نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نکات فنگ شویی برای موقعیت یابی آشپزخانه در طرح طبقه منزل
فنگ شویی هنر قرار دادن چینی باستان است ، عملی با هدف ایجاد یک جریان انرژی سالم در سراسر خانه شما و ایجاد پایه ای برای یک زندگی متعادل و هماهنگ. جای تعجب نیست که آشپزخانه به ویژه نقش مهمی در فنگ شویی دارد. مکان ، طراحی و اصول فنگ شویی آشپزخانه شما همگی در یک طرح کلی فنگ شویی بسیار مهم در نظر گرفته شده است. آشپزخانه شما بخشی از به اصطلاح "سه گانه فنگ شویی" خانه شما است - اتاق خواب ، حمام و آشپزخانه - و هر یک از آنها برای سلامتی و سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند.


نقشه های طبقه خوب و بد فنگ شویی
بدیهی است که توانایی شما در ایجاد یک نقشه کامل فنگ شویی محدود است ، مگر اینکه از ابتدا خانه ای بسازید و بتوانید هر اتاق و پنجره ها و درها را دقیقاً در مکان دلخواه خود قرار دهید. در یک خانه مستقر ، شما باید با الگوی جریان انرژی موجود کار کنید ، نکات مثبت را افزایش دهید و برای هرگونه گرایش انرژی منفی که وجود دارد ، "درمان" کنید.


اگر شما در حال ساخت خانه از ابتدا هستید ، یا هنگامی که در حال انجام یک پروژه بزرگ بازسازی هستید ، ممکن است این لوکس را داشته باشید که موقعیت آشپزخانه را - و همچنین سایر اتاق ها - دقیقا همان جایی که می خواهید آن را در طبقه کلی بخواهید ، انتخاب کنید. طرح.


در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام کار با موقعیت آشپزخانه برای یک نقشه خوب فنگ شویی به خاطر بسپارید. غالباً ، این به معنای جلوگیری از برخی مشکلات است که مانع جریان انرژی فنگ شویی می شود.


از قرار دادن آشپزخانه در نزدیکی درب جلو خودداری کنید
بدترین موقعیت فنگ شویی در آشپزخانه ، آشپزخانه ای است که در آن ورودی مستقیم وارد آشپزخانه شود و آشپزخانه اولین فضایی است که مشاهده می شود. این فقط مربوط به یک نقشه طبقه است که شما به معنای واقعی کلمه از طریق آشپزخانه به خانه می آیید. وقتی آشپزخانه بیشتر در نقشه قرار می گیرد و تا حدی از ورودی جلو دیده می شود ، اعمال نمی شود.

وقتی این طرح طبقه ناخوشایند اجتناب ناپذیر باشد ، هنوز سناریوهای بهتر و بدتری وجود دارد. کوره ای که می توانید از درب ورودی آن را ببینید یا با درب جلو هم تراز باشد ، بدترین فنگ شویی محسوب می شود. اگر یک منظره زیبا از آشپزخانه خود مانند یک جزیره آشپزخانه با چند گل یا یک باغ گیاهان کوچک روی آن مشاهده کنید ، که می تواند تعادل را به سمت فنگ شوی بهتر بهتر کند ، کمی بهتر است. اگر می خواهید فنگ شویی از طرح نامناسب آشپزخانه را برطرف کنید ، مخصوصاً از آنجا که جابجایی اجاق گاز سخت است ، می توانید انواع درمان های فنگ شویی را کشف کنید.

از قرار دادن حمام در مجاورت آشپزخانه خودداری کنید
مکان بد دیگر فنگ شویی آشپزخانه یا زیر حمام است یا رو به درب حمام (درب حمام در مجاورت اجاق گاز یا جزیره آشپزخانه بدترین وضعیت است). دلیل این امر شامل عقل سلیم (و رایحه) است زیرا شما نمی خواهید بوی حمام با رایحه غذا مخلوط شود.

همچنین ، از آنجا که آشپزخانه مکانی است که انرژی آتش نشانی خانه را تغذیه می کند ، شما نمی خواهید که این انرژی مستقیماً از طریق دستشویی که محل خروجی محسوب می شود ، خارج شود. سرانجام ، سرویس بهداشتی به عنوان عنصری آب در نظر گرفته می شود که مستقیماً با آتش آشپزخانه رقابت می کند و می تواند شعله های آتش را خاموش کند.

سایر نقاط مشکل
سایر مکان های تا حدودی مشکل ساز برای آشپزخانه عبارتند از:

مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به راه پله. این دو انرژی در مقابل یکدیگر هستند و بهتر است در فاصله دور نگه داشته شوند.
یک مکان آشپزخانه بسیار نزدیک به اتاق خشکشویی یا گاراژ. این وضعیت نسبتاً چالش برانگیزتری است زیرا کار و بهبود این سناریوها نسبتاً آسان است.
آشپزخانه ای دقیقاً در مرکز خانه. شما نمی خواهید قلب شما در آتش باشد. تمام آنچه لازم است این است که آشپزخانه کمی از مرکز خانه خارج شود.
چیدمان خوب درون آشپزخانه
عناصر مختلفی وجود دارد که در طراحی واقعی آشپزخانه مهم هستند. یک قانون فنگ شویی خوب برای چیدمان آشپزخانه رعایت اصل مثلث کلاسیک آشپزخانه است ، جایی که اجاق ، یخچال و سینک یک مثلث کار تشکیل می دهند. این اصل فنگ شویی خوب توسط بسیاری از طراحان آشپزخانه کاملاً شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد ، خواه این افراد تمرین کننده فنگ شویی باشند یا نه. یک اصل کمتر شناخته شده ، اما یک مورد بسیار مهم برای فنگ شویی ، اجتناب از قرار گرفتن اجاق در جای خود است تا بتوانید پشت به در آشپزی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

موارد معمول خانگی برای تمیز کردن با صابون ظرف
صابون ظرف (شوینده ظرف یا مایع ظرفشویی نیز نامیده می شود) نوعی صابون خاص است که حاوی مخلوطی از سورفاکتانت ها (موادی است که برای از بین بردن تنش بین مواد جامد طراحی شده است) مخصوصاً کف زیادی دارند و به دلیل عدم تحریک پوست ، انتخاب می شوند. این مخلوط خاص سورفاکتانت ها باعث می شود صابون ظرف در برش روغن و چربی ظروف و گلدان ها بسیار م effectiveثر باشد. برخی از انواع صابون ظرف نیز شامل رنگ ، رایحه یا مواد شستشو می باشد.

چند سال پیش ، برخی از صابون های ظرف حاوی فسفاتهایی بودند که به تمیز کردن کمک می کنند اما یک خطر زیست محیطی دارند. فسفات ها می توانند به دریاچه ها و نهرها برسند ، جایی که آنها شکوفائی جلبک ها را کاهش می دهند که سطح اکسیژن آب را کاهش می دهد. امروزه بیشتر صابون های ظرفی این فسفات ها را حذف می کنند. برخی از صابون های ظرف همچنین حاوی تریکلوزان است ، ماده ای ضد باکتری که با جلوگیری از تجزیه میکروبی پسماندها در تأسیسات تصفیه فاضلاب ، ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. برای هر چیزی که از صابون ظرف استفاده می کنید ، بهتر است برچسب های محصول را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی فسفات یا تریکلوزان نیست.

اگرچه به طور کلی ، صابون ظرف یکی از ایمن ترین محصولات تمیز کننده است. طبیعت نسبتاً ملایم صابون ظرف ، آن را برای بسیاری از کاربردها که اصلاً شامل ظروف نیست ، انتخاب خوبی می کند. شاید از همه معروف تر ، صابون ظرف برای نجات هزاران پرنده ای که در اثر نشت روغن اقیانوس در آلاسکا و لوئیزیانا به شدت آلوده شده اند ، استفاده شده است.

نگاهی به بسیاری از موارد تمیز کردن صابون ظرف معمولی بیندازید.

 

 

 


01
از 12
دست زدن به کف
با کف و صابون ظرف را بشویید
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرفشویی ملایم یک تمیز کننده خوب کف است. تنها آنچه شما نیاز دارید 1 تا 2 قاشق غذاخوری صابون ظرفی است که با یک سطل آب مخلوط شده است. کف ها در کمترین زمان تمیز و براق می شوند.

صابون ظرف در کفهای انعطاف پذیر مانند مشمع کف اتاق و وینیل بسیار مثر است و همچنین روی کاشی و سرامیک نیز به خوبی کار می کند. اما در کف چوب از آب و صابون استفاده نکنید ، زیرا ممکن است در اثر رطوبت لکه دار شود یا تاب بخورد. اگر کفپوش لمینت پلاستیکی دارید ، توصیه تولید کننده را برای تمیز کردن دنبال کنید. اکثر لمینیت ها هشدارهایی در مورد اثرات رطوبت بیش از حد دارند.

02
از 12
خشکشویی
خیساندن لباس در آب و صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
از بین بردن لکه های بر پایه پارچه از روغن است. برای این کارهای سخت ، صابون ظرف یکی از بهترین مواد پاک کننده لکه است. صابون ظرف را به آرامی قبل از شستن در داغترین آبی که برای نوع پارچه شما بی خطر است ، به لکه روغن بمالید.

صابون ظرف مخصوصاً روی روغنهای حاوی مواد غذایی مانند سس سالاد بسیار م effectiveثر است و به اندازه کافی ملایم است که حتی روی پارچه های ظریف مانند ابریشم و پشم نیز قابل استفاده است.

اگر یک شوینده مخصوص قابل شستشو در دسترس ندارید ، پارچه های ظریف مانند پشم و ابریشم را با دقت در محلول 1 گالن آب و یک قاشق غذاخوری صابون ظرف بشویید. مورد پارچه ای را درون محلول قرار داده و زیر آب قرار دهید تا کاملاً خیس شود. سپس ، با استفاده از دستان خود به مدت حدود یک دقیقه به آرامی مورد را تحریک کنید. مطمئن شوید که بعد از آن در آب خنک و خنک بشویید.

03
از 12
تمیز کردن سطوح
پاک کردن یک میز آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از سطوح منظم در خانه شما می توانند از استفاده از صابون ظرف به عنوان پاک کننده بهره مند شوند. یک محلول صابون ظرفشویی ملایم روی صفحات میز ، تخته پایه ، طاقچه های شیشه و بسیاری از سطوح دیگر به خوبی کار می کند.

یک راه آسان برای استفاده این است که کمی صابون ظرف به یک بطری اسپری پر از آب گرم اضافه کنید. سطوح را غبارآلود کرده و تمیز کنید ، سپس با یک دستمال مرطوب بشویید و سطوح را خشک کنید.

04
از 12
لوازم تمیز کردن
یک اجاق توستر تمیز
صنوبر / خورخه گامبوا
لوازم خانگی غالباً کوچک یا بزرگ به نظافت نیاز دارند و صابون ظرفشویی یک تمیز کننده عالی است. لوازم آشپزخانه ، از جمله مایکروویو ، توستر ، مخلوط کن ، مشبک ، اجاق گاز ، اجاق گاز ، یخچال و فریزر و سایر موارد مناسب برای تمیز کردن با صابون ظرف هستند. سایر وسایل خانه مانند واشر ، خشک کن و فریزر نیز ممکن است از تمیز کردن ملایم اما کامل با محلول آب و صابون ظرف بهره مند شوند.

اطمینان حاصل کنید که بعد از شستشو با پاک کردن با پارچه مرطوب ، سطح دستگاه را بشویید و کاملاً خشک کنید.

05
از 12
تمیز کردن فیلترهای تهویه هوا
تمیز کردن فیلتر تهویه هوا
صنوبر / خورخه گامبوا
همچنین می توانید از صابون ظرفشویی برای تمیز کردن کف یا فیلتر مش فلزی روی کولر استفاده کنید. فیلتر را در آب گرم مخلوط شده با صابون ظرف خیس کنید ، به آرامی با مسواک مالش دهید ، سپس بشویید و خشک کنید. در طول تابستان هر ماه یک بار فیلتر را تمیز کنید تا هوای تمیزتری داشته باشد.

06
از 12
شستن پرده های پنجره
پرده پنجره
صنوبر / خورخه گامبوا
تمیز کردن پرده های فلزی سرگرم کننده نیست ، زیرا باید تیغه به تیغه برداشته شود و تمیز شود. این کار هرگز مورد پسند کسی نخواهد بود ، اما شما می توانید با استفاده از مخلوط آب و صابون ظرف ، یکی از بهترین گزینه ها برای تمیز کردن پرده ها ، کار را آسان تر کنید.

07
از 12
تمیز کردن شیشه
تمیز کردن یک پنجره با صابون ظرف
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف رقیق شده می تواند برای تمیز کردن سطوح شیشه ای مورد استفاده قرار گیرد و بهترین مورد برای استفاده روی شیشه های واقعاً کثیف است. سعی کنید از صابون ظرف رقیق شده t استفاده کنید

o قبل از بازگشت به سطح با شیشه پاک کن کاملاً شیشه را تمیز کنید تا بدرخشد. اگر از صابون ظرف خود روی لیوان استفاده می کنید ، ممکن است تمیزکننده شیشه لازم نباشد.

08
از 12
کم کردن کابینت های آشپزخانه
کابینت آشپزخانه
صنوبر / خورخه گامبوا
کابینت های آشپزخانه که مورد غفلت واقع شده اند کار پاکیزه ای بزرگ است. روغن و چربی موجود در آشپزخانه با دود ، گرد و غبار و سایر مواد زباله آشپزخانه مخلوط می شود و لایه ضخیمی از شن و ماسه چسبناک روی کابینت آشپزخانه ایجاد می کند. صابون ظرفشویی و پاک کردن منظم اولین خط دفاعی شما در برابر این تجمع است. دو قاشق غذاخوری صابون ظرف را در آب گرم مخلوط کنید تا محلولی برای شستشوی کابینت ها ایجاد شود.

همان سورفاکتانت هایی که روی ظروف چربی می زنند ، آن را از روی سطوح کابینت نیز بلند می کنند.

09
از 12
نظافت در فضای باز
مبلمان فضای باز
صنوبر / خورخه گامبوا
مواردی که نیاز به نظافت در فضای باز دارند نیز می توانند از یک نظافت خوب استفاده کنند. وقتی زمان تمیز کردن صندلی های پاسیو و میز ، گریل کباب و اجزای آن یا لکه های روغن یا چربی روی بتن فرا می رسد ، به دنبال ماده شوینده ظرف آشپزخانه خود نباشید.

مبلمان پاسیو: مقدار کمی مواد شوینده ظرف را که در یک کاسه آب گرم مخلوط شده است می توان مبلمان پلاستیکی یا پاسیوی فلزی را پاک کرد. پس از صابون کشی مبلمان و تمیزکردن کمی با پد نایلونی بدون خراش ، مبلمان فضای باز را با شلنگ باغ بشویید. این تکنیک روی مبلمان پلاستیکی یا فلزی به خوبی کار می کند ، اما ساج یا سایر مبلمان چوبی را با صابون ظرف تمیز نکنید.
گریل کباب پز: از مخلوط قوی صابون ظرف و آب گرم استفاده کنید و از محلول برای از بین بردن باقی مانده چربی از دیواره های کوره و مشبک های مشعل استفاده کنید. قبل از استفاده مجدد از گریل ، حتماً آن را کاملاً بشویید.
اسلب های بتونی: می توان لکه های روغن و ضد یخ روی تخته گاراژ یا مسیر عبور را از بین برد ، ابتدا لکه را با جوش شیرین بپوشانید ، سپس مقداری صابون ظرف رقیق نشده روی آن بریزید. لکه را با یک برس پلاستیکی مالش دهید ، سپس بگذارید چند ساعت بماند. محل لک شده را بشویید و در صورت لزوم چندین بار تکرار کنید تا لکه از بین برود.
10
از 12
تمیز کردن جواهرات
تمیز کردن جواهرات با آب صابون
صنوبر / خورخه گامبوا
سعی کنید مقدار کمی صابون ظرف را با آب سلزر در یک کاسه مخلوط کنید ، سپس قطعات جواهرات کثیف را به مدت 5 دقیقه در محلول خیس کنید و آن را در مخلوط حل و فصل کنید. می توان از مسواک نرم برای از بین بردن آلودگی استفاده کرد.

11
از 12
نظافت شخصی
استفاده از صابون برای نظافت شخصی
صنوبر / خورخه گامبوا
صابون ظرف به اندازه کافی ملایم است و می تواند به عنوان جایگزین شامپو و صابون بدن استفاده شود. این یک ترفند مورد علاقه مسافران کوله پشتی است - آوردن یک بطری کوچک صابون ظرف برای تأمین تمام نیازهای تمیز کردن. از صابون ظرف به همان روشی که از صابون مایع بدن استفاده می کنید استفاده کنید: مقدار کمی را روی کف کف خود بچرخانید ، سپس آن را به پوست سر یا بدن بمالید.

روغن های طبیعی مو و محصولات نظافتی که روی برس ها و شانه ها جمع می شوند را می توان با خیساندن آنها در محلول آب گرم و صابون ظرف به مدت یک ساعت یا حدود از بین برد.

12
از 12
لکه های فرش
استفاده از صابون روی لکه های فرش
صنوبر / خورخه گامبوا
بسیاری از لکه های فرش را می توان با محلول صابون ظرف از بین برد. 1 قاشق غذاخوری مایع ظرف را در 2 فنجان آب گرم مخلوط کنید ، سپس لکه را با یک پارچه تمیز مرطوب با محلول آغشته کنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه کاملاً از روی فرش پاک شود ، سپس محل را با آب کشیدن محلول بشویید. با پارچه یا حوله های کاغذی محل را خشک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

حمام
در حمام ها مناطق زیادی وجود دارد که مشکل دارند و فقط در صورت بیماری کسی تقویت می شود. استفراغ و اسهال می تواند ذرات ریزی را در همه جا به جا بگذارد که باید پاک شود.

از پاک کننده ضد عفونی کننده به طور مکرر در موارد زیر استفاده کنید:

دستگیره ها ، صندلی ها و درب های شستشوی توالت
دستگیره های سینک و دوش
سوئیچ های روشنایی
دستگیره های در
سطل آشغال ها
کفهای نزدیک توالت
لوله ها و لوازم بهداشتی خمیردندان در طی بیماری استفاده می شود
حوله دستی را مشخص کنید که فقط توسط شخص بیمار استفاده شود و حوله دستی را حداقل روزانه عوض کنید یا در حین بیماری به حوله کاغذی بروید. حوله های حمام و دست و فرش حمام را باید در آب داغ شسته و با حرارت زیاد خشک کرد تا باکتری ها از بین بروند.

هنگامی که بدترین وضعیت گذشته است ، مسواک فرد بیمار را دور بریزید و نگهدارنده مسواک را با مواد ضد عفونی کننده بشویید.

فرد ضد عفونی کننده حمام است
صنوبر / فیونا کمپبل
مناطق زندگی
حبس کردن یک بیمار بیمار - خصوصاً کودک - در اتاق خواب دشوار است. آنها می خواهند هنوز عضوی از خانواده باشند.

برای جلوگیری از آلودگی روتختی و لوازم جانبی ، مبلمان را با ملحفه یا پتو قابل شستشو بپوشانید و مرتباً عوض کنید. بالش های تزئینی را برداشته یا با روکش های بالش قابل شستشو بپوشانید.

مرتباً سطوح سخت مانند تلفن ها ، کنترل از راه دور ، کلیدهای روشنایی و دستگیره های در را پاک کنید. اگر از یک بازی رومیزی یا اسباب بازی برای سرگرمی بیمار استفاده شده است ، باید آن را با یک ضد عفونی کننده تمیز کنید. میزهای قهوه یا میزهای کناری را که غالباً لمس می کنید فراموش نکنید.

شخص در حال پاک کردن کنترل از راه دور است
صنوبر / فیونا کمپبل
آشپزخانه ها
برای جلوگیری از انتشار باکتری ها و میکروب ها به دیگران ، فرد بیمار نباید وظیفه تهیه غذا برای بقیه اعضای خانواده را بر عهده داشته باشد. حتی شستشوی دقیق دستی ممکن است برای محافظت از دیگران ، به ویژه در برابر بیماری هایی که به راحتی از طریق ویروس آلوده می شوند ، نباشد

در صورت شستشوی دستی ، کلیه ظروف و ظروف مورد استفاده اعضای خانواده آلوده باید با حرارت زیاد در ماشین ظرفشویی اتوماتیک شسته یا در محلول ضد عفونی کننده (1/2 فنجان سفید کننده کلر به یک گالن آب) آغشته شوند.

سطوح سخت - جداول ، پشتی صندلی ها ، دستگیره های یخچال ، و سخت افزار کشو و کابینت را فراموش نکنید - باید مرتباً با دستمال های ضدعفونی کننده و اسپری پاک شوند. به یاد داشته باشید که اسفنج ها را نادیده بگیرید و از حوله های کاغذی قابل پرتاب یا پارچه های نخی قابل شستشو در آب داغ استفاده کنید.

ظروف لود شده در ماشین ظرفشویی
صنوبر / فیونا کمپبل
ماشین ها
مسافر باشید یا راننده ، سفر به پزشک یا داروخانه می تواند ویروس ها را در اتومبیل باقی بگذارد.

پس از یک سفر ، چند دقیقه طول بکشید تا فرمان ، دستگیره های داخل و خارج درب ، کنترل داشبورد ، دربازکن درب گاراژ و کلیدها یا دکمه های کلید را پاک کنید.

اگر کودک در صندلی اتومبیل دارید ، بسیار مهم است که پوشش را بشویید و هر گوشه و گوشه ای را با اسپری ضدعفونی کننده یا دستمال پاک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چگونه می توان به طور صحیح پس از یک بیماری خانگی تمیز کرد
اگر شخصی در خانه شما از سرماخوردگی ، آنفولانزا یا هر نوع بیماری مسری رنج می برد ، مسئولیت اصلی درست بعد از سلامتی وی جلوگیری از شیوع بیماری به دیگران در خانه است. فراتر از شستشوی مکرر دست ، اولین خط دفاعی تمیز کردن مناسب است زیرا برخی از ویروس ها می توانند تا دو هفته در سطح سخت زندگی کنند. نگاهی به پنج منطقه ای که نیاز به توجه بیشتری دارند و نحوه تمیز کردن صحیح همه چیز برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها.


لوازم مورد نیاز
آب ساده و پاک کننده های ملایم در هنگام از بین بردن ویروس ها ، باکتری ها و میکروب ها ترفندی ندارند. شما باید از یک ضد عفونی کننده استفاده کنید و طبق دستورالعمل های محصول ، زمان کار را برای آن بگذارید. کشیدن سریع ممکن است کافی نباشد.


اگر محصول ضد عفونی کننده تجاری مانند پاک کننده همه کاره Antibac روش ندارید ، می توانید با استفاده از سفید کننده کلر خود را تهیه کنید.

2 قاشق غذاخوری از 5.25 تا 6 درصد سفید کننده کلر را به 4 فنجان آب اضافه کنید (برچسب بطری را بخوانید تا مطمئن شوید محصول شما به اندازه کافی قوی است و خاصیت ضد عفونی کننده دارد) .1
این محلول باید هر روز به صورت تازه مخلوط شود زیرا سفید کننده کلر هنگام قرار گرفتن در معرض هوا برای مدت طولانی می تواند خاصیت تمیز کنندگی خود را از دست بدهد.

سطل محصولات تمیز کردن
صنوبر / فیونا کمپبل
نحوه استفاده از پاک کننده های ضد عفونی کننده در خانه
اگر از پاک کننده تجاری استفاده می کنید ، دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید. برای یک محلول تمیز کننده خانگی ، یک پارچه سفید یا حوله کاغذی تمیز را در محلول آب سفید کننده فرو برده و روی سطحی که نیاز به تمیز کردن دارد بمالید. بگذارید حداقل سه دقیقه بماند و سپس سطح را با آب تمیز ساده بشویید. از محلول سفید کننده می توان در بطری اسپری نیز استفاده کرد.


از حوله کاغذی قابل دور انداختن یا پارچه نخی که بعد از هر بار استفاده می توان شستشو کرد ، استفاده کنید. اسفنج نباید برای تمیز کردن استفاده شود زیرا می تواند باکتری های شکاف را در خود جای دهد.


برای مواردی مانند ریموت و صفحه کلید کامپیوتر ، از یک پنبه آغشته به ضد عفونی کننده برای قرار گرفتن در مناطق تنگ استفاده کنید.

هشدار
هرگز پاک کننده های ضد عفونی کننده را با سایر محصولات تمیز کننده مانند آمونیاک مخلوط نکنید زیرا بخارات سمی می تواند باعث آسیب دیدگی یا مرگ شود.

اتاق خواب
وقتی احساس وحشت می کنید ، تختخواب شما می تواند کمی راحتی و استراحت مورد نیاز شما را به همراه داشته باشد. اما گذراندن وقت در رختخواب با آنفولانزا یا سرماخوردگی بد باعث میکروب و باکتری در پارچه می شود. برای جلوگیری از شیوع بیماری و انجام دوباره عفونت مجدد خود ، مهم است که ملافه های تخت را پس از استفاده ضد عفونی کنید.

ملحفه ها و روبالشتی ها بیشترین توجه را به آنها دارند زیرا از نزدیکترین تماس با بدن را دارند. لباس خواب را فراموش نکنید! اگر کودکی حیوان پر شده مورد علاقه خود را در آغوش گرفته است ، باید آن را نیز تمیز کرد.

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای در امان ماندن از ابتلا به چیزی انجام دهید استفاده از دستکش لاستیکی هنگام دست زدن به لباس های شسته شده است. حداقل ملحفه ها را از صورت و بدن خود دور نگه دارید. همیشه وسایل را در اسرع وقت بشویید و مانع آن را پاک کنید تا از آلودگی متقابل با لباس های دیگر جلوگیری شود.

فراموش نکنید که وسایل غالباً دستگیره مانند تلفن ، دستگیره درب اتومبیل ، کنترل از راه دور ، رایانه ها ، کلیدهای روشنایی ، دکمه های درب و وسایل میز کنار تخت را با ضد عفونی کننده تمیز کنید. این باید حداقل یک بار در روز در حالی که کسی بیمار است و قطعاً در هنگام بدترین وضعیت انجام می شود



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

صرفه جویی در هزینه همیشه یک ایده عالی است ، اما آیا می توانید بدون قطع هیچ یک از قدرت تمیز کردن خود ، پس انداز کنید؟

 

از صابون غذای ملایم یا آب ساده استفاده کنید
صابون ظرف را به اسفنج فشار دهید
با استفاده از صابون ظرفشویی ملایم و آب ساده می توان بسیاری از مناطق خانه شما را تمیز نگه داشت. صابون ظرف را می توان به عنوان پاک کننده لکه لباسشویی ، پاک کننده شیشه ، اسپری سطح ، پاک کننده لکه فرش ، میوه و سبزیجات و برای تمیز کردن بیشتر سطوح خانه استفاده کرد.

ما معمولاً برای هر سطح مختلف در خانه خود به تمیزکننده های مخصوص متوسل می شویم ، اما صابون ظرف یک گزینه مناسب و ملایم است که به اکثر سطوح آسیب نمی رساند و می تواند آلودگی و آلودگی زیادی را از بین ببرد.

02
از 10
به لامپهای فلورسنت بروید
لامپ لامپ فلورسنت

از آنجا که لامپ های شما باید تعویض شوند ، از لامپ های رشته ای معمولی به لامپ های فلورسنت بروید. لامپ ها در کوتاه مدت کمی بیشتر هزینه می کنند اما تا 10 برابر بیشتر دوام می آورند و 2/3 انرژی کمتری برای تأمین نور یکسان مصرف می کنند. با خرید لامپ کمتر مرتباً در قبض انرژی و بودجه خانگی خود صرفه جویی می کنید.

خرید همزمان چند مورد برای جایگزینی لامپهای رشته ای سوخته کار ساده ای است و در طول یک سال تأثیر زیادی خواهد داشت.

03
از 10
Clean Daily را حفظ کنید
کفپوش زن
CasarsaGuru / گتی ایماژ
انجام مقداری تعمیر و نگهداری روزانه ، نیاز به پاک کننده های سختگیرانه برای تمیز کردن خانه شما را کاهش می دهد. بیشتر لکه ها را می توان با آب ، صابون ظرفشویی یا صابون لباسشویی از بین برد ، در صورت سریع درمان شدن. نشت هایی که بلافاصله از بین می روند به ندرت نیاز به پاک کننده های زیادی دارند. برای تمیز کردن و نگهداری روزمره منزل خود به عنوان یک نقطه تمیز کنید و کمتر به پاک کننده های مخصوص و محلول های گران قیمت احتیاج خواهید یافت.

04
از 10
از مارک فروشگاه استفاده کنید
نمای نزدیک از لوازم تمیز کردن
جیمی گریل / گتی ایماژ
ما با مارک هایی که می شناسیم و اعتماد زیادی به آنها داریم گیر می کنیم ، اما گاهی اوقات یک مارک فروشگاه از همان پاک کننده وجود دارد که ممکن است برای کسری از هزینه به همان اندازه کار کند. به عنوان مثال ، مارک پاک کن خانگی چهل درصد کمتر از نام تجاری بود و تقریباً یکسان هستند. به دنبال مارک های فروشگاه باشید و مواد را با یکدیگر مقایسه کنید مارک های فروشگاه بیشتر و همچنین مارک های گران قیمت نامی تمیز می شوند.

05
از 10
از کوپن استفاده کنید و اقلام فروش را بخرید
کوپن برش
جک استار ، پیوند عکس / گتی ایماژ
بودجه فشرده خانوار واقعاً می تواند از برخی خریدهای دقیق و کوپن بهره مند شود. وب سایت های تولید کننده اغلب کوپن هایی برای ترغیب خریداران به آزمایش محصول خود دارند. فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های مواد مخدر به طور یکسان کوپن چاپی را در اوراق فروش خود چاپ می کنند. به دنبال فروش کالاهایی باشید که معمولاً استفاده می کنید و در صورت مناسب بودن قیمت اضافی خریداری کنید.

06
از 10
لوازم تمیز کردن فروشگاه را به درستی انجام دهید
تمیز کردن محصولات زیر سینک
Jevtic / گتی ایماژ
وسایل نظافتی که به صورت نامناسب ذخیره شده اند ، می توانند به یک وضعیت نامناسب تبدیل شوند. اطمینان حاصل کنید که لوازم شما در معرض شدید دما یا نور قرار ندارند. جلوگیری از ریختن مواد و مخلوط کردن آنها نیز یک نگرانی اساسی است. وسایل تمیز کردن نیز باید دور از مناطقی که ممکن است حیوانات خانگی یا کودکان خردسال با آنها تماس بگیرند ، نگهداری شود.

07
از 10
وسایل خود را ساده کنید
محصولات پاک کننده
تصاویر افراد / گتی ایماژ
یک پاک کننده برای همه چیز وجود دارد و اگر آنها را تهیه کنید کمد تمیز کردن شما سرریز خواهد شد. حقیقت این است که بسیاری از پاک کننده ها می توانند وظیفه مضاعف را انجام دهند. اگر واقعاً می خواهید در بودجه خانگی خود صرفه جویی کنید ، پاک کننده های همه کاره و چند منظوره را انتخاب کنید. پاک کننده های مخصوص را برای مشاغل واقعاً سخت پس انداز کنید ، و فقط در صورتی که دیگران به خوبی کار نکنند. شاید تعجب کنید که واقعاً برای تمیز نگه داشتن خانه خود به چه مقدار کم نیاز دارید.

08
از 10
پارچه و Mops قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید
پاک کن قابل استفاده مجدد
tommaso79 / گتی ایماژ
وسایل دور ریختنی مفید هستند ، اما به سرعت می توانند بودجه خانوار را بخورند. برای صرفه جویی در هزینه ، موارد قابل استفاده مجدد را انتخاب کنید. پارچه های میکروفیبر گزینه خوبی برای تمیز کردن ، گردگیری و پاک کردن است. به جای بالشتک های یکبار مصرف ، یک موپ قابل استفاده مجدد انتخاب کرده و از آن مراقبت کنید. انتخاب موارد قابل استفاده مجدد می تواند در هزینه های زیادی صرفه جویی کند.

به 9 از 10 زیر ادامه دهید.

09
از 10
تمیز کننده های خود را بسازید
مستقیماً بالای عکس آب لیمو
جسی شیونگ / EyeEm / گتی ایماژ
مواد زیادی در اطراف خانه شما وجود دارند که می توانند با کسری از هزینه ها ، مواد تمیز کننده عالی تولید کنند. سرکه یک پاک کننده عالی برای همه منظور است. جوش شیرین به قدری ملایم است که می تواند به عنوان ساینده ملایم در بسیاری از مناطق خانه شما استفاده شود. لیموها توانایی سفید کنندگی طبیعی دارند. ساختن پاک کننده های شخصی می تواند راهی عالی برای کاهش هزینه های نظافت باشد.

10
از 10
کنترل بی نظمی
زنی که خانه را سازمان می دهد
kate_sept2004 / گتی ایماژ
کنترل شلوغی قسمت عمده تمیز نگه داشتن خانه است. حذف وسایل ناخواسته و غیرضروری از خانه به این معنی است که شما برای تمیز کردن کمتری دارید. مزیت اضافه شده این است که می توان از طریق فروش حیاط به هم ریختگی به پول نقد اضافی تبدیل کرد. خلاص شدن از شر وسایل مورد نیاز به شدت باعث کاهش زمان و هزینه تمیزکاری شما می شود.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن ظروف آشپزی و ظروف ناپایدار
در صورت صرف وقت و تلاش برای استفاده و مراقبت صحیح از آن ، ظروف نانوایی و ظروف پخت و پز می توانند نتایج با کیفیت سرآشپز را به بار آورند. تمیز کردن نادرست می تواند ظروف نچسب ظروف را تاب یا خراب کند. اگرچه شما همیشه باید از سازنده محصول خود برای توصیه های خاص مطلع شوید ، برخی از قوانین کلی تمیز کردن وجود دارد که به شما کمک می کند تا از عملکرد عالی و دوام ظروف نچسب آشپزی خود بهره مند شوید.


قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید
قبل از استفاده از ظروف آشپزی جدید برای اولین بار ، آن را با آب گرم و صابون بشویید ، خوب بشویید و با یک حوله نرم یا پنبه ای یا پارچه ای کاملاً خشک کنید. برای اطمینان از عملکرد نچسب از ابتدا ، روش "چیدن" یا "شرطی کردن" ظرف را با پوشش کمی سطح با هر نوع روغن پخت و پز ، پختن آن و پاک کردن آن ، یک روش استاندارد است. حداقل یک سازنده ، Calphalon ، می گوید این چاشنی یکبار مصرف برای ظروف نچسب ضروری نیست.


هر چند وقت یکبار وسایل آشپزی Nonstick را تمیز کنید
ظروف نچسب خود را پس از هر بار استفاده تمیز کنید. تمیز نگه داشتن ظروف نچسب خود عملکرد مطابق و با کیفیت تری را ارائه می دهد. باقیمانده مواد غذایی یا چربی باقی مانده در سطح آن پخته شده و کربن می شود و باعث چسبیدن غذا می شود. به نظر می رسد که باقی مانده پخته شده به سختی قابل دیدن است و از بین بردن آن حتی مشکل تر است ، بنابراین هر بار با دقت و دقت بشویید


مواد مخصوص شستن دست با وسایل آشپزی نچسب
صنوبر / جولیان براونینگ
آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
پارچه شستشو ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج توری نایلونی مانند پد Dobie
مواد
مایع ظرفشویی
آب گرم
دستورالعمل ها
با وسایل آشپزی جالب شروع کنید
بگذارید قبل از شستن وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند. غوطه ور شدن یک ظرف داغ در آب خنک تر می تواند آن را به طور دائمی تابانده و خراب کند.

اجازه دهید وسایل آشپزی کاملاً خنک شوند

همیشه دست شویی کنید
هرچند قرار دادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی وسوسه انگیز است ، اما در برابر راحتی آن مقاومت کنید و همیشه وسایل آشپزی نچسب را با دست و با آب گرم و صابون فقط با استفاده از مواد شوینده ظرف مخصوص شستن دست بشویید. گرمای زیاد ماشین ظرفشویی خانگی استاندارد نه تنها می تواند سطوح نچسب را خراب کند بلکه ضمانت نامه را نیز باطل می کند. مراقب باشید هرگز از مواد تمیز کننده خشن مانند سفید کننده ، پاک کننده های ساینده یا سایر مواد شیمیایی روی سطوح نچسب استفاده نکنید.

وسایل آشپزی نچسب را همیشه با دست بشویید

به آرامی اسکراب کنید
اگرچه بهتر است این قابلمه ها و ماهی تابه ها را به گونه ای کنترل کنید که گویی شکننده هستند ، اما می توانید با مقداری چربی آرنج و پارچه دستشویی ، اسفنج ، اسکرابر نایلونی یا اسفنج پیچیده شده با تور نایلون مانند یک بالشتک ، آشفتگی های لجبازی را از بین ببرید. برای جلوگیری از خطر باقی مانده و کربن شدن ناشی از آن ، عادت خوبی است که هر قطعه را دو بار بشویید تا اطمینان حاصل شود که آخرین اثر غذایی و روغن یا کره برداشته می شود.

هشدار
هرگز از ساینده هایی مانند پشم استیل ، برس سفت ، یا پد های تمیز کننده استفاده نکنید. این مواد خشن باعث خراش سطح و خراب شدن ظروف آشپزی شما می شوند.

یک ماهی تابه را به آرامی مالش دهید

شستشو
کاملاً بشویید ، مطمئن شوید که تمام مانده صابون شسته و برداشته شده است.

شستشو باقیمانده صابون

کاملا خشک کنید
هر قطعه را کاملا خشک کنید. از پارچه یا پارچه تمیز استفاده کنید.

خشک شدن تابه
ذخیره مناسب
نگهداری دقیق برای طول عمر و عملکرد ظروف نچسب مهم است. اکثر تولیدکنندگان توصیه می کنند ظروف آشپزی خود را روی ظرف قابلمه آویز و فضای زیادی بین وسایل ذخیره کنید. اگر قفسه آویز ندارید نگران نباشید. با قرار دادن یک پارچه نرم مانند پتو پذیرایی کودک یا یک حوله ظرف بزرگ بزرگ بین هر گلدان و ظرف ، می توانید وسایل آشپزی خود را با خیال راحت ذخیره کنید تا از عدم برخورد سطح نچسب با فلز برهنه که باعث خراش یا آسیب دیدن آن می شود ، استفاده کنید. آی تی.

نکاتی برای تمیزتر نگه داشتن ظروف آشپزخانه دیگر
هرگز از ظروف فلزی روی سطوح نچسب خود استفاده نکنید. آنها می توانند در یک ثانیه به پوشش آسیب برسانند. در عوض موادی مانند چوب ، نایلون ، پلاستیک ، لاستیک یا سیلیکون را انتخاب کنید یا از ظروف مخصوص روکش شده برای سطوح نچسب استفاده کنید.
هرگز غذایی را که می پزید با چاقو خرد نکنید. این یک روش مطمئن برای آسیب رساندن به سطح و باطل کردن ضمانت نامه است.
از تابه نچسب زیر مرغ گوشتی استفاده نکنید و در دمای بالاتر از 450 درجه فارنهایت نپزید. گرمای شدید به پایان کار آسیب می رساند.
آشپزی با وسایل آشپزی Nonstick
ظروف نچسب در دمای کمی پایین تر از ظروف استاندارد عملکرد بهتری دارند. آزمایش به شما کمک می کند تا تنظیمات عالی را پیدا کنید. کالفالون آنچه را "آزمایش کره" می نامد توصیه می کند: ظرف را روی سطح متوسط ​​و بالا گرم کنید و وقتی لبه آن لمس شد گرم شود ، یک تکه کره اضافه کنید. اگر حباب بزند ، گرما مناسب است. اگر به سرعت قهوه ای شد و سوخت ، ظرف را تمیز کرده و با تنظیم حرارت کمتری امتحان کنید.

بزرگترین مزیت ظروف آشپزخانه نچسب این است که برای جلوگیری از چسبیدن غذا به کره و روغن احتیاج ندارد ، اما مطمئناً می توانید چربی ها را برای طعم و بافت اضافه کنید. این وسایل آشپزی مناسب برای افرادی است که وزن یا کلسترول خود را مشاهده می کنند یا منوی غذایی مناسب برای قلب را دنبال می کنند. اسپری های پخت و پز بدون چربی وجود دارد که برای استفاده در ظروف ضد چسب مناسب هستند. آنها از رهاسازی آسان اطمینان حاصل می کنند و هیچ گونه چربی یا کالری به غذا اضافه نمی کنند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نحوه تمیز کردن فرش پشمی
یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید در دکوراسیون منزل انجام دهید فرش پشمی یا فرش است. کفپوش های پشمی زیر پا گرم ، بادوام بوده و با هر سبکی از طراحی منزل به زیبایی کار می کنند. پشم بعنوان یک فیبر طبیعی و تجدید پذیر که مانع رشد باکتریها می شود ، حاوی لانولین است که به طور طبیعی لکه ها و ریزگردها را دفع می کند. بنابراین خواه یک پارچه دستباف پرنعمت ، فرش پشمی ماشینی بافته شده یا فرش پشمی دیوار به دیوار داشته باشید ، باید از آن صحیح مراقبت کنید تا از سرمایه گذاری خود محافظت کنید.


8 بهترین بالشتک فرش سال 2020

چقدر فرش پشمی تمیز کنید
جاروبرقی منظم کلید حفظ زیبایی الیاف است. یک فرش پشمی جدید الیاف را می ریزد. نگران نباشید ، این طبیعی است که طبیعت آن است که الیاف پشم بافته می شود و فرش لخت نمی شود. بیشترین ریزش در چند ماه اول اتفاق می افتد. اگر در ماه های اول حداقل دو بار در هفته جارو برقی بزنید ، سرعت ریزش به سرعت کاهش می یابد.

برای کمک به بالا بردن گرد و غبار و خاک جاسازی شده از یک خلا a خوب با میله کوبنده استفاده کنید. اگر فرش شما حاشیه دار است ، در مرکز فرش جاروبرقی را شروع کنید و از لبه های آن جلوگیری کنید تا آسیب نبیند. خلا های حاوی میله های کوبنده و حاشیه به خوبی با هم مخلوط نمی شوند. برای تمیز کردن لبه های حاشیه دار از خلاuum دستی یا اتصال دهنده روکش مبلمان استفاده کنید.


به صورت فصلی ، فرش را بچرخانید تا از ساییدگی بیش از حد و محو شدن ناهموار نور خورشید جلوگیری کنید. این به فرش کمک می کند تا بیشتر دوام بیاورد و به طور کلی پتینه ای یکنواخت ایجاد کند.


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
آب خنک
شوینده شستشوی ملایم پشم

ابزارها
خلا
جاروب
دو سطل
اسفنجی
حوله های قدیمی
چگونه فرش پشمی را در 7 مرحله عمیق تمیز کنیم
در نهایت ، فرش پشمی یا فرش شما به دلیل استفاده عادی ، باید تمیز شود. استفاده از "بدون کفش در داخل" به افزایش فاصله بین تمیز کردن های لازم کمک می کند. بسته به ارزش و اندازه فرش ، می توانید یک حرفه ای استخدام کنید یا خودتان این کار را انجام دهید. برای فرش های پشمی دیوار به دیوار ، تمیز کننده فرش حرفه ای بهترین انتخاب است.

لرزش خاک
برای تمیز کردن عمیق فرش کوچکتر از منطقه پشم ، روزی آفتابی و معتدل را انتخاب کنید. فرش را بیرون ببرید و آن را روی یک ریسمان لباس محکم ، نرده ایوان یا چند صندلی جامد آویزان کنید. با استفاده از جارو ، راکت تنیس یا موکت کوب ، فرش را به تمام قسمت ها بزنید تا خاک عمیقا جاسازی شده را سست کند.

این زمان برای از بین بردن پد فرش و لرزش خوب آن در بیرون و تمیز کردن کف زیر فرش است.

خلا
فرش را روی عرشه ، پاسیو یا یک برزنت تمیز با سمت اشتباه به سمت بالا پهن کنید. خوب جاروبرقی کنید. فرش را برگردانید و طرف دیگر را با جاروبرقی جارو کنید. اگر جای بیرونی ندارید ، از کف آشپزخانه ، گاراژ یا هر محلی که رطوبت آسیب نبیند استفاده کنید.

یک محلول شوینده ملایم را مخلوط کنید
یک سطل بزرگ را با آب خنک پر کنید و یک تا دو قاشق غذاخوری مواد شوینده ملایم مانند وولیت یا شستشوی پشم خانگی خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. یک سطل دوم را با آب خنک تمیز پر کنید.

اسکراب سبک
با شروع از یک انتهای فرش ، یک اسفنج را به مواد شوینده و محلول آب آغشته کنید. با استفاده از فشار ملایم در یک شبکه حدود سه فوت در سه فوت کار کنید و روی محلول تمیز کننده اسفنج بزنید. با انتقال خاک از فرش ، اسفنج را مرتباً بشویید. الیاف را بیش از حد خیس نکنید. پشم بسیار جاذب است و خشک شدن آن طولانی می شود.

غسل بشویید
یک اسفنج تمیز را در آب شیرین فرو کنید تا ناحیه ای را که تمیز کرده اید "شستشو" دهد. از این مرحله صرف نظر نکنید زیرا هر ماده شوینده ای که در الیاف باقی مانده باعث جذب خاک بیشتری می شود.

رطوبت را از بین ببرید
ناحیه تمیز شده را با حوله های قدیمی پاک کنید تا رطوبت بیش از حد را جذب کند. به قسمت جدیدی بروید و مراحل را تکرار کنید تا تمام سطح فرش تمیز شود.

بگذار خشک شود
اجازه دهید فرش قبل از قرار دادن دوباره روی بالشتک ، کاملاً خشک شود. برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن ، فرش را آویزان کنید یا آن را بلند کنید تا گردش هوا بهتر شود.

چگونه لکه ها را پاک کنیم
نشت و ردپای گل آلود اتفاق می افتد و درمان سریع بهترین کاری است که می توانید برای محافظت از فرش پشمی خود انجام دهید. نحوه پاک کردن لکه ها به علت ایجاد مشکل بستگی دارد. برای لکه های خاص از دستورالعمل ها پیروی کنید.

با این حال ، نکاتی وجود دارد که باید هر بار با لکه فرش پشمی مقابله کنید:

نکات
هرگز یک لکه تازه را مالش ندهید. بلافاصله مواد جامد با لبه کسل کننده مانند قاشق یا کفگیر را بردارید و مایعات را با مقدار زیادی حوله کاغذی پاک کنید. مالش فقط لکه را بیشتر به الیاف هل می دهد. یک استثنا گل و لای است. پاک کردن لکه ها پس از خشک شدن گل و لای ممکن است راحت تر باشد.
هرگز هر نوع پاک کننده لکه را مستقیماً روی فرشهای پشمی نریزید. یک پارچه تمیزکننده را روی پارچه سفید قرار دهید و آن را تست کنید تا باعث خونریزی رنگ نشود. این امر همچنین به جلوگیری از باقی مانده صابون اضافی در الیاف پشم کمک می کند.
همیشه از یک پاک کننده لکه برای فرشهای پشمی مانند ESR Emergency Stain Rescue ، یک تمیز کننده ملایم مانند وولیت یا مایع ظرفشویی ساده و آب ولرم استفاده کنید. برای کمک به خنثی سازی بوی حیوانات اهلی ، کمی سرکه مقطر سفید اضافه کنید. هرگز سفید کننده کلر ، آمونیاک یا حتی سفید کننده اکسیژن را روی فرش پشمی قرار ندهید. این مواد شیمیایی می توانند به پشم آسیب برسانند و باعث خونریزی رنگ ها شوند.



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

برای یافتن بهترین گزینه های نظافت منزل لازم نیست از یک راهرو نظافت قدم بزنید - فقط انبار خانه خود را باز کنید. سرکه ، لیمو ، جوش شیرین و سایر پاک کننده های خانگی طبیعی کار شگفت انگیزی در تمیز کردن ، ضد عفونی کردن ، از بین بردن لکه ها و موارد دیگر دارند.


استفاده از سرکه برای تمیز کردن
سرکه تقریباً مانند اکثر پاک کننده های همه منظوره تمیز و ازبو معطر می کند. دستور کار این است که قسمت های مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. از این محلول برای تمیز کردن بیشتر مناطق خانه خود استفاده کنید. نگران این نباشید که خانه شما بوی سرکه می دهد. با خشک شدن بو از بین می رود.


هشدار
سرکه می تواند باعث تغییر رنگ یا آسیب به برخی از سطوح شود ، بنابراین ابتدا آن را روی یک قسمت پنهان آزمایش کنید تا مطمئن شوید تغییر رنگ یا خسارتی ایجاد نشده است. سرکه رقیق شده نامناسب اسیدی است و همچنین می تواند دوغاب کاشی را از بین ببرد. سرکه یا استفاده از آن روی سطوح مرمر ایده خوبی نیست.

سرویس بهداشتی: وان ، توالت ، سینک ظرفشویی و میزهای آشپزخانه را با محلول 1 تا 1 سرکه و آب تمیز کنید. همچنین می توانید کف اتاق را با استفاده از محلول سرکه و آب در حمام پاک کنید. این محلول مواد زائد صابون و لکه های آب سخت روی وسایل و کاشی های شما را پاک می کند و آنها را براق و زیبا می کند.

اگر حلقه های ناخوشایندی در کاسه توالت دارید ، از سرکه خالص در آنجا استفاده کنید. قبل از ریختن سرکه رقیق نشده در اطراف قسمت داخلی لبه ، توالت را شستشو دهید تا سطح آب پایین بیاید. کاسه را بشویید.


آشپزخانه ها: قسمت بالای اجاق گاز ، وسایل خانه و سطح میز را با قسمت های مساوی سرکه و آب تمیز کنید. برای تمیز کردن کف از سرکه استفاده کنید و از نتایج تازه و براق شگفت زده شوید.

اتاق های لباسشویی: از سرکه به عنوان نرم کننده طبیعی پارچه استفاده کنید ، که مخصوصاً برای خانواده هایی که مشکلات پوستی حساس دارند مفید است - به جای نرم کننده پارچه ای که از فروشگاه خریداری شده است ، 1/2 فنجان سرکه به چرخه شستشو اضافه کنید. سرکه علاوه بر این ، باعث تجزیه م detثر مواد شوینده لباس می شود. سعی کنید ماشین لباسشویی خود را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن با لیمو
آب لیمو ماده طبیعی دیگری است که می تواند برای تمیز کردن خانه شما استفاده شود. می توان از آن برای حل محلول های کف صابون و آب سخت استفاده کرد و برای درخشش برنج و مس بسیار مناسب است. از آب لیمو می توان با توجه به خصوصیات سفیدکنندگی طبیعی آن ، برای درمان لکه ها نیز استفاده کرد ، اما این می تواند یک اشکال نیز باشد. بهتر است ابتدا آن را در یک منطقه پنهان آزمایش کنید.

برنامه های تمیز کردن لیمو شامل موارد زیر است:

آب لیمو را با سرکه یا جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر تمیز شود.
یک لیمو را از وسط برش بزنید و روی قسمت بریده شده لیمو جوش شیرین بپاشید. از لیمو برای شستشوی ظروف ، سطوح و لکه ها استفاده کنید.
1 فنجان روغن زیتون را با 1/2 فنجان آب لیمو مخلوط کنید تا به عنوان لاک مبلمان برای مبلمان چوب سخت استفاده شود
یک پوست کامل لیمو یا پوست پرتقال را از طریق دفع زباله قرار دهید - این باعث تخلیه فاضلاب و آشپزخانه می شود.
تمیز کردن با جوش شیرین
جوش شیرین یکی از پاک کننده های متنوع است. می توان از آن برای پاک کردن سطوح به همان روش پاک کننده های تجاری غیر ساینده استفاده کرد. جوش شیرین به عنوان یک بوگیر نیز عالی است. یک جعبه را در یخچال و فریزر قرار دهید تا بو را جذب کند. در واقع ، آن را در هر جایی که به عمل معطر سازی نیاز دارید قرار دهید: سطل های زباله ، لباسشویی و حتی کفش های کتانی بسیار بوی خوش خانواده. جوش شیرین علاوه بر این ، به اتاق لباسشویی نیز افزوده می شود.

با استفاده از سایر پاک کننده های طبیعی
چند گزینه دیگر برای پاک کننده های طبیعی وجود دارد. شاید تعجب کنید اگر بدانید چیزهایی مانند سس گوجه فرنگی ، برنج ، قهوه و دیگر مواد آشپزخانه می توانند در نظافت خانه کار خارق العاده ای انجام دهند.

شما همیشه می توانید پاک کننده های طبیعی موجود در بازار را خریداری کنید ، اما مراقب آنچه در یک محصول تمیزکننده سبز به دنبال آن هستید ، باشید. با نحوه خواندن برچسب روی محصولات آشنا شوید ؛ بسیاری از این محصولات تجاری از مواد طبیعی استفاده می کنند که ممکن است در خانه خود داشته باشید ، اما همه پاک کننده های سبز به یک اندازه ایجاد نشده اند.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
جاروب
اسفنجی
جارو برقی یا خلاuum
شستشوی میکروفایبر
مواد
محلول تمیز کردن برای چوب سخت (در صورت نیاز)
دستورالعمل ها
چگونه کف های چوب سخت را به درستی تمیز کنیم
برای براق نگه داشتن چوب های سخت تازه نصب شده یا تازه شده این نکات تمیزکاری را دنبال کنید.


3:21
اکنون تماشا کنید: روش ساده برای درخشش کفهای چوب سخت
نشت ها را پاک کنید
برای جلوگیری از علامت های آب ، بلافاصله هرگونه نشت مرطوب را پاک کنید.

ریختن کف کف چوب سخت
آلودگی روزانه را پاک کنید
برای پاک کردن آلودگی هایی که باعث ایجاد خراش و ساییدگی سطح کف می شوند ، روزانه جارو ، جارو برقی یا گرد و غبار کنید. فراموش نکنید که به زیر فرشهای منطقه نگاه کنید که می توانند صافی را که باعث خراش کف می شود ، به دام بیندازند

جارو کشیدن خاک در کف چوب سخت
وقتی فصل تغییر می کند ، نم نم بزنید
درصورتی که هفته ها از کف زمین غافل شده اید و در همه جا لجن و کثیف شده اید ، نیازی به مرطوب کردن بیش از چهار بار در سال نیست.

با یک پاک کن میکروفیبر کمی مرطوب ، در جهت دانه چوب تمیز کنید. هرگز از یک پاک کن مرطوب و خیس استفاده نکنید زیرا مقدار زیاد آب می تواند باعث کمان شدن حتی کفهای مهر و موم شده شود. اگر احساس می کنید باید از پاک کننده تجاری استفاده کنید ، یکی را با استفاده از اسپری انتخاب کنید. فقط یک مه غلیظ از حدود نیم قاشق چای خوری پاک کننده در هر دو فوت مربع کف برای تمیز کردن کافی است.

پاک کردن موپ فیبر میکرو روی سطل
خشک Buff
برای جلوگیری از ایجاد رگه ، با شستشوی مایکروفیبر کاملاً خشک پیگیری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نصب کف های چوب سخت جدید یا یافتن آنها در یک خانه قدیمی جایزه ارزش یک خانه است. آنها با دوام ، با ارزش در زمان فروش مجدد ، و می توانند تقریبا هر سبک تزئین را تقویت کنند. گرچه ممکن است چند تزئین کننده عاشق یک روکش مات باشند ، اما بیشتر دارندگان کف چوب سخت از روکش هایی که بدرخشند خوششان می آید. این ترفند حفظ درخشش پس از سالها فرسودگی طبیعی زندگی است. عادت های تمیز کردن شما بخشی از بی روح بودن کف چوب شما است.


کف شما چه نوع پایان دارد؟
یکی از کلیدی ترین اطلاعات برای درخشان نگه داشتن کف چوب های سخت ، دانستن این است که چه نوع پوشش روی چوب اعمال شده است. آیا چوب سخت یا جامد مهندسی شده شما با لایه پلی اورتان یا پلی اكریلیك اورتان مهر و موم شده است ، یا اینكه با واك خمیر به پایان رسیده است؟ اگر نمی دانید ، در اینجا یک تست برای کمک به شما در انجام بهترین انتخاب تمیز کردن وجود دارد:


در نقطه ای با تردد پا پا ، قطره ای آب روی زمین قرار دهید. اگر آب به سرعت جذب شود یا باعث لکه بینی در انتهای آن شود ، این نشان می دهد که چوب سخت مهر و موم نشده است و هرگز نباید با آب تمیز شود. اما اگر مهره آب بدون جذب شدن فقط روی سطح قرار بگیرد ، به این معنی است که چوب سخت مهر و موم شده است.
برای آزمایش خاتمه موم خمیری ، مقداری پشم استیل خوب بگیرید و آن را به آرامی روی زمین در گوشه ای بمالید. اگر کف موم شده باشد ، یک فیلم خاکستری و مومی روی پشم استیل باقی می ماند.

7 دلیل کف چوبی کسل کننده به نظر می رسد
اکنون که فهمیدید کف پوش های چوب سخت شما از چه روشی استفاده می کند ، هفت مسئله مشترک وجود دارد که باعث کسل شدن آنها می شود.


شما فقط خاک را دوباره توزیع می کنید: استفاده از پاک کننده کثیف یا فراموش کردن جارو کردن ، پاک کردن گرد و غبار یا جاروبرقی کف قبل از تمیز کردن ، توزیع مجدد خاک را به سادگی انجام می دهد. تصور کنید که همه شن ، گرد و غبار و خاک در محلول تمیز کننده گیر افتاده و به راحتی روی سطح کف می مانند.
نظافتچی بیشتر از فایده آسیب می رساند: بسیاری از واکس های مایع پایه اکریلیک که نوید می دهند کف چوب شما را درخشان می کند ، در واقع باعث بدتر نشان دادن کف می شوند. وقتی روی سطح پلی اورتان یا موم خمیری اعمال می شود ، می تواند به صورت تکه ای به نظر برسد یا شیری شود. می توانید از ارواح معدنی و چربی آرنج به طور همزمان یک ناحیه کوچک استفاده کنید تا ظاهر شیری موم های اکریلیک را از بین ببرد. برای بازگرداندن کامل درخشش ، باید کف ها را بتراشید و دوباره آب بندی کنید. مواد شیمیایی سخت مانند سفید کننده کلر ، آمونیاک ، سرکه رقیق نشده یا روغن کاج می توانند به کف پوش آسیب برسانند. برچسب ها را بخوانید و یک کالای تجاری را انتخاب کنید که برای کف های چوبی مهر و موم شده باشد و از دستورالعمل های سازنده و متخصص در مورد براق نگه داشتن کف چوب پیروی کنید.
استفاده بیش از حد از محصول: حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید ، استفاده بیش از حد از مواد تمیز کننده یا آب باعث بدتر شدن کف می شود. بیشتر همیشه بهتر نیست.
کار را نیمه کاره رها کنید: پس از پاک کردن موم یا واکس زدن کف چوب سخت ، کار باید با یک پارچه خوب به پایان برسد تا از رگه زدن جلوگیری کند. به راحتی از یک موپینگ خشک میکروفایبر استفاده کنید تا سطح آن خوب شود و کف براق آن تضمین شود.
خراش ها از کنترل خارج می شوند: اگر حیوانات خانگی با ناخن های پا دست ادوارد قیچی دارید ، فراموش نکنید که درهای ورودی تمیز را داخل و خارج از قسمت های ورودی قرار دهید ، یا اغلب در خانه چوب کوتاه بپوشید ، شما دچار خراش می شوید. خراش ها و خراش ها با کف بی روح برابر است. کمی پیشگیری را تمرین کنید.
تجمع مومی: اگر کف ها با پوشش پلی اورتان مهر و موم نشده و برای ایجاد درخشش به موم خمیر کارناوبا متکی هستند ، موم می تواند جمع شود و کسل کننده به نظر برسد. در صورت قرار دادن موم خمیر بر روی درزگیر پلی اورتان ، درخشش کاملاً از بین خواهد رفت. حتی اگر فقط یک یا دو بار در سال از موم به طور مناسب استفاده کنید ، در نهایت در مناطق کم رفت و آمد جمع می شود و کسل کننده می شود. موم خمیری را می توان با استفاده از ارواح معدنی یا برش دهنده موم تجاری دیگر از بین برد.
کف احتیاج به اصلاح دارد: اگر کف دارای ترافیک پا باشد ، برای کفپوش های سخت سخت برای همیشه دوام نخواهد داشت. کف های سخت چوب جامد را می توان بارها دوباره اصلاح و آب بندی کرد. حتی چوب سخت مهندسی شده ، که دارای روکش نازک تری به عنوان لایه بالایی است ، قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد ، می تواند چند بار دوباره اصلاح و دوباره آب بندی شود.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چگونه می توان با استفاده از جوش شیرین ، آبکش گرفتگی را تمیز کرد
جوش شیرین یک وسیله اصلی آشپزخانه است که می تواند در فاضلاب های بدبو و گرفتگی معجزه کند. بیشترین گرفتگی در فاضلاب آشپزخانه از چربی ، روغن و چربی است. برای زهکشی حمام ، موها و کف های ناشی از محصولات شخصی اغلب مسدود کننده ها را تشکیل می دهند. جوش شیرین یا بی کربنات سدیم ، یک ترکیب معدنی است که به طور طبیعی وجود دارد. یک پودر کمی قلیایی ، می تواند رسوبات معدنی و مواد آلی مانند گریس را که در ترکیب کمی اسیدی است ، حل کند. علاوه بر این ، جوش شیرین دارای خاصیت ضد عفونی کننده کمی است که می تواند با باکتری ها و قارچ های بو ساز مقابله کند.


استفاده از شوینده های شیمیایی تخلیه اشکالات زیادی دارد. تضمین نمی کند که مسدود شود و مواد شیمیایی سوزاننده برای پوست بسیار خطرناک است و حتی می تواند باعث سوختگی جدی شود. لوله کش های حرفه ای معمولاً در برابر استفاده از این محصولات احتیاط می کنند و برخی از ساختمانهای آپارتمانی پاک کننده های شیمیایی را صریحاً منع می کنند. قبل از اینکه به دنبال یک محصول شیمیایی سوزاننده برای خارج شدن تخلیه از یک زهکشی بروید ، جوش شیرین را امتحان کنید.


1:56
اکنون تماشا کنید: پس انداز کنید ، از جوش شیرین جدا کنید
چند بار زهکشی های خود را تمیز کنید
هفتگی ، آب فاضلاب را با آب جوش مخلوط شده با صابون ظرف مایع ضد چربی مانند Dawn بشویید. تخلیه خود را با جوش شیرین تمیز کنید به محض اینکه متوجه شدید آب به تدریج تخلیه می شود. همچنین می توانید از این فرآیند به عنوان یک روش نگهداری منظم برای زهکشی های خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر یک جعبه جوش شیرین را در یخچال خود نگه دارید تا بوها را جذب کند ، از زمان استفاده از جوش شیرین قدیمی برای شستشوی تخلیه آشپزخانه خود زمان رسیدن زمان تعویض جعبه استفاده کنید.


لوازم مورد نیاز
آب جوش
مایع ظرفشویی
جوش شیرین
سرکه سفید مقطر
نمک
قیف

مواد لازم برای خارج شدن از کانال تخلیه حمام
صنوبر / لیسی جانسون
چگونه می توان با استفاده از جوش شیرین ، آبکش گرفتگی را تمیز کرد
وقتی می بینید که تخلیه شما به آرامی در حال کار است ، این مراحل را دنبال کنید.


آب جوش را گرم کنید
آب جوش را در یک کتری چای روی اجاق گاز یا در یک فنجان اندازه گیری قابل ریختن بزرگ در مایکروویو گرم کنید.

کتری آب جوش

آب جوش و صابون ظرف را در آبکش بریزید
مقداری صابون ظرف ضد چربی داخل آبکش بکشید و با احتیاط آب جوش را در آبکش بریزید. صابون ظرف به حل شدن مسدود شدن چربی کمک می کند.

صابون ظرف را به داخل آبکش فشار دهید

جوش شیرین را در آبکش بریزید
1 فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید. اگر تخلیه کمتری دارید و بیش از حد جوش شیرین به جای زهکش در سینک ظرفشویی قرار می گیرد ، می توانید از یک فنجان اندازه گیری استفاده کنید یا از قیف استفاده کنید.

جوش شیرین را با یک قیف پایین آبکش بریزید
سرکه را در آبکش بریزید
یک فنجان سرکه سفید مقطر را در آبکش بریزید. از واکنش شنیدنی که رخ می دهد تعجب نکنید. جوش شیرین یک ماده قلیایی است و سرکه یک اسید استیک ملایم است. وقتی این دو با هم مخلوط می شوند ، تا حدی واکنش چشمگیری نشان می دهند تا یکدیگر را خنثی کنند و عمل گازدار که می شنوید ، واکنشی است که اغلب گرفتگی در تخلیه شما را از بین می برد.

ریختن سرکه در زیر آبکش
صبر کنید و آب را بجوشانید
پس از فرو نشستن گاز ، پنج دقیقه صبر کنید. از این زمان برای گرم کردن 2 فنجان آب تا جوشیدن استفاده کنید.

بار دوم آب جوش
با آب گرم شستشو دهید
تخلیه را با آب جوش بشویید. اگر تخلیه در حال تخلیه است ، آب گرم را اجرا کنید. اگر تخلیه نیست ، مراحل را تکرار کنید.

ریختن آب داغ در پایین فاضلاب
اگر برای اولین بار است که فاضلاب خود را برای مدت طولانی تمیز می کنید ، ممکن است لازم باشد که جوش شیرین را حداقل دو بار تکرار کنید.

تصویری از نحوه استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن تخلیه آب
صنوبر / ترزا چیچی.
چگونه می توان آب نمک گرفته و نمک و جوش شیرین را تمیز کرد
اگر روش جوش شیرین و سرکه تخلیه را خارج نکرد ، در مرحله بعدی از روش نمک و جوش شیرین استفاده کنید. اگر درست قبل از خواب این کار را انجام دهید ، این بهترین نتیجه را خواهد داشت ، زیرا تخلیه تا صبح استفاده نمی شود.

جوش شیرین را در آبکش بریزید
1 فنجان جوش شیرین را در فاضلاب مسدود شده بریزید.

جوش شیرین را در زیر آب تخلیه کنید
نمک را درون آبکش بریزید
جوش شیرین را با 1/2 فنجان نمکی که در آبکش ریخته شده دنبال کنید.

ریختن نمک در پایین فاضلاب
صبر کن
بگذارید این مخلوط برای چند ساعت در آبکش بماند - بهترین کار یک شبه است.

با آب جوش شستشو دهید
2 فنجان آب را گرم کنید تا بجوشد. آب را در فاضلاب بریزید.

ریختن آب جوش و صابون ظرف در تخلیه
اگر تخلیه شروع به تخلیه کرد ، با آب داغ شروع به شستشو کنید.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن تخلیه های خود بیشتر
همیشه از زباله های صافی روی زهکش های خود استفاده کنید تا از تخلیه مو و ذرات غذا جلوگیری کند.
هرگز روغن را بریزید و در زهکشی چرب نکنید.
هنگام پخت غذاهای روغنی یا روغنی ، ظروف آشپزی را قبل از شستن با دستمال کاغذی پاک کنید تا چربی ، روغن و چربی کمتری در فاضلاب پایین بیاید و مسدود شود.
برای جلوگیری از تجمع گرفتگی های چرب ، مرتباً آب جوش را با یک صابون ظرف ضد چربی به زیر فاضلاب اضافه کنید.
با افزودن 1/2 فنجان جوش شیرین به آبکش ، اجازه دهید تا یک شب بماند و سپس آب آن را با آب داغ یا سرکه داغ شستشو دهید ، آب را تخلیه کنید.
هم از روش های جوش شیرین و سرکه و هم از روش جوش شیرین و نمک می توانید دفع زباله ها را تمیز و تازه کنید. برای حذف کردن بوی بد موجود ، میزان جوش شیرین ، آب ، سرکه و نمک را به نصف کاهش دهید و دستورالعمل های بالا را دنبال کنید.



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

10 اشتباهی که باید هنگام استفاده از کف شوی بخار اجتناب کنید
دستگاه های شستشوی کف بخار ، مانند شستشوی کوسه و تمیزکننده های مشابه کف ، چرخش کاملاً جدیدی را بر روی شستشوی کف ایجاد کرده است ، هم قدرت تمیز کردن و هم راحتی را ارائه می دهد. با این حال ، انجام برخی اشتباهات که باعث می شود بخار شکن کارایی کمتری داشته باشد یا برای کاربر خطرناک باشد ، آسان است. تمام تلاش خود را بکنید تا از این اشتباهات جلوگیری کنید.

ابتدا Mop را متصل کنید
شستشوی بخار را وصل کنید
صنوبر / خورخه گامبوا
بخار پس از اتصال به برق ، به سرعت گرم می شود. بنابراین اگر بخواهید پارچه را در حین گرم شدن بچسبانید ، پای شستشو ممکن است بیش از حد گرم شود. همچنین هنگام دست زدن به پارچه دستمال مرطوب در هنگام وصل کردن ، احتمال برق گرفتگی وجود دارد.

قبل از اینکه بخار شوی را وصل کنید ، زمان لازم را برای پر کردن مخزن آب ، باز کردن بند ناف و اتصال پارچه شستشو دهید. اتصال آن باید همیشه آخرین مرحله باشد. اگر در مراحل تمیز کردن نیاز به پر کردن مخزن آب بود ، قبل از پر کردن مجدد زمان را برای جدا کردن موتور از آن جدا کنید.

02
از 10
بیکار کردن بخار گرم
شستشوی بخار پلاگین
صنوبر / خورخه گامبوا
بعضی اوقات وقتی منتظر گرم شدن موپک می شوید حواس شما پرت می شود. به عنوان مثال ، شما آماده شروع تمیز کردن کف هستید و آن را به پریز برق متصل کرده اید ، اما سپس تلفن زنگ می خورد یا شخصی درب منزل است. اگر چنین اتفاقی افتاد ، موتور را از برق جدا کنید و بعداً به آن برگردید.

گرما خیلی سریع جمع می شود - با چند مدل چند ثانیه ای. اگر بخار شوی بیش از حد در یک نقطه باقی بماند ، بخار و گرمای زیادی را به یک منطقه کوچک وارد می کند و احتمالاً به کف آن آسیب می رساند.

03
از 10
رد شدن از خلا
جاروبرقی قبل از پاک کردن
صنوبر / خورخه گامبوا
کف ها باید قبل از اینکه بخار شوند ، وکیوم یا جارو شوند. اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، هرگونه آلودگی سطحی ، شن ، گرد و غبار ، خرده ریزها و موها توسط بخار شوی جمع می شود و مانع توانایی آن در انجام کار خوب می شود. این شبیه شستن پنجره با پارچه کثیف است. پاک کردن بدون جاروبرقی همچنین به این معنی است که شما باید پارچه پاک کن را بیشتر مرتب عوض کنید.

04
از 10
قرار دادن هر چیز غیر از آب در مخزن
ریختن آب در مخزن
به استثنای چند مدل که عملکرد دوگانه دارند ، بخار شوی ها به طور معمول برای استفاده در کنار آب و نه چیز دیگر طراحی شده اند. بخار به تنهایی در تمیز کردن کف کار بسیار خوبی انجام می دهد. همیشه راهنمای استفاده از کتابچه راهنما را به طور کامل بخوانید.

05
از 10
تمیز کردن با پارچه کثیف
پارچه شستشوی بخار کثیف

هنگامی که شما یک طبقه بزرگ یا بیش از یک اتاق برای تمیز کردن دارید ، فقط نگه داشتن دست و پا زدن و نادیده گرفتن میزان جمع شدن خاک روی پارچه پاک کن ، وسوسه انگیز است. با این حال ، تمیز کردن با یک پاک کننده کثیف فقط باعث آلودگی اطراف می شود.

به همین دلیل ، بهتر است یک یا دو پارچه موپ یدکی در دست داشته باشید تا در صورت لزوم پارچه تازه ای بپوشید. هنگام تعویض پارچه پاک کن ، به یاد داشته باشید که ابتدا موتور را از برق جدا کنید.

06
از 10
استفاده از بخار شوی در کفهای سخت یا لمینت
کف لمینت

هشدار برای تولیدکنندگان بخار شوی معمولاً در مورد استفاده از بخار شوی در کف "بدون مهر و موم" نیست ، یک جهت مبهم است. واقعیت این است که چیزی به عنوان کف کاملاً مهر و موم شده یا کف لمینت وجود ندارد. اکثر کف های چوب سخت با پلی اورتان ، یک لایه مقاوم در برابر رطوبت ، تمام می شوند. با این حال ، حتی شکاف های مویی بین تخته ها با اتمام برطرف نمی شوند ، بنابراین چوب را در معرض رطوبت و به خصوص بخار قرار می دهد. </s></s>

کفپوش لمینت از تخته های از پیش ساخته شده تشکیل شده است و درزهای بین تخته ها مهر و موم نشده اند. درزها می توانند بخار را به هسته مواد کفپوش ، که در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است ، برساند.

همچنین از استفاده از بخار شوی در هر نوع کف پوش که نباید آب گرم روی آن باشد یا روی کاشی های چسب دار با گوشه های بلند کننده خودداری کنید.

07
از 10
تمیز کردن دیوارها با بخار شوی
نمای نزدیک از یک دیوار

در حالی که استفاده از بخار شوی برای شستن دیوارها فکر بدی به نظر نمی رسد ، بخار داغ می تواند باعث حباب ، پوست یا بلند شدن رنگ شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، ممکن است به دیوار خشک یا سایر مواد زیر رنگ نیز آسیب برساند.

08
از 10
تمیز کردن خیلی نزدیک به وسایل حمام سرد
پاک کردن بخار در نزدیکی توالت
توالت های چینی سرد و سایر وسایل در صورت قرار گرفتن در معرض بخار گرم ، ممکن است ترک بخورند. شستشو را روی زمین و از تماس مستقیم با فیکسچر دور نگه دارید.

 

09
از 10
نگهداری بخار شوی با پارچه کثیف یا مرطوب
پاک کردن پارچه استفاده شده از بخار شستشو

گذاشتن یک دستمال تمیز خیس هنگام نگهداری موپ ، می تواند باعث ایجاد کپک شود و همچنین باعث خراب شدن سر پارچه می شود. بنابراین ، همیشه باید پارچه را پس از سرد شدن mop بردارید. خوب است اگر می خواهید دفعه بعدی که به آن نیاز داشتید ، پاک کن آماده غلت زدن باشد ، پارچه تمیز اضافه کنید. شستن فوری پارچه کثیف به پاک شدن لکه ها قبل از شروع به کار کمک می کند.

10
از 10
شستن پارچه های پاک کن با نرم کننده یا ورق خشک کن پارچه ای
ورق های خشک کن و غلاف های لباسشویی بیشتر لنت های بخار شوی را می توان در واشر با وسایل مشابه رنگ تمیز کرد ، اما باید آنها را در هوا خشک کرد. بسیاری از پد موپینگ ها از نوع میکروفیبر هستند که در صورت شستشو با نرم کننده پارچه یا ورق خشک کن ، آسیب می بینند.



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

چرا شما باید یک گوشه را از اسفنج خود ببرید؟
این حقیقت icky است: بسیاری از ما (بخوانید: من) مقصر استفاده از اسفنج های آشپزخانه روی ظروف و سطوح خود برای مدت زمان طولانی تر از حد مجاز هستیم. باور نمی کنید؟ میکروب شناسان مسئول مطالعه اخیر در این زمینه در مجله Scientific Reports توصیه می کنند هر هفته اسفنج خود را تعویض کنید.
اگر امید دارید که با جوشاندن یا مایکروفر کشیدن اسفنج مورد علاقه خود آن را به اندازه کافی تمیز نگه دارید تا در چرخش منظم باقی بماند ، این کار را نکنید. طبق این مطالعه ، انجام این کار در ابتدا می تواند تقریباً 60 درصد از باکتری ها را کاهش دهد ، اما اسفنج را عقیم نمی کند. مشخص شد که حتی اسفنج هایی که به این روش تمیز می شوند به همان اندازه باکتری های پاک نشده دارای باکتری هستند.

اما ، سلام ، ما به آن پی برده ایم - اسفنج ها روی درختان رشد نمی کنند ، بچه ها. اگر نمی توانید هر هفته شروع به پرتاب کردن آن مکنده ها کنید ، اگر روزانه ظرف می شوید ، باید حداقل یک بار در ماه شلیک کنید.

حتی در این صورت ، شما لزوماً نباید اسفنج قابل اعتماد آشپزخانه خود را کاملا خاموش کنید. چرا به جای آن یک هک بازیافت هوشمندانه را امتحان نمی کنید؟

یک گوشه برش بزنید و شروع به هدف گیری مجدد اسفنج آشپزخانه خود کنید
در مورد کارهای بهداشتی ، باید آن اسفنج خسته را در چراگاه قرار دهید. اما وقتی به آن مرحله رسید - نقطه ای که واضح است که برای تمیز کردن پیشخوان ها و ظرف هایتان خیلی ناخوشایند است - یک گوشه را قطع کنید.


این گوشه برش خورده برای شناسایی آن اسفنج خاص به عنوان اسفنج مفید است. ناگفته نماند که شما باید اطمینان حاصل کنید که گوشه را به اندازه کافی بریده اید و در واقع متوجه خواهید شد که بریده شده است ، مبادا که این تلاش یک تمرین بی فایده باشد.

آن را با فاصله قابل احترامی از اسفنج های تازه تمیز و تمیز نگه دارید و هنگامی که نیاز به تمیز کردن چیزهای چرک مانند سطل زباله ، توالت یا حتی لاستیک خود دارید آن را بشکنید. در بعضی از زمان ها ، آن اسفنج کوچک سخت کوش بیرون می دهد و واقعاً آماده پرتاب شدن است. با این حال ، تا آن زمان ، می توانید راحت باشید و بدانید که کاملاً به معنای واقعی کلمه آن را فشار داده اید ، برای ارزش آن



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

یک آشپزخانه کاملا منظم به شما کمک می کند تا حد ممکن کارآیی بپزید و غذای کمتری را هدر دهید. در اینجا 10 نکته برتر ما برای سازماندهی قلب خانه شما آورده شده است.

10. آشپزخانه خود را شسته و رفته کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
آشغال زدایی اولین قدم برای سازماندهی هر اتاق است و آشپزخانه ها بیشتر از سایر اتاق ها دارای بی نظمی و آشفتگی هستند: بستنی سازان و سایر اقلام ثبت نام عروسی ، اسباب و وسایلی که شما را مجبور به خریدن اطلاعات از طریق تلویزیون ، ست های چاقو بی فایده و غیره کرده اند. بر. از روش جعبه برای از بین بردن ابزار آشپزخانه ای که هرگز استفاده نمی کنید ، استفاده کنید ، ارزیابی کنید که آیا واقعاً به بیش از وسایل ضروری آشپزخانه در آشپزخانه خود احتیاج دارید یا خیر ، از شر ادویه های عمده منقضی شده خلاص شوید ، انبار غذای ناخواسته را دوباره راه اندازی کنید و استفاده کنید حداقل دو بار در سال غذا را در فریزر خود قرار دهید. این چک لیست می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک از وسایل آشپزخانه را پاکسازی کنید یا خیر.

9. ظروف صرفه جویی در فضا ، یکنواخت و منافذ را انتخاب کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
یکی از عوامل اصلی ایجاد آشوب در آشپزخانه: کوه هایی از ظروف نگهداری مواد غذایی که با هم مطابقت ندارند. شما فقط به چند نوع ظرف ذخیره مواد غذایی نیاز دارید تا فضای کمد خود را به حداکثر برسانید. ما ظروف مربع یا مستطیلی را که به خوبی روی هم قرار بگیرند مانند ظروف Snapware Glasslock که می توانند از یخچال به مایکروویو تا میز شام به ماشین ظرفشویی بروند ، ترجیح می دهیم. ما همچنین توصیه می کنیم ادویه های خود را با ظروف کاملاً برچسب دار و یکسان ، شاید روی یک قفسه ادویه مغناطیسی یا در کوزه هایی در یک جدول تناوبی از سیستم ادویه جات ترتیب دهید.

8- از پشت درهای کابینت خود استفاده کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
داخل درب کابینت شما فضای اتلاف شده ای دارد. به جای اینکه آن سطح را خالی بگذارید ، لیوان ها و قاشق های اندازه گیری خود را در آنجا سازماندهی کنید ، درپوش های قابلمه را با قلاب های ارزان قیمت ذخیره کنید ، یک بلوک چاقو در پشت درب قرار دهید ، تخته های برش را در یک قفسه مجله در نگه دارید ، برای دسترسی آسان هر چیزی را به پشت سوار کنید. شما همچنین می توانید داخل درها را با تخته سیاه یا رنگ تخته سفید رنگ آمیزی کنید تا لیست مواد غذایی و برنامه غذایی هفتگی شما حفظ شود.

7. بخشهایی را با میله های تنش ایجاد کنید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
میله های کشش یک ابزار سازماندهی بسیار شگفت آور در سراسر آشپزخانه است. می توانید از آن برای نگهداری حوله کاغذی مخفی ، سازماندهی بطری های تمیز کردن زیر ظرفشویی ، ایجاد یک قفسه اضافی برای ادویه جات ، و ایجاد جداکننده انبار یا سازمان دهنده درب در کشوها استفاده کنید.

6. از فضای تلف شده تلف شده خلاص شوید
تصویر برای مقاله با عنوان 10 روش برتر برای سازماندهی آشپزخانه شما
آشپزخانه ای با فضاهای نامناسب و غیر قابل استفاده دارید؟ آره منم همینطور. اگر در دیدن یا رسیدن به وسایل در پشت یک مکان مانند کابینت زیر سینک ، اعماق داخلی یخچال یا گوشه انبار خانه خود مشکلی دارید ، یک سوزان تنبل می تواند به شما کمک کند. برای آن فضای عجیب و غریب بین یخچال و دیواره کنار آن ، یک انباری رول یا یک قفسه مخصوص ادویه کشویی بسازید (ممکن است بتوانید از قفسه IKEA برای ایجاد خود استفاده کنید). اگر می خواهید فضای بیشتری در آشپزخانه خود داشته باشید ، آن کشوهای دروغین را در آشپزخانه خود به فضای ذخیره سازی قابل استفاده تبدیل کنید. شما همچنین می توانید در پایین کابینت آشپزخانه یک کشوی مخصوص مخزن مخصوص انگشتان بسازید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آبان 1399 | نظرات ()