نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

استفاده از فرش، در میان خانه های ایرانیان، امری رایج است. فرش به سبب پر کار برد بودن در قسمت های مختلف خانه، در معرض آلودگی است. پس اگر فرش کثیف شود، منظره ای زشت را در خانه ایجاد می کند، علاوه بر این منظره ممکن است عامل بیماری افراد خانه شود چرا که همه افراد دائما در رفت و آمد بر روی فرش هستند از این رو خانواده ها حداقل سالی یک بار به فکر شستن فرش خود می افتند. قالیشویی پالسین  به صورت یک مجموعه قالی شویی، یکی از بهترین و معتبر ترین قالی شویی ها می باشد.  قالی شویی پالسین به سبب راحتی مشتریان اقدام  به ایجاد یک اپلیکیشن به ارائه خدمات مدبوط به قالی شویی نموده است این اپلیکیشن دارای ویژگی ها  و مزایای منحصر به فردی می باشد که این اپلیکیشن را از بقیه اپلیکیشن های فعال در خدمات قالی شویی، متمایز کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد خدمات و مزایای اپلیکیشن قالی شویی پالسین با شما صحبت کنیم با ما همراه باشید.

اگر قصد شستن فرش خود در قالی شویی مطمئن را دارید اما با قالی شویی های معتبر آشنا نیستید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن پالسین با قالی شویی های معتبر آشنا شوید چرا که پالسین تنها، با قالی شویی های برتر و مجاز همکاری می کند. شنا می توانید با استفاده از این اپلیکیشن با خدمات هر کدام از قالی شویی ها، نام قالی شویی های مطمئن، قیمت خدمات ارائه شده ه توسط متخصصین هر قالی شویی آشنا شوید و بر اساس خواسته و میل خود قالی شویی مد نظر را انتخاب کنید، بدون اینکه دغدغه کلاهبرداری داشته باشید.

انواع سرویس ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت های قالیشویی همکار با اپلیکیشن پالسین

  • شستشوی انواع فرش ماشینی، دستباف و ابریشمی با بهترین کیفیت تحت نظر متخصصین حرفه ای این صنعت
  • رفو و ترمیم انواع پارگی ها و آسیب های فرش
  • شستشوی ریشه و کناره های فرش
  • لکه بری عمیق از فرش برای فرش های با آلودگی عمیق

اپلیکیشن پالسین جزو اپلیکیشن های کاربردی به حساب می آید و دارای یکسری مزایای خاص است که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت.

مزایای اپلیکیشن پالسین

  • این اپلیکیشن سرعت و کیفیت بالایی دارد و به سبب داخلی بودن این اپلیکیشن، مصرف اینترنت چندانی ندارد.
  • قابل نصب بر روی گوشی های با سیستم عامل اندروید و نیز ios
  • قابلیت انتخاب گسترده و متنوع؛ این اپلیکیشن با شرکت های قالیشویی متعدد همکاری می کنند شما می توانید با ثبت درخواست خود در این اپلیکیشن، از قیمت های پیشنهادی متخصصین هر قالیشویی مطلع شوید و از بین پیشنهاد های متفاوت با قیمت های گوناگون، مناسب ترین قیمت را انتخاب کنید.
  • صرفه جویی در آب و مواد شوینده بهداشتی؛ اگر شما از خدمات قالیشویی استفاده کنید هم در مصرف آب صرفه جویی کرده اید و هم هزینه ای برای خرید مواد شوینده پرداخت نکرده اید.
  • استفاده از تخفیفات پالسین؛ وقتی شما از طریق  اپلیکیشن پالسین اقدام به انتخاب قالیشویی مورد نظر کنید شامل دریافت تخفیفات پالسین، به خصوص در روز های آخر زمستان خواهید شد. پس استفاده از اپلیکیشن پالسین، فوق العاده به صرفه خواهد بود.
  • استفاده اپلیکیشن پالسین از متخصصین و استاد کاران فنی و حرفه ای صنعت فرش
  • ارائه انواع خدمات  قالیشویی و خشکشویی مبل و موکت در محل
  • استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته در قالی شویی های همکار پالسین

چگونگی استفاده از اپلیکیشن پالسین برای ثبت سفارش

شما می توانید اپلیکیشن پالسین را بر روی گوشی خود نصب کنید یا از طریق وب سایت پالسین، اقدام به ثبت سفارش نمایید. این اپلیکیشن محدودیت زمانی ندارد و شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز، از خدمات این اپلیکیشن بهره ببرید. با ورود به وب سایت یا اپلیکیشن پالسین اقدام به ثبت در خواست خود نمایید. این اپلیکیشن علاوه بر خدمات مربوط به شستشوی فرش، خدمات مربوط به رفو و ترمیم فرش را نیز انجام می دهد. شما می توانید هنگام  ثبت درخواست، درخواست ترمیم فرش را نیز بدهید، شما حتی می توانید عکس بخشی از فرش که نیاز به ترمیم دارد، در قسمت توضیحات وارد کنید تا متخصصین خبره این اپلیکیشت، میزان دقیق هزینه پرداختی برای شما بر آورد کنند و قیمت را به شما ارائه دهد.

کلام آخر

امروزه  اپلیکیشن های گوناگونی برای ارائه خدمات قالیشویی فعالیت می کنند اما بهترین اپلیکیشن برای خدمات قالیشویی، اپلیکیشن پالسین می باشد که به سبب ویژگی ها و مزایای خاص و منحصر به فردی که دارد، جزو بهتریه ارائه دهندگان خدمات قالی شویی می باشد.

این اپلیکیشن قابلیت نصب بر روی هر دو سیستم عامل اندروید و ios را دارد و مصرف اینارنت بالایی نیز ندارد. از همه مهمتر این نکته است که این اپلیکیشن با قالیشویی های معتبر و متخصصین با تحربه این صنعت همکاری می کند تا بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به مشتریان عرضه کند، همین امر سبب رضایت خاطر مشتریان و کاربران این اپلیکیشن شده است.



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه ملحفه خود را بشویید

آیا می دانید آخرین باری که ملحفه و روبالشتی خود را شسته اید؟ اگر مجبور بودید در مورد آن فکر کنید ، پس احتمالاً خیلی طولانی شده است. در حالت ایده آل ، ملحفه و روبالشتی باید به صورت هفتگی شسته شود ، اما همه به این قانون خانه داری توجه نمی کنند.

 

علاوه بر این ، بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه ملافه و لوازم جانبی خود را به درستی بشویند. خوب ، ما اینجا هستیم تا رکورد را مستقیم تنظیم کنیم. ادامه مطلب را بخوانید تا روش صحیح تمیز کردن تختخواب خود را بیاموزید تا بتوانید رویاهای فوق العاده شیرینی داشته باشید.

 

نحوه شستن ملحفه و روبالشتی

اگر مانند بسیاری از افراد هستید ، ملافه های خود را با حوله های خود به داخل واشر می اندازید. متخصصان ملافه می گویند این یک امر اساسی مصنوعی است زیرا حوله ها عادت تند و زننده ای برای تولید پرز دارند که می تواند به ملحفه شما بچسبد. این دقیقاً خواب آرام را ایجاد نمی کند.

 

برای تهیه ملحفه نرمتر و افزایش طول عمر تختخواب خود ، ملافه ها و جلد بالش ها را خودشان بشویید. علاوه بر این ، از یک شوینده بسیار ملایم و آب گرم (به جای داغ کردن) استفاده کنید. مورد دوم از جمع شدن بیش از حد ملحفه های شما جلوگیری می کند.

چگونه روتختی و روتختی های خود را بشوییم

در یک دنیای کامل ، روتختی و روتختی به راحتی به اندازه ملافه های شما تمیز می شوند. با این حال ، این روکش ها معمولاً حجیم هستند و نیاز به سفر به خشکشویی یا خشکشویی دارد.

 

هدف این است که حداقل دو یا هر ماه یکبار روتختی و روتختی را تمیز کنید ، مگر اینکه بدون روتختی بخوابید. در این صورت ، می خواهید آنها را تا آنجا که می توانید نزدیک به هفته تمیز کنید.

 

اگر روتختی شما در واشر قرار می گیرد ، عالی است. ابتدا اطمینان حاصل کنید که قابلیت شستشو در ماشین را دارد و هرگونه دستورالعمل شستشو را دنبال کنید. روکش لحاف هایی که کثیف یا لکه دار شده اند ، قبل از شستشو باید در آب سرد خیس بخورند. به طور طبیعی ، شما برای قرار دادن پوشش به یک حوض بزرگ نیاز دارید و یک وان تمیز به زیبایی به این منظور خدمت می کند. اجازه دهید پوشش لحاف حداقل یک ساعت خیس بخورد. قبل از انتقال به ماشین لباسشویی تا حد امکان آن را بیرون آورید.

همانند ملحفه های خود ، می خواهید روتختی های لحاف را بدون هیچ همراه حوله ای بشویید. و توجه داشته باشید که پوشش را به طور مساوی در ماشین لباسشویی خود پخش کنید تا وزن پارچه تعادل واشر را از بین نبرد. گوش خود را برای آن صدای ضرب وحشتناک ضرب و شتم نگه دارید که به شما هشدار می دهد که شما باید جلوی واشر را بگیرید و پوشش لحاف را دوباره توزیع کنید.

 

درصورتی که به اندازه کافی شانس داشتن یک ماشین لباسشویی در اندازه صنعتی را نداشته باشید ، باید راحتی خود را به خشکشویی یا خشکشویی ببرید. برچسب را بررسی کنید تا مشخص شود و تمام دستورالعمل های تمیز کردن نامه را دنبال کنید تا مبلمان راحتی طولانی مدت داشته باشد.

 

چگونه بالش های خود را بشوییم

 

بالش ها با مواد مختلف متنوعی پر می شوند. این چاشنی نحوه شستن بالش را تعیین می کند. باید حداقل یک یا دو بار در سال بالش خود را بشویید.

 

بالش های پایین و فیبر

 

این نوع بالش ها را می توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد. قبل از شستن بالشهای پایین یا الیافی خود ، دستورالعمل های تمیز کردن را بررسی کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید. در صورت عدم دستورالعمل ، بالشهای خود را روی چرخه آرام با همان مواد شوینده ملایمی که برای تمیز کردن ملحفه خود استفاده کرده اید بشویید. همانند ملحفه های شما ، آب گرم بهتر از گرم است.

 

شما باید اطمینان حاصل کنید که بالش ها یک یا دو چرخه شستشوی اضافی دارند تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد شوینده از بین می رود. علاوه بر این ، بیش از حد شستشوی واشر می تواند تعادل آن را از بین ببرد ، بنابراین همزمان بیش از دو بالش را شستشو ندهید. و بالشها را بیرون نکشید. به پرهای داخل آن آسیب خواهید رساند.

 

بالش ها را می توانید در خشک کن خود با حرارت کم خشک کنید. چند توپ تنیس را داخل خشک کن بریزید تا بالش ها کرک شوند.

 

بالش های فوم دار

بالش های کف و ماشین لباسشویی با هم مخلوط نمی شوند ، بنابراین باید اینها را با دست بشویید. با این حال ، بالش های فومی به طور معمول دارای روکش های پارچه ای هستند که می توانید از آن باز کنید. بعد از پاک کردن کف ، آنها را می توان شست.

 

اگر بالش های کف شما لکه دار یا آلوده است ، می توانید کف را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. قبل از بازگرداندن بالش به تخت باید اجازه دهید کاملا خشک شود. در غیر این صورت می توانید از خلا clean دستی برای تمیز کردن کف استفاده کنید. کف را خیس نکنید زیرا بالش خیس است ، زیرا ایمن نیست و می تواند بالش را پاره کند.

 

برای تمیز کردن روکش های بالش ، دستورالعمل های تمیز کردن برچسب را دنبال کنید. اگر موردی وجود ندارد ، می توانید برای شستن ملحفه و روبالشتی دستورالعمل های فوق را دنبال کنید.

 

اگر بالش مخصوص دارید - مانند بالش آب یا بالش مملو از گندم سیاه - باید دستورالعمل های سازنده خود را برای شستشو بررسی کنید.

چگونه پد تشک خود را بشوییم

بالشتک های تشک نیز از طیف گسترده ای از مواد ساخته می شوند و باید هر سه ماه یا حدوداً تمیز شوند. در اینجا دوباره ، مراحلی که برای تمیز کردن تشک خود انتخاب می کنید به آنچه از آن ساخته شده است بستگی دارد. در زیر دستورالعمل های تمیز کردن سه نوع تشک تشک را پیدا خواهید کرد.

 

تشک های پنبه ای و پشتی وینیل

 

هر دو این تشک های تشک را می توان در ماشین لباسشویی تمیز کرد. قبل از شروع ، بررسی کنید که آیا دستورالعمل تمیز کردن برچسب وجود دارد یا خیر. به طور معمول ، شما می توانید این لنت های تشک را دقیقاً مانند ملحفه های خود بشویید ، اما حتی با آب خنک تر. برای این ملافه از مواد شوینده ملایم استفاده کنید و آن را در دمای توصیه شده روی برچسب خشک کنید. می توانید با بالش تشک خود چند توپ تنیس به داخل خشک کن بریزید تا از حالت گلوله در بیاید.

 

پد تشک پایین

 

تشک های تشک پایین بسیار شبیه به تشک های تشک پشتدار پنبه ای و وینیل شسته می شوند. با این حال ، می خواهید قبل از شستشو ، راحت کننده سقف خود را از نظر سوراخ بررسی کنید. علاوه بر این ، این روتختی ها باید با چرخه ظریف در آب خنک و با تمیز کننده ملایم یا تمیز کننده مخصوص شسته شوند. تشک های پایین تشک باید دو بار شسته شوند تا مطمئن شوید همه مواد شوینده از پرها خارج می شوند.

این روتختی ها باید در کمترین درجه حرارت خشک شوند و همچنین می توانید چند توپ تنیس به خشک کن بریزید تا کرک پرها دوباره زنده شود.

 

اکنون که می دانید چگونه همه تختخواب خود را به درستی تمیز کنید ، ممکن است تمایل به تمیز کردن اتاق خواب خود را داشته باشید. خوش شانس هستید Merry Maids دارای چک لیست تمیز کردن اتاق خواب است که می تواند به شما در انجام سریع کار کمک کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

نکاتی برای تبدیل اتاق خود به یک فضای مطالعه سازنده

داشتن فضای مناسب برای تحصیل برای زندگی دانشگاه ضروری است. بدون وجود این ، می توانید به راحتی حواس پرت شوید ، انگیزه کمتری داشته باشید و کارهایی با کیفیت پایین تولید کنید.

 

اما این چیزی است که معمولاً مورد غفلت دانشجویان دانشگاه قرار می گیرد. کمی تلاش اضافی برای جایی که می توانید در آن تحصیل کنید یا ترم شما را می گذراند ، بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات مناسب برای تحصیل در خانه را انجام داده اید.

 

اگر در خوابگاه زندگی می کنید ، تمرکز حواس ممکن است دشوار باشد ، خصوصاً اگر در یک اتاق مشترک هستید. در اینجا چند نکته مفید برای ایجاد یک فضای مطالعه مناسب با حداقل حواس پرتی آورده شده است.

 

عوامل حواس پرتی را برطرف کنید

 

 

 

منبع: Giphy

اگر مواردی مانند تلفن ، iPad و تلویزیون خود را از دید دور کنید ، هنگام مطالعه حواس شما پرت می شود.

 

اگر در اتاق خود تلویزیون دارید ، مطمئن شوید که هنگام مطالعه یا از میز کار دور است ، تلویزیون خاموش است ، مگر اینکه شما فردی باشید که با سر و صدای پس زمینه خوب تمرکز می کنید.

 

اگر این اینترنت است که به راحتی حواس شما را پرت می کند اما شما باید از آن برای مطالعه استفاده کنید ، سعی کنید از یک برنامه مطالعه استفاده کنید که وب سایت های حواس پرت کننده را برای مدتی مسدود می کند ، مانند StayFocused و کنترل خود.

 

در مورد عوامل خارجی که نمی توانید کنترل کنید ، مانند هم خانه های پر سر و صدا ، چطور؟ می توانید هدفون های حذف کننده نویز را امتحان کنید و برای جلوگیری از سر و صدا موسیقی پخش کنید.

 

اما موسیقی با متن متناسب نیز ممکن است باعث حواس پرتی شود ، بنابراین گوش دادن به موسیقی کلاسیک یا ساز ممکن است برای شما بهتر باشد.

 

همچنین می توانید با افزودن وسایل بیشتر مانند بالش های بزرگ و فرش های ضخیم و قرار دادن حوله زیر درب ، در اتاق خود عایق صوتی کنید ، زیرا باعث جذب صدا می شود. همچنین ، سعی کنید یک رطوبت ساز ، فن یا دستگاه صوتی اضافه کنید که صدای خارجی را غرق می کند.

 

آن را مرتب نگه دارید

مرتب و مرتب بودن میز کار در واقع به شما کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کنید. سر و صدا و بی نظمی ذهن را منحرف می کند ، اضطراب را افزایش می دهد و باعث می شود انگیزه کمتری داشته باشید.

 

قبل از شروع جلسه مطالعه ، میز کار خود را تمیز کرده و کتاب ها ، یادداشت های مهم و مقالاتی را که مربوط نیستند ، بردارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از نشستن برای مطالعه هر آنچه را که لازم دارید در اختیار دارید ، بنابراین هر وقت به دنبال چیزهایی نمی دوید و هر بار تمرکز خود را می شکنید.

 

از نور و درجه حرارت ایده آل اطمینان حاصل کنید

 

 

نور طبیعی برای چشم و سطح تمرکز شما بهترین است. منبع: اندرو نیل / Unsplash

 

تمرکز هنگامی که خیلی گرم یا خیلی سرد هستید ، یا چراغ های شما خیلی کم است دشوار است. اطمینان حاصل کنید که هنگام تحصیل دمای ایده آل را پایین آورده اید و احساس راحتی می کنید.

 

اگر خیلی گرم است و AC ندارید ، یک پنکه ایستاده تهیه کنید تا شما را خنک کند. اگر خیلی سرد است و نمی توانید گرما را تنظیم کنید لباس گرم بپوشید و نوشیدنی های گرم را بنوشید.

 

از نظر نور ، بهتر است تا آنجا که ممکن است نور طبیعی داشته باشید. میز کار خود را در موقعیتی قرار دهید که بتواند مانند نزدیک پنجره نور طبیعی خورشید را دریافت کند.

 

البته ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که از نور طبیعی برخوردار نباشید ، یا شاید اتاق شما فاقد هرگونه نور باشد. در این صورت ، شما باید از نور طبیعی اتاق خود تقلید کنید.

 

این کار را می توانید با اطمینان از اینکه لامپ های بالای سر و لامپ شما "سفید خنک" هستند انجام دهید. اگرچه معمولاً افراد فکر می کنند رنگ زرد به نور خورشید نزدیکتر است ، اما در واقع نور سفید یا مایل به آبی مایل به آبی بهتر است.

 

به جای اینکه فقط یک چراغ مطالعه روشن باشد ، بهتر است لایه هایی از نور داشته باشید تا چشم های شما خسته نشوند. این همچنین سایه هایی را که تمرکز را دشوار می کند به حداقل می رساند. چراغ های بالای سر خود را علاوه بر لامپ روشن نگه دارید.

 

اطمینان حاصل کنید که راحت است - اما خیلی راحت نیست

بسیاری از دانش آموزان وسوسه می شوند در رختخواب دراز بکشند و تکالیف خود را انجام دهند یا مطالعه کنند ، اما این در واقع پربارترین فضای برای مطالعه نیست.

 

اگر با ملافه گرم و بالش نرم خود در رختخواب دراز بکشید ، راحت راحت هستید و می توانید به راحتی بخوابید. بعلاوه ، اگر در حالت تعادل لپ تاپ یا کتابهای خود در آغوش قرار بگیرید ، در حالت نشسته یا دراز کشیده وضعیت بدن شما دچار مشکل می شود.

 

اگر خیلی راحت هستید ، می توانید بین میز و تختخواب خود را به تناوب امتحان کنید یا فقط به آن توجه کنید که فقط در میز کار خود مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که یک صندلی راحت دارید و پشت شما به خوبی پشتیبانی می شود ، بنابراین وضعیت بدن شما هنگام مطالعه در فرم خوبی قرار دارد.

 

فراموش نکنید که برای کشش و راه رفتن در فضای مجازی تعطیلات مکرر مطالعه داشته باشید زیرا همچنین نشستن برای مدت طولانی بدن و مغز شما خوب نیست.

 

این را دوست داشتید؟ سپس شما عاشق خواهید شد ...

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه می توان سوختگی را از روی فرش پاک کرد

فرش خود را به طور تصادفی سوزانده یا سوزانده باشید.

می خواهید بدانید که چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

بدنبال از بین بردن سوختگی های لاستیکی فرش هستند.

پس این مقاله برای تو است!

 

البته ، سریعترین راه برای مقابله با الیاف سوخته ، قرار دادن گلدان روی گل یا جابجایی کاناپه است ، گرچه به نظر می رسد این محلول موقتی است.

 

بنابراین ، اگر می خواهید بهترین نکات و ترفندها را در مورد حذف انواع سوختگی ها از روی فرش خود بیاموزید و وصله مشکل ساز را تا حدودی برطرف کنید ، به خواندن ادامه دهید. و ... اگر واقعاً شانس ندارید و مجبورید با پس مانده موم کنار سوختگی کنار بیایید ، به مقاله مفید ما در مورد نحوه بیرون آوردن موم از پوشش منسوجات مراجعه کنید.

 

تفاوت بین سوزش و سوختگی

 

قبل از شروع به تمیز کردن ، یک چیز اصلی وجود دارد که باید یاد بگیرید و آن این است که چگونه تشخیص دهید که آیا شما واقعاً دچار سوختگی شده اید یا فقط سوزاندن است.

 

بعضی اوقات ، متوجه می شوید که فقط قسمت بالای الیاف فرش شما آسیب دیده است. این همان چیزی است که ما آن را سوزان می نامیم. این اتفاق می افتد وقتی که کالایی که فرش شما را می سوزاند فقط برای یک ثانیه روی سطح باقی بماند و آسیب جدی نباشد. و سپس ، شما دچار سوختگی های جدی شده اید که قابل تمیز یا برطرف شدن نیستند و نیاز به تغییر در کل منطقه است. مگر اینکه پچ را با گلدان مخفی کنید. هر کدام بهتر به شما بخورد.

 

حالا ، بیایید با ...

 

روش های مختلف برای از بین بردن سوختگی از فرش

بسته به سطح و اندازه منطقه آسیب دیده ، می توانید سوختگی ها را به سه دسته جداگانه تقسیم کنید:

سوختگی سطحی (سبک)

سوختگی کوچک

سوختگی بزرگتر

اگر شما فقط یک سطح سوختگی سبک دارید ، جایی که فقط نوک الیاف آن سوخته است ، فرایند از بین بردن این علامت بسیار آسان است. خود را با یک قیچی تیز و کوچک ، مخلوط مواد شوینده سبک فرش و آب و اسفنج آماده کنید. نکات را با دقت با قیچی برش دهید ، مطمئن شوید که اختلاف ارتفاع بین ناحیه آسیب ندیده و محل سوخته آنقدر شدید نباشد. اسفنج را به این مخلوط آغشته کنید ، روی ناحیه آن کمی ضربه بزنید و اسفنج دیگری را که در آب تمیز فرو رفته است دنبال کنید. بگذارید خشک شود. در صورت نیاز دوباره تکرار کنید.

اگر فرش شمع کوتاه دارید ، استفاده از یک کاغذ سنباده ریز ریز روی ناحیه آسیب دیده را در نظر بگیرید. بعد از اینکه از نتیجه راضی شدید ، به آرامی از مارک ها عبور کرده و پس مانده را جارو برقی بکشید.

 

به این ترتیب می توانید فقط یک فرش کمی سوخته درست کنید. روش های فوق الذکر برای سوختگی های بزرگتر یا عمیق تر کار نخواهد کرد. اما نترس و به خواندن ادامه بده ، زیرا ما همچنین شما را تحت پوشش این موارد قرار دادیم.

 

ذره بین کارآگاهی خود را بگیرید و علامت سوختگی را کاملاً بررسی کنید. بسته به مواد فرش شما ، سوختگی بر الیاف متفاوت تأثیر می گذارد:

 

الیاف طبیعی مانند پشم ، سیزال یا پنبه هنگام سوختن به سادگی به گرد و غبار تبدیل می شوند.

از طرف دیگر ، مواد مصنوعی ذوب شده و تکه هایی را تشکیل می دهند. به راحتی در بین سایر الیاف سالم دستمال فرش خود متوجه خواهید شد.

چگونه می توان سوختگی های کوچک را از فرش (سیگار ، قلیان) پاک کرد

سوختگی های کوچک معمولاً به دلیل افتادن سیگار یا ذغال قلیان ایجاد می شود. در اینجا نحوه حذف علائم سوختگی کوچک از فرش وجود دارد:

 

تمام قسمتهای سوخته الیاف فرش را با یک قیچی ، چاقو یا تیغ برش دهید.

منطقه ای از فرش خود را پیدا کنید که به طور معمول قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد و الیاف را با دقت برش دهید ، به اندازه ای که الیاف آسیب دیده را جایگزین کنید.

برخی از الیاف را از محلی در فرش خود جدا کنید که معمولاً قابل مشاهده نیست ، مانند زیر مبل ، یک کتابخانه یا یک کمد. به اندازه کافی برش بزنید تا موارد آسیب دیده را جایگزین کنید.

مقدار کمی ابر چسب را در محلی که نیاز به رفع دارد بمالید و الیاف سالم را به جای مواد سوخته قرار دهید.

بعد از خشک شدن چسب ، ناحیه را مرتب کنید تا با بقیه موکت یکنواخت شود.

اگر این کمکی نکرد ، محلول 1 قسمت پراکسید هیدروژن (3٪) را با 10 قسمت آب مخلوط کنید و پارچه را با محلول خیس کنید.

لکه را به آرامی و بدون فشار زیاد فشار دهید ، تا جایی که علامت سوختگی شروع به از بین رفتن کند. از بیرون علامت شروع کنید و به سمت داخل حرکت کنید.

با آب تمیز و سرد اسپری کنید تا محلول از روی فرش شسته شود.

تا جایی که می توانید با یک پارچه تمیز دیگر لکه دار کنید و بقیه را بگذارید تا خشک شود.

همچنین می توانید از پراکسید هیدروژن (3٪) برای تمیز کردن لکه های شیر از فرش استفاده کنید.

 

نحوه از بین بردن سوختگی های بزرگتر از فرش (اتو ، بیگودی ، اتو کش)

سوختگی های بزرگتر بیشتر بوسیله اتو افتاده ، صاف کننده مو و فر کننده ایجاد می شود. اگر می خواهید از موقعیت هایی از این دست جلوگیری کنید ، تغییر مکان گوشه زیبایی خود را به دستشویی یا هر جای دیگر بدون فرش و فرش در نظر بگیرید. نحوه انجام آن در اینجا اسذرات سوخته را تا آنجا که می توانید برش دهید.

یک شوینده فرش ملایم بخورید و محل را تمیز کنید.

با آب سرد بشویید.

یک ضایعات فرش یا یک تکه فرش با رنگ و الیاف متناسب با آنچه شما دارید پیدا کنید.

قطعه ای را بردارید که کمی بزرگتر از ناحیه ای است که تحت درمان هستید.

آن را روی نقطه آسیب دیده قرار دهید. آن را در جای خود نگه دارید و شروع به برش در اطراف لبه های قطعه جدید کنید. اطمینان حاصل کنید که فرش زیر را برش دهید اما بالش فرش یا زیر آن را برش ندهید.

بعد از اتمام کار ، تکه فرش سوخته را کنار بگذارید.

جدید را قرار دهید و در صورت وجود اختلاف در ارتفاع ، می توانید آن را با قیچی اصلاح کنید تا کاملاً با منطقه اطراف ترکیب شود.

برای چسباندن قطعه می توانید از چسب یا نوار دو طرفه استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید با چسب بروید ، اطمینان حاصل کنید که حداقل برای چند ساعت قبل از پا زدن روی آن خشک شود.

چگونه سوختگی های لاستیکی را از فرش خارج کنیم

سوختگی لاستیک ، یا به عبارت ساده تر ، سوختگی اصطکاکی ، سوختنی است که می تواند هنگام جابجایی مبلمان به اطراف یا از کمربندهای جاروبرقی ایجاد شود. شدت آن به اندازه سوختگی واقعی نیست اما هنوز هم باید به سرعت و به سرعت از آنها مراقبت کرد.

 

با استفاده از مواد شوینده زیر بهترین نتیجه را خواهید گرفت و آن لاستیک سوخته را از فرش خود خارج خواهید کرد:

ارواح معدنی

WD-40

نفت سفید

مایعات برای فندک ها

سقز

قبل از شروع ، خود را به دستکش های محافظ مجهز کرده و از تهویه مناسب محل اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید ماسک هم بزنید. تمیز کردن حلالهایی از این دست در صورت استنشاق یا تماس با پوست شما بسیار خطرناک است. برای از بین بردن لکه های رنگ از فرش می توانید از برخی از راه حل های بالا استفاده کنید.

مهم نیست که کدام یک از مواد شوینده را انتخاب کرده اید ، همیشه یک آزمایش را در یک منطقه کوچک و نامحسوس انجام دهید و مراقب نتایج ناخواسته باشید. اگر ثابت شد که مواد شوینده آزمایش شده برای فرش شما بی خطر است ، می توانید ادامه دهید.

 

یک پارچه تمیز را به مواد شوینده انتخاب شده آغشته کرده و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. مقدار آن باید به اندازه ای باشد که لکه را کاملاً بپوشاند ، اما نه آنقدر زیاد که خیس نشوید.

یک مسواک یا هر برس مسواک دیگر برداشته و آن را با آب سرد و تمیز مرطوب کنید.

حلال را با قلم مو به داخل مارک ها فشار دهید.

اجازه دهید پاک کننده چند دقیقه روی لکه بماند. با این کار مواد از بین می روند و به فرش چسبیده اند.

همان پارچه ای را که در ابتدا استفاده کرده اید بردارید تا آنجا که ممکن است منطقه را لکه دار کنید. لکه به آرامی از روی فرش به پارچه منتقل می شود ، بنابراین حتماً آن را مرتباً بچرخانید.

مراحل بالا را تکرار کنید تا تمام سوختگی های لاستیکی از بین بروند.

پس از پایان کار و رضایت از نتایج ، باید ناحیه را از باقی مانده حلال پاک کنید. می توانید از کرم اصلاح کننده کف سفید یا کف تمیز کننده کف استفاده کنید.

پارچه تمیز دیگری برداشته و مقداری آب سرد روی آن قرار دهید. این فقط باید مرطوب باشد و نه چکه کند. از آن برای از بین بردن بقیه مانده کف استفاده کنید.

با استفاده از یک پد نرم و جاذب ، تمام منطقه را خشک کنید.

وسوسه نشوید که از سشوار استفاده کنید. این روند را تسریع نمی کند ، به احتمال زیاد فقط به الیاف فرش تازه تمیز شده آسیب می رساند.

فکر می کنید فرش شما به یک تمیز کردن عمیق نیاز دارد؟ در اینجا نحوه تمیز کردن فرش به طور طبیعی آورده شده است.

 

نظافت فرش حرفه ای

اگر نمی خواهید با برخی از روش های DIY در بالا به فرش خود آسیب برسانید ، همیشه می توانید به خدمات خارق العاده اعتماد کنید تا کار را برای شما انجام دهد. تکنسین های فرش به طور گسترده ای با انواع لکه ها آشنا هستند و در موقعیت های مختلفی قرار داشته اند ، بنابراین آنها بهترین نتیجه ممکن را برای هر یک از آنها می دانند. آنها همیشه از موثرترین ، پاک کننده های سازگار با محیط زیست و خانواده استفاده می کنند تا اطمینان حاصل کنند که به طور تصادفی آسیب اضافی ایجاد نمی شود.

به خاطر داشته باشید که تکنسین های فرش بخشی از فرش شما را وصله ، برش یا تعویض نمی کنند ، آنها فقط می توانند تا آنجا که ممکن است آن را تمیز کنند. برای هر شغل عجیب و غریب مانند این ، همیشه می توانید یک فرد متخصص را برای انجام کار استخدام کنید.

 

آیا می توانم علامت سوخته را پنهان کنم؟

همانطور که قبلاً در مقاله خود کمی اشاره کردیم ، سریعترین و مطمئن ترین راه البته قرار دادن چیزی است.

 

یکی از شیک ترین گزینه ها این است که به سراغ فرش منطقه بروید. باید کمی گسترده تر از نقطه ای باشد که می خواهید آن را بپوشانید و البته لازم است با طراحی اتاق مطابقت داشته باشد.

 

این اتفاق ناخوشایند را به دلیلی برای جابجایی برخی مبلمان و ایجاد ظاهری کاملاً جدید برای اتاق خود تبدیل کنید:

می توانید یک مبل بگذارید و انرژی اطراف را کاملاً تغییر دهید.

اگر علامت در وسط اتاق است ، می توانید یک میز قهوه خوری پایه یا یک عثمانی قرار دهید.

اگر جایی در گوشه ای باشد ، می توانید چند گلدان ترتیب دهید و یک نمایش گل زیبا طراحی کنید.

گزینه ها بی پایان هستند ، بنابراین ، اگر تخیل دارید ، می توانید هر نقصی را به بهبود فضای داخلی خانه خود تبدیل کنید.

غذاهای آماده

اگر نمی خواهید فقط یک تکه مبلمان را روی علامت بگذارید ، توصیه می کنیم از لکه به تنهایی مراقبت کنید ، فقط در صورت سوختگی جزئی و سطحی یا سوزاندن آن.

شما به هیچ ماده شوینده قوی ، که ممکن است برای شما یا خانواده شما مضر باشد ، نیازی ندارید و انجام این فرایند نیز سخت نیست.

برای هر چیز بزرگتر ، باید ناحیه را وصله بزنید یا از یک مایع خطرناک برای از بین بردن کامل سوختگی ها استفاده کنید.

اگر بی تجربه هستید ، همیشه بهتر است برای انجام این کار به یک متخصص حرفه ای اعتماد کنید ، مهم نیست که به کمک یک فرد متخصص یا یک تکنسین تمیز کننده فرش نیاز دارید.

***

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ آیا موفق به سوختگی فرش خود شدید؟ به ما در کامنت ها اطلاع دهید!

 

مهم نیست که روش تمیز کردن ، به یاد داشته باشید که همیشه یک آزمایش کوچک روی یک قسمت مخفی از فرش خود انجام دهید. بسته به اندازه ، ماهیت و سن لکه ، پاک کردن برخی از آنها ممکن نیست. اگر هر یک از روشهای فوق الذکر روی فرشهای شما مثر نباشد ، نمی توانیم مسئولیت بپذیریم. سلب مسئولیت ما را اینجا بخوانید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه جوهر را از فرش خارج کنیم

گاهی اوقات نوک انگور از شما دور می شود و تنها چیزی که برای شما باقی می ماند یک حوضچه جوهر روی فرش است. غصه نخور! چند روش وجود دارد که می توانید سعی کنید همه آنها احتمالاً از قبل در زیر ظرفشویی یا در کابینت قرار دارند.

 

 

 

روش

1

مالیدن الکل

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 1

1

در اسرع وقت پس از نشت ، پارچه تمیز و مقداری الکل مالش را بگیرید. گوشه ای از پارچه را با الکل مالش دهید و لکه جوهر را پاک کنید. ضروری است که لکه را تمیز نکنید - این مسئله مشکل شما را تشدید می کند. به آرامی بر روی آن ضربه بزنید و آن را در الیاف پارچه خود جذب کنید. [1]

از لبه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید ، از گسترش لکه جلوگیری کرده و به یک مشکل بزرگتر تبدیل شوید. با پارچه خود در جهت چرخش عقربه های ساعت کار کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 2

2

پارچه مرطوب را مرتباً روی لکه جوهر بمالید ، گاه گاهی پارچه را با الکل بیشتر خیس کنید. راحت باشید ، زیرا الکل باید حدود 30 دقیقه روی آن بماند. این باید به معنای واقعی کلمه آن را بخورد ، که ممکن است زمان بر باشد. ادامه بده!

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 3

3

برای جلوگیری از آسیب ، محل را با آب گرم و سرکه بشویید. یک چهارم فنجان سرکه برای یک چهارم آب گرم نسبت خوبی است (یعنی 1:16). الکل مالش دهنده ممکن است فرش شما را خشک کند ، بسته به بافت آن ، بنابراین بهتر است به آن این آبکشی بدهید. [2]

اگر لکه از بین رفت ، سرانجام با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. اگر الیاف کمی شکننده هستند ، منطقه را وکیوم کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 4

4

اگر لکه ادامه یافت ، آن را با کرم اصلاح بپوشانید. بگذارید 15 دقیقه بماند. [3] وقتی ساعت تمام شد ، آن را جمع کنید و با مخلوط سرکه و آب که در بالا ذکر شد ، پاک کنید.

در حال حاضر ، لکه باید قطع شود. آن را با آب ساده بشویید و از فرش بی عیب خود شگفت زده شوید!

 

 

روش

2

روان کننده

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 5

1

مواد روان کننده مانند WD-40 یا Triflow را روی لکه اسپری کنید. [4] بگذارید چند دقیقه بماند. توجه: به شما توصیه می شود ابتدا یک تکه فرش را دور از چشم خود انجام دهید ، زیرا ممکن است روان کننده فرش را به طور دائمی لکه دار کند ، در این صورت لکه ای بدتر از گذشته خواهید داشت.

به نظر می رسد WD-40 یک شرط کاملاً ایمن است. [5] اگر انتخاب مواد روان کننده دارید ، آن را انتخاب کنید.

لکه را با اسفنج و آب گرم و صابون پاک کنید. پاک کننده فرش نیز کار خواهد کرد ، اما چرا وقتی صابون خوب می شود ، محصول اضافی را هدر می دهیم؟ صابون را به لکه ماساژ دهید ، هم ماده روان کننده و هم جوهر را از بین ببرید. [6]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 7

3

با آب گرم بشویید. حتی صابون می تواند پس مانده ناخوشایندی از خود به جای بگذارد ، بنابراین با آب تمیز و گرم آن را بشویید. به خصوص در مورد لبه های لکه نگران باشید ، زیرا این آسانترین قسمت از دست دادن آن است.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 8

4

بگذارید خشک شود. فرش شما باید به عنوان جدید خوب باشد! آن را از طریق انگشتان خود عبور داده یا با جاروبرقی آن را به حالت طبیعی خود بازگردانید.

 

 

روش

3

محلول شوینده ، آمونیاک و سرکه

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 9

1

محلول مواد شوینده را مخلوط کنید. در 1 فنجان (8 اونس) آب ، فقط در یک قاشق چای خوری (5 گرم) مایع ظرفشویی شفاف مخلوط کنید. این محلول را سخاوتمندانه روی لکه اسپری کنید. [7]

Dawn یا Joy برای این مرحله بسیار خوب عمل می کند ، اگرچه بیشتر صابون های ظرفشویی این کار را انجام می دهند. [8]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 10

2

لکه را با یک پارچه تمیز و سفید لکه دار کنید. مانند هر دو روش قبلی ، لکه را تمیز نکنید. که فقط لکه را بیشتر در شکاف های فرش قرار می دهد. با حرکت بالا و پایین به آرامی به آن ضربه بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 11

3

محلول آمونیاک را مخلوط کنید. درست مانند آنچه که با مواد شوینده انجام داده اید ، روی محلول 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) آمونیاک در 1/2 فنجان آب بپاشید. لکه را با یک پارچه تمیز و متفاوت لکه دار کنید.

اگر بطری اسپری در دست ندارید ، سعی کنید یک بطری موقت از بطری قدیمی اسپری مو یا اسپری بدن ایجاد کنید. در غیر این صورت ، این کار را به روش قدیمی انجام دهید و آن را باران نمک بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 12

4

محلول قسمتهای مساوی سرکه و آب را مخلوط کنید. پس شما چکار می کنید؟ متوجه شدید - با یک پارچه تمیز پاک کنید. لکه از بین رفته است ، ها؟ عالی!

5

محلول شوینده را مجدداً بزنید تا باقیمانده پاک شود. اساساً ، شما پس از شکنجه های آمونیاکی که اخیراً از آن گذشته است ، به فرش خود می شوید. در غیر این صورت ، در صورت ماندن مواد شیمیایی در معرض آسیب رساندن به فرش خود هستید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 14

6

با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. برای بیرون آوردن تمام آمونیاک ، سرکه و صابون از فرش ، با آب تمیز بشویید ، آن را پاک کنید و بگذارید تا خشک شود. اگر دوباره به آن برگشتید و بیش از حد سفت شد ، آن را یک بار دیگر بشویید.

آن را از طریق انگشتان خود اجرا کنید. چه حسی دارد؟ کامل نیست؟ خلا the را بیرون بیاورید و چند بار از آن عبور کنید - که باید کار بزرگی انجام دهد.

 

 

روش

4

کرم اصلاح

 

اسپری کرده و کرم اصلاح را روی لکه پخش کنید.

تصویری با عنوان 65349 16

2

با آب زیاد بشویید. فوم تشکیل می شود اما این خوب است.

3

شستشو آب بیشتری اضافه کنید.

 

4

آب را با فروشگاه خالی بردارید. لکه از بین خواهد رفت اگر نه ، تکرار کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

7 قابلمه و قابلمه مورد نیاز شما (و آنچه در هر یک از آنها باید بپزید)

قابلمه ها و قابلمه ها به نظر می رسد تنوع بی انتهایی برای پختن دارند. با این حال ، با بررسی ساده مناسب هر نوع گلدان یا تابه ، می توانید در مورد تهیه ظروف برای تهیه صبحانه ، ناهار یا شام بعدی در خانه ، با تصمیم بسیار تحصیلاتری تصمیم بگیرید.

 

 

ماهیتابه / ماهیتابه

اسكيلت معمولاً از وسايل پخت و پز در اغلب آشپزخانه ها استفاده مي شود. آنها برای همه چیز عالی هستند ، از سرخ کردن تخم مرغ گرفته تا تهیه یک سس ماکارونی گرفته تا پختن همبرگر ، درصورتی که هوا یا شرایط عالی شما به شما اجازه آشپزی در خارج را نمی دهد. سه نوع رایج اسکلت از جنس استنلس استیل است که ماهی تابه همه کاره ، ضد چسب شماست ، که برای پخت ماهی های ظریف مانند کف یا جوجه و چدن مناسب است ، که می تواند همه چیز را از فریتاتا گرفته تا نان ذرت گرفته تا چاه استیک سیر شده

 

ظرف مخصوص ماشین ظرفشویی فولاد ضد زنگ تمام روکش ، 120 دلار ، amazon.com

سرخ کن غیر قابل انعطاف کاملاً روکش 12 اینچی ، 150 دلار ، amazon.com

Lodge Pre-Seasoned ، تابه چدنی 10.25 اینچی ، 13 دلار ، amazon.com

توری

هنگامی که شما به اجرای یک تابه نیاز دارید ، اما به سطح بیشتری نیز نیاز دارید ، بهترین گزینه برای ساخت یک مشبک است. ساندویچ های پنیری کبابی ، پاننیس و پنکیک ها همگی روی توری بهتر ساخته می شوند زیرا فضای بسیار بیشتری برای اطمینان از قهوه ای شدن با کیفیت و در عین حال جلوگیری از بخارپز وجود دارد.

فر هلندی

اجاق گاز هلندی ممکن است متنوع ترین ظرف پخت و پز شما باشد که تاکنون خریداری کرده اید. اجاق های هلندی که ته آن دارای ضلع های بالاتر از یک ماهیتابه و بزرگتر از یک ظرف سس است ، می توانند به طور یکپارچه از اجاق گاز به اجاق گاز بروند و برای سوپ ، خورش ، سس گوشت و سرخ کردن بسیار مناسب هستند. حتی می توان از آنها برای پخت نان در داخل منقل استفاده کرد.

 

مرتبط: کدام اندازه فر هلندی را باید خریداری کنید؟

 

انتخاب ما: Le Creuset Signature Enameled Cast-Iron 7-1 / 4-Quart Round Oven Dutch، 355 $، amazon.com

 

ووک

هنگامی که اصول اولیه را تهیه کردید ، ووک یک قطعه عالی برای پخت و پز است ، مخصوصاً اگر طرفدار سرخ کردن هستید. Woks به طور سنتی با استیل کربن ساخته می شود و در نتیجه ، هر دو زود گرم می شوند و هر ماده ای را که می گیرید با سرعت بالا می پزند. حتی اگر قبلا با ووک غذا درست نکرده باشید ، استفاده از آنها بسیار آسان است و با کمی دانش ، حتی می توانید یک ووک را به سیگاری تبدیل کنید.

 

انتخاب ما: Joyce Chen Classic Series Carbon Steel Wok ، 34 دلار ، amazon.com

 

تابه عمیق

ماهیتابه عمیقی که به عنوان ماهی تابه نیز شناخته می شود ، درست بین ماهیتابه و قابلمه قرار می گیرد. از طرفین بالاتر می توان مایعات اضافه شده را کم کرد ، که این باعث می شود تخته های عمیق برای سوزاندن پای مرغ یا سبزیجات ، تهیه کاری یا پختن یک دودکش عالی باشد.

 

انتخاب ما: ظرف قابل شستشوی ماشین ظرفشویی فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ با درب ، 198 دلار ، amazon.com

 

ماهی تابه

قابلمه های سس در هر اندازه قابل تصور هستند و به همان اندازه متنوع و متنوع هستند. هر چند به طور خاص ، تابه های سس برای آماده سازی هایی که به مایعات زیادی احتیاج دارند ، مانند سفید کردن سبزیجات ، پختن کینوا یا تخم مرغ شکار مناسب هستند. اضلاع بسیار زیاد در مقایسه با اندازه کلی خود ظرف ، اطمینان حاصل می کنند که قابلمه می تواند مقدار زیادی مایعات را تحمل کند بدون اینکه حجم زیادی از فرایند پخت را از دست بدهد.

 

انتخاب ما: ظرف قابل شستشوی ظرفشویی فولاد ضد زنگ فولاد ضد زنگ 1.5 کوارت ، 150 گلدان سهام

هنگامی که از بزرگترین قابلمه خود فارغ التحصیل شدید ، مرحله بعدی انبار موجودی است. در حالی که این قابلمه های بزرگ فلزی برای تهیه آب عالی هستند ، اما می توان از آنها برای تهیه سوپ ، پخت ماکارونی یا جوشاندن سیب زمینی نیز استفاده کرد. برای هر دستور غذایی که به حجم زیادی مایعات و مواد اولیه نیاز داشته باشد ، یا اگر برای گروه بزرگی غذا می پزید ، ذخیره کالا باید ظرف خرید شما باشد.

دلار ، amazon.com

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

لوبیا آسان ، بخشنده ، سالم و اقتصادی سلاح مخفی یک آشپز خانگی است. بله ، کنسرو لوبیا راحت است ، اما دانستن طرز پخت لوبیای خشک به شما انعطاف می بخشد ، و یک وعده غذایی بسیار خوشمزه تر را ایجاد می کند. این راهنما هر آنچه را که باید در مورد تهیه حبوبات و برخی از نزدیکان آنها در خانواده حبوبات از جمله عدس و نخود خرد شده ، چه روی اجاق گاز و چه در اجاق گاز زودپز ، بدانید ، به شما می گوید.

 

قبل از اینکه تو شروع کنی

برای قرار دادن یک تاریخ در لوبیا بررسی کنید. شادابی مهم است. حبوبات خشک شده تا دو سال دوام می آورند ، اما بهتر است در یک سال از زمان برداشت پخته شوند. همیشه حبوبات را قبل از پختن بشویید و سنگ های سرگردان ، شاخه ها و برگ ها را بررسی کنید.

 

زمان قابل توجهی را برای خیساندن لوبیا (یک شبه یا استفاده از روش میانبر ما) و پخت و پز بگذارید. اگر وقت کافی ندارید ، عدس یا لوبیا آدزوکی را انتخاب کنید ، که سریع بپزند و نیازی به خیساندن ندارند.

 

برای افزودن طعم بیشتر ، در نظر داشته باشید که لوبیای خود را به جای آب در آب انار یا آب گوشت بپزید (و برای ایده های بیشتر به فصل چاشنی ها مراجعه کنید).

 

 

 

 

انتخاب لوبیا

ده ها نوع لوبیا وجود دارد ، اما این مواردی هستند که به احتمال زیاد با آنها روبرو خواهید شد. از این لیست استفاده کنید تا بفهمید چه چیزهایی بخرید که می خواهید در یک سوپ یا دال جدا شود (عدس ، فلاژول و نخود خرد شده) ، یا شکل آنها را برای سالادها نگه دارید (آدزوکی ، نخود چشم سیاه ، نخود ، قره قاط و کلیه) . به عنوان یک قاعده کلی ، 1 فنجان لوبیای خشک حدود 3 فنجان پخته شده درست می کند.

در بالا ، از سمت چپ: لوبیای قره قاط ، عدس ، لوبیای سیاه ، نخود ، لوبیای قرمز کلیه ، نخود خرد شده ، لوبیای چیتی و لوبیای کانلینی.

 

Adzuki: این لوبیا های کوچک و قرمز به سرعت ، با طعم شیرین ، می پزند. آنها اغلب در دسرهای رب لوبیای ژاپنی استفاده می شوند ، اما برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها بسیار متنوع هستند.

 

سیاه: این لوبیاهای پر طعم با نام لوبیای لاک پشت نیز در طبخ آمریکای لاتین کلاسیک است و معمولاً برای سوپ و خورشت استفاده می شود.

 

نخود چشم سیاه: این لوبیاهای کوچک با طعم خاکی ، همچنین به نام نخود کلاغ و لوبیای چشم بلبلی شناخته می شوند ، به ویژه در پخت و پز جنوبی گرامی داشته می شوند.

 

کانلینی: از این لوبیای سفید ملایم و نشاسته ای اغلب در آش و آش استفاده می شود ، خصوصاً در آشپزی ایتالیایی.

 

نخود: این حبوبات مزه دار ، که به آن لوبیای گاربانزو نیز گفته می شود ، در تمام کره زمین با لباسهای مختلفی استفاده می شود: سوپ ، خورشت ، آبغوره و حتی به عنوان میان وعده سرخ شده یا بو داده.

 

کرن بری: این لوبیای خالدار قرمز و قهوه ای طعم غنی و مطبوعی دارند. آنها شکل خود را به خوبی برای سالادها ، سوپ ها و خورش ها نگه می دارند.

 

فاوا: فاوای خشک که به لوبیای سفید نیز معروف است ، دارای طعم بسیار گوشتی و پوستی تا حدودی ضخیم است. محبوب غذاهای خاورمیانه ، آنها را سوپ ، خورشت و سالاد درست می کنند.

 

فلاژولت: این لوبیایی است کرمی ، صاف ، کمرنگ و به رنگ سبز تا سفید از فرانسه و پوستی نازک. آنها برای سوپ و پوره خوب کار می کنند.

 

Great North: این لوبیاهای سفید بزرگ با بافتی سفت و عطر و طعم ملایم و مغذی برای خورشت ها و سوپ ها عالی هستند.

 

کلیه: این لوبیاهای قرمز بزرگ اغلب در سالاد و چیلی استفاده می شوند. برخی از افراد هضم آنها را به خصوص سخت می دانند ، اما خیساندن و شستشو قبل از پخت و پز می تواند به شما کمک کند ، مانند استفاده از زودپز.

عدس: انواع مختلفی از این حبوبات ریز وجود دارد ، از عدس سیاه براق بلوگا ، که برای سالادها سالم باقی می مانند ، تا عدس "قرمز" با رنگ نارنجی ، که هنگام جوش آمدن به یک پوره غلیظ در می آیند. در این بین عدس قهوه ای (عدس همه منظوره خوب) و عدس سبز فرانسوی گران تری وجود دارد که به آن عدس پوی نیز گفته می شود ، طبخ آنها کمی بیشتر طول می کشد و طعم شیرین خوبی دارند. همه عدس ها نسبتاً سریع پخته می شوند و نیازی به پیش ساخت ندارند.

 

لیما: دانه های بزرگ لیموی سفید خشک پس از جوش آمدن ، حالت مخملی و کرمی به خود می گیرند و شکل خود را به خوبی حفظ می کنند.

 

نیروی دریایی: این لوبیا های سفید کوچک طعم مغزیزی دارند و زودتر از سایر لوبیا های سفید طبخ می شوند. آنها گزینه سنتی برای لوبیای پخته شده بوستون هستند. مانند لوبیای قرمز قرمز ، اگر قبل از پختن خیس و آبکشی کنید ، هضم آن راحت تر است.

 

Pinto: این لوبیا های کوچک صورتی مایل به قهوه ای است که غالباً در آشپزی مکزیکی و سایر آمریکای لاتین استفاده می شود ، به ویژه برای لوبیای تازه ، خورشت و چیلی.

 

نخود خرد شده: نخود خرد شده سبز یا زرد ، حبوبات کوچکی است که اغلب در سوپ استفاده می شود و در مورد نوع زرد ، دلال هند. قبل از پخت نیازی به خیساندن آنها نیست

خیساندن

خیساندن حبوبات به آنها کمک می کند تا سریعتر و یکنواخت تر بپزند و همچنین می تواند هضم آنها را آسان کند. اگر به آب خیس كننده نمك اضافه كنید (به عبارت دیگر ، آب نمك درست كنید) ، حبوبات شما حتی سریعتر می پزند. نمک به شکستن پوست آنها کمک می کند. در اینجا چند روش وجود دارد. یکی را متناسب با برنامه خود انتخاب کنید. و به خاطر داشته باشید که شما هرگز نیازی به خیساندن حبوبات مانند عدس یا نخود خرد شده ندارید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

غروب شبانه

برای خیساندن لوبیا به روش سنتی ، آنها را با آب 2 اینچ بپوشانید ، به ازای هر پوند لوبیا 2 قاشق غذاخوری نمک کوشن درشت (یا 1 قاشق غذاخوری نمک خوب) اضافه کنید و بگذارید حداقل 4 ساعت یا حداکثر 12 ساعت خیس بخورد. آنها را آبکش کرده و قبل از استفاده بشویید.

 

خیساندن سریع

گزینه دیگر خیساندن سریع است که به شما امکان می دهد ظرفی از لوبیا را ظرف چند ساعت صاف و بدون از بین بردن طعم و مزه و بافت تهیه کنید. لوبیاها را در قابلمه ای روی اجاق گاز بریزید ، دو اینچ آب بپوشانید ، اگر دوست دارید نمک اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را خاموش کنید و بگذارید یک ساعت خیس بخورد. آبکش کنید ، بشویید و با دستور العمل خود ادامه دهید.

 

یا اصلاً خیس نشوید

در اینجا یک راز وجود دارد که ممکن است شما ندانید: شما در واقع اصلاً نباید حبوبات خود را خیس کنید. فقط آنها را به قابلمه خود اضافه کنید و برای پختن دستور العمل خود برای یک یا دو ساعت بیشتر از زمان پخت معمول برنامه ریزی کنید. سطح مایعات را زیر نظر داشته باشید ، اگر گلدان خشک به نظر می رسد ، آب ، آبگوشت یا آب بیشتری اضافه کنید. هنگام پختن حبوبات ، باید همیشه مایعی پوشانده شود.

 

 

چاشنی

شما می توانید لوبیا و سایر حبوبات را در چیزی غیر از آب ساده با نمک بپزید و نتایج عالی بگیرید. اما قبل از شروع پخت و پز ، یک دقیقه وقت بگذارید تا گیاهان ، ادویه ها ، آب میوه و مواد معطر که باعث بهتر شدن لوبیا می شوند را اضافه کنید. حتی یک پیاز فروتن و یک برگ بو نیز معجزه می کند.

پخت و پز

لوبیای خود را خیس کرده اید (یا شاید نه) و آنها برای مقداری گرما آماده هستند. جوشاندن آنها روی اجاق گاز روشی ممتاز است و ما به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید. اما می توانید آنها را در یک زودپز یا یک زودپز طبخ کنید - هر آنچه را ترجیح می دهید.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

روش ذخیره سازی

حبوبات را در قابلمه خود قرار داده و روی آنها را حداقل با 2 اینچ آب بپوشانید و حرارت را کم کنید. آنها را به آرامی و گاه به گاه هم بزنید ، هرگز اجازه ندهید که جوش زیادی پیدا کنند. این می تواند پوست آنها را ترکانده و آنها را له یا پخته ناهموار کند. با توجه به نوع آن ، لوبیای خشک به سرعت (حدود 15 دقیقه برای عدس قرمز) یا به آرامی (تا 3 تا 4 ساعت برای نخود نخود یا لوبیای لیما) می پزد.

 

روش پخت آهسته

برای استفاده از زودپز ، روی حبوبات خود را با 2 اینچ آب یا آب گوشت و نمک بپوشانید تا مزه دار شود و هر نوع ماده معطر معطر را که دوست دارید درون قابلمه بریزید. دستگاه خود را در حالت کم تنظیم کنید و تا حبوبات ، معمولاً 3 تا 6 ساعت ، آن را بپزید. اگر در حال پخت لوبیای كلیه هستید ، باید قبل از افزودن آنها به زود پز ، آنها را 10 دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید. این باعث هضم بیشتر آنها می شود.

 

روش طبخ فشار

برای پخت لوبیا در زودپز ، لوبیای خیس خورده یا غوطه ور شده خود را با آب کافی قرار دهید تا 2 اینچ درون زودپز بپوشاند. نمک ، هر نوع ماده معطر که دوست دارید و یک قاشق غذاخوری روغن خنثی اضافه کنید تا کف از گرفتگی دریچه جلوگیری کند. اطمینان حاصل کنید که از حداکثر خط پر کردن مارک زودپز مارک خود فراتر نروید. این مقدار برای لوبیا معمولا در حدود نصف راه است. با فشار زیاد برای لوبیای کوچک مانند نخود چشم سیاه ، عدس و نخود خرد شده با فشار زیاد برای 35 تا 40 دقیقه برای لوبیای بزرگتر مانند نخود آن را بپزید. لوبیای خیس خورده سریعتر از لوبیای غوطه ور پخته می شود.

 

آزمایش برای مهربانی

از کجا می دانید لوبیا شما برای خوردن آماده است؟ علائم مربوط به زمان چشیدن را بخوانید - و آن مایع پخت و پز را بریزید.

برای اطمینان از اینکه حبوبات کاملاً پخته شده اند ، یک عدد لوبیا را برداشته و روی آنها را دم کنید. پوست باید فر شود و چروک شود. سپس بچشید. آنها وقتی نرم و لطیف شده و در مرکز پخته می شوند (اما نه نرم و لطیف) انجام می شوند. بگذارید در مایع پختشان خنک شوند.

 

یک نکته: مایع پخت لوبیا ، آن مشروبات قابلمه قابلمه را بیرون نریزید. در صورت نیاز نمک بزنید و پس انداز کنید. در اصل یک موجود گیاهی غنی است که تا شش ماه به خوبی یخ می زند. مثل هر مرغ یا سبزیجات دیگر از آن استفاده کنید.

 

لوبیا چیتی ساده

لوبیا چیتی نمادی از غرب قدیم است - کرایه خوب ارزان قیمت. این نوع ساده تقریباً با هر چیزی خوب است یا به عنوان یک وعده غذایی در بشقاب حلبی ، به سبک گاوچران ، با یک تکه نان ذرت. برای بهترین حبوبات با مزه ، آن را با جوش شیرین بپزید و سطح مایع را در حین پخت فقط 1 اینچ بالاتر از سطح لوبیا نگه دارید.

آماده سازی

لوبیاها را برای سنگهای کوچک یا آوار انتخاب کنید. خوب بشویید ، سپس با آب سرد بپوشانید و به مدت 6 ساعت یا یک شب خیس کنید.

لوبیا را به قابلمه سوپ منتقل کنید و آب اضافه کنید تا 1 اینچ بپوشد. پیاز ، برگ بو و بیکن را اضافه کنید و بجوشانید. حرارت را به آرامی بریزید و در قابلمه را تا حدی بپوشانید و به مدت 1 ساعت آن را بپزید و گاه گاهی هم بزنید.

نمک ، پاپریکا و کاین را مخلوط کنید ، سپس پخت را ادامه دهید تا حبوبات نرم و خامه ای شوند و آبگوشت خوب چاشنی شود و کمی غلیظ شود ، حدود 1 ساعت بیشتر. بیکن را برداشته و تقریبا خرد کنید ، سپس به قابلمه برگردانید. (ظرف ممکن است تا 2 روز جلوتر آماده شود.)

ذخیره سازی

نحوه و محل نگهداری لوبیا ، عدس و سایر موارد ، چه قبل و چه بعد از پخت ، می تواند به طرز چشمگیری بر طعم و بافت آن تأثیر بگذارد.

 

بارگذاری...

کریگ لی برای نیویورک تایمز

 

حبوبات خشک نشده را تا یک سال در یک کابینت تاریک و خنک نگهداری کنید. آنها واقعاً بعد از دو سال در سراشیبی قرار می گیرند ، بنابراین همه حبوبات قدیمی خود را بیرون بریزید ، مخصوصاً اگر به خاطر نمی آورید چه زمانی آنها را خریداری کرده اید. اگر می توانید روی بسته حبوبات خود تاریخ برداشت پیدا کنید ، بهتر است. برخی از حبوبات ممکن است ماه ها یا حتی یک سال قبل از رسیدن به بازار شما در انبار ذخیره شده باشند.

 

لوبیای پخته شده بهتر است تا 5 روز در مایع پخت و پز خود در یخچال نگهداری شود. یا حبوبات را آبکش کرده و قبل از سرد شدن با کمی روغن ، نمک و فلفل (یا یک وینگرت) آنها را بریزید. این هم باعث حفظ آنها می شود و هم طعم آنها را می بخشد.

 

لوبیا می تواند در فریزر له شود ، اما اگر می خواهید آن را فریز کنید ، این کار را در مایع پخته شده آن انجام دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه بهترین غذا را برای سفر بسته بندی کنیم

چه در هواپیما باشید ، چه در قطار و چه در ماشین ، داشتن میان وعده های خوب همیشه مهم است.

 

 

چمدان های پر از لباس هنگام آماده شدن برای سفر بیشتر مورد بررسی و تفکر قرار می گیرند ، اما این یک نظارت تأسف آور است. فهمیدن اینکه شما در سفر چه می خواهید بخورید به همان اندازه مهم است که فکر می کنید چه چیزی می پوشید! این درخواست من است که شما همانقدر که پوشیدنی های خود را انجام می دهید ، به فکر خوردن مطالب خوراکی موجود باشید.

 

داشتن غذای خوب می تواند به معنای تفاوت بین یک تجربه جهنمی یا بهشتی باشد. این از تصادفات قند خون جلوگیری می کند (که من مستعد آن هستم) ، که بر روحیه و سطح صبر تأثیر می گذارد. این ناامیدی را به حداقل می رساند زیرا ، بیایید صادق باشیم ، غذای هواپیما هرگز به نقطه برخورد نمی کند ، و وقتی غذای خود را بیاورید ، دقیقاً همان چیزی را می خواهید که می خواهید. این باعث صرفه جویی در پول می شود ، تقریباً به اندازه کافی برای پرداخت هزینه یک سفر دیگر! (خوب ، نه کاملاً ، اما شما تصویر را می گیرید.)

 

 

انتخاب غذاهای مناسب می تواند کمی تمرین باشد. در اینجا لیستی از ایده های شگفت انگیز وجود دارد که از طریق وب سایت های مختلف مسافرتی و غذایی و همچنین تجربه شخصی من در سفر به تنهایی و با کودکان خرد شده است. این ایده ها برای پروازها (طولانی و کوتاه) ، سواری با قطار و سفرهای ماشین بسیار مناسب است.

1. اجزای ساندویچ

من دوست ندارم ساندویچ ها را از قبل درست کنم زیرا بعد از چند ساعت خیس ، له شده و به طور کلی نامطبوع می شوند. در عوض ، قطعات ساندویچی را برداشته و درجا مونتاژ می کنم. به عنوان مثال ، یک گوه پنیر سفت و یک باگت یا کیسه رول نرم ، ناهار خوشمزه ای را در سفر ایجاد می کند. اگر لازم باشد از قبل چیزی درست کنم ، بوریتوهای بسته بندی شده یا صبحانه را انتخاب می کنم ، زیرا کمتر کثیف هستند.

 

 

2. میان وعده های غیر آشفته و آسان برای خوردن

لیست رفتن من شامل کراکر ، پنیر ، ظرف کوچک هوموس ، تخم مرغ های پخته شده سخت با نمک ، سبزیجات خرد شده مانند خیار ، هویج ، کرفس ، فلفل و میوه های غیر چسبناک مانند توت ، سیب ، موز است. .

 

3. کالاهای پخته شده خانگی یا سایر خوراکی ها

صبح روز سفر یک دسته کلوچه یولاف ، دلچسب سالم یا دانه کتان بپزید. کودک دیگر که لذت می برد میله های انرژی بدون پخت است. یکی از نظر دهندگان پیشنهاد کرد که بسته های خمیر کلوچه را در فریزر نگه دارید و چند قطعه قطعه قطعه قطعه شده برای پخت قبل از عزیمت جدا کنید. پروازها همچنین بهانه من برای لذت بردن از یک شکلات رو به انحطاط است ، مانند Toblerone یا کارامل شور.

4. سالادها

بعضی از سالادها به طرز شگفت انگیزی برای خوردن در سفر عالی هستند. من این قانون کلی را از Epicurious دوست داشتم: "اگر می خواهید آن را در یک آشپزی بخورید ، می توانید آن را در هوا بخورید." بنابراین به سالاد لوبیا ذرت ، سالاد ماکارونی تورتلینی ، سالاد غلات و غیره فکر کنید. فقط آن را در یک ظرف یا شیشه در بسته که به هیچ وجه از مایع بیرون نریزد ، نگه دارید و سیر را کنار بگذارید.

 

5. تنقلات شور

همه افراد تنقلات خود را دارند ، اما من عاشق تنقلات شور و شور در هواپیما هستم. این اشتیاق به من آموخته است که ذرت بو داده در فرودگاه بسیار گران است ، به همین دلیل است که دفعه دیگر وقتی سوار هواپیما می شوم کاملا خودم را کیف می کنم. انواع آجیل های نمکی ، نخود وسابی ، پنیر ماه ، ترقه برنج کنجد ، نخود سوخاری ، چوب شور ، یا هر چیز دیگری را که از بخور دادن لذت می برید

 

6. غذاهایی که می توانند دوباره بازسازی شوند

به یاد داشته باشید ، مهمانداران هواپیما آب جوش را برای چای ارائه می دهند ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها نتوانند آن را در فنجان بلغور جو دوسر ، لیوان چای نعناع یا ظرف سوپ میسو بریزند. بله ، شما می توانید آیین های آرامش بخش خود را در هوا دوباره بسازید!

تاکتیک های سفر:

- به ترتیب از بین رفتن غذا بخورید. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که قبل از تخریب کراکر و پنیر ، به سالادها و میوه ها رسیده اید.

 

- داشتن چند ظرف در هنگام سفر چیز بدی نیست. می توانید از آنها برای به جا انداختن غذاهای باقیمانده از بوفه صبحانه هتل یا خرید میان وعده های بداهه در یک بازار در فضای باز استفاده کنید. همچنین باید از گزینه های سبک مانند کیسه / بسته بندی موم یا کیسه های نگهداری مواد غذایی سیلیکونی استفاده کنید.

 

- حوله های کاغذی ، دستمال کاغذی یا دستمال را بردارید. هر کاری می کنید ، میز صندلی خود را بهم نزنید وگرنه همه اطرافیان از شما متنفر خواهند شد. غذای خود را در کیسه بند نگه دارید تا بتوانید آن را به راحتی و مرتب کنار بگذارید.

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

اصول انجماد غذا

1. بگذارید مواد غذایی گرم ابتدا به دمای اتاق برسند. این به منجمد نگه داشتن غذا کمک می کند و از بروز فساد جلوگیری می کند. غذاهای گرم ممکن است باعث گرم شدن و آسیب رساندن به سایر محتویات فریزر شوند.

 

2. در ظروف سرپوشیده فضای انبساط را بگذارید. این امر به ویژه در ظروف شیشه ای بدون فریزر از اهمیت برخوردار است که در صورت استفاده نادرست ممکن است منفجر شود یا ترک بخورد. یک قانون کلی این است که بین این غذا و سطح درب غذا حدود یک اینچ فاصله داشته باشید. هرگز شیشه هایی را که برچسب ایمنی در برابر فریزر ندارند ، فریز نکنید.

 

3. هنگام بسته بندی مواد غذایی تمام هوا را فشار دهید. سوختگی فریزر در اثر تماس هوا با مواد غذایی منجمد ایجاد می شود.

 

4. در انبارهای مخصوص فریزر برای نگهداری طولانی مدت سرمایه گذاری کنید. این محصولات برای جلوگیری از سوختن فریزر و از بین رفتن بافت ها و طعم های غذایی طراحی شده اند. با این حال ، برای نگهداری کوتاه مدت ، بسته بندی و کیسه های پلاستیکی منظم انجام می شود.

 

5. غذای خود را برچسب گذاری و تاریخ گذاری کنید. ابتدا از قدیمی ترین گزینه ها در فریزر خود استفاده کنید ، زیرا هرچه غذا بیشتر منجمد شود ، احتمال سوختن فریزر بیشتر است.

 

6. فریزر را بیش از حد بار نکنید. پر کردن آن تا حداکثر ظرفیت ممکن است از گردش مناسب هوا جلوگیری کرده و حفظ درجه حرارت حداقل صفر درجه را که برای منجمد نگه داشتن محتوا ضروری است ، مشکل کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

1. واحد 1 فصل 1 درس 2: اصول پخت و پز

2. اصول پخت و پز برای تولید وعده های غذایی قابل فروش باید اصول اساسی پخت و پز را رعایت کرد. مرغ: مرغ ، اردک ، غاز و بوقلمون - گوشت مرغ کالری کمتری نسبت به گوشت های دیگر دارد اما دارای محتوای غذایی زیادی است. اصول آشپزی مرغ 1. باید خشک شود 2. گرمای کم و متوسط ​​3. برای مراقبت از آن حیاتی است آماده سازی 4. باید بلافاصله پس از پخت و پز خورده شود. 5. می توان برای بهبود طعم و مزه گوشت مرغ تخم مرغ زد. 6. پرندگان بالغ بهتر است در حرارت مرطوب پخته شوند. برای پرندگان جوان - گرمای خشک

3. قسمت های مرغ 1. گوشت سفید - قسمت گوشتی و سفید 2. گوشت تیره - پاها ، بال ها ، گردن ، و طبل های 3. طبقات داخلی - قلب ، کبد و سنگدان

4. اصول گوشت شیرینی پرکاربردترین انواع گوشت 1. گوشت گاو 2. گوشت خوک و 3. گوشت بره انواع دیگر گوشت پخته شده 1.Carabeef 2.Chevon 3.Hemematat 4.Venison

5. گوشت خوک گوشت گوساله گوساله

6. برخی از برش های گوشت بسته به نوع پخت ، به آماده سازی بیشتری نیاز دارند. 1. خشک

کباب شدن در حرارت یا کوره به بهترین وجه مناسب برای برش های گوشتی نرم است ، که به منظور بهبود عطر و طعم ، مرتباً پخته می شود. 2. گوشت های سخت باید با استفاده از حرارت مرطوب یا با مایع در دمای پایین پخته شوند. 3. برای جلوگیری از آلودگی میکروبی ، گوشت نباید از بسته بندی آن خارج شود. 4. گوشت باید کاملاً پخته شود زیرا حاوی مقدار زیادی انگلی است. 5. تفت دادن گلدان یک روش پخت و پز است که حتی سخت ترین برش های گوشت را نرم می کند.

7. پخت و پز ماهی و غذاهای دریایی moisture رطوبت طبیعی ماهی و غذاهای دریایی باید حفظ شود should نباید بیش از حد پخته شود ould باید تازه باشد ree عاری از بوی مشکوک q گوشت باید سفت ، مرطوب و الاستیک باشد

8. اصول طبخ ماهی و غذاهای دریایی 1. بیشتر ماهی ها مقیاس دارند و باید آنها را قبل از پختن جدا کرد 2. ماهی های چربی مانند نارنگی معمولاً برای پخت و پخت و پز مناسب هستند. 3. ماهی های لاغر مانند hasa-hasa بهتر است با حرارت مرطوب مانند بخارپز کردن ، شکار غیر قانونی ، و پختن با سس. 4- ماهی باید در حداقل زمان ممکن پخته شود تا از افت رطوبت جلوگیری کرده و عطر و طعم خود را حفظ کند. 5. انواع غذاهای دریایی به سرعت پخته می شوند. اگر بیش از حد پخته شود خشک می شود و کیفیت آبدار خود را از دست می دهد. 6. بخارپز ساده ترین و ایده آل ترین روش در پخت ماهی و غذاهای دریایی است. The- گوشت ماهی خام از نظر فرافکنی است. وقتی پخته شود مات می شود.

9. اصول سبزیجات طبخ سبزیجات - که اغلب در هر نوع رژیم غذایی توصیه می شود - تهیه و پخت و پز مناسب آنها به حفظ محتوای مواد مغذی کمک می کند. 1. سبزیجات باید قبل از پخته شدن شسته شوند. 2. سبزیجات را قبل از خشک کردن یا برش بشویید 3. سبزیجات را تا زمانی که نرم شوند بپزید ، بیش از حد پخته نکنید 4. از یک چاقوی بزرگ تیز در خرد کردن سبزیجات استفاده کنید 5. قبل از انداختن سبزیجات مطمئن شوید که آب در حال جوشیدن است 6. اگر سبزیجات خرد می شوند ، حتما پوست را تا حد ممکن نازک بردارید. 7. سبزیجات را به محض پخته شدن برای جذابیت و تغذیه سرو کنید

10. ذخیره سبزیجات سبزیجات - سبزیجات را در محفظه ترد کننده یخچال نگهداری کنید - سبزیجات برگ را در یک بسته بندی بسته بندی کنید - سبزیجات ریشه را باید در یک مکان خشک و خنک قرار دهید.

11. ol رعایت اصول صحیح در پخت گوشت ، مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی و سبزیجات در تهیه و ارائه وعده های غذایی با کیفیت و قابل فروش بسیار مهم است. vمرغ ها باید قبل از پخت کاملا خشک شوند و بهتر است در حرارت کم پخته شوند. مرغ ها را تمیز کنید تا از آلودگی سالمونلا جلوگیری شود. cut قلمه های مختلف گوشت با توجه به لطافت و بافت آنها پخته می شوند. vبرش های مناقصه بهتر است بو داده یا کباب شوند.

12. vبرش های سخت با استفاده از حرارت مرطوب یا جوشاندن در دمای پایین پخته می شوند. roبرداشت گلدان در کلیه برش ها کاربرد دارد. cookingپخت و پز کافی برای گوشت توصیه می شود زیرا حاوی سطح بالایی از انگلی است. vبرای سبزیجات ، مهمترین اصلی که باید بخاطر بسپارید این است که آنها را قبل از پختن بشویید و بیش از حد پخته نشوید.

13. فعالیت های عملی (با استفاده از یک مقاله) 1. تظاهراتی در مورد نحوه پاکسازی و مقیاس ماهی انجام دهید 2. در گروه ها ، روش های مختلف برش سبزیجات را نشان دهید

14. پایان درس 2 متشکرم

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()