یخچال را چگونه جابه جا کنیم؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

اگر شما در حال انتقال به مکان جدید هستید ، جابجایی وسایل سنگین یکی از کارهای چالش برانگیز است. با وجود کمی برنامه ریزی و کمک کمی ، جابجایی یخچال و فریزر می تواند با خیال راحت و ایمن انجام شود ، و از شما و دستگاه شما محافظت کند.

یخچال و فریزر را از تمام محتویات آن خالی کنید. قبل از تلاش برای جابجایی یخچال ، بهتر است همه چیز را بیرون بیاورید. مطمئن شوید که یخچال و فریزر شما فاقد مواد غذایی ، چاشنی ها ، سینی های مکعب یخ و هر چیز دیگری است که می تواند اطراف آن را تغییر داده و وزن خود را تغییر دهد. موارد قرار داده شده در خارج از یخچال شما ، مانند آهن ربا را نیز حذف کنید. [1]

 

    اگر در یخچال چیزهای قابل ویرایش وجود دارد ، آنها را تمام کنید یا آنها را کنار بگذارید. اگر در وسط یک حرکت بزرگ قرار دارید ، احتمالاً ساده تر کار کردن چیزهایی که اکنون نمی توانید تمام کنید آسان تر است.

    اگر می خواهید یخچال را با فاصله کم در همان اتاق جابجا کنید ، پشت آن تمیز کنید یا آشپزخانه را مجدداً مرتب کنید ، به هر حال وسایل را جدا کنید و آنها را روی پیشخوان ها قرار دهید. حرکت آن را ایمن تر می کند و شما نمی توانید از روی یخچال خط بکشید. برای این کار از غلطک های متحرک استفاده کنید و آنها را زیر پاهای یخچال قرار دهید. آن را به اندازه کافی بلغزانید تا آن را جدا کنید ، سپس به سادگی در جایی که می خواهید بروید را بکشید.

 

تصویری با عنوان یخچال و فریزر مرحله 3 تمیز کنید

2

قفسه ها را بردارید. تمام اجزای قابل جابجایی را از داخل یخچال ، از جمله قفسه ها ، سینی ها و سایر موارد سست یا متحرک ، سازمان دهنده ها و تقسیم کننده ها جدا کنید. قفسه ها را برای محافظت در حوله ها بپیچید ، سپس آنها را با دقت برچسب بزنید و انباشته کنید. [2]

 

    همچنین ممکن است به جای جدا کردن قفسه در جای خود را با نوار انتخاب کنید ، اما توصیه می شود که آنها را به طور کامل جدا کرده و آنها را جداگانه بسته بندی کنید. بسته به یخچال شما ، این ممکن است گزینه خوبی باشد. اگر نسبتاً ایمن هستند ، در نظر بگیرید که آنها را به جای خود قرار دهید و با حرکت کمتری ایجاد کنید.

یخچال را از برق جدا کنید. سیم برق را با اطمینان بپیچید و آن را در یک بسته محکم ببندید تا از حرکت در محل خود مطمئن شوید. اگر یخچال شما یخ ساز دارد ، این کار را از منبع آب نیز جدا کنید.

تصویری با عنوان یخچال و فریزر مرحله 6 را تمیز کنید

4

در صورت لزوم فریزر را یخ بزنید. اگر مقدار قابل توجهی یخبندان در فریزر ایجاد شده است ، باید قبل از حرکت با حرکت آن را یخ زدایی کنید. به طور معمول این کار 6 تا 8 ساعت به طول می انجامد ، بنابراین قبل از حرکت حتما وقت کافی داشته باشید. بهتر است این کار را شب قبل از حرکت انجام دهید تا در طول شب زمان کافی برای یخ زدایی وجود داشته باشد و می توانید صبح داخل یخچال را پاک کنید. [3]

 

    یک دسته از زمان های با ارزش در حال حرکت را با شستن یخچال تلف نکنید و از این فرصت استفاده کنید تا قبل از مصرف آن به مکان جدید خود ، یخچال خود را به طور کامل تمیز کنید. در حالی که فریزر یخ زدگی می کند ، زیر شلواری و سطوح داخلی را با مواد ضد عفونی کننده پاک کنید.

درها را ببندید و ایمن کنید. درهای یخچال و فریزر را با استفاده از طناب محکم یا بند ناف محکم بسته کنید. اگر یخچال شما دارای یک درب است ، دستگیره های درب را نیز به یکدیگر وصل کنید. مراقب باشید یخچال و فریزر را خیلی محکم نچسبانید ، یا ممکن است درها از تراز بیرون کشیده شوند. استفاده از نوار برای ایمن کردن درب توصیه نمی شود ، زیرا ممکن است به انتهای یخچال آسیب برساند ، یا باقیمانده باقی بماند. [4]

 

    اگر قرار است این حرکت بیش از یک روز طول بکشد ، توصیه می شود که درها را کمی باز نگه دارید تا جریان هوا فراهم شود و از رشد هر نوع قالب یا کپک در داخل یخچال جلوگیری شود. [5]

 

تصویر با عنوان تبلیغ اتومبیل استفاده شده خود برای فروش مرحله 7

6

برخی از یاران را پیدا کنید. از آنجا که یخچال باید به صورت ایستاده نگه داشته شود و با استفاده از یک دالی کار شود ، می توانید وسایل تنهایی آن را وسوسه کنید ، اما همیشه بلند کردن اجسام سنگین و مذاکره آنها از طریق درها ، اطراف گوشه ها ، طبقه پایین و داخل کامیون با کمک برخی از دستیاران جابجایی یخچال و فریزر کار حداقل برای دو نفر است.

از یک دالی متحرک استفاده کنید. یکی از بهترین تجهیزات مورد استفاده ، یخچال و فریزر است که می تواند وزن یخچال را تحمل کند و در هنگام جابجایی سهولت را فراهم می کند ، به خصوص در صورت انتقال یخچال به طبقه پایین.

 

    هر تکه ای با تسمه انجام خواهد داد ، اما اطمینان حاصل کنید که پایه به اندازه کافی بزرگ باشد که کف یخچال را روی آن ایمن قرار دهید و تسمه ها به اندازه کافی بزرگ باشند تا با اطمینان از یخچال و فریزر استفاده شود. بسیار مهم است که پایه به اندازه کافی بزرگ باشد زیرا برای جلوگیری از نشت مایع خنک کننده ، باید یخچال را به صورت راست نگه دارید.

    اگر دزد متحرک ندارید ، باید یکی را اجاره کنید. در حالی که تسمه های متحرک در دسترس هستند که از لحاظ تئوری می توانند از یخچال به پشت شما بپیوندند ، خرید تسمه های متحرک گران تر و بسیار خطرناک تر از وام گرفتن یک دالی است. سعی نکنید یکی بدون آن حرکت کنید.

 

تصویری با عنوان انتقال یخچال مرحله 8

2

یخچال و فریزر را از دیوار جدا کرده و آن را به گلدان محکم کنید. با وجود اکثر یخچال ها ، باید بتوانید دالی را درست زیر آن بکشید ، در صورت لزوم آن را به آرامی بلند کنید. یخچال و فریزر را با استفاده از تسمه های متحرک یا چنگال ها به گلدان وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام بلند کردن و قرار دادن یخچال روی دهلی ، هرگونه کج شدن را به حداقل می رسانید. موقعیت قائم خود را حفظ کنید تا اطمینان حاصل شود که روغن به داخل لوله های خنک کننده نمی رسد. [7]

 

    هرگز یخچال و فریزر را به هر دلیلی حرکت ندهید. روغن موجود در کمپرسور ممکن است درون لوله های خنک کننده جریان یابد. با بازگشت یخچال به حالت ایستاده ، ممکن است روغن کاملاً از لوله های خنک کننده تخلیه نشود ، و یخچال به درستی خنک نمی شود. [8]

    اگر گذاشتن یخچال در کنار آن اجتناب ناپذیر است ، حتما در صورت امکان آن را با زاویه قائم انجام دهید. یک جعبه یا یک قطعه بزرگ از مبلمان را در زیر بالای یخچال قرار دهید تا به آن کمک کنید که نسبتاً صاف باشد.

 

یخچال را به آرامی شیب دهید. وقتی یخچال را به قلاب وصل کردید ، آن را به آرامی به کامیون بسته بندی شده بچرخانید ، به جلو حرکت کنید. مهم است که در جهت خلاف جهت شیب حرکت کنید تا بیشترین امنیت را داشته باشید. از طرف دیگر یاری یاری کنید و از طریق موانع به شما کمک کند و به یخچال و فریزر کمک کند. [9]

 

    برای حرکت یخچال و فریزر به سمت پرواز از پله ها ، یک بار و یک بار آن را پایین بیاورید ، دستیار شما آن را بر روی هر مرحله متوالی پایین می آورد. این ایده آل است که دو نفر در جلوی دالی و دیگری در پشت ، دستگیره ها را نگه داشته و به آرامی بگذارید. با صدای بلند ارتباط برقرار کنید و خیلی سریع پیش نروید. [10]

 

تصویری با عنوان انتقال یخچال و فریزر مرحله 10

4

یخچال را داخل کامیون قرار دهید. خواه یخچال خود را به یک وانت یا یک کامیون متحرک منتقل کنید ، آن را مجدداً به رختخواب بکشید ، و برج آن را بین لب تخت کامیون و یخچال قرار دهید. در حالت ایده آل ، یک کامیون متحرک دارای یک سطح شیب دار کامیون خواهد بود که قادر خواهید بود آن را به راحتی بپیمایید. اگر اینطور نیست ، باید کمی بیشتر مراقب باشید.

 

    برای بلند کردن یخچال مستقیم در بستر کامیون ، باید از روی تخت بلند شوید و حداقل دو نفر را روی زمین بگذارید. همزمان و بلند کردن ، به طور مستقیم با دستگیره های دالی بکشید در حالی که یاران روی زمین از پایه بلند می شوند و دوباره آن را به داخل تخت فشار می دهند. ایده آل است که یاور دیگری نیز با خود داشته باشید تا مطمئن شوید یخچال به سمت عقب شما نمی افتد.

    یخچال را به صورت عمودی در کامیون ایمن کنید. اگر می توانید آن را به قلاب وصل کنید ، این باعث می شود امنیت و ثبات به یخچال اضافه شود ، اما در صورت عدم امکان ، آن را با سایر مبلمان یا وسایل در حال حرکت ببندید ، یا با استفاده از چنگک ها آن را به جای خود ببندید.

یخچال را به فضای جدید منتقل کنید. بگذارید یخچال پایین بیاید و درست همانطور که بیرون آورده اید ، آن را به مکان جدید منتقل کنید بگذارید حداقل 3 ساعت قبل از وصل شدن آن بنشیند. این باعث می شود روغن و مایعات به داخل کمپرسور خود بازگردند و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می کنند. حدود 3 روز طول می کشد تا یخچال و فریزر به دمای خنک کننده ایده آل خود برگردد و قابل استفاده باشد.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: