک کن و فریزر نیز ممکن است از تمیز کردن ملایم اما کامل با محلول آب و صابون ظرف بهره مند شوند.

اطمینان حاصل کنید که بعد از شستشو با پاک کردن با پارچه مرطوب ، سطح دستگاه را بشویید و کاملاً خشک کنید.

05
از 12
تمیز کردن فیلترهای تهویه هوا
تمیز کردن فیلتر تهویه هوا
صنوبر / خورخه گامبوا
همچنین می توانید از صابون ظرفشویی برای تمیز کردن کف یا فیلتر مش فلزی روی کولر استفاده کنید. فیلتر را در آب گرم مخلوط شده با صابون ظرف خیس کنید ، به آرامی با مسواک مالش دهید ، سپس بشویید و خشک کنید. در طول تابستان هر ماه یک بار فیلتر را تمیز کنید تا هوای تمیزتری داشته باشد.

06
از 12
شستن پرده های پنجره
پرده پنجره
صنوبر / خورخه گامبوا
تمیز کردن پرده های فلزی سرگرم کننده نیست ، زیرا باید تیغه به تیغه برداشته شود و تمیز شود. این کار هرگز مورد پسند کسی نخواهد بود ، اما شما می توانید با استفاده از مخلوط آب و صابون ظرف ، یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن پرده ها ، کار را آسان تر کنید.

07
از 12
تمیز کردن شیشه
تمیز کردن یک پنجره با صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف رقیق شده می تواند برای تمیز کردن سطوح شیشه ای مورد استفاده قرار گیرد و بهترین مورد برای استفاده روی شیشه های واقعاً کثیف است. سعی کنید از صابون ظرف رقیق شده t استفاده کنید

o قبل از بازگشت به سطح با شیشه پاک کن کاملاً شیشه را تمیز کنید تا بدرخشد. اگر از صابون ظرف خود روی لیوان استفاده می کنید ، ممکن است تمیزکننده شیشه لازم نباشد.

08
از 12
کم کردن کابینت های آشپزخانه
کابینت آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
کابینت های آشپزخانه که مورد غفلت واقع شده اند کار پاکیزه ای بزرگ است. روغن و چربی موجود در آشپزخانه با دود ، گرد و غبار و سایر مواد زباله آشپزخانه مخلوط می شود و لایه ضخیمی از شن و ماسه چسبناک روی کابینت آشپزخانه ایجاد می کند. صابون ظرفشویی و پاک کردن منظم اولین خط دفاعی شما در برابر این تجمع است. دو قاشق غذاخوری صابون ظرف را در آب گرم مخلوط کنید تا محلولی برای شستشوی کابینت ها ایجاد شود.

همان سورفاکتانت هایی که روی ظروف چربی می زنند ، آن را از روی سطوح کابینت نیز بلند می کنند.

09
از 12
نظافت در فضای باز
مبلمان فضای باز
صنوبر / خورخه گامبوا
مواردی که نیاز به نظافت در فضای باز دارند نیز می توانند از یک نظافت خوب استفاده کنند. وقتی زمان تمیز کردن صندلی های پاسیو و میز ، گریل کباب و اجزای آن یا لکه های روغن یا چربی روی بتن فرا می رسد ، به دنبال ماده شوینده ظرف آشپزخانه خود نباشید.

مبلمان پاسیو: مقدار کمی مواد شوینده ظرف را که در یک کاسه آب گرم مخلوط شده است می توان مبلمان پلاستیکی یا پاسیوی فلزی را پاک کرد. پس از صابون کشی مبلمان و تمیزکردن کمی با پد نایلونی بدون خراش ، مبلمان فضای باز را با شلنگ باغ بشویید. این تکنیک روی مبلمان پلاستیکی یا فلزی به خوبی کار می کند ، اما ساج یا سایر مبلمان چوبی را با صابون ظرف تمیز نکنید.
گریل کباب پز: از مخلوط قوی صابون ظرف و آب گرم استفاده کنید و از محلول برای از بین بردن باقی مانده چربی از دیواره های کوره و مشبک های مشعل استفاده کنید. قبل از استفاده مجدد از گریل ، حتماً آن را کاملاً بشویید.
اسلب های بتونی: می توان لکه های روغن و ضد یخ روی تخته گاراژ یا مسیر عبور را از بین برد ، ابتدا لکه را با جوش شیرین بپوشانید ، سپس مقداری صابون ظرف رقیق نشده روی آن بریزید. لکه را با یک برس پلاستیکی مالش دهید ، سپس بگذارید چند ساعت بماند. محل لک شده را بشویید و در صورت لزوم چندین بار تکرار کنید تا لکه از بین برود.
10
از 12
تمیز کردن جواهرات
تمیز کردن جواهرات با آب صابون
صنوبر / خورخه گامبوا
سعی کنید مقدار کمی صابون ظرف را با آب سلزر در یک کاسه مخلوط کنید ، سپس قطعات جواهرات کثیف را به مدت 5 دقیقه در محلول خیس کنید و آن را در مخلوط حل و فصل کنید. می توان از مسواک نرم برای از بین بردن آلودگی استفاده کرد.

11
از 12
نظافت شخصی
استفاده از صابون برای نظافت شخصی
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف به اندازه کافی ملایم است و می تواند به عنوان جایگزین شامپو و صابون بدن استفاده شود. این یک ترفند مورد علاقه مسافران کوله پشتی است - آوردن یک بطری کوچک صابون ظرف برای تأمین تمام نیازهای تمیز کردن. از صابون ظرف به همان روشی که از صابون مایع بدن استفاده می کنید استفاده کنید: مقدار کمی را روی کف کف خود بچرخانید ، سپس آن را به پوست سر یا بدن بمالید.

روغن های طبیعی مو و محصولات نظافتی که روی برس ها و شانه ها جمع می شوند را می توان با خیساندن آنها در محلول آب گرم و صابون ظرف به مدت یک ساعت یا حدود از بین برد.

12
از 12
لکه های فرش
استفاده از صابون روی لکه های فرش
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از لکه های فرش را می توان با محلول صابون ظرف از بین برد. 1 قاشق غذاخوری مایع ظرف را در 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید ، سپس لکه را با یک پارچه تمیز مرطوب با محلول آغشته کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملاً از روی فرش پاک شود ، سپس محل را با آب کشیدن محلول بشویید. با پارچه یا حوله های کاغذی محل را خشک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

حمام
در حمام ها مناطق زیادی وجود دارد که مشکل دارند و فقط در صورت بیماری کسی تقویت می شود. استفراغ و اسهال می تواند ذرات ریزی را در همه جا به جا بگذارد که باید پاک شود.

از پاک کننده ضد عفونی کننده به طور مکرر در موارد زیر استفاده کنید:

دستگیره ها ، صندلی ها و درب های شستشوی توالت
دستگیره های سینک و دوش
سوئیچ های روشنایی
دستگیره های در
سطل آشغال ها
کفهای نزدیک توالت
لوله ها و لوازم بهداشتی خمیردندان در طی بیماری استفاده می شود
حوله دستی را مشخص کنید که فقط توسط شخص بیمار استفاده شود و حوله دستی را حداقل روزانه عوض کنید یا در حین بیماری به حوله کاغذی بروید. حوله های حمام و دست و فرش حمام را باید در آب داغ شسته و با حرارت زیاد خشک کرد تا باکتری ها از بین بروند.

هنگامی که بدترین وضعیت گذشته است ، مسواک فرد بیمار را دور بریزید و نگهدارنده مسواک را با مواد ضد عفونی کننده بشویید.

فرد ضد عفونی کننده حمام است
صنوبر / فیونا کمپبل
مناطق زندگی
حبس کردن یک بیمار بیمار - خصوصاً کودک - در اتاق خواب دشوار است. آنها می خواهند هنوز عضوی از خانواده باشند.

برای جلوگیری از آلودگی روتختی و لوازم جانبی ، مبلمان را با ملحفه یا پتو قابل شستشو بپوشانید و مرتباً عوض کنید. بالش های تزئینی را برداشته یا با روکش های بالش قابل شستشو بپوشانید.

مرتباً سطوح سخت مانند تلفن ها ، کنترل از راه دور ، کلیدهای روشنایی و دستگیره های در را پاک کنید. اگر از یک بازی رومیزی یا اسباب بازی برای سرگرمی بیمار استفاده شده است ، باید آن را با یک ضد عفونی کننده تمیز کنید. میزهای قهوه یا میزهای کناری را که غالباً لمس می کنید فراموش نکنید.

شخص در حال پاک کردن کنترل از راه دور است
صنوبر / فیونا کمپبل
آشپزخانه ها
برای جلوگیری از انتشار باکتری ها و میکروب ها به دیگران ، فرد بیمار نباید وظیفه تهیه غذا برای بقیه اعضای خانواده را بر عهده داشته باشد. حتی شستشوی دقیق دستی ممکن است برای محافظت از دیگران ، به ویژه در برابر بیماری هایی که به راحتی از طریق ویروس آلوده می شوند ، نباشد

در صورت شستشوی دستی ، کلیه ظروف و ظروف مورد استفاده اعضای خانواده آلوده باید با حرارت زیاد در ماشین ظرفشویی اتوماتیک شسته یا در محلول ضد عفونی کننده (1/2 فنجان سفید کننده کلر به یک گالن آب) آغشته شوند.

سطوح سخت - جداول ، پشتی صندلی ها ، دستگیره های یخچال ، و سخت افزار کشو و کابینت را فراموش نکنید - باید مرتباً با دستمال های ضدعفونی کننده و اسپری پاک شوند. به یاد داشته باشید که اسفنج ها را نادیده بگیرید و از حوله های کاغذی قابل پرتاب یا پارچه های نخی قابل شستشو در آب داغ استفاده کنید.

ظروف لود شده در ماشین ظرفشویی
صنوبر / فیونا کمپبل
ماشین ها
مسافر باشید یا راننده ، سفر به پزشک یا داروخانه می تواند ویروس ها را در اتومبیل باقی بگذارد.

پس از یک سفر ، چند دقیقه طول بکشید تا فرمان ، دستگیره های داخل و خارج درب ، کنترل داشبورد ، دربازکن درب گاراژ و کلیدها یا دکمه های کلید را پاک کنید.

اگر کودک در صندلی اتومبیل دارید ، بسیار مهم است که پوشش را بشویید و هر گوشه و گوشه ای را با اسپری ضدعفونی کننده یا دستمال پاک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چگونه می توان به طور صحیح پس از یک بیماری خانگی تمیز کرد
اگر شخصی در خانه شما از سرماخوردگی ، آنفولانزا یا هر نوع بیماری مسری رنج می برد ، مسئولیت اصلی درست بعد از سلامتی وی جلوگیری از شیوع بیماری به دیگران در خانه است. فراتر از شستشوی مکرر دست ، اولین خط دفاعی تمیز کردن مناسب است زیرا برخی از ویروس ها می توانند تا دو هفته در سطح سخت زندگی کنند. نگاهی به پنج منطقه ای که نیاز به توجه بیشتری دارند و نحوه تمیز کردن صحیح همه چیز برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها.


لوازم مورد نیاز
آب ساده و پاک کننده های ملایم در هنگام از بین بردن ویروس ها ، باکتری ها و میکروب ها ترفندی ندارند. شما باید از یک ضد عفونی کننده استفاده کنید و طبق دستورالعمل های محصول ، زمان کار را برای آن بگذارید. کشیدن سریع ممکن است کافی نباشد.


اگر محصول ضد عفونی کننده تجاری مانند پاک کننده همه کاره Antibac روش ندارید ، می توانید با استفاده از سفید کننده کلر خود را تهیه کنید.

2 قاشق غذاخوری از 5.25 تا 6 درصد سفید کننده کلر را به 4 فنجان آب اضافه کنید (برچسب بطری را بخوانید تا مطمئن شوید محصول شما به اندازه کافی قوی است و خاصیت ضد عفونی کننده دارد) .1
این محلول باید هر روز به صورت تازه مخلوط شود زیرا سفید کننده کلر هنگام قرار گرفتن در معرض هوا برای مدت طولانی می تواند خاصیت تمیز کنندگی خود را از دست بدهد.

سطل محصولات تمیز کردن
صنوبر / فیونا کمپبل
نحوه استفاده از پاک کننده های ضد عفونی کننده در خانه
اگر از پاک کننده تجاری استفاده می کنید ، دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید. برای یک محلول تمیز کننده خانگی ، یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را در محلول آب سفید کننده فرو برده و روی سطحی که نیاز به تمیز کردن دارد بمالید. بگذارید حداقل سه دقیقه بماند و سپس سطح را با آب تمیز ساده بشویید. از محلول سفید کننده می توان در بطری اسپری نیز استفاده کرد.


از حوله کاغذی قابل دور انداختن یا پارچه نخی که بعد از هر بار استفاده می توان شستشو کرد ، استفاده کنید. اسفنج نباید برای تمیز کردن استفاده شود زیرا می تواند باکتری های شکاف را در خود جای دهد.


برای مواردی مانند ریموت و صفحه کلید کامپیوتر ، از یک پنبه آغشته به ضد عفونی کننده برای قرار گرفتن در مناطق تنگ استفاده کنید.

هشدار
هرگز پاک کننده های ضد عفونی کننده را با سایر محصولات تمیز کننده مانند آمونیاک مخلوط نکنید زیرا بخارات سمی می تواند باعث آسیب دیدگی یا مرگ شود.

اتاق خواب
وقتی احساس وحشت می کنید ، تختخواب شما می تواند کمی راحتی و استراحت مورد نیاز شما را به همراه داشته باشد. اما گذراندن وقت در رختخواب با آنفولانزا یا سرماخوردگی بد باعث میکروب و باکتری در پارچه می شود. برای جلوگیری از شیوع بیماری و انجام دوباره عفونت مجدد خود ، مهم است که ملافه های تخت را پس از استفاده ضد عفونی کنید.

ملحفه ها و روبالشتی ها بیشترین توجه را به آنها دارند زیرا از نزدیکترین تماس با بدن را دارند. لباس خواب را فراموش نکنید! اگر کودکی حیوان پر شده مورد علاقه خود را در آغوش گرفته است ، باید آن را نیز تمیز کرد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای در امان ماندن از ابتلا به چیزی انجام دهید استفاده از دستکش لاستیکی هنگام دست زدن به لباس های شسته شده است. حداقل ملحفه ها را از صورت و بدن خود دور نگه دارید. همیشه وسایل را در اسرع وقت بشویید و مانع آن را پاک کنید تا از آلودگی متقابل با لباس های دیگر جلوگیری شود.

فراموش نکنید که وسایل غالباً دستگیره مانند تلفن ، دستگیره درب اتومبیل ، کنترل از راه دور ، رایانه ها ، کلیدهای روشنایی ، دکمه های درب و وسایل میز کنار تخت را با ضد عفونی کننده تمیز کنید. این باید حداقل یک بار در روز در حالی که کسی بیمار است و قطعاً در هنگام بدترین وضعیت انجام می شود



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

صرفه جویی در هزینه همیشه یک ایده عالی است ، اما آیا می توانید بدون قطع هیچ یک از قدرت تمیز کردن خود ، پس انداز کنید؟

 

از صابون غذای ملایم یا آب ساده استفاده کنید
صابون ظرف را به اسفنج فشار دهید
با استفاده از صابون ظرفشویی ملایم و آب ساده می توان بسیاری از مناطق خانه شما را تمیز نگه داشت. صابون ظرف را می توان به عنوان پاک کننده لکه لباسشویی ، پاک کننده شیشه ، اسپری سطح ، پاک کننده لکه فرش ، میوه و سبزیجات و برای تمیز کردن بیشتر سطوح خانه استفاده کرد.

ما معمولاً برای هر سطح مختلف در خانه خود به تمیزکننده های مخصوص متوسل می شویم ، اما صابون ظرف یک گزینه مناسب و ملایم است که به اکثر سطوح آسیب نمی رساند و می تواند آلودگی و آلودگی زیادی را از بین ببرد.

02
از 10
به لامپهای فلورسنت بروید
لامپ لامپ فلورسنت

از آنجا که لامپ های شما باید تعویض شوند ، از لامپ های رشته ای معمولی به لامپ های فلورسنت بروید. لامپ ها در کوتاه مدت کمی بیشتر هزینه می کنند اما تا 10 برابر بیشتر دوام می آورند و 2/3 انرژی کمتری برای تأمین نور یکسان مصرف می کنند. با خرید لامپ کمتر مرتباً در قبض انرژی و بودجه خانگی خود صرفه جویی می کنید.

خرید همزمان چند مورد برای جایگزینی لامپهای رشته ای سوخته کار ساده ای است و در طول یک سال تأثیر زیادی خواهد داشت.

03
از 10
Clean Daily را حفظ کنید
کفپوش زن
CasarsaGuru / گتی ایماژ
انجام مقداری تعمیر و نگهداری روزانه ، نیاز به پاک کننده های سختگیرانه برای تمیز کردن خانه شما را کاهش می دهد. بیشتر لکه ها را می توان با آب ، صابون ظرفشویی یا صابون لباسشویی از بین برد ، در صورت سریع درمان شدن. نشت هایی که بلافاصله از بین می روند به ندرت نیاز به پاک کننده های زیادی دارند. برای تمیز کردن و نگهداری روزمره منزل خود به عنوان یک نقطه تمیز کنید و کمتر به پاک کننده های مخصوص و محلول های گران قیمت احتیاج خواهید یافت.

04
از 10
از مارک فروشگاه استفاده کنید
نمای نزدیک از لوازم تمیز کردن
جیمی گریل / گتی ایماژ
ما با مارک هایی که می شناسیم و اعتماد زیادی به آنها داریم گیر می کنیم ، اما گاهی اوقات یک مارک فروشگاه از همان پاک کننده وجود دارد که ممکن است برای کسری از هزینه به همان اندازه کار کند. به عنوان مثال ، مارک پاک کن خانگی چهل درصد کمتر از نام تجاری بود و تقریباً یکسان هستند. به دنبال مارک های فروشگاه باشید و مواد را با یکدیگر مقایسه کنید مارک های فروشگاه بیشتر و همچنین مارک های گران قیمت نامی تمیز می شوند.

05
از 10
از کوپن استفاده کنید و اقلام فروش را بخرید
کوپن برش
جک استار ، پیوند عکس / گتی ایماژ
بودجه فشرده خانوار واقعاً می تواند از برخی خریدهای دقیق و کوپن بهره مند شود. وب سایت های تولید کننده اغلب کوپن هایی برای ترغیب خریداران به آزمایش محصول خود دارند. فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های مواد مخدر به طور یکسان کوپن چاپی را در اوراق فروش خود چاپ می کنند. به دنبال فروش کالاهایی باشید که معمولاً استفاده می کنید و در صورت مناسب بودن قیمت اضافی خریداری کنید.

06
از 10
لوازم تمیز کردن فروشگاه را به درستی انجام دهید
تمیز کردن محصولات زیر سینک
Jevtic / گتی ایماژ
وسایل نظافتی که به صورت نامناسب ذخیره شده اند ، می توانند به یک وضعیت نامناسب تبدیل شوند. اطمینان حاصل کنید که لوازم شما در معرض شدید دما یا نور قرار ندارند. جلوگیری از ریختن مواد و مخلوط کردن آنها نیز یک نگرانی اساسی است. وسایل تمیز کردن نیز باید دور از مناطقی که ممکن است حیوانات خانگی یا کودکان خردسال با آنها تماس بگیرند ، نگهداری شود.

07
از 10
وسایل خود را ساده کنید
محصولات پاک کننده
تصاویر افراد / گتی ایماژ
یک پاک کننده برای همه چیز وجود دارد و اگر آنها را تهیه کنید کمد تمیز کردن شما سرریز خواهد شد. حقیقت این است که بسیاری از پاک کننده ها می توانند وظیفه مضاعف را انجام دهند. اگر واقعاً می خواهید در بودجه خانگی خود صرفه جویی کنید ، پاک کننده های همه کاره و چند منظوره را انتخاب کنید. پاک کننده های مخصوص را برای مشاغل واقعاً سخت پس انداز کنید ، و فقط در صورتی که دیگران به خوبی کار نکنند. شاید تعجب کنید که واقعاً برای تمیز نگه داشتن خانه خود به چه مقدار کم نیاز دارید.

08
از 10
پارچه و Mops قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید
پاک کن قابل استفاده مجدد
tommaso79 / گتی ایماژ
وسایل دور ریختنی مفید هستند ، اما به سرعت می توانند بودجه خانوار را بخورند. برای صرفه جویی در هزینه ، موارد قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید. پارچه های میکروفیبر گزینه خوبی برای تمیز کردن ، گردگیری و پاک کردن است. به جای بالشتک های یکبار مصرف ، یک موپ قابل استفاده مجدد انتخاب کرده و از آن مراقبت کنید. انتخاب موارد قابل استفاده مجدد می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند.

به 9 از 10 زیر ادامه دهید.

09
از 10
تمیز کننده های خود را بسازید
مستقیماً بالای عکس آب لیمو
جسی شیونگ / EyeEm / گتی ایماژ
مواد زیادی در اطراف خانه شما وجود دارند که می توانند با کسری از هزینه ها ، مواد تمیز کننده عالی تولید کنند. سرکه یک پاک کننده عالی برای همه منظور است. جوش شیرین به قدری ملایم است که می تواند به عنوان ساینده ملایم در بسیاری از مناطق خانه شما استفاده شود. لیموها توانایی سفید کنندگی طبیعی دارند. ساختن پاک کننده های شخصی می تواند راهی عالی برای کاهش هزینه های نظافت باشد.

10
از 10
کنترل بی نظمی
زنی که خانه را سازمان می دهد
kate_sept2004 / گتی ایماژ
کنترل شلوغی قسمت عمده تمیز نگه داشتن خانه است. حذف وسایل ناخواسته و غیرضروری از خانه به این معنی است که شما برای تمیز کردن کمتری دارید. مزیت اضافه شده این است که می توان از طریق فروش حیاط به هم ریختگی به پول نقد اضافی تبدیل کرد. خلاص شدن از شر وسایل مورد نیاز به شدت باعث کاهش زمان و هزینه تمیزکاری شما می شود.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن ظروف آشپزی و ظروف ناپایدار
در صورت صرف وقت و تلاش برای استفاده و مراقبت صحیح از آن ، ظروف نانوایی و ظروف پخت و پز می توانند نتایج با کیفیت سرآشپز را به بار آورند. تمیز کردن نادرست می تواند ظروف نچسب ظروف را تاب یا خراب کند. اگرچه شما همیشه باید از سازنده محصول خود برای توصیه های خاص مطلع شوید ، برخی از قوانین کلی تمیز کردن وجود دارد که به شما کمک می کند تا از عملکرد عالی و دوام ظروف نچسب آشپزی خود بهره مند شوید.


قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید
قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید برای اولین بار ، آن را با آب گرم و صابون بشویید ، خوب بشویید و با یک حوله نرم یا پنبه ای یا پارچه ای کاملاً خشک کنید. برای اطمینان از عملکرد نچسب از ابتدا ، روش "چیدن" یا "شرطی کردن" ظرف را با پوشش کمی سطح با هر نوع روغن پخت و پز ، پختن آن و پاک کردن آن ، یک روش استاندارد است. حداقل یک سازنده ، Calphalon ، می گوید این چاشنی یکبار مصرف برای ظروف نچسب ضروری نیست.


هر چند وقت یکبار وسایل آشپزی Nonstick را تمیز کنید
ظروف نچسب خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید. تمیز نگه داشتن ظروف نچسب خود عملکرد مطابق و با کیفیت تری را ارائه می دهد. باقیمانده مواد غذایی یا چربی باقی مانده در سطح آن پخته شده و کربن می شود و باعث چسبیدن غذا می شود. به نظر می رسد که باقی مانده پخته شده به سختی قابل دیدن است و از بین بردن آن حتی مشکل تر است ، بنابراین هر بار با دقت و دقت بشویید


مواد مخصوص شستن دست با وسایل آشپزی نچسب
صنوبر / جولیان براونینگ
آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
پارچه شستشو ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج توری نایلونی مانند پد Dobie
مواد
مایع ظرفشویی
آب گرم
دستورالعمل ها
با وسایل آشپزی جالب شروع کنید
بگذارید قبل از شستن وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند. غوطه ور شدن یک ظرف داغ در آب خنک تر می تواند آن را به طور دائمی تابانده و خراب کند.

اجازه دهید وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند

همیشه دست شویی کنید
هرچند قرار دادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی وسوسه انگیز است ، اما در برابر راحتی آن مقاومت کنید و همیشه وسایل آشپزی نچسب را با دست و با آب گرم و صابون فقط با استفاده از مواد شوینده ظرف مخصوص شستن دست بشویید. گرمای زیاد ماشین ظرفشویی خانگی استاندارد نه تنها می تواند سطوح نچسب را خراب کند بلکه ضمانت نامه را نیز باطل می کند. مراقب باشید هرگز از مواد تمیز کننده خشن مانند سفید کننده ، پاک کننده های ساینده یا سایر مواد شیمیایی روی سطوح نچسب استفاده نکنید.

وسایل آشپزی نچسب را همیشه با دست بشویید

به آرامی اسکراب کنید
اگرچه بهتر است این قابلمه ها و ماهی تابه ها را به گونه ای کنترل کنید که گویی شکننده هستند ، اما می توانید با مقداری چربی آرنج و پارچه دستشویی ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج پیچیده شده با تور نایلون مانند یک بالشتک ، آشفتگی های لجبازی را از بین ببرید. برای جلوگیری از خطر باقی مانده و کربن شدن ناشی از آن ، عادت خوبی است که هر قطعه را دو بار بشویید تا اطمینان حاصل شود که آخرین اثر غذایی و روغن یا کره برداشته می شود.

هشدار
هرگز از ساینده هایی مانند پشم استیل ، برس سفت ، یا پد های تمیز کننده استفاده نکنید. این مواد خشن باعث خراش سطح و خراب شدن ظروف آشپزی شما می شوند.

یک ماهی تابه را به آرامی مالش دهید

شستشو
کاملاً بشویید ، مطمئن شوید که تمام مانده صابون شسته و برداشته شده است.

شستشو باقیمانده صابون

کاملا خشک کنید
هر قطعه را کاملا خشک کنید. از پارچه یا پارچه تمیز استفاده کنید.

خشک شدن تابه
ذخیره مناسب
نگهداری دقیق برای طول عمر و عملکرد ظروف نچسب مهم است. اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند ظروف آشپزی خود را روی ظرف قابلمه آویز و فضای زیادی بین وسایل ذخیره کنید. اگر قفسه آویز ندارید نگران نباشید. با قرار دادن یک پارچه نرم مانند پتو پذیرایی کودک یا یک حوله ظرف بزرگ بزرگ بین هر گلدان و ظرف ، می توانید وسایل آشپزی خود را با خیال راحت ذخیره کنید تا از عدم برخورد سطح نچسب با فلز برهنه که باعث خراش یا آسیب دیدن آن می شود ، استفاده کنید. آی تی.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن ظروف آشپزخانه دیگر
هرگز از ظروف فلزی روی سطوح نچسب خود استفاده نکنید. آنها می توانند در یک ثانیه به پوشش آسیب برسانند. در عوض موادی مانند چوب ، نایلون ، پلاستیک ، لاستیک یا سیلیکون را انتخاب کنید یا از ظروف مخصوص روکش شده برای سطوح نچسب استفاده کنید.
هرگز غذایی را که می پزید با چاقو خرد نکنید. این یک روش مطمئن برای آسیب رساندن به سطح و باطل کردن ضمانت نامه است.
از تابه نچسب زیر مرغ گوشتی استفاده نکنید و در دمای بالاتر از 450 درجه فارنهایت نپزید. گرمای شدید به پایان کار آسیب می رساند.
آشپزی با وسایل آشپزی Nonstick
ظروف نچسب در دمای کمی پایین تر از ظروف استاندارد عملکرد بهتری دارند. آزمایش به شما کمک می کند تا تنظیمات عالی را پیدا کنید. کالفالون آنچه را "آزمایش کره" می نامد توصیه می کند: ظرف را روی سطح متوسط ​​و بالا گرم کنید و وقتی لبه آن لمس شد گرم شود ، یک تکه کره اضافه کنید. اگر حباب بزند ، گرما مناسب است. اگر به سرعت قهوه ای شد و سوخت ، ظرف را تمیز کرده و با تنظیم حرارت کمتری امتحان کنید.

بزرگترین مزیت ظروف آشپزخانه نچسب این است که برای جلوگیری از چسبیدن غذا به کره و روغن احتیاج ندارد ، اما مطمئناً می توانید چربی ها را برای طعم و بافت اضافه کنید. این وسایل آشپزی مناسب برای افرادی است که وزن یا کلسترول خود را مشاهده می کنند یا منوی غذایی مناسب برای قلب را دنبال می کنند. اسپری های پخت و پز بدون چربی وجود دارد که برای استفاده در ظروف ضد چسب مناسب هستند. آنها از رهاسازی آسان اطمینان حاصل می کنند و هیچ گونه چربی یا کالری به غذا اضافه نمی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن فرش پشمی
یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید در دکوراسیون منزل انجام دهید فرش پشمی یا فرش است. کفپوش های پشمی زیر پا گرم ، بادوام بوده و با هر سبکی از طراحی منزل به زیبایی کار می کنند. پشم بعنوان یک فیبر طبیعی و تجدید پذیر که مانع رشد باکتریها می شود ، حاوی لانولین است که به طور طبیعی لکه ها و ریزگردها را دفع می کند. بنابراین خواه یک پارچه دستباف پرنعمت ، فرش پشمی ماشینی بافته شده یا فرش پشمی دیوار به دیوار داشته باشید ، باید از آن صحیح مراقبت کنید تا از سرمایه گذاری خود محافظت کنید.


8 بهترین بالشتک فرش سال 2020

چقدر فرش پشمی تمیز کنید
جاروبرقی منظم کلید حفظ زیبایی الیاف است. یک فرش پشمی جدید الیاف را می ریزد. نگران نباشید ، این طبیعی است که طبیعت آن است که الیاف پشم بافته می شود و فرش لخت نمی شود. بیشترین ریزش در چند ماه اول اتفاق می افتد. اگر در ماه های اول حداقل دو بار در هفته جارو برقی بزنید ، سرعت ریزش به سرعت کاهش می یابد.

برای کمک به بالا بردن گرد و غبار و خاک جاسازی شده از یک خلا a خوب با میله کوبنده استفاده کنید. اگر فرش شما حاشیه دار است ، در مرکز فرش جاروبرقی را شروع کنید و از لبه های آن جلوگیری کنید تا آسیب نبیند. خلا های حاوی میله های کوبنده و حاشیه به خوبی با هم مخلوط نمی شوند. برای تمیز کردن لبه های حاشیه دار از خلاuum دستی یا اتصال دهنده روکش مبلمان استفاده کنید.


به صورت فصلی ، فرش را بچرخانید تا از ساییدگی بیش از حد و محو شدن ناهموار نور خورشید جلوگیری کنید. این به فرش کمک می کند تا بیشتر دوام بیاورد و به طور کلی پتینه ای یکنواخت ایجاد کند.


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب خنک
شوینده شستشوی ملایم پشم

ابزارها
خلا
جاروب
دو سطل
اسفنجی
حوله های قدیمی
چگونه فرش پشمی را در 7 مرحله عمیق تمیز کنیم
در نهایت ، فرش پشمی یا فرش شما به دلیل استفاده عادی ، باید تمیز شود. استفاده از "بدون کفش در داخل" به افزایش فاصله بین تمیز کردن های لازم کمک می کند. بسته به ارزش و اندازه فرش ، می توانید یک حرفه ای استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. برای فرش های پشمی دیوار به دیوار ، تمیز کننده فرش حرفه ای بهترین انتخاب است.

لرزش خاک
برای تمیز کردن عمیق فرش کوچکتر از منطقه پشم ، روزی آفتابی و معتدل را انتخاب کنید. فرش را بیرون ببرید و آن را روی یک ریسمان لباس محکم ، نرده ایوان یا چند صندلی جامد آویزان کنید. با استفاده از جارو ، راکت تنیس یا موکت کوب ، فرش را به تمام قسمت ها بزنید تا خاک عمیقا جاسازی شده را سست کند.

این زمان برای از بین بردن پد فرش و لرزش خوب آن در بیرون و تمیز کردن کف زیر فرش است.

خلا
فرش را روی عرشه ، پاسیو یا یک برزنت تمیز با سمت اشتباه به سمت بالا پهن کنید. خوب جاروبرقی کنید. فرش را برگردانید و طرف دیگر را با جاروبرقی جارو کنید. اگر جای بیرونی ندارید ، از کف آشپزخانه ، گاراژ یا هر محلی که رطوبت آسیب نبیند استفاده کنید.

یک محلول شوینده ملایم را مخلوط کنید
یک سطل بزرگ را با آب خنک پر کنید و یک تا دو قاشق غذاخوری مواد شوینده ملایم مانند وولیت یا شستشوی پشم خانگی خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک سطل دوم را با آب خنک تمیز پر کنید.

اسکراب سبک
با شروع از یک انتهای فرش ، یک اسفنج را به مواد شوینده و محلول آب آغشته کنید. با استفاده از فشار ملایم در یک شبکه حدود سه فوت در سه فوت کار کنید و روی محلول تمیز کننده اسفنج بزنید. با انتقال خاک از فرش ، اسفنج را مرتباً بشویید. الیاف را بیش از حد خیس نکنید. پشم بسیار جاذب است و خشک شدن آن طولانی می شود.

غسل بشویید
یک اسفنج تمیز را در آب شیرین فرو کنید تا ناحیه ای را که تمیز کرده اید "شستشو" دهد. از این مرحله صرف نظر نکنید زیرا هر ماده شوینده ای که در الیاف باقی مانده باعث جذب خاک بیشتری می شود.

رطوبت را از بین ببرید
ناحیه تمیز شده را با حوله های قدیمی پاک کنید تا رطوبت بیش از حد را جذب کند. به قسمت جدیدی بروید و مراحل را تکرار کنید تا تمام سطح فرش تمیز شود.

بگذار خشک شود
اجازه دهید فرش قبل از قرار دادن دوباره روی بالشتک ، کاملاً خشک شود. برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن ، فرش را آویزان کنید یا آن را بلند کنید تا گردش هوا بهتر شود.

چگونه لکه ها را پاک کنیم
نشت و ردپای گل آلود اتفاق می افتد و درمان سریع بهترین کاری است که می توانید برای محافظت از فرش پشمی خود انجام دهید. نحوه پاک کردن لکه ها به علت ایجاد مشکل بستگی دارد. برای لکه های خاص از دستورالعمل ها پیروی کنید.

با این حال ، نکاتی وجود دارد که باید هر بار با لکه فرش پشمی مقابله کنید:

نکات
هرگز یک لکه تازه را مالش ندهید. بلافاصله مواد جامد با لبه کسل کننده مانند قاشق یا کفگیر را بردارید و مایعات را با مقدار زیادی حوله کاغذی پاک کنید. مالش فقط لکه را بیشتر به الیاف هل می دهد. یک استثنا گل و لای است. پاک کردن لکه ها پس از خشک شدن گل و لای ممکن است راحت تر باشد.
هرگز هر نوع پاک کننده لکه را مستقیماً روی فرشهای پشمی نریزید. یک پارچه تمیزکننده را روی پارچه سفید قرار دهید و آن را تست کنید تا باعث خونریزی رنگ نشود. این امر همچنین به جلوگیری از باقی مانده صابون اضافی در الیاف پشم کمک می کند.
همیشه از یک پاک کننده لکه برای فرشهای پشمی مانند ESR Emergency Stain Rescue ، یک تمیز کننده ملایم مانند وولیت یا مایع ظرفشویی ساده و آب ولرم استفاده کنید. برای کمک به خنثی سازی بوی حیوانات اهلی ، کمی سرکه مقطر سفید اضافه کنید. هرگز سفید کننده کلر ، آمونیاک یا حتی سفید کننده اکسیژن را روی فرش پشمی قرار ندهید. این مواد شیمیایی می توانند به پشم آسیب برسانند و باعث خونریزی رنگ ها شوند.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

برای یافتن بهترین گزینه های نظافت منزل لازم نیست از یک راهرو نظافت قدم بزنید - فقط انبار خانه خود را باز کنید. سرکه ، لیمو ، جوش شیرین و سایر پاک کننده های خانگی طبیعی کار شگفت انگیزی در تمیز کردن ، ضد عفونی کردن ، از بین بردن لکه ها و موارد دیگر دارند.


استفاده از سرکه برای تمیز کردن
سرکه تقریباً مانند اکثر پاک کننده های همه منظوره تمیز و ازبو معطر می کند. دستور کار این است که قسمت های مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از این محلول برای تمیز کردن بیشتر مناطق خانه خود استفاده کنید. نگران این نباشید که خانه شما بوی سرکه می دهد. با خشک شدن بو از بین می رود.


هشدار
سرکه می تواند باعث تغییر رنگ یا آسیب به برخی از سطوح شود ، بنابراین ابتدا آن را روی یک قسمت پنهان آزمایش کنید تا مطمئن شوید تغییر رنگ یا خسارتی ایجاد نشده است. سرکه رقیق شده نامناسب اسیدی است و همچنین می تواند دوغاب کاشی را از بین ببرد. سرکه یا استفاده از آن روی سطوح مرمر ایده خوبی نیست.

سرویس بهداشتی: وان ، توالت ، سینک ظرفشویی و میزهای آشپزخانه را با محلول 1 تا 1 سرکه و آب تمیز کنید. همچنین می توانید کف اتاق را با استفاده از محلول سرکه و آب در حمام پاک کنید. این محلول مواد زائد صابون و لکه های آب سخت روی وسایل و کاشی های شما را پاک می کند و آنها را براق و زیبا می کند.

اگر حلقه های ناخوشایندی در کاسه توالت دارید ، از سرکه خالص در آنجا استفاده کنید. قبل از ریختن سرکه رقیق نشده در اطراف قسمت داخلی لبه ، توالت را شستشو دهید تا سطح آب پایین بیاید. کاسه را بشویید.


آشپزخانه ها: قسمت بالای اجاق گاز ، وسایل خانه و سطح میز را با قسمت های مساوی سرکه و آب تمیز کنید. برای تمیز کردن کف از سرکه استفاده کنید و از نتایج تازه و براق شگفت زده شوید.

اتاق های لباسشویی: از سرکه به عنوان نرم کننده طبیعی پارچه استفاده کنید ، که مخصوصاً برای خانواده هایی که مشکلات پوستی حساس دارند مفید است - به جای نرم کننده پارچه ای که از فروشگاه خریداری شده است ، 1/2 فنجان سرکه به چرخه شستشو اضافه کنید. سرکه علاوه بر این ، باعث تجزیه م detثر مواد شوینده لباس می شود. سعی کنید ماشین لباسشویی خود را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن با لیمو
آب لیمو ماده طبیعی دیگری است که می تواند برای تمیز کردن خانه شما استفاده شود. می توان از آن برای حل محلول های کف صابون و آب سخت استفاده کرد و برای درخشش برنج و مس بسیار مناسب است. از آب لیمو می توان با توجه به خصوصیات سفیدکنندگی طبیعی آن ، برای درمان لکه ها نیز استفاده کرد ، اما این می تواند یک اشکال نیز باشد. بهتر است ابتدا آن را در یک منطقه پنهان آزمایش کنید.

برنامه های تمیز کردن لیمو شامل موارد زیر است:

آب لیمو را با سرکه یا جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر تمیز شود.
یک لیمو را از وسط برش بزنید و روی قسمت بریده شده لیمو جوش شیرین بپاشید. از لیمو برای شستشوی ظروف ، سطوح و لکه ها استفاده کنید.
1 فنجان روغن زیتون را با 1/2 فنجان آب لیمو مخلوط کنید تا به عنوان لاک مبلمان برای مبلمان چوب سخت استفاده شود
یک پوست کامل لیمو یا پوست پرتقال را از طریق دفع زباله قرار دهید - این باعث تخلیه فاضلاب و آشپزخانه می شود.
تمیز کردن با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از پاک کننده های متنوع است. می توان از آن برای پاک کردن سطوح به همان روش پاک کننده های تجاری غیر ساینده استفاده کرد. جوش شیرین به عنوان یک بوگیر نیز عالی است. یک جعبه را در یخچال و فریزر قرار دهید تا بو را جذب کند. در واقع ، آن را در هر جایی که به عمل معطر سازی نیاز دارید قرار دهید: سطل های زباله ، لباسشویی و حتی کفش های کتانی بسیار بوی خوش خانواده. جوش شیرین علاوه بر این ، به اتاق لباسشویی نیز افزوده می شود.

با استفاده از سایر پاک کننده های طبیعی
چند گزینه دیگر برای پاک کننده های طبیعی وجود دارد. شاید تعجب کنید اگر بدانید چیزهایی مانند سس گوجه فرنگی ، برنج ، قهوه و دیگر مواد آشپزخانه می توانند در نظافت خانه کار خارق العاده ای انجام دهند.

شما همیشه می توانید پاک کننده های طبیعی موجود در بازار را خریداری کنید ، اما مراقب آنچه در یک محصول تمیزکننده سبز به دنبال آن هستید ، باشید. با نحوه خواندن برچسب روی محصولات آشنا شوید ؛ بسیاری از این محصولات تجاری از مواد طبیعی استفاده می کنند که ممکن است در خانه خود داشته باشید ، اما همه پاک کننده های سبز به یک اندازه ایجاد نشده اند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
جاروب
اسفنجی
جارو برقی یا خلاuum
شستشوی میکروفایبر
مواد
محلول تمیز کردن برای چوب سخت (در صورت نیاز)
دستورالعمل ها
چگونه کف های چوب سخت را به درستی تمیز کنیم
برای براق نگه داشتن چوب های سخت تازه نصب شده یا تازه شده این نکات تمیزکاری را دنبال کنید.


3:21
اکنون تماشا کنید: روش ساده برای درخشش کفهای چوب سخت
نشت ها را پاک کنید
برای جلوگیری از علامت های آب ، بلافاصله هرگونه نشت مرطوب را پاک کنید.

ریختن کف کف چوب سخت
آلودگی روزانه را پاک کنید
برای پاک کردن آلودگی هایی که باعث ایجاد خراش و ساییدگی سطح کف می شوند ، روزانه جارو ، جارو برقی یا گرد و غبار کنید. فراموش نکنید که به زیر فرشهای منطقه نگاه کنید که می توانند صافی را که باعث خراش کف می شود ، به دام بیندازند

جارو کشیدن خاک در کف چوب سخت
وقتی فصل تغییر می کند ، نم نم بزنید
درصورتی که هفته ها از کف زمین غافل شده اید و در همه جا لجن و کثیف شده اید ، نیازی به مرطوب کردن بیش از چهار بار در سال نیست.

با یک پاک کن میکروفیبر کمی مرطوب ، در جهت دانه چوب تمیز کنید. هرگز از یک پاک کن مرطوب و خیس استفاده نکنید زیرا مقدار زیاد آب می تواند باعث کمان شدن حتی کفهای مهر و موم شده شود. اگر احساس می کنید باید از پاک کننده تجاری استفاده کنید ، یکی را با استفاده از اسپری انتخاب کنید. فقط یک مه غلیظ از حدود نیم قاشق چای خوری پاک کننده در هر دو فوت مربع کف برای تمیز کردن کافی است.

پاک کردن موپ فیبر میکرو روی سطل
خشک Buff
برای جلوگیری از ایجاد رگه ، با شستشوی مایکروفیبر کاملاً خشک پیگیری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نصب کف های چوب سخت جدید یا یافتن آنها در یک خانه قدیمی جایزه ارزش یک خانه است. آنها با دوام ، با ارزش در زمان فروش مجدد ، و می توانند تقریبا هر سبک تزئین را تقویت کنند. گرچه ممکن است چند تزئین کننده عاشق یک روکش مات باشند ، اما بیشتر دارندگان کف چوب سخت از روکش هایی که بدرخشند خوششان می آید. این ترفند حفظ درخشش پس از سالها فرسودگی طبیعی زندگی است. عادت های تمیز کردن شما بخشی از بی روح بودن کف چوب شما است.


کف شما چه نوع پایان دارد؟
یکی از کلیدی ترین اطلاعات برای درخشان نگه داشتن کف چوب های سخت ، دانستن این است که چه نوع پوشش روی چوب اعمال شده است. آیا چوب سخت یا جامد مهندسی شده شما با لایه پلی اورتان یا پلی اكریلیك اورتان مهر و موم شده است ، یا اینكه با واك خمیر به پایان رسیده است؟ اگر نمی دانید ، در اینجا یک تست برای کمک به شما در انجام بهترین انتخاب تمیز کردن وجود دارد:


در نقطه ای با تردد پا پا ، قطره ای آب روی زمین قرار دهید. اگر آب به سرعت جذب شود یا باعث لکه بینی در انتهای آن شود ، این نشان می دهد که چوب سخت مهر و موم نشده است و هرگز نباید با آب تمیز شود. اما اگر مهره آب بدون جذب شدن فقط روی سطح قرار بگیرد ، به این معنی است که چوب سخت مهر و موم شده است.
برای آزمایش خاتمه موم خمیری ، مقداری پشم استیل خوب بگیرید و آن را به آرامی روی زمین در گوشه ای بمالید. اگر کف موم شده باشد ، یک فیلم خاکستری و مومی روی پشم استیل باقی می ماند.

7 دلیل کف چوبی کسل کننده به نظر می رسد
اکنون که فهمیدید کف پوش های چوب سخت شما از چه روشی استفاده می کند ، هفت مسئله مشترک وجود دارد که باعث کسل شدن آنها می شود.


شما فقط خاک را دوباره توزیع می کنید: استفاده از پاک کننده کثیف یا فراموش کردن جارو کردن ، پاک کردن گرد و غبار یا جاروبرقی کف قبل از تمیز کردن ، توزیع مجدد خاک را به سادگی انجام می دهد. تصور کنید که همه شن ، گرد و غبار و خاک در محلول تمیز کننده گیر افتاده و به راحتی روی سطح کف می مانند.
نظافتچی بیشتر از فایده آسیب می رساند: بسیاری از واکس های مایع پایه اکریلیک که نوید می دهند کف چوب شما را درخشان می کند ، در واقع باعث بدتر نشان دادن کف می شوند. وقتی روی سطح پلی اورتان یا موم خمیری اعمال می شود ، می تواند به صورت تکه ای به نظر برسد یا شیری شود. می توانید از ارواح معدنی و چربی آرنج به طور همزمان یک ناحیه کوچک استفاده کنید تا ظاهر شیری موم های اکریلیک را از بین ببرد. برای بازگرداندن کامل درخشش ، باید کف ها را بتراشید و دوباره آب بندی کنید. مواد شیمیایی سخت مانند سفید کننده کلر ، آمونیاک ، سرکه رقیق نشده یا روغن کاج می توانند به کف پوش آسیب برسانند. برچسب ها را بخوانید و یک کالای تجاری را انتخاب کنید که برای کف های چوبی مهر و موم شده باشد و از دستورالعمل های سازنده و متخصص در مورد براق نگه داشتن کف چوب پیروی کنید.
استفاده بیش از حد از محصول: حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید ، استفاده بیش از حد از مواد تمیز کننده یا آب باعث بدتر شدن کف می شود. بیشتر همیشه بهتر نیست.
کار را نیمه کاره رها کنید: پس از پاک کردن موم یا واکس زدن کف چوب سخت ، کار باید با یک پارچه خوب به پایان برسد تا از رگه زدن جلوگیری کند. به راحتی از یک موپینگ خشک میکروفایبر استفاده کنید تا سطح آن خوب شود و کف براق آن تضمین شود.
خراش ها از کنترل خارج می شوند: اگر حیوانات خانگی با ناخن های پا دست ادوارد قیچی دارید ، فراموش نکنید که درهای ورودی تمیز را داخل و خارج از قسمت های ورودی قرار دهید ، یا اغلب در خانه چوب کوتاه بپوشید ، شما دچار خراش می شوید. خراش ها و خراش ها با کف بی روح برابر است. کمی پیشگیری را تمرین کنید.
تجمع مومی: اگر کف ها با پوشش پلی اورتان مهر و موم نشده و برای ایجاد درخشش به موم خمیر کارناوبا متکی هستند ، موم می تواند جمع شود و کسل کننده به نظر برسد. در صورت قرار دادن موم خمیر بر روی درزگیر پلی اورتان ، درخشش کاملاً از بین خواهد رفت. حتی اگر فقط یک یا دو بار در سال از موم به طور مناسب استفاده کنید ، در نهایت در مناطق کم رفت و آمد جمع می شود و کسل کننده می شود. موم خمیری را می توان با استفاده از ارواح معدنی یا برش دهنده موم تجاری دیگر از بین برد.
کف احتیاج به اصلاح دارد: اگر کف دارای ترافیک پا باشد ، برای کفپوش های سخت سخت برای همیشه دوام نخواهد داشت. کف های سخت چوب جامد را می توان بارها دوباره اصلاح و آب بندی کرد. حتی چوب سخت مهندسی شده ، که دارای روکش نازک تری به عنوان لایه بالایی است ، قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد ، می تواند چند بار دوباره اصلاح و دوباره آب بندی شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چگونه می توان با استفاده از جوش شیرین ، آبکش گرفتگی را تمیز کرد
جوش شیرین یک وسیله اصلی آشپزخانه است که می تواند در فاضلاب های بدبو و گرفتگی معجزه کند. بیشترین گرفتگی در فاضلاب آشپزخانه از چربی ، روغن و چربی است. برای زهکشی حمام ، موها و کف های ناشی از محصولات شخصی اغلب مسدود کننده ها را تشکیل می دهند. جوش شیرین یا بی کربنات سدیم ، یک ترکیب معدنی است که به طور طبیعی وجود دارد. یک پودر کمی قلیایی ، می تواند رسوبات معدنی و مواد آلی مانند گریس را که در ترکیب کمی اسیدی است ، حل کند. علاوه بر این ، جوش شیرین دارای خاصیت ضد عفونی کننده کمی است که می تواند با باکتری ها و قارچ های بو ساز مقابله کند.


استفاده از شوینده های شیمیایی تخلیه اشکالات زیادی دارد. تضمین نمی کند که مسدود شود و مواد شیمیایی سوزاننده برای پوست بسیار خطرناک است و حتی می تواند باعث سوختگی جدی شود. لوله کش های حرفه ای معمولاً در برابر استفاده از این محصولات احتیاط می کنند و برخی از ساختمانهای آپارتمانی پاک کننده های شیمیایی را صریحاً منع می کنند. قبل از اینکه به دنبال یک محصول شیمیایی سوزاننده برای خارج شدن تخلیه از یک زهکشی بروید ، جوش شیرین را امتحان کنید.


1:56
اکنون تماشا کنید: پس انداز کنید ، از جوش شیرین جدا کنید
چند بار زهکشی های خود را تمیز کنید
هفتگی ، آب فاضلاب را با آب جوش مخلوط شده با صابون ظرف مایع ضد چربی مانند Dawn بشویید. تخلیه خود را با جوش شیرین تمیز کنید به محض اینکه متوجه شدید آب به تدریج تخلیه می شود. همچنین می توانید از این فرآیند به عنوان یک روش نگهداری منظم برای زهکشی های خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر یک جعبه جوش شیرین را در یخچال خود نگه دارید تا بوها را جذب کند ، از زمان استفاده از جوش شیرین قدیمی برای شستشوی تخلیه آشپزخانه خود زمان رسیدن زمان تعویض جعبه استفاده کنید.


لوازم مورد نیاز
آب جوش
مایع ظرفشویی
جوش شیرین
سرکه سفید مقطر
نمک
قیف

مواد لازم برای خارج شدن از کانال تخلیه حمام
صنوبر / لیسی جانسون
چگونه می توان با استفاده از جوش شیرین ، آبکش گرفتگی را تمیز کرد
وقتی می بینید که تخلیه شما به آرامی در حال کار است ، این مراحل را دنبال کنید.


آب جوش را گرم کنید
آب جوش را در یک کتری چای روی اجاق گاز یا در یک فنجان اندازه گیری قابل ریختن بزرگ در مایکروویو گرم کنید.

کتری آب جوش

آب جوش و صابون ظرف را در آبکش بریزید
مقداری صابون ظرف ضد چربی داخل آبکش بکشید و با احتیاط آب جوش را در آبکش بریزید. صابون ظرف به حل شدن مسدود شدن چربی کمک می کند.

صابون ظرف را به داخل آبکش فشار دهید

جوش شیرین را در آبکش بریزید
1 فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید. اگر تخلیه کمتری دارید و بیش از حد جوش شیرین به جای زهکش در سینک ظرفشویی قرار می گیرد ، می توانید از یک فنجان اندازه گیری استفاده کنید یا از قیف استفاده کنید.

جوش شیرین را با یک قیف پایین آبکش بریزید
سرکه را در آبکش بریزید
یک فنجان سرکه سفید مقطر را در آبکش بریزید. از واکنش شنیدنی که رخ می دهد تعجب نکنید. جوش شیرین یک ماده قلیایی است و سرکه یک اسید استیک ملایم است. وقتی این دو با هم مخلوط می شوند ، تا حدی واکنش چشمگیری نشان می دهند تا یکدیگر را خنثی کنند و عمل گازدار که می شنوید ، واکنشی است که اغلب گرفتگی در تخلیه شما را از بین می برد.

ریختن سرکه در زیر آبکش
صبر کنید و آب را بجوشانید
پس از فرو نشستن گاز ، پنج دقیقه صبر کنید. از این زمان برای گرم کردن 2 فنجان آب تا جوشیدن استفاده کنید.

بار دوم آب جوش
با آب گرم شستشو دهید
تخلیه را با آب جوش بشویید. اگر تخلیه در حال تخلیه است ، آب گرم را اجرا کنید. اگر تخلیه نیست ، مراحل را تکرار کنید.

ریختن آب داغ در پایین فاضلاب
اگر برای اولین بار است که فاضلاب خود را برای مدت طولانی تمیز می کنید ، ممکن است لازم باشد که جوش شیرین را حداقل دو بار تکرار کنید.

تصویری از نحوه استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن تخلیه آب
صنوبر / ترزا چیچی.
چگونه می توان آب نمک گرفته و نمک و جوش شیرین را تمیز کرد
اگر روش جوش شیرین و سرکه تخلیه را خارج نکرد ، در مرحله بعدی از روش نمک و جوش شیرین استفاده کنید. اگر درست قبل از خواب این کار را انجام دهید ، این بهترین نتیجه را خواهد داشت ، زیرا تخلیه تا صبح استفاده نمی شود.

جوش شیرین را در آبکش بریزید
1 فنجان جوش شیرین را در فاضلاب مسدود شده بریزید.

جوش شیرین را در زیر آب تخلیه کنید
نمک را درون آبکش بریزید
جوش شیرین را با 1/2 فنجان نمکی که در آبکش ریخته شده دنبال کنید.

ریختن نمک در پایین فاضلاب
صبر کن
بگذارید این مخلوط برای چند ساعت در آبکش بماند - بهترین کار یک شبه است.

با آب جوش شستشو دهید
2 فنجان آب را گرم کنید تا بجوشد. آب را در فاضلاب بریزید.

ریختن آب جوش و صابون ظرف در تخلیه
اگر تخلیه شروع به تخلیه کرد ، با آب داغ شروع به شستشو کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن تخلیه های خود بیشتر
همیشه از زباله های صافی روی زهکش های خود استفاده کنید تا از تخلیه مو و ذرات غذا جلوگیری کند.
هرگز روغن را بریزید و در زهکشی چرب نکنید.
هنگام پخت غذاهای روغنی یا روغنی ، ظروف آشپزی را قبل از شستن با دستمال کاغذی پاک کنید تا چربی ، روغن و چربی کمتری در فاضلاب پایین بیاید و مسدود شود.
برای جلوگیری از تجمع گرفتگی های چرب ، مرتباً آب جوش را با یک صابون ظرف ضد چربی به زیر فاضلاب اضافه کنید.
با افزودن 1/2 فنجان جوش شیرین به آبکش ، اجازه دهید تا یک شب بماند و سپس آب آن را با آب داغ یا سرکه داغ شستشو دهید ، آب را تخلیه کنید.
هم از روش های جوش شیرین و سرکه و هم از روش جوش شیرین و نمک می توانید دفع زباله ها را تمیز و تازه کنید. برای حذف کردن بوی بد موجود ، میزان جوش شیرین ، آب ، سرکه و نمک را به نصف کاهش دهید و دستورالعمل های بالا را دنبال کنید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

10 اشتباهی که باید هنگام استفاده از کف شوی بخار اجتناب کنید
دستگاه های شستشوی کف بخار ، مانند شستشوی کوسه و تمیزکننده های مشابه کف ، چرخش کاملاً جدیدی را بر روی شستشوی کف ایجاد کرده است ، هم قدرت تمیز کردن و هم راحتی را ارائه می دهد. با این حال ، انجام برخی اشتباهات که باعث می شود بخار شکن کارایی کمتری داشته باشد یا برای کاربر خطرناک باشد ، آسان است. تمام تلاش خود را بکنید تا از این اشتباهات جلوگیری کنید.

ابتدا Mop را متصل کنید
شستشوی بخار را وصل کنید
صنوبر / خورخه گامبوا
بخار پس از اتصال به برق ، به سرعت گرم می شود. بنابراین اگر بخواهید پارچه را در حین گرم شدن بچسبانید ، پای شستشو ممکن است بیش از حد گرم شود. همچنین هنگام دست زدن به پارچه دستمال مرطوب در هنگام وصل کردن ، احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

قبل از اینکه بخار شوی را وصل کنید ، زمان لازم را برای پر کردن مخزن آب ، باز کردن بند ناف و اتصال پارچه شستشو دهید. اتصال آن باید همیشه آخرین مرحله باشد. اگر در مراحل تمیز کردن نیاز به پر کردن مخزن آب بود ، قبل از پر کردن مجدد زمان را برای جدا کردن موتور از آن جدا کنید.

02
از 10
بیکار کردن بخار گرم
شستشوی بخار پلاگین
صنوبر / خورخه گامبوا
بعضی اوقات وقتی منتظر گرم شدن موپک می شوید حواس شما پرت می شود. به عنوان مثال ، شما آماده شروع تمیز کردن کف هستید و آن را به پریز برق متصل کرده اید ، اما سپس تلفن زنگ می خورد یا شخصی درب منزل است. اگر چنین اتفاقی افتاد ، موتور را از برق جدا کنید و بعداً به آن برگردید.

گرما خیلی سریع جمع می شود - با چند مدل چند ثانیه ای. اگر بخار شوی بیش از حد در یک نقطه باقی بماند ، بخار و گرمای زیادی را به یک منطقه کوچک وارد می کند و احتمالاً به کف آن آسیب می رساند.

03
از 10
رد شدن از خلا
جاروبرقی قبل از پاک کردن
صنوبر / خورخه گامبوا
کف ها باید قبل از اینکه بخار شوند ، وکیوم یا جارو شوند. اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، هرگونه آلودگی سطحی ، شن ، گرد و غبار ، خرده ریزها و موها توسط بخار شوی جمع می شود و مانع توانایی آن در انجام کار خوب می شود. این شبیه شستن پنجره با پارچه کثیف است. پاک کردن بدون جاروبرقی همچنین به این معنی است که شما باید پارچه پاک کن را بیشتر مرتب عوض کنید.

04
از 10
قرار دادن هر چیز غیر از آب در مخزن
ریختن آب در مخزن
به استثنای چند مدل که عملکرد دوگانه دارند ، بخار شوی ها به طور معمول برای استفاده در کنار آب و نه چیز دیگر طراحی شده اند. بخار به تنهایی در تمیز کردن کف کار بسیار خوبی انجام می دهد. همیشه راهنمای استفاده از کتابچه راهنما را به طور کامل بخوانید.

05
از 10
تمیز کردن با پارچه کثیف
پارچه شستشوی بخار کثیف

هنگامی که شما یک طبقه بزرگ یا بیش از یک اتاق برای تمیز کردن دارید ، فقط نگه داشتن دست و پا زدن و نادیده گرفتن میزان جمع شدن خاک روی پارچه پاک کن ، وسوسه انگیز است. با این حال ، تمیز کردن با یک پاک کننده کثیف فقط باعث آلودگی اطراف می شود.

به همین دلیل ، بهتر است یک یا دو پارچه موپ یدکی در دست داشته باشید تا در صورت لزوم پارچه تازه ای بپوشید. هنگام تعویض پارچه پاک کن ، به یاد داشته باشید که ابتدا موتور را از برق جدا کنید.

06
از 10
استفاده از بخار شوی در کفهای سخت یا لمینت
کف لمینت

هشدار برای تولیدکنندگان بخار شوی معمولاً در مورد استفاده از بخار شوی در کف "بدون مهر و موم" نیست ، یک جهت مبهم است. واقعیت این است که چیزی به عنوان کف کاملاً مهر و موم شده یا کف لمینت وجود ندارد. اکثر کف های چوب سخت با پلی اورتان ، یک لایه مقاوم در برابر رطوبت ، تمام می شوند. با این حال ، حتی شکاف های مویی بین تخته ها با اتمام برطرف نمی شوند ، بنابراین چوب را در معرض رطوبت و به خصوص بخار قرار می دهد. </s></s>

کفپوش لمینت از تخته های از پیش ساخته شده تشکیل شده است و درزهای بین تخته ها مهر و موم نشده اند. درزها می توانند بخار را به هسته مواد کفپوش ، که در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است ، برساند.

همچنین از استفاده از بخار شوی در هر نوع کف پوش که نباید آب گرم روی آن باشد یا روی کاشی های چسب دار با گوشه های بلند کننده خودداری کنید.

07
از 10
تمیز کردن دیوارها با بخار شوی
نمای نزدیک از یک دیوار

در حالی که استفاده از بخار شوی برای شستن دیوارها فکر بدی به نظر نمی رسد ، بخار داغ می تواند باعث حباب ، پوست یا بلند شدن رنگ شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، ممکن است به دیوار خشک یا سایر مواد زیر رنگ نیز آسیب برساند.

08
از 10
تمیز کردن خیلی نزدیک به وسایل حمام سرد
پاک کردن بخار در نزدیکی توالت
توالت های چینی سرد و سایر وسایل در صورت قرار گرفتن در معرض بخار گرم ، ممکن است ترک بخورند. شستشو را روی زمین و از تماس مستقیم با فیکسچر دور نگه دارید.

 

09
از 10
نگهداری بخار شوی با پارچه کثیف یا مرطوب
پاک کردن پارچه استفاده شده از بخار شستشو

گذاشتن یک دستمال تمیز خیس هنگام نگهداری موپ ، می تواند باعث ایجاد کپک شود و همچنین باعث خراب شدن سر پارچه می شود. بنابراین ، همیشه باید پارچه را پس از سرد شدن mop بردارید. خوب است اگر می خواهید دفعه بعدی که به آن نیاز داشتید ، پاک کن آماده غلت زدن باشد ، پارچه تمیز اضافه کنید. شستن فوری پارچه کثیف به پاک شدن لکه ها قبل از شروع به کار کمک می کند.

10
از 10
شستن پارچه های پاک کن با نرم کننده یا ورق خشک کن پارچه ای
ورق های خشک کن و غلاف های لباسشویی بیشتر لنت های بخار شوی را می توان در واشر با وسایل مشابه رنگ تمیز کرد ، اما باید آنها را در هوا خشک کرد. بسیاری از پد موپینگ ها از نوع میکروفیبر هستند که در صورت شستشو با نرم کننده پارچه یا ورق خشک کن ، آسیب می بینند.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چرا شما باید یک گوشه را از اسفنج خود ببرید؟
این حقیقت icky است: بسیاری از ما (بخوانید: من) مقصر استفاده از اسفنج های آشپزخانه روی ظروف و سطوح خود برای مدت زمان طولانی تر از حد مجاز هستیم. باور نمی کنید؟ میکروب شناسان مسئول مطالعه اخیر در این زمینه در مجله Scientific Reports توصیه می کنند هر هفته اسفنج خود را تعویض کنید.
اگر امید دارید که با جوشاندن یا مایکروفر کشیدن اسفنج مورد علاقه خود آن را به اندازه کافی تمیز نگه دارید تا در چرخش منظم باقی بماند ، این کار را نکنید. طبق این مطالعه ، انجام این کار در ابتدا می تواند تقریباً 60 درصد از باکتری ها را کاهش دهد ، اما اسفنج را عقیم نمی کند. مشخص شد که حتی اسفنج هایی که به این روش تمیز می شوند به همان اندازه باکتری های پاک نشده دارای باکتری هستند.

اما ، سلام ، ما به آن پی برده ایم - اسفنج ها روی درختان رشد نمی کنند ، بچه ها. اگر نمی توانید هر هفته شروع به پرتاب کردن آن مکنده ها کنید ، اگر روزانه ظرف می شوید ، باید حداقل یک بار در ماه شلیک کنید.

حتی در این صورت ، شما لزوماً نباید اسفنج قابل اعتماد آشپزخانه خود را کاملا خاموش کنید. چرا به جای آن یک هک بازیافت هوشمندانه را امتحان نمی کنید؟

یک گوشه برش بزنید و شروع به هدف گیری مجدد اسفنج آشپزخانه خود کنید
در مورد کارهای بهداشتی ، باید آن اسفنج خسته را در چراگاه قرار دهید. اما وقتی به آن مرحله رسید - نقطه ای که واضح است که برای تمیز کردن پیشخوان ها و ظرف هایتان خیلی ناخوشایند است - یک گوشه را قطع کنید.


این گوشه برش خورده برای شناسایی آن اسفنج خاص به عنوان اسفنج مفید است. ناگفته نماند که شما باید اطمینان حاصل کنید که گوشه را به اندازه کافی بریده اید و در واقع متوجه خواهید شد که بریده شده است ، مبادا که این تلاش یک تمرین بی فایده باشد.

آن را با فاصله قابل احترامی از اسفنج های تازه تمیز و تمیز نگه دارید و هنگامی که نیاز به تمیز کردن چیزهای چرک مانند سطل زباله ، توالت یا حتی لاستیک خود دارید آن را بشکنید. در بعضی از زمان ها ، آن اسفنج کوچک سخت کوش بیرون می دهد و واقعاً آماده پرتاب شدن است. با این حال ، تا آن زمان ، می توانید راحت باشید و بدانید که کاملاً به معنای واقعی کلمه آن را فشار داده اید ، برای ارزش آن



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

یک آشپزخانه کاملا منظم به شما کمک می کند تا حد ممکن کارآیی بپزید و غذای کمتری را هدر دهید. در اینجا 10 نکته برتر ما برای سازماندهی قلب خانه شما آورده شده است.

10. آشپزخانه خود را شسته و رفته کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
آشغال زدایی اولین قدم برای سازماندهی هر اتاق است و آشپزخانه ها بیشتر از سایر اتاق ها دارای بی نظمی و آشفتگی هستند: بستنی سازان و سایر اقلام ثبت نام عروسی ، اسباب و وسایلی که شما را مجبور به خریدن اطلاعات از طریق تلویزیون ، ست های چاقو بی فایده و غیره کرده اند. بر. از روش جعبه برای از بین بردن ابزار آشپزخانه ای که هرگز استفاده نمی کنید ، استفاده کنید ، ارزیابی کنید که آیا واقعاً به بیش از وسایل ضروری آشپزخانه در آشپزخانه خود احتیاج دارید یا خیر ، از شر ادویه های عمده منقضی شده خلاص شوید ، انبار غذای ناخواسته را دوباره راه اندازی کنید و استفاده کنید حداقل دو بار در سال غذا را در فریزر خود قرار دهید. این چک لیست می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک از وسایل آشپزخانه را پاکسازی کنید یا خیر.

9. ظروف صرفه جویی در فضا ، یکنواخت و منافذ را انتخاب کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
یکی از عوامل اصلی ایجاد آشوب در آشپزخانه: کوه هایی از ظروف نگهداری مواد غذایی که با هم مطابقت ندارند. شما فقط به چند نوع ظرف ذخیره مواد غذایی نیاز دارید تا فضای کمد خود را به حداکثر برسانید. ما ظروف مربع یا مستطیلی را که به خوبی روی هم قرار بگیرند مانند ظروف Snapware Glasslock که می توانند از یخچال به مایکروویو تا میز شام به ماشین ظرفشویی بروند ، ترجیح می دهیم. ما همچنین توصیه می کنیم ادویه های خود را با ظروف کاملاً برچسب دار و یکسان ، شاید روی یک قفسه ادویه مغناطیسی یا در کوزه هایی در یک جدول تناوبی از سیستم ادویه جات ترتیب دهید.

8- از پشت درهای کابینت خود استفاده کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
داخل درب کابینت شما فضای اتلاف شده ای دارد. به جای اینکه آن سطح را خالی بگذارید ، لیوان ها و قاشق های اندازه گیری خود را در آنجا سازماندهی کنید ، درپوش های قابلمه را با قلاب های ارزان قیمت ذخیره کنید ، یک بلوک چاقو در پشت درب قرار دهید ، تخته های برش را در یک قفسه مجله در نگه دارید ، برای دسترسی آسان هر چیزی را به پشت سوار کنید. شما همچنین می توانید داخل درها را با تخته سیاه یا رنگ تخته سفید رنگ آمیزی کنید تا لیست مواد غذایی و برنامه غذایی هفتگی شما حفظ شود.

7. بخشهایی را با میله های تنش ایجاد کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
میله های کشش یک ابزار سازماندهی بسیار شگفت آور در سراسر آشپزخانه است. می توانید از آن برای نگهداری حوله کاغذی مخفی ، سازماندهی بطری های تمیز کردن زیر ظرفشویی ، ایجاد یک قفسه اضافی برای ادویه جات ، و ایجاد جداکننده انبار یا سازمان دهنده درب در کشوها استفاده کنید.

6. از فضای تلف شده تلف شده خلاص شوید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
آشپزخانه ای با فضاهای نامناسب و غیر قابل استفاده دارید؟ آره منم همینطور. اگر در دیدن یا رسیدن به وسایل در پشت یک مکان مانند کابینت زیر سینک ، اعماق داخلی یخچال یا گوشه انبار خانه خود مشکلی دارید ، یک سوزان تنبل می تواند به شما کمک کند. برای آن فضای عجیب و غریب بین یخچال و دیواره کنار آن ، یک انباری رول یا یک قفسه مخصوص ادویه کشویی بسازید (ممکن است بتوانید از قفسه IKEA برای ایجاد خود استفاده کنید). اگر می خواهید فضای بیشتری در آشپزخانه خود داشته باشید ، آن کشوهای دروغین را در آشپزخانه خود به فضای ذخیره سازی قابل استفاده تبدیل کنید. شما همچنین می توانید در پایین کابینت آشپزخانه یک کشوی مخصوص مخزن مخصوص انگشتان بسازید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

استفاده از فرش، در میان خانه های ایرانیان، امری رایج است. فرش به سبب پر کار برد بودن در قسمت های مختلف خانه، در معرض آلودگی است. پس اگر فرش کثیف شود، منظره ای زشت را در خانه ایجاد می کند، علاوه بر این منظره ممکن است عامل بیماری افراد خانه شود چرا که همه افراد دائما در رفت و آمد بر روی فرش هستند از این رو خانواده ها حداقل سالی یک بار به فکر شستن فرش خود می افتند. قالیشویی پالسین  به صورت یک مجموعه قالی شویی، یکی از بهترین و معتبر ترین قالی شویی ها می باشد.  قالی شویی پالسین به سبب راحتی مشتریان اقدام  به ایجاد یک اپلیکیشن به ارائه خدمات مدبوط به قالی شویی نموده است این اپلیکیشن دارای ویژگی ها  و مزایای منحصر به فردی می باشد که این اپلیکیشن را از بقیه اپلیکیشن های فعال در خدمات قالی شویی، متمایز کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد خدمات و مزایای اپلیکیشن قالی شویی پالسین با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

اگر قصد شستن فرش خود در قالی شویی مطمئن را دارید اما با قالی شویی های معتبر آشنا نیستید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن پالسین با قالی شویی های معتبر آشنا شوید چرا که پالسین تنها، با قالی شویی های برتر و مجاز همکاری می کند. شنا می توانید با استفاده از این اپلیکیشن با خدمات هر کدام از قالی شویی ها، نام قالی شویی های مطمئن، قیمت خدمات ارائه شده ه توسط متخصصین هر قالی شویی آشنا شوید و بر اساس خواسته و میل خود قالی شویی مد نظر را انتخاب کنید، بدون اینکه دغدغه کلاهبرداری داشته باشید.

انواع سرویس ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت های قالیشویی همکار با اپلیکیشن پالسین

  • شستشوی انواع فرش ماشینی، دستباف و ابریشمی با بهترین کیفیت تحت نظر متخصصین حرفه ای این صنعت
  • رفو و ترمیم انواع پارگی ها و آسیب های فرش
  • شستشوی ریشه و کناره های فرش
  • لکه بری عمیق از فرش برای فرش های با آلودگی عمیق

اپلیکیشن پالسین جزو اپلیکیشن های کاربردی به حساب می آید و دارای یکسری مزایای خاص است که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت.

مزایای اپلیکیشن پالسین

  • این اپلیکیشن سرعت و کیفیت بالایی دارد و به سبب داخلی بودن این اپلیکیشن، مصرف اینترنت چندانی ندارد.
  • قابل نصب بر روی گوشی های با سیستم عامل اندروید و نیز ios
  • قابلیت انتخاب گسترده و متنوع؛ این اپلیکیشن با شرکت های قالیشویی متعدد همکاری می کنند شما می توانید با ثبت درخواست خود در این اپلیکیشن، از قیمت های پیشنهادی متخصصین هر قالیشویی مطلع شوید و از بین پیشنهاد های متفاوت با قیمت های گوناگون، مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید.
  • صرفه جویی در آب و مواد شوینده بهداشتی؛ اگر شما از خدمات قالیشویی استفاده کنید هم در مصرف آب صرفه جویی کرده اید و هم هزینه ای برای خرید مواد شوینده پرداخت نکرده اید.
  • استفاده از تخفیفات پالسین؛ وقتی شما از طریق  اپلیکیشن پالسین اقدام به انتخاب قالیشویی مورد نظر کنید شامل دریافت تخفیفات پالسین، به خصوص در روز های آخر زمستان خواهید شد. پس استفاده از اپلیکیشن پالسین، فوق العاده به صرفه خواهد بود.
  • استفاده اپلیکیشن پالسین از متخصصین و استاد کاران فنی و حرفه ای صنعت فرش
  • ارائه انواع خدمات  قالیشویی و خشکشویی مبل و موکت در محل
  • استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته در قالی شویی های همکار پالسین

چگونگی استفاده از اپلیکیشن پالسین برای ثبت سفارش

شما می توانید اپلیکیشن پالسین را بر روی گوشی خود نصب کنید یا از طریق وب سایت پالسین، اقدام به ثبت سفارش نمایید. این اپلیکیشن محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز، از خدمات این اپلیکیشن بهره ببرید. با ورود به وب سایت یا اپلیکیشن پالسین اقدام به ثبت در خواست خود نمایید. این اپلیکیشن علاوه بر خدمات مربوط به شستشوی فرش، خدمات مربوط به رفو و ترمیم فرش را نیز انجام می دهد. شما می توانید هنگام  ثبت درخواست، درخواست ترمیم فرش را نیز بدهید، شما حتی می توانید عکس بخشی از فرش که نیاز به ترمیم دارد، در قسمت توضیحات وارد کنید تا متخصصین خبره این اپلیکیشت، میزان دقیق هزینه پرداختی برای شما بر آورد کنند و قیمت را به شما ارائه دهد.

کلام آخر

امروزه  اپلیکیشن های گوناگونی برای ارائه خدمات قالیشویی فعالیت می کنند اما بهترین اپلیکیشن برای خدمات قالیشویی، اپلیکیشن پالسین می باشد که به سبب ویژگی ها و مزایای خاص و منحصر به فردی که دارد، جزو بهتریه ارائه دهندگان خدمات قالی شویی می باشد.

این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و ios را دارد و مصرف اینارنت بالایی نیز ندارد. از همه مهمتر این نکته است که این اپلیکیشن با قالیشویی های معتبر و متخصصین با تحربه این صنعت همکاری می کند تا بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به مشتریان عرضه کند، همین امر سبب رضایت خاطر مشتریان و کاربران این اپلیکیشن شده است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه ملحفه خود را بشویید

آیا می دانید آخرین باری که ملحفه و روبالشتی خود را شسته اید؟ اگر مجبور بودید در مورد آن فکر کنید ، پس احتمالاً خیلی طولانی شده است. در حالت ایده آل ، ملحفه و روبالشتی باید به صورت هفتگی شسته شود ، اما همه به این قانون خانه داری توجه نمی کنند.

 

علاوه بر این ، بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه ملافه و لوازم جانبی خود را به درستی بشویند. خوب ، ما اینجا هستیم تا رکورد را مستقیم تنظیم کنیم. ادامه مطلب را بخوانید تا روش صحیح تمیز کردن تختخواب خود را بیاموزید تا بتوانید رویاهای فوق العاده شیرینی داشته باشید.

 

نحوه شستن ملحفه و روبالشتی

اگر مانند بسیاری از افراد هستید ، ملافه های خود را با حوله های خود به داخل واشر می اندازید. متخصصان ملافه می گویند این یک امر اساسی مصنوعی است زیرا حوله ها عادت تند و زننده ای برای تولید پرز دارند که می تواند به ملحفه شما بچسبد. این دقیقاً خواب آرام را ایجاد نمی کند.

 

برای تهیه ملحفه نرمتر و افزایش طول عمر تختخواب خود ، ملافه ها و جلد بالش ها را خودشان بشویید. علاوه بر این ، از یک شوینده بسیار ملایم و آب گرم (به جای داغ کردن) استفاده کنید. مورد دوم از جمع شدن بیش از حد ملحفه های شما جلوگیری می کند.

چگونه روتختی و روتختی های خود را بشوییم

در یک دنیای کامل ، روتختی و روتختی به راحتی به اندازه ملافه های شما تمیز می شوند. با این حال ، این روکش ها معمولاً حجیم هستند و نیاز به سفر به خشکشویی یا خشکشویی دارد.

 

هدف این است که حداقل دو یا هر ماه یکبار روتختی و روتختی را تمیز کنید ، مگر اینکه بدون روتختی بخوابید. در این صورت ، می خواهید آنها را تا آنجا که می توانید نزدیک به هفته تمیز کنید.

 

اگر روتختی شما در واشر قرار می گیرد ، عالی است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که قابلیت شستشو در ماشین را دارد و هرگونه دستورالعمل شستشو را دنبال کنید. روکش لحاف هایی که کثیف یا لکه دار شده اند ، قبل از شستشو باید در آب سرد خیس بخورند. به طور طبیعی ، شما برای قرار دادن پوشش به یک حوض بزرگ نیاز دارید و یک وان تمیز به زیبایی به این منظور خدمت می کند. اجازه دهید پوشش لحاف حداقل یک ساعت خیس بخورد. قبل از انتقال به ماشین لباسشویی تا حد امکان آن را بیرون آورید.

همانند ملحفه های خود ، می خواهید روتختی های لحاف را بدون هیچ همراه حوله ای بشویید. و توجه داشته باشید که پوشش را به طور مساوی در ماشین لباسشویی خود پخش کنید تا وزن پارچه تعادل واشر را از بین نبرد. گوش خود را برای آن صدای ضرب وحشتناک ضرب و شتم نگه دارید که به شما هشدار می دهد که شما باید جلوی واشر را بگیرید و پوشش لحاف را دوباره توزیع کنید.

 

درصورتی که به اندازه کافی شانس داشتن یک ماشین لباسشویی در اندازه صنعتی را نداشته باشید ، باید راحتی خود را به خشکشویی یا خشکشویی ببرید. برچسب را بررسی کنید تا مشخص شود و تمام دستورالعمل های تمیز کردن نامه را دنبال کنید تا مبلمان راحتی طولانی مدت داشته باشد.

 

چگونه بالش های خود را بشوییم

 

بالش ها با مواد مختلف متنوعی پر می شوند. این چاشنی نحوه شستن بالش را تعیین می کند. باید حداقل یک یا دو بار در سال بالش خود را بشویید.

 

بالش های پایین و فیبر

 

این نوع بالش ها را می توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد. قبل از شستن بالشهای پایین یا الیافی خود ، دستورالعمل های تمیز کردن را بررسی کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید. در صورت عدم دستورالعمل ، بالشهای خود را روی چرخه آرام با همان مواد شوینده ملایمی که برای تمیز کردن ملحفه خود استفاده کرده اید بشویید. همانند ملحفه های شما ، آب گرم بهتر از گرم است.

 

شما باید اطمینان حاصل کنید که بالش ها یک یا دو چرخه شستشوی اضافی دارند تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد شوینده از بین می رود. علاوه بر این ، بیش از حد شستشوی واشر می تواند تعادل آن را از بین ببرد ، بنابراین همزمان بیش از دو بالش را شستشو ندهید. و بالشها را بیرون نکشید. به پرهای داخل آن آسیب خواهید رساند.

 

بالش ها را می توانید در خشک کن خود با حرارت کم خشک کنید. چند توپ تنیس را داخل خشک کن بریزید تا بالش ها کرک شوند.

 

بالش های فوم دار

بالش های کف و ماشین لباسشویی با هم مخلوط نمی شوند ، بنابراین باید اینها را با دست بشویید. با این حال ، بالش های فومی به طور معمول دارای روکش های پارچه ای هستند که می توانید از آن باز کنید. بعد از پاک کردن کف ، آنها را می توان شست.

 

اگر بالش های کف شما لکه دار یا آلوده است ، می توانید کف را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. قبل از بازگرداندن بالش به تخت باید اجازه دهید کاملا خشک شود. در غیر این صورت می توانید از خلا clean دستی برای تمیز کردن کف استفاده کنید. کف را خیس نکنید زیرا بالش خیس است ، زیرا ایمن نیست و می تواند بالش را پاره کند.

 

برای تمیز کردن روکش های بالش ، دستورالعمل های تمیز کردن برچسب را دنبال کنید. اگر موردی وجود ندارد ، می توانید برای شستن ملحفه و روبالشتی دستورالعمل های فوق را دنبال کنید.

 

اگر بالش مخصوص دارید - مانند بالش آب یا بالش مملو از گندم سیاه - باید دستورالعمل های سازنده خود را برای شستشو بررسی کنید.

چگونه پد تشک خود را بشوییم

بالشتک های تشک نیز از طیف گسترده ای از مواد ساخته می شوند و باید هر سه ماه یا حدوداً تمیز شوند. در اینجا دوباره ، مراحلی که برای تمیز کردن تشک خود انتخاب می کنید به آنچه از آن ساخته شده است بستگی دارد. در زیر دستورالعمل های تمیز کردن سه نوع تشک تشک را پیدا خواهید کرد.

 

تشک های پنبه ای و پشتی وینیل

 

هر دو این تشک های تشک را می توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد. قبل از شروع ، بررسی کنید که آیا دستورالعمل تمیز کردن برچسب وجود دارد یا خیر. به طور معمول ، شما می توانید این لنت های تشک را دقیقاً مانند ملحفه های خود بشویید ، اما حتی با آب خنک تر. برای این ملافه از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و آن را در دمای توصیه شده روی برچسب خشک کنید. می توانید با بالش تشک خود چند توپ تنیس به داخل خشک کن بریزید تا از حالت گلوله در بیاید.

 

پد تشک پایین

 

تشک های تشک پایین بسیار شبیه به تشک های تشک پشتدار پنبه ای و وینیل شسته می شوند. با این حال ، می خواهید قبل از شستشو ، راحت کننده سقف خود را از نظر سوراخ بررسی کنید. علاوه بر این ، این روتختی ها باید با چرخه ظریف در آب خنک و با تمیز کننده ملایم یا تمیز کننده مخصوص شسته شوند. تشک های پایین تشک باید دو بار شسته شوند تا مطمئن شوید همه مواد شوینده از پرها خارج می شوند.

این روتختی ها باید در کمترین درجه حرارت خشک شوند و همچنین می توانید چند توپ تنیس به خشک کن بریزید تا کرک پرها دوباره زنده شود.

 

اکنون که می دانید چگونه همه تختخواب خود را به درستی تمیز کنید ، ممکن است تمایل به تمیز کردن اتاق خواب خود را داشته باشید. خوش شانس هستید Merry Maids دارای چک لیست تمیز کردن اتاق خواب است که می تواند به شما در انجام سریع کار کمک کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

نکاتی برای تبدیل اتاق خود به یک فضای مطالعه سازنده

داشتن فضای مناسب برای تحصیل برای زندگی دانشگاه ضروری است. بدون وجود این ، می توانید به راحتی حواس پرت شوید ، انگیزه کمتری داشته باشید و کارهایی با کیفیت پایین تولید کنید.

 

اما این چیزی است که معمولاً مورد غفلت دانشجویان دانشگاه قرار می گیرد. کمی تلاش اضافی برای جایی که می توانید در آن تحصیل کنید یا ترم شما را می گذراند ، بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات مناسب برای تحصیل در خانه را انجام داده اید.

 

اگر در خوابگاه زندگی می کنید ، تمرکز حواس ممکن است دشوار باشد ، خصوصاً اگر در یک اتاق مشترک هستید. در اینجا چند نکته مفید برای ایجاد یک فضای مطالعه مناسب با حداقل حواس پرتی آورده شده است.

 

عوامل حواس پرتی را برطرف کنید

 

 

 

منبع: Giphy

اگر مواردی مانند تلفن ، iPad و تلویزیون خود را از دید دور کنید ، هنگام مطالعه حواس شما پرت می شود.

 

اگر در اتاق خود تلویزیون دارید ، مطمئن شوید که هنگام مطالعه یا از میز کار دور است ، تلویزیون خاموش است ، مگر اینکه شما فردی باشید که با سر و صدای پس زمینه خوب تمرکز می کنید.

 

اگر این اینترنت است که به راحتی حواس شما را پرت می کند اما شما باید از آن برای مطالعه استفاده کنید ، سعی کنید از یک برنامه مطالعه استفاده کنید که وب سایت های حواس پرت کننده را برای مدتی مسدود می کند ، مانند StayFocused و کنترل خود.

 

در مورد عوامل خارجی که نمی توانید کنترل کنید ، مانند هم خانه های پر سر و صدا ، چطور؟ می توانید هدفون های حذف کننده نویز را امتحان کنید و برای جلوگیری از سر و صدا موسیقی پخش کنید.

 

اما موسیقی با متن متناسب نیز ممکن است باعث حواس پرتی شود ، بنابراین گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا ساز ممکن است برای شما بهتر باشد.

 

همچنین می توانید با افزودن وسایل بیشتر مانند بالش های بزرگ و فرش های ضخیم و قرار دادن حوله زیر درب ، در اتاق خود عایق صوتی کنید ، زیرا باعث جذب صدا می شود. همچنین ، سعی کنید یک رطوبت ساز ، فن یا دستگاه صوتی اضافه کنید که صدای خارجی را غرق می کند.

 

آن را مرتب نگه دارید

مرتب و مرتب بودن میز کار در واقع به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. سر و صدا و بی نظمی ذهن را منحرف می کند ، اضطراب را افزایش می دهد و باعث می شود انگیزه کمتری داشته باشید.

 

قبل از شروع جلسه مطالعه ، میز کار خود را تمیز کرده و کتاب ها ، یادداشت های مهم و مقالاتی را که مربوط نیستند ، بردارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از نشستن برای مطالعه هر آنچه را که لازم دارید در اختیار دارید ، بنابراین هر وقت به دنبال چیزهایی نمی دوید و هر بار تمرکز خود را می شکنید.

 

از نور و درجه حرارت ایده آل اطمینان حاصل کنید

 

 

نور طبیعی برای چشم و سطح تمرکز شما بهترین است. منبع: اندرو نیل / Unsplash

 

تمرکز هنگامی که خیلی گرم یا خیلی سرد هستید ، یا چراغ های شما خیلی کم است دشوار است. اطمینان حاصل کنید که هنگام تحصیل دمای ایده آل را پایین آورده اید و احساس راحتی می کنید.

 

اگر خیلی گرم است و AC ندارید ، یک پنکه ایستاده تهیه کنید تا شما را خنک کند. اگر خیلی سرد است و نمی توانید گرما را تنظیم کنید لباس گرم بپوشید و نوشیدنی های گرم را بنوشید.

 

از نظر نور ، بهتر است تا آنجا که ممکن است نور طبیعی داشته باشید. میز کار خود را در موقعیتی قرار دهید که بتواند مانند نزدیک پنجره نور طبیعی خورشید را دریافت کند.

 

البته ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که از نور طبیعی برخوردار نباشید ، یا شاید اتاق شما فاقد هرگونه نور باشد. در این صورت ، شما باید از نور طبیعی اتاق خود تقلید کنید.

 

این کار را می توانید با اطمینان از اینکه لامپ های بالای سر و لامپ شما "سفید خنک" هستند انجام دهید. اگرچه معمولاً افراد فکر می کنند رنگ زرد به نور خورشید نزدیکتر است ، اما در واقع نور سفید یا مایل به آبی مایل به آبی بهتر است.

 

به جای اینکه فقط یک چراغ مطالعه روشن باشد ، بهتر است لایه هایی از نور داشته باشید تا چشم های شما خسته نشوند. این همچنین سایه هایی را که تمرکز را دشوار می کند به حداقل می رساند. چراغ های بالای سر خود را علاوه بر لامپ روشن نگه دارید.

 

اطمینان حاصل کنید که راحت است - اما خیلی راحت نیست

بسیاری از دانش آموزان وسوسه می شوند در رختخواب دراز بکشند و تکالیف خود را انجام دهند یا مطالعه کنند ، اما این در واقع پربارترین فضای برای مطالعه نیست.

 

اگر با ملافه گرم و بالش نرم خود در رختخواب دراز بکشید ، راحت راحت هستید و می توانید به راحتی بخوابید. بعلاوه ، اگر در حالت تعادل لپ تاپ یا کتابهای خود در آغوش قرار بگیرید ، در حالت نشسته یا دراز کشیده وضعیت بدن شما دچار مشکل می شود.

 

اگر خیلی راحت هستید ، می توانید بین میز و تختخواب خود را به تناوب امتحان کنید یا فقط به آن توجه کنید که فقط در میز کار خود مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که یک صندلی راحت دارید و پشت شما به خوبی پشتیبانی می شود ، بنابراین وضعیت بدن شما هنگام مطالعه در فرم خوبی قرار دارد.

 

فراموش نکنید که برای کشش و راه رفتن در فضای مجازی تعطیلات مکرر مطالعه داشته باشید زیرا همچنین نشستن برای مدت طولانی بدن و مغز شما خوب نیست.

 

این را دوست داشتید؟ سپس شما عاشق خواهید شد ...

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه می توان سوختگی را از روی فرش پاک کرد

فرش خود را به طور تصادفی سوزانده یا سوزانده باشید.

می خواهید بدانید که چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

بدنبال از بین بردن سوختگی های لاستیکی فرش هستند.

پس این مقاله برای تو است!

 

البته ، سریعترین راه برای مقابله با الیاف سوخته ، قرار دادن گلدان روی گل یا جابجایی کاناپه است ، گرچه به نظر می رسد این محلول موقتی است.

 

بنابراین ، اگر می خواهید بهترین نکات و ترفندها را در مورد حذف انواع سوختگی ها از روی فرش خود بیاموزید و وصله مشکل ساز را تا حدودی برطرف کنید ، به خواندن ادامه دهید. و ... اگر واقعاً شانس ندارید و مجبورید با پس مانده موم کنار سوختگی کنار بیایید ، به مقاله مفید ما در مورد نحوه بیرون آوردن موم از پوشش منسوجات مراجعه کنید.

 

تفاوت بین سوزش و سوختگی

 

قبل از شروع به تمیز کردن ، یک چیز اصلی وجود دارد که باید یاد بگیرید و آن این است که چگونه تشخیص دهید که آیا شما واقعاً دچار سوختگی شده اید یا فقط سوزاندن است.

 

بعضی اوقات ، متوجه می شوید که فقط قسمت بالای الیاف فرش شما آسیب دیده است. این همان چیزی است که ما آن را سوزان می نامیم. این اتفاق می افتد وقتی که کالایی که فرش شما را می سوزاند فقط برای یک ثانیه روی سطح باقی بماند و آسیب جدی نباشد. و سپس ، شما دچار سوختگی های جدی شده اید که قابل تمیز یا برطرف شدن نیستند و نیاز به تغییر در کل منطقه است. مگر اینکه پچ را با گلدان مخفی کنید. هر کدام بهتر به شما بخورد.

 

حالا ، بیایید با ...

 

روش های مختلف برای از بین بردن سوختگی از فرش

بسته به سطح و اندازه منطقه آسیب دیده ، می توانید سوختگی ها را به سه دسته جداگانه تقسیم کنید:

سوختگی سطحی (سبک)

سوختگی کوچک

سوختگی بزرگتر

اگر شما فقط یک سطح سوختگی سبک دارید ، جایی که فقط نوک الیاف آن سوخته است ، فرایند از بین بردن این علامت بسیار آسان است. خود را با یک قیچی تیز و کوچک ، مخلوط مواد شوینده سبک فرش و آب و اسفنج آماده کنید. نکات را با دقت با قیچی برش دهید ، مطمئن شوید که اختلاف ارتفاع بین ناحیه آسیب ندیده و محل سوخته آنقدر شدید نباشد. اسفنج را به این مخلوط آغشته کنید ، روی ناحیه آن کمی ضربه بزنید و اسفنج دیگری را که در آب تمیز فرو رفته است دنبال کنید. بگذارید خشک شود. در صورت نیاز دوباره تکرار کنید.

اگر فرش شمع کوتاه دارید ، استفاده از یک کاغذ سنباده ریز ریز روی ناحیه آسیب دیده را در نظر بگیرید. بعد از اینکه از نتیجه راضی شدید ، به آرامی از مارک ها عبور کرده و پس مانده را جارو برقی بکشید.

 

به این ترتیب می توانید فقط یک فرش کمی سوخته درست کنید. روش های فوق الذکر برای سوختگی های بزرگتر یا عمیق تر کار نخواهد کرد. اما نترس و به خواندن ادامه بده ، زیرا ما همچنین شما را تحت پوشش این موارد قرار دادیم.

 

ذره بین کارآگاهی خود را بگیرید و علامت سوختگی را کاملاً بررسی کنید. بسته به مواد فرش شما ، سوختگی بر الیاف متفاوت تأثیر می گذارد:

 

الیاف طبیعی مانند پشم ، سیزال یا پنبه هنگام سوختن به سادگی به گرد و غبار تبدیل می شوند.

از طرف دیگر ، مواد مصنوعی ذوب شده و تکه هایی را تشکیل می دهند. به راحتی در بین سایر الیاف سالم دستمال فرش خود متوجه خواهید شد.

چگونه می توان سوختگی های کوچک را از فرش (سیگار ، قلیان) پاک کرد

سوختگی های کوچک معمولاً به دلیل افتادن سیگار یا ذغال قلیان ایجاد می شود. در اینجا نحوه حذف علائم سوختگی کوچک از فرش وجود دارد:

 

تمام قسمتهای سوخته الیاف فرش را با یک قیچی ، چاقو یا تیغ برش دهید.

منطقه ای از فرش خود را پیدا کنید که به طور معمول قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد و الیاف را با دقت برش دهید ، به اندازه ای که الیاف آسیب دیده را جایگزین کنید.

برخی از الیاف را از محلی در فرش خود جدا کنید که معمولاً قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد. به اندازه کافی برش بزنید تا موارد آسیب دیده را جایگزین کنید.

مقدار کمی ابر چسب را در محلی که نیاز به رفع دارد بمالید و الیاف سالم را به جای مواد سوخته قرار دهید.

بعد از خشک شدن چسب ، ناحیه را مرتب کنید تا با بقیه موکت یکنواخت شود.

اگر این کمکی نکرد ، محلول 1 قسمت پراکسید هیدروژن (3٪) را با 10 قسمت آب مخلوط کنید و پارچه را با محلول خیس کنید.

لکه را به آرامی و بدون فشار زیاد فشار دهید ، تا جایی که علامت سوختگی شروع به از بین رفتن کند. از بیرون علامت شروع کنید و به سمت داخل حرکت کنید.

با آب تمیز و سرد اسپری کنید تا محلول از روی فرش شسته شود.

تا جایی که می توانید با یک پارچه تمیز دیگر لکه دار کنید و بقیه را بگذارید تا خشک شود.

همچنین می توانید از پراکسید هیدروژن (3٪) برای تمیز کردن لکه های شیر از فرش استفاده کنید.

 

نحوه از بین بردن سوختگی های بزرگتر از فرش (اتو ، بیگودی ، اتو کش)

سوختگی های بزرگتر بیشتر بوسیله اتو افتاده ، صاف کننده مو و فر کننده ایجاد می شود. اگر می خواهید از موقعیت هایی از این دست جلوگیری کنید ، تغییر مکان گوشه زیبایی خود را به دستشویی یا هر جای دیگر بدون فرش و فرش در نظر بگیرید. نحوه انجام آن در اینجا اسذرات سوخته را تا آنجا که می توانید برش دهید.

یک شوینده فرش ملایم بخورید و محل را تمیز کنید.

با آب سرد بشویید.

یک ضایعات فرش یا یک تکه فرش با رنگ و الیاف متناسب با آنچه شما دارید پیدا کنید.

قطعه ای را بردارید که کمی بزرگتر از ناحیه ای است که تحت درمان هستید.

آن را روی نقطه آسیب دیده قرار دهید. آن را در جای خود نگه دارید و شروع به برش در اطراف لبه های قطعه جدید کنید. اطمینان حاصل کنید که فرش زیر را برش دهید اما بالش فرش یا زیر آن را برش ندهید.

بعد از اتمام کار ، تکه فرش سوخته را کنار بگذارید.

جدید را قرار دهید و در صورت وجود اختلاف در ارتفاع ، می توانید آن را با قیچی اصلاح کنید تا کاملاً با منطقه اطراف ترکیب شود.

برای چسباندن قطعه می توانید از چسب یا نوار دو طرفه استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید با چسب بروید ، اطمینان حاصل کنید که حداقل برای چند ساعت قبل از پا زدن روی آن خشک شود.

چگونه سوختگی های لاستیکی را از فرش خارج کنیم

سوختگی لاستیک ، یا به عبارت ساده تر ، سوختگی اصطکاکی ، سوختنی است که می تواند هنگام جابجایی مبلمان به اطراف یا از کمربندهای جاروبرقی ایجاد شود. شدت آن به اندازه سوختگی واقعی نیست اما هنوز هم باید به سرعت و به سرعت از آنها مراقبت کرد.

 

با استفاده از مواد شوینده زیر بهترین نتیجه را خواهید گرفت و آن لاستیک سوخته را از فرش خود خارج خواهید کرد:

ارواح معدنی

WD-40

نفت سفید

مایعات برای فندک ها

سقز

قبل از شروع ، خود را به دستکش های محافظ مجهز کرده و از تهویه مناسب محل اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید ماسک هم بزنید. تمیز کردن حلالهایی از این دست در صورت استنشاق یا تماس با پوست شما بسیار خطرناک است. برای از بین بردن لکه های رنگ از فرش می توانید از برخی از راه حل های بالا استفاده کنید.

مهم نیست که کدام یک از مواد شوینده را انتخاب کرده اید ، همیشه یک آزمایش را در یک منطقه کوچک و نامحسوس انجام دهید و مراقب نتایج ناخواسته باشید. اگر ثابت شد که مواد شوینده آزمایش شده برای فرش شما بی خطر است ، می توانید ادامه دهید.

 

یک پارچه تمیز را به مواد شوینده انتخاب شده آغشته کرده و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. مقدار آن باید به اندازه ای باشد که لکه را کاملاً بپوشاند ، اما نه آنقدر زیاد که خیس نشوید.

یک مسواک یا هر برس مسواک دیگر برداشته و آن را با آب سرد و تمیز مرطوب کنید.

حلال را با قلم مو به داخل مارک ها فشار دهید.

اجازه دهید پاک کننده چند دقیقه روی لکه بماند. با این کار مواد از بین می روند و به فرش چسبیده اند.

همان پارچه ای را که در ابتدا استفاده کرده اید بردارید تا آنجا که ممکن است منطقه را لکه دار کنید. لکه به آرامی از روی فرش به پارچه منتقل می شود ، بنابراین حتماً آن را مرتباً بچرخانید.

مراحل بالا را تکرار کنید تا تمام سوختگی های لاستیکی از بین بروند.

پس از پایان کار و رضایت از نتایج ، باید ناحیه را از باقی مانده حلال پاک کنید. می توانید از کرم اصلاح کننده کف سفید یا کف تمیز کننده کف استفاده کنید.

پارچه تمیز دیگری برداشته و مقداری آب سرد روی آن قرار دهید. این فقط باید مرطوب باشد و نه چکه کند. از آن برای از بین بردن بقیه مانده کف استفاده کنید.

با استفاده از یک پد نرم و جاذب ، تمام منطقه را خشک کنید.

وسوسه نشوید که از سشوار استفاده کنید. این روند را تسریع نمی کند ، به احتمال زیاد فقط به الیاف فرش تازه تمیز شده آسیب می رساند.

فکر می کنید فرش شما به یک تمیز کردن عمیق نیاز دارد؟ در اینجا نحوه تمیز کردن فرش به طور طبیعی آورده شده است.

 

نظافت فرش حرفه ای

اگر نمی خواهید با برخی از روش های DIY در بالا به فرش خود آسیب برسانید ، همیشه می توانید به خدمات خارق العاده اعتماد کنید تا کار را برای شما انجام دهد. تکنسین های فرش به طور گسترده ای با انواع لکه ها آشنا هستند و در موقعیت های مختلفی قرار داشته اند ، بنابراین آنها بهترین نتیجه ممکن را برای هر یک از آنها می دانند. آنها همیشه از موثرترین ، پاک کننده های سازگار با محیط زیست و خانواده استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که به طور تصادفی آسیب اضافی ایجاد نمی شود.

به خاطر داشته باشید که تکنسین های فرش بخشی از فرش شما را وصله ، برش یا تعویض نمی کنند ، آنها فقط می توانند تا آنجا که ممکن است آن را تمیز کنند. برای هر شغل عجیب و غریب مانند این ، همیشه می توانید یک فرد متخصص را برای انجام کار استخدام کنید.

 

آیا می توانم علامت سوخته را پنهان کنم؟

همانطور که قبلاً در مقاله خود کمی اشاره کردیم ، سریعترین و مطمئن ترین راه البته قرار دادن چیزی است.

 

یکی از شیک ترین گزینه ها این است که به سراغ فرش منطقه بروید. باید کمی گسترده تر از نقطه ای باشد که می خواهید آن را بپوشانید و البته لازم است با طراحی اتاق مطابقت داشته باشد.

 

این اتفاق ناخوشایند را به دلیلی برای جابجایی برخی مبلمان و ایجاد ظاهری کاملاً جدید برای اتاق خود تبدیل کنید:

می توانید یک مبل بگذارید و انرژی اطراف را کاملاً تغییر دهید.

اگر علامت در وسط اتاق است ، می توانید یک میز قهوه خوری پایه یا یک عثمانی قرار دهید.

اگر جایی در گوشه ای باشد ، می توانید چند گلدان ترتیب دهید و یک نمایش گل زیبا طراحی کنید.

گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین ، اگر تخیل دارید ، می توانید هر نقصی را به بهبود فضای داخلی خانه خود تبدیل کنید.

غذاهای آماده

اگر نمی خواهید فقط یک تکه مبلمان را روی علامت بگذارید ، توصیه می کنیم از لکه به تنهایی مراقبت کنید ، فقط در صورت سوختگی جزئی و سطحی یا سوزاندن آن.

شما به هیچ ماده شوینده قوی ، که ممکن است برای شما یا خانواده شما مضر باشد ، نیازی ندارید و انجام این فرایند نیز سخت نیست.

برای هر چیز بزرگتر ، باید ناحیه را وصله بزنید یا از یک مایع خطرناک برای از بین بردن کامل سوختگی ها استفاده کنید.

اگر بی تجربه هستید ، همیشه بهتر است برای انجام این کار به یک متخصص حرفه ای اعتماد کنید ، مهم نیست که به کمک یک فرد متخصص یا یک تکنسین تمیز کننده فرش نیاز دارید.

***

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ آیا موفق به سوختگی فرش خود شدید؟ به ما در کامنت ها اطلاع دهید!

 

مهم نیست که روش تمیز کردن ، به یاد داشته باشید که همیشه یک آزمایش کوچک روی یک قسمت مخفی از فرش خود انجام دهید. بسته به اندازه ، ماهیت و سن لکه ، پاک کردن برخی از آنها ممکن نیست. اگر هر یک از روشهای فوق الذکر روی فرشهای شما مثر نباشد ، نمی توانیم مسئولیت بپذیریم. سلب مسئولیت ما را اینجا بخوانید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه جوهر را از فرش خارج کنیم

گاهی اوقات نوک انگور از شما دور می شود و تنها چیزی که برای شما باقی می ماند یک حوضچه جوهر روی فرش است. غصه نخور! چند روش وجود دارد که می توانید سعی کنید همه آنها احتمالاً از قبل در زیر ظرفشویی یا در کابینت قرار دارند.

 

 

 

روش

1

مالیدن الکل

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 1

1

در اسرع وقت پس از نشت ، پارچه تمیز و مقداری الکل مالش را بگیرید. گوشه ای از پارچه را با الکل مالش دهید و لکه جوهر را پاک کنید. ضروری است که لکه را تمیز نکنید - این مسئله مشکل شما را تشدید می کند. به آرامی بر روی آن ضربه بزنید و آن را در الیاف پارچه خود جذب کنید. [1]

از لبه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید ، از گسترش لکه جلوگیری کرده و به یک مشکل بزرگتر تبدیل شوید. با پارچه خود در جهت چرخش عقربه های ساعت کار کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 2

2

پارچه مرطوب را مرتباً روی لکه جوهر بمالید ، گاه گاهی پارچه را با الکل بیشتر خیس کنید. راحت باشید ، زیرا الکل باید حدود 30 دقیقه روی آن بماند. این باید به معنای واقعی کلمه آن را بخورد ، که ممکن است زمان بر باشد. ادامه بده!

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 3

3

برای جلوگیری از آسیب ، محل را با آب گرم و سرکه بشویید. یک چهارم فنجان سرکه برای یک چهارم آب گرم نسبت خوبی است (یعنی 1:16). الکل مالش دهنده ممکن است فرش شما را خشک کند ، بسته به بافت آن ، بنابراین بهتر است به آن این آبکشی بدهید. [2]

اگر لکه از بین رفت ، سرانجام با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. اگر الیاف کمی شکننده هستند ، منطقه را وکیوم کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 4

4

اگر لکه ادامه یافت ، آن را با کرم اصلاح بپوشانید. بگذارید 15 دقیقه بماند. [3] وقتی ساعت تمام شد ، آن را جمع کنید و با مخلوط سرکه و آب که در بالا ذکر شد ، پاک کنید.

در حال حاضر ، لکه باید قطع شود. آن را با آب ساده بشویید و از فرش بی عیب خود شگفت زده شوید!

 

 

روش

2

روان کننده

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 5

1

مواد روان کننده مانند WD-40 یا Triflow را روی لکه اسپری کنید. [4] بگذارید چند دقیقه بماند. توجه: به شما توصیه می شود ابتدا یک تکه فرش را دور از چشم خود انجام دهید ، زیرا ممکن است روان کننده فرش را به طور دائمی لکه دار کند ، در این صورت لکه ای بدتر از گذشته خواهید داشت.

به نظر می رسد WD-40 یک شرط کاملاً ایمن است. [5] اگر انتخاب مواد روان کننده دارید ، آن را انتخاب کنید.

لکه را با اسفنج و آب گرم و صابون پاک کنید. پاک کننده فرش نیز کار خواهد کرد ، اما چرا وقتی صابون خوب می شود ، محصول اضافی را هدر می دهیم؟ صابون را به لکه ماساژ دهید ، هم ماده روان کننده و هم جوهر را از بین ببرید. [6]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 7

3

با آب گرم بشویید. حتی صابون می تواند پس مانده ناخوشایندی از خود به جای بگذارد ، بنابراین با آب تمیز و گرم آن را بشویید. به خصوص در مورد لبه های لکه نگران باشید ، زیرا این آسانترین قسمت از دست دادن آن است.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 8

4

بگذارید خشک شود. فرش شما باید به عنوان جدید خوب باشد! آن را از طریق انگشتان خود عبور داده یا با جاروبرقی آن را به حالت طبیعی خود بازگردانید.

 

 

روش

3

محلول شوینده ، آمونیاک و سرکه

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 9

1

محلول مواد شوینده را مخلوط کنید. در 1 فنجان (8 اونس) آب ، فقط در یک قاشق چای خوری (5 گرم) مایع ظرفشویی شفاف مخلوط کنید. این محلول را سخاوتمندانه روی لکه اسپری کنید. [7]

Dawn یا Joy برای این مرحله بسیار خوب عمل می کند ، اگرچه بیشتر صابون های ظرفشویی این کار را انجام می دهند. [8]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 10

2

لکه را با یک پارچه تمیز و سفید لکه دار کنید. مانند هر دو روش قبلی ، لکه را تمیز نکنید. که فقط لکه را بیشتر در شکاف های فرش قرار می دهد. با حرکت بالا و پایین به آرامی به آن ضربه بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 11

3

محلول آمونیاک را مخلوط کنید. درست مانند آنچه که با مواد شوینده انجام داده اید ، روی محلول 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) آمونیاک در 1/2 فنجان آب بپاشید. لکه را با یک پارچه تمیز و متفاوت لکه دار کنید.

اگر بطری اسپری در دست ندارید ، سعی کنید یک بطری موقت از بطری قدیمی اسپری مو یا اسپری بدن ایجاد کنید. در غیر این صورت ، این کار را به روش قدیمی انجام دهید و آن را باران نمک بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 12

4

محلول قسمتهای مساوی سرکه و آب را مخلوط کنید. پس شما چکار می کنید؟ متوجه شدید - با یک پارچه تمیز پاک کنید. لکه از بین رفته است ، ها؟ عالی!

5

محلول شوینده را مجدداً بزنید تا باقیمانده پاک شود. اساساً ، شما پس از شکنجه های آمونیاکی که اخیراً از آن گذشته است ، به فرش خود می شوید. در غیر این صورت ، در صورت ماندن مواد شیمیایی در معرض آسیب رساندن به فرش خود هستید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 14

6

با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. برای بیرون آوردن تمام آمونیاک ، سرکه و صابون از فرش ، با آب تمیز بشویید ، آن را پاک کنید و بگذارید تا خشک شود. اگر دوباره به آن برگشتید و بیش از حد سفت شد ، آن را یک بار دیگر بشویید.

آن را از طریق انگشتان خود اجرا کنید. چه حسی دارد؟ کامل نیست؟ خلا the را بیرون بیاورید و چند بار از آن عبور کنید - که باید کار بزرگی انجام دهد.

 

 

روش

4

کرم اصلاح

 

اسپری کرده و کرم اصلاح را روی لکه پخش کنید.

تصویری با عنوان 65349 16

2

با آب زیاد بشویید. فوم تشکیل می شود اما این خوب است.

3

شستشو آب بیشتری اضافه کنید.

 

4

آب را با فروشگاه خالی بردارید. لکه از بین خواهد رفت اگر نه ، تکرار کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

7 قابلمه و قابلمه مورد نیاز شما (و آنچه در هر یک از آنها باید بپزید)

قابلمه ها و قابلمه ها به نظر می رسد تنوع بی انتهایی برای پختن دارند. با این حال ، با بررسی ساده مناسب هر نوع گلدان یا تابه ، می توانید در مورد تهیه ظروف برای تهیه صبحانه ، ناهار یا شام بعدی در خانه ، با تصمیم بسیار تحصیلاتری تصمیم بگیرید.

 

 

ماهیتابه / ماهیتابه

اسكيلت معمولاً از وسايل پخت و پز در اغلب آشپزخانه ها استفاده مي شود. آنها برای همه چیز عالی هستند ، از سرخ کردن تخم مرغ گرفته تا تهیه یک سس ماکارونی گرفته تا پختن همبرگر ، درصورتی که هوا یا شرایط عالی شما به شما اجازه آشپزی در خارج را نمی دهد. سه نوع رایج اسکلت از جنس استنلس استیل است که ماهی تابه همه کاره ، ضد چسب شماست ، که برای پخت ماهی های ظریف مانند کف یا جوجه و چدن مناسب است ، که می تواند همه چیز را از فریتاتا گرفته تا نان ذرت گرفته تا چاه استیک سیر شده

 

ظرف مخصوص ماشین ظرفشویی فولاد ضد زنگ تمام روکش ، 120 دلار ، amazon.com

سرخ کن غیر قابل انعطاف کاملاً روکش 12 اینچی ، 150 دلار ، amazon.com

Lodge Pre-Seasoned ، تابه چدنی 10.25 اینچی ، 13 دلار ، amazon.com

توری

هنگامی که شما به اجرای یک تابه نیاز دارید ، اما به سطح بیشتری نیز نیاز دارید ، بهترین گزینه برای ساخت یک مشبک است. ساندویچ های پنیری کبابی ، پاننیس و پنکیک ها همگی روی توری بهتر ساخته می شوند زیرا فضای بسیار بیشتری برای اطمینان از قهوه ای شدن با کیفیت و در عین حال جلوگیری از بخارپز وجود دارد.

فر هلندی

اجاق گاز هلندی ممکن است متنوع ترین ظرف پخت و پز شما باشد که تاکنون خریداری کرده اید. اجاق های هلندی که ته آن دارای ضلع های بالاتر از یک ماهیتابه و بزرگتر از یک ظرف سس است ، می توانند به طور یکپارچه از اجاق گاز به اجاق گاز بروند و برای سوپ ، خورش ، سس گوشت و سرخ کردن بسیار مناسب هستند. حتی می توان از آنها برای پخت نان در داخل منقل استفاده کرد.

 

مرتبط: کدام اندازه فر هلندی را باید خریداری کنید؟

 

انتخاب ما: Le Creuset Signature Enameled Cast-Iron 7-1 / 4-Quart Round Oven Dutch، 355 $، amazon.com

 

ووک

هنگامی که اصول اولیه را تهیه کردید ، ووک یک قطعه عالی برای پخت و پز است ، مخصوصاً اگر طرفدار سرخ کردن هستید. Woks به طور سنتی با استیل کربن ساخته می شود و در نتیجه ، هر دو زود گرم می شوند و هر ماده ای را که می گیرید با سرعت بالا می پزند. حتی اگر قبلا با ووک غذا درست نکرده باشید ، استفاده از آنها بسیار آسان است و با کمی دانش ، حتی می توانید یک ووک را به سیگاری تبدیل کنید.

 

انتخاب ما: Joyce Chen Classic Series Carbon Steel Wok ، 34 دلار ، amazon.com

 

تابه عمیق

ماهیتابه عمیقی که به عنوان ماهی تابه نیز شناخته می شود ، درست بین ماهیتابه و قابلمه قرار می گیرد. از طرفین بالاتر می توان مایعات اضافه شده را کم کرد ، که این باعث می شود تخته های عمیق برای سوزاندن پای مرغ یا سبزیجات ، تهیه کاری یا پختن یک دودکش عالی باشد.

 

انتخاب ما: ظرف قابل شستشوی ماشین ظرفشویی فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ با درب ، 198 دلار ، amazon.com

 

ماهی تابه

قابلمه های سس در هر اندازه قابل تصور هستند و به همان اندازه متنوع و متنوع هستند. هر چند به طور خاص ، تابه های سس برای آماده سازی هایی که به مایعات زیادی احتیاج دارند ، مانند سفید کردن سبزیجات ، پختن کینوا یا تخم مرغ شکار مناسب هستند. اضلاع بسیار زیاد در مقایسه با اندازه کلی خود ظرف ، اطمینان حاصل می کنند که قابلمه می تواند مقدار زیادی مایعات را تحمل کند بدون اینکه حجم زیادی از فرایند پخت را از دست بدهد.

 

انتخاب ما: ظرف قابل شستشوی ظرفشویی فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ 1.5 کوارت ، 150 گلدان سهام

هنگامی که از بزرگترین قابلمه خود فارغ التحصیل شدید ، مرحله بعدی انبار موجودی است. در حالی که این قابلمه های بزرگ فلزی برای تهیه آب عالی هستند ، اما می توان از آنها برای تهیه سوپ ، پخت ماکارونی یا جوشاندن سیب زمینی نیز استفاده کرد. برای هر دستور غذایی که به حجم زیادی مایعات و مواد اولیه نیاز داشته باشد ، یا اگر برای گروه بزرگی غذا می پزید ، ذخیره کالا باید ظرف خرید شما باشد.

دلار ، amazon.com

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

لوبیا آسان ، بخشنده ، سالم و اقتصادی سلاح مخفی یک آشپز خانگی است. بله ، کنسرو لوبیا راحت است ، اما دانستن طرز پخت لوبیای خشک به شما انعطاف می بخشد ، و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه تر را ایجاد می کند. این راهنما هر آنچه را که باید در مورد تهیه حبوبات و برخی از نزدیکان آنها در خانواده حبوبات از جمله عدس و نخود خرد شده ، چه روی اجاق گاز و چه در اجاق گاز زودپز ، بدانید ، به شما می گوید.

 

قبل از اینکه تو شروع کنی

برای قرار دادن یک تاریخ در لوبیا بررسی کنید. شادابی مهم است. حبوبات خشک شده تا دو سال دوام می آورند ، اما بهتر است در یک سال از زمان برداشت پخته شوند. همیشه حبوبات را قبل از پختن بشویید و سنگ های سرگردان ، شاخه ها و برگ ها را بررسی کنید.

 

زمان قابل توجهی را برای خیساندن لوبیا (یک شبه یا استفاده از روش میانبر ما) و پخت و پز بگذارید. اگر وقت کافی ندارید ، عدس یا لوبیا آدزوکی را انتخاب کنید ، که سریع بپزند و نیازی به خیساندن ندارند.

 

برای افزودن طعم بیشتر ، در نظر داشته باشید که لوبیای خود را به جای آب در آب انار یا آب گوشت بپزید (و برای ایده های بیشتر به فصل چاشنی ها مراجعه کنید).

 

 

 

 

انتخاب لوبیا

ده ها نوع لوبیا وجود دارد ، اما این مواردی هستند که به احتمال زیاد با آنها روبرو خواهید شد. از این لیست استفاده کنید تا بفهمید چه چیزهایی بخرید که می خواهید در یک سوپ یا دال جدا شود (عدس ، فلاژول و نخود خرد شده) ، یا شکل آنها را برای سالادها نگه دارید (آدزوکی ، نخود چشم سیاه ، نخود ، قره قاط و کلیه) . به عنوان یک قاعده کلی ، 1 فنجان لوبیای خشک حدود 3 فنجان پخته شده درست می کند.

در بالا ، از سمت چپ: لوبیای قره قاط ، عدس ، لوبیای سیاه ، نخود ، لوبیای قرمز کلیه ، نخود خرد شده ، لوبیای چیتی و لوبیای کانلینی.

 

Adzuki: این لوبیا های کوچک و قرمز به سرعت ، با طعم شیرین ، می پزند. آنها اغلب در دسرهای رب لوبیای ژاپنی استفاده می شوند ، اما برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها بسیار متنوع هستند.

 

سیاه: این لوبیاهای پر طعم با نام لوبیای لاک پشت نیز در طبخ آمریکای لاتین کلاسیک است و معمولاً برای سوپ و خورشت استفاده می شود.

 

نخود چشم سیاه: این لوبیاهای کوچک با طعم خاکی ، همچنین به نام نخود کلاغ و لوبیای چشم بلبلی شناخته می شوند ، به ویژه در پخت و پز جنوبی گرامی داشته می شوند.

 

کانلینی: از این لوبیای سفید ملایم و نشاسته ای اغلب در آش و آش استفاده می شود ، خصوصاً در آشپزی ایتالیایی.

 

نخود: این حبوبات مزه دار ، که به آن لوبیای گاربانزو نیز گفته می شود ، در تمام کره زمین با لباسهای مختلفی استفاده می شود: سوپ ، خورشت ، آبغوره و حتی به عنوان میان وعده سرخ شده یا بو داده.

 

کرن بری: این لوبیای خالدار قرمز و قهوه ای طعم غنی و مطبوعی دارند. آنها شکل خود را به خوبی برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها نگه می دارند.

 

فاوا: فاوای خشک که به لوبیای سفید نیز معروف است ، دارای طعم بسیار گوشتی و پوستی تا حدودی ضخیم است. محبوب غذاهای خاورمیانه ، آنها را سوپ ، خورشت و سالاد درست می کنند.

 

فلاژولت: این لوبیایی است کرمی ، صاف ، کمرنگ و به رنگ سبز تا سفید از فرانسه و پوستی نازک. آنها برای سوپ و پوره خوب کار می کنند.

 

Great North: این لوبیاهای سفید بزرگ با بافتی سفت و عطر و طعم ملایم و مغذی برای خورشت ها و سوپ ها عالی هستند.

 

کلیه: این لوبیاهای قرمز بزرگ اغلب در سالاد و چیلی استفاده می شوند. برخی از افراد هضم آنها را به خصوص سخت می دانند ، اما خیساندن و شستشو قبل از پخت و پز می تواند به شما کمک کند ، مانند استفاده از زودپز.

عدس: انواع مختلفی از این حبوبات ریز وجود دارد ، از عدس سیاه براق بلوگا ، که برای سالادها سالم باقی می مانند ، تا عدس "قرمز" با رنگ نارنجی ، که هنگام جوش آمدن به یک پوره غلیظ در می آیند. در این بین عدس قهوه ای (عدس همه منظوره خوب) و عدس سبز فرانسوی گران تری وجود دارد که به آن عدس پوی نیز گفته می شود ، طبخ آنها کمی بیشتر طول می کشد و طعم شیرین خوبی دارند. همه عدس ها نسبتاً سریع پخته می شوند و نیازی به پیش ساخت ندارند.

 

لیما: دانه های بزرگ لیموی سفید خشک پس از جوش آمدن ، حالت مخملی و کرمی به خود می گیرند و شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

 

نیروی دریایی: این لوبیا های سفید کوچک طعم مغزیزی دارند و زودتر از سایر لوبیا های سفید طبخ می شوند. آنها گزینه سنتی برای لوبیای پخته شده بوستون هستند. مانند لوبیای قرمز قرمز ، اگر قبل از پختن خیس و آبکشی کنید ، هضم آن راحت تر است.

 

Pinto: این لوبیا های کوچک صورتی مایل به قهوه ای است که غالباً در آشپزی مکزیکی و سایر آمریکای لاتین استفاده می شود ، به ویژه برای لوبیای تازه ، خورشت و چیلی.

 

نخود خرد شده: نخود خرد شده سبز یا زرد ، حبوبات کوچکی است که اغلب در سوپ استفاده می شود و در مورد نوع زرد ، دلال هند. قبل از پخت نیازی به خیساندن آنها نیست

خیساندن

خیساندن حبوبات به آنها کمک می کند تا سریعتر و یکنواخت تر بپزند و همچنین می تواند هضم آنها را آسان کند. اگر به آب خیس كننده نمك اضافه كنید (به عبارت دیگر ، آب نمك درست كنید) ، حبوبات شما حتی سریعتر می پزند. نمک به شکستن پوست آنها کمک می کند. در اینجا چند روش وجود دارد. یکی را متناسب با برنامه خود انتخاب کنید. و به خاطر داشته باشید که شما هرگز نیازی به خیساندن حبوبات مانند عدس یا نخود خرد شده ندارید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

غروب شبانه

برای خیساندن لوبیا به روش سنتی ، آنها را با آب 2 اینچ بپوشانید ، به ازای هر پوند لوبیا 2 قاشق غذاخوری نمک کوشن درشت (یا 1 قاشق غذاخوری نمک خوب) اضافه کنید و بگذارید حداقل 4 ساعت یا حداکثر 12 ساعت خیس بخورد. آنها را آبکش کرده و قبل از استفاده بشویید.

 

خیساندن سریع

گزینه دیگر خیساندن سریع است که به شما امکان می دهد ظرفی از لوبیا را ظرف چند ساعت صاف و بدون از بین بردن طعم و مزه و بافت تهیه کنید. لوبیاها را در قابلمه ای روی اجاق گاز بریزید ، دو اینچ آب بپوشانید ، اگر دوست دارید نمک اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت خیس بخورد. آبکش کنید ، بشویید و با دستور العمل خود ادامه دهید.

 

یا اصلاً خیس نشوید

در اینجا یک راز وجود دارد که ممکن است شما ندانید: شما در واقع اصلاً نباید حبوبات خود را خیس کنید. فقط آنها را به قابلمه خود اضافه کنید و برای پختن دستور العمل خود برای یک یا دو ساعت بیشتر از زمان پخت معمول برنامه ریزی کنید. سطح مایعات را زیر نظر داشته باشید ، اگر گلدان خشک به نظر می رسد ، آب ، آبگوشت یا آب بیشتری اضافه کنید. هنگام پختن حبوبات ، باید همیشه مایعی پوشانده شود.

 

 

چاشنی

شما می توانید لوبیا و سایر حبوبات را در چیزی غیر از آب ساده با نمک بپزید و نتایج عالی بگیرید. اما قبل از شروع پخت و پز ، یک دقیقه وقت بگذارید تا گیاهان ، ادویه ها ، آب میوه و مواد معطر که باعث بهتر شدن لوبیا می شوند را اضافه کنید. حتی یک پیاز فروتن و یک برگ بو نیز معجزه می کند.

پخت و پز

لوبیای خود را خیس کرده اید (یا شاید نه) و آنها برای مقداری گرما آماده هستند. جوشاندن آنها روی اجاق گاز روشی ممتاز است و ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید. اما می توانید آنها را در یک زودپز یا یک زودپز طبخ کنید - هر آنچه را ترجیح می دهید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

روش ذخیره سازی

حبوبات را در قابلمه خود قرار داده و روی آنها را حداقل با 2 اینچ آب بپوشانید و حرارت را کم کنید. آنها را به آرامی و گاه به گاه هم بزنید ، هرگز اجازه ندهید که جوش زیادی پیدا کنند. این می تواند پوست آنها را ترکانده و آنها را له یا پخته ناهموار کند. با توجه به نوع آن ، لوبیای خشک به سرعت (حدود 15 دقیقه برای عدس قرمز) یا به آرامی (تا 3 تا 4 ساعت برای نخود نخود یا لوبیای لیما) می پزد.

 

روش پخت آهسته

برای استفاده از زودپز ، روی حبوبات خود را با 2 اینچ آب یا آب گوشت و نمک بپوشانید تا مزه دار شود و هر نوع ماده معطر معطر را که دوست دارید درون قابلمه بریزید. دستگاه خود را در حالت کم تنظیم کنید و تا حبوبات ، معمولاً 3 تا 6 ساعت ، آن را بپزید. اگر در حال پخت لوبیای كلیه هستید ، باید قبل از افزودن آنها به زود پز ، آنها را 10 دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید. این باعث هضم بیشتر آنها می شود.

 

روش طبخ فشار

برای پخت لوبیا در زودپز ، لوبیای خیس خورده یا غوطه ور شده خود را با آب کافی قرار دهید تا 2 اینچ درون زودپز بپوشاند. نمک ، هر نوع ماده معطر که دوست دارید و یک قاشق غذاخوری روغن خنثی اضافه کنید تا کف از گرفتگی دریچه جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که از حداکثر خط پر کردن مارک زودپز مارک خود فراتر نروید. این مقدار برای لوبیا معمولا در حدود نصف راه است. با فشار زیاد برای لوبیای کوچک مانند نخود چشم سیاه ، عدس و نخود خرد شده با فشار زیاد برای 35 تا 40 دقیقه برای لوبیای بزرگتر مانند نخود آن را بپزید. لوبیای خیس خورده سریعتر از لوبیای غوطه ور پخته می شود.

 

آزمایش برای مهربانی

از کجا می دانید لوبیا شما برای خوردن آماده است؟ علائم مربوط به زمان چشیدن را بخوانید - و آن مایع پخت و پز را بریزید.

برای اطمینان از اینکه حبوبات کاملاً پخته شده اند ، یک عدد لوبیا را برداشته و روی آنها را دم کنید. پوست باید فر شود و چروک شود. سپس بچشید. آنها وقتی نرم و لطیف شده و در مرکز پخته می شوند (اما نه نرم و لطیف) انجام می شوند. بگذارید در مایع پختشان خنک شوند.

 

یک نکته: مایع پخت لوبیا ، آن مشروبات قابلمه قابلمه را بیرون نریزید. در صورت نیاز نمک بزنید و پس انداز کنید. در اصل یک موجود گیاهی غنی است که تا شش ماه به خوبی یخ می زند. مثل هر مرغ یا سبزیجات دیگر از آن استفاده کنید.

 

لوبیا چیتی ساده

لوبیا چیتی نمادی از غرب قدیم است - کرایه خوب ارزان قیمت. این نوع ساده تقریباً با هر چیزی خوب است یا به عنوان یک وعده غذایی در بشقاب حلبی ، به سبک گاوچران ، با یک تکه نان ذرت. برای بهترین حبوبات با مزه ، آن را با جوش شیرین بپزید و سطح مایع را در حین پخت فقط 1 اینچ بالاتر از سطح لوبیا نگه دارید.

آماده سازی

لوبیاها را برای سنگهای کوچک یا آوار انتخاب کنید. خوب بشویید ، سپس با آب سرد بپوشانید و به مدت 6 ساعت یا یک شب خیس کنید.

لوبیا را به قابلمه سوپ منتقل کنید و آب اضافه کنید تا 1 اینچ بپوشد. پیاز ، برگ بو و بیکن را اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را به آرامی بریزید و در قابلمه را تا حدی بپوشانید و به مدت 1 ساعت آن را بپزید و گاه گاهی هم بزنید.

نمک ، پاپریکا و کاین را مخلوط کنید ، سپس پخت را ادامه دهید تا حبوبات نرم و خامه ای شوند و آبگوشت خوب چاشنی شود و کمی غلیظ شود ، حدود 1 ساعت بیشتر. بیکن را برداشته و تقریبا خرد کنید ، سپس به قابلمه برگردانید. (ظرف ممکن است تا 2 روز جلوتر آماده شود.)

ذخیره سازی

نحوه و محل نگهداری لوبیا ، عدس و سایر موارد ، چه قبل و چه بعد از پخت ، می تواند به طرز چشمگیری بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

حبوبات خشک نشده را تا یک سال در یک کابینت تاریک و خنک نگهداری کنید. آنها واقعاً بعد از دو سال در سراشیبی قرار می گیرند ، بنابراین همه حبوبات قدیمی خود را بیرون بریزید ، مخصوصاً اگر به خاطر نمی آورید چه زمانی آنها را خریداری کرده اید. اگر می توانید روی بسته حبوبات خود تاریخ برداشت پیدا کنید ، بهتر است. برخی از حبوبات ممکن است ماه ها یا حتی یک سال قبل از رسیدن به بازار شما در انبار ذخیره شده باشند.

 

لوبیای پخته شده بهتر است تا 5 روز در مایع پخت و پز خود در یخچال نگهداری شود. یا حبوبات را آبکش کرده و قبل از سرد شدن با کمی روغن ، نمک و فلفل (یا یک وینگرت) آنها را بریزید. این هم باعث حفظ آنها می شود و هم طعم آنها را می بخشد.

 

لوبیا می تواند در فریزر له شود ، اما اگر می خواهید آن را فریز کنید ، این کار را در مایع پخته شده آن انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه بهترین غذا را برای سفر بسته بندی کنیم

چه در هواپیما باشید ، چه در قطار و چه در ماشین ، داشتن میان وعده های خوب همیشه مهم است.

 

 

چمدان های پر از لباس هنگام آماده شدن برای سفر بیشتر مورد بررسی و تفکر قرار می گیرند ، اما این یک نظارت تأسف آور است. فهمیدن اینکه شما در سفر چه می خواهید بخورید به همان اندازه مهم است که فکر می کنید چه چیزی می پوشید! این درخواست من است که شما همانقدر که پوشیدنی های خود را انجام می دهید ، به فکر خوردن مطالب خوراکی موجود باشید.

 

داشتن غذای خوب می تواند به معنای تفاوت بین یک تجربه جهنمی یا بهشتی باشد. این از تصادفات قند خون جلوگیری می کند (که من مستعد آن هستم) ، که بر روحیه و سطح صبر تأثیر می گذارد. این ناامیدی را به حداقل می رساند زیرا ، بیایید صادق باشیم ، غذای هواپیما هرگز به نقطه برخورد نمی کند ، و وقتی غذای خود را بیاورید ، دقیقاً همان چیزی را می خواهید که می خواهید. این باعث صرفه جویی در پول می شود ، تقریباً به اندازه کافی برای پرداخت هزینه یک سفر دیگر! (خوب ، نه کاملاً ، اما شما تصویر را می گیرید.)

 

 

انتخاب غذاهای مناسب می تواند کمی تمرین باشد. در اینجا لیستی از ایده های شگفت انگیز وجود دارد که از طریق وب سایت های مختلف مسافرتی و غذایی و همچنین تجربه شخصی من در سفر به تنهایی و با کودکان خرد شده است. این ایده ها برای پروازها (طولانی و کوتاه) ، سواری با قطار و سفرهای ماشین بسیار مناسب است.

1. اجزای ساندویچ

من دوست ندارم ساندویچ ها را از قبل درست کنم زیرا بعد از چند ساعت خیس ، له شده و به طور کلی نامطبوع می شوند. در عوض ، قطعات ساندویچی را برداشته و درجا مونتاژ می کنم. به عنوان مثال ، یک گوه پنیر سفت و یک باگت یا کیسه رول نرم ، ناهار خوشمزه ای را در سفر ایجاد می کند. اگر لازم باشد از قبل چیزی درست کنم ، بوریتوهای بسته بندی شده یا صبحانه را انتخاب می کنم ، زیرا کمتر کثیف هستند.

 

 

2. میان وعده های غیر آشفته و آسان برای خوردن

لیست رفتن من شامل کراکر ، پنیر ، ظرف کوچک هوموس ، تخم مرغ های پخته شده سخت با نمک ، سبزیجات خرد شده مانند خیار ، هویج ، کرفس ، فلفل و میوه های غیر چسبناک مانند توت ، سیب ، موز است. .

 

3. کالاهای پخته شده خانگی یا سایر خوراکی ها

صبح روز سفر یک دسته کلوچه یولاف ، دلچسب سالم یا دانه کتان بپزید. کودک دیگر که لذت می برد میله های انرژی بدون پخت است. یکی از نظر دهندگان پیشنهاد کرد که بسته های خمیر کلوچه را در فریزر نگه دارید و چند قطعه قطعه قطعه قطعه شده برای پخت قبل از عزیمت جدا کنید. پروازها همچنین بهانه من برای لذت بردن از یک شکلات رو به انحطاط است ، مانند Toblerone یا کارامل شور.

4. سالادها

بعضی از سالادها به طرز شگفت انگیزی برای خوردن در سفر عالی هستند. من این قانون کلی را از Epicurious دوست داشتم: "اگر می خواهید آن را در یک آشپزی بخورید ، می توانید آن را در هوا بخورید." بنابراین به سالاد لوبیا ذرت ، سالاد ماکارونی تورتلینی ، سالاد غلات و غیره فکر کنید. فقط آن را در یک ظرف یا شیشه در بسته که به هیچ وجه از مایع بیرون نریزد ، نگه دارید و سیر را کنار بگذارید.

 

5. تنقلات شور

همه افراد تنقلات خود را دارند ، اما من عاشق تنقلات شور و شور در هواپیما هستم. این اشتیاق به من آموخته است که ذرت بو داده در فرودگاه بسیار گران است ، به همین دلیل است که دفعه دیگر وقتی سوار هواپیما می شوم کاملا خودم را کیف می کنم. انواع آجیل های نمکی ، نخود وسابی ، پنیر ماه ، ترقه برنج کنجد ، نخود سوخاری ، چوب شور ، یا هر چیز دیگری را که از بخور دادن لذت می برید

 

6. غذاهایی که می توانند دوباره بازسازی شوند

به یاد داشته باشید ، مهمانداران هواپیما آب جوش را برای چای ارائه می دهند ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها نتوانند آن را در فنجان بلغور جو دوسر ، لیوان چای نعناع یا ظرف سوپ میسو بریزند. بله ، شما می توانید آیین های آرامش بخش خود را در هوا دوباره بسازید!

تاکتیک های سفر:

- به ترتیب از بین رفتن غذا بخورید. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که قبل از تخریب کراکر و پنیر ، به سالادها و میوه ها رسیده اید.

 

- داشتن چند ظرف در هنگام سفر چیز بدی نیست. می توانید از آنها برای به جا انداختن غذاهای باقیمانده از بوفه صبحانه هتل یا خرید میان وعده های بداهه در یک بازار در فضای باز استفاده کنید. همچنین باید از گزینه های سبک مانند کیسه / بسته بندی موم یا کیسه های نگهداری مواد غذایی سیلیکونی استفاده کنید.

 

- حوله های کاغذی ، دستمال کاغذی یا دستمال را بردارید. هر کاری می کنید ، میز صندلی خود را بهم نزنید وگرنه همه اطرافیان از شما متنفر خواهند شد. غذای خود را در کیسه بند نگه دارید تا بتوانید آن را به راحتی و مرتب کنار بگذارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

اصول انجماد غذا

1. بگذارید مواد غذایی گرم ابتدا به دمای اتاق برسند. این به منجمد نگه داشتن غذا کمک می کند و از بروز فساد جلوگیری می کند. غذاهای گرم ممکن است باعث گرم شدن و آسیب رساندن به سایر محتویات فریزر شوند.

 

2. در ظروف سرپوشیده فضای انبساط را بگذارید. این امر به ویژه در ظروف شیشه ای بدون فریزر از اهمیت برخوردار است که در صورت استفاده نادرست ممکن است منفجر شود یا ترک بخورد. یک قانون کلی این است که بین این غذا و سطح درب غذا حدود یک اینچ فاصله داشته باشید. هرگز شیشه هایی را که برچسب ایمنی در برابر فریزر ندارند ، فریز نکنید.

 

3. هنگام بسته بندی مواد غذایی تمام هوا را فشار دهید. سوختگی فریزر در اثر تماس هوا با مواد غذایی منجمد ایجاد می شود.

 

4. در انبارهای مخصوص فریزر برای نگهداری طولانی مدت سرمایه گذاری کنید. این محصولات برای جلوگیری از سوختن فریزر و از بین رفتن بافت ها و طعم های غذایی طراحی شده اند. با این حال ، برای نگهداری کوتاه مدت ، بسته بندی و کیسه های پلاستیکی منظم انجام می شود.

 

5. غذای خود را برچسب گذاری و تاریخ گذاری کنید. ابتدا از قدیمی ترین گزینه ها در فریزر خود استفاده کنید ، زیرا هرچه غذا بیشتر منجمد شود ، احتمال سوختن فریزر بیشتر است.

 

6. فریزر را بیش از حد بار نکنید. پر کردن آن تا حداکثر ظرفیت ممکن است از گردش مناسب هوا جلوگیری کرده و حفظ درجه حرارت حداقل صفر درجه را که برای منجمد نگه داشتن محتوا ضروری است ، مشکل کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

1. واحد 1 فصل 1 درس 2: اصول پخت و پز

2. اصول پخت و پز برای تولید وعده های غذایی قابل فروش باید اصول اساسی پخت و پز را رعایت کرد. مرغ: مرغ ، اردک ، غاز و بوقلمون - گوشت مرغ کالری کمتری نسبت به گوشت های دیگر دارد اما دارای محتوای غذایی زیادی است. اصول آشپزی مرغ 1. باید خشک شود 2. گرمای کم و متوسط ​​3. برای مراقبت از آن حیاتی است آماده سازی 4. باید بلافاصله پس از پخت و پز خورده شود. 5. می توان برای بهبود طعم و مزه گوشت مرغ تخم مرغ زد. 6. پرندگان بالغ بهتر است در حرارت مرطوب پخته شوند. برای پرندگان جوان - گرمای خشک

3. قسمت های مرغ 1. گوشت سفید - قسمت گوشتی و سفید 2. گوشت تیره - پاها ، بال ها ، گردن ، و طبل های 3. طبقات داخلی - قلب ، کبد و سنگدان

4. اصول گوشت شیرینی پرکاربردترین انواع گوشت 1. گوشت گاو 2. گوشت خوک و 3. گوشت بره انواع دیگر گوشت پخته شده 1.Carabeef 2.Chevon 3.Hemematat 4.Venison

5. گوشت خوک گوشت گوساله گوساله

6. برخی از برش های گوشت بسته به نوع پخت ، به آماده سازی بیشتری نیاز دارند. 1. خشک

کباب شدن در حرارت یا کوره به بهترین وجه مناسب برای برش های گوشتی نرم است ، که به منظور بهبود عطر و طعم ، مرتباً پخته می شود. 2. گوشت های سخت باید با استفاده از حرارت مرطوب یا با مایع در دمای پایین پخته شوند. 3. برای جلوگیری از آلودگی میکروبی ، گوشت نباید از بسته بندی آن خارج شود. 4. گوشت باید کاملاً پخته شود زیرا حاوی مقدار زیادی انگلی است. 5. تفت دادن گلدان یک روش پخت و پز است که حتی سخت ترین برش های گوشت را نرم می کند.

7. پخت و پز ماهی و غذاهای دریایی moisture رطوبت طبیعی ماهی و غذاهای دریایی باید حفظ شود should نباید بیش از حد پخته شود ould باید تازه باشد ree عاری از بوی مشکوک q گوشت باید سفت ، مرطوب و الاستیک باشد

8. اصول طبخ ماهی و غذاهای دریایی 1. بیشتر ماهی ها مقیاس دارند و باید آنها را قبل از پختن جدا کرد 2. ماهی های چربی مانند نارنگی معمولاً برای پخت و پخت و پز مناسب هستند. 3. ماهی های لاغر مانند hasa-hasa بهتر است با حرارت مرطوب مانند بخارپز کردن ، شکار غیر قانونی ، و پختن با سس. 4- ماهی باید در حداقل زمان ممکن پخته شود تا از افت رطوبت جلوگیری کرده و عطر و طعم خود را حفظ کند. 5. انواع غذاهای دریایی به سرعت پخته می شوند. اگر بیش از حد پخته شود خشک می شود و کیفیت آبدار خود را از دست می دهد. 6. بخارپز ساده ترین و ایده آل ترین روش در پخت ماهی و غذاهای دریایی است. The- گوشت ماهی خام از نظر فرافکنی است. وقتی پخته شود مات می شود.

9. اصول سبزیجات طبخ سبزیجات - که اغلب در هر نوع رژیم غذایی توصیه می شود - تهیه و پخت و پز مناسب آنها به حفظ محتوای مواد مغذی کمک می کند. 1. سبزیجات باید قبل از پخته شدن شسته شوند. 2. سبزیجات را قبل از خشک کردن یا برش بشویید 3. سبزیجات را تا زمانی که نرم شوند بپزید ، بیش از حد پخته نکنید 4. از یک چاقوی بزرگ تیز در خرد کردن سبزیجات استفاده کنید 5. قبل از انداختن سبزیجات مطمئن شوید که آب در حال جوشیدن است 6. اگر سبزیجات خرد می شوند ، حتما پوست را تا حد ممکن نازک بردارید. 7. سبزیجات را به محض پخته شدن برای جذابیت و تغذیه سرو کنید

10. ذخیره سبزیجات سبزیجات - سبزیجات را در محفظه ترد کننده یخچال نگهداری کنید - سبزیجات برگ را در یک بسته بندی بسته بندی کنید - سبزیجات ریشه را باید در یک مکان خشک و خنک قرار دهید.

11. ol رعایت اصول صحیح در پخت گوشت ، مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی و سبزیجات در تهیه و ارائه وعده های غذایی با کیفیت و قابل فروش بسیار مهم است. vمرغ ها باید قبل از پخت کاملا خشک شوند و بهتر است در حرارت کم پخته شوند. مرغ ها را تمیز کنید تا از آلودگی سالمونلا جلوگیری شود. cut قلمه های مختلف گوشت با توجه به لطافت و بافت آنها پخته می شوند. vبرش های مناقصه بهتر است بو داده یا کباب شوند.

12. vبرش های سخت با استفاده از حرارت مرطوب یا جوشاندن در دمای پایین پخته می شوند. roبرداشت گلدان در کلیه برش ها کاربرد دارد. cookingپخت و پز کافی برای گوشت توصیه می شود زیرا حاوی سطح بالایی از انگلی است. vبرای سبزیجات ، مهمترین اصلی که باید بخاطر بسپارید این است که آنها را قبل از پختن بشویید و بیش از حد پخته نشوید.

13. فعالیت های عملی (با استفاده از یک مقاله) 1. تظاهراتی در مورد نحوه پاکسازی و مقیاس ماهی انجام دهید 2. در گروه ها ، روش های مختلف برش سبزیجات را نشان دهید

14. پایان درس 2 متشکرم

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 12 صفحه بعد