شستن لکه ی جوهر از فرش
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

 

چگونه جوهر را از فرش خارج کنیم

گاهی اوقات نوک انگور از شما دور می شود و تنها چیزی که برای شما باقی می ماند یک حوضچه جوهر روی فرش است. غصه نخور! چند روش وجود دارد که می توانید سعی کنید همه آنها احتمالاً از قبل در زیر ظرفشویی یا در کابینت قرار دارند.

 

 

 

روش

1

مالیدن الکل

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 1

1

در اسرع وقت پس از نشت ، پارچه تمیز و مقداری الکل مالش را بگیرید. گوشه ای از پارچه را با الکل مالش دهید و لکه جوهر را پاک کنید. ضروری است که لکه را تمیز نکنید - این مسئله مشکل شما را تشدید می کند. به آرامی بر روی آن ضربه بزنید و آن را در الیاف پارچه خود جذب کنید. [1]

از لبه شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید ، از گسترش لکه جلوگیری کرده و به یک مشکل بزرگتر تبدیل شوید. با پارچه خود در جهت چرخش عقربه های ساعت کار کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 2

2

پارچه مرطوب را مرتباً روی لکه جوهر بمالید ، گاه گاهی پارچه را با الکل بیشتر خیس کنید. راحت باشید ، زیرا الکل باید حدود 30 دقیقه روی آن بماند. این باید به معنای واقعی کلمه آن را بخورد ، که ممکن است زمان بر باشد. ادامه بده!

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 3

3

برای جلوگیری از آسیب ، محل را با آب گرم و سرکه بشویید. یک چهارم فنجان سرکه برای یک چهارم آب گرم نسبت خوبی است (یعنی 1:16). الکل مالش دهنده ممکن است فرش شما را خشک کند ، بسته به بافت آن ، بنابراین بهتر است به آن این آبکشی بدهید. [2]

اگر لکه از بین رفت ، سرانجام با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. اگر الیاف کمی شکننده هستند ، منطقه را وکیوم کنید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر پاک شده از فرش مرحله 4

4

اگر لکه ادامه یافت ، آن را با کرم اصلاح بپوشانید. بگذارید 15 دقیقه بماند. [3] وقتی ساعت تمام شد ، آن را جمع کنید و با مخلوط سرکه و آب که در بالا ذکر شد ، پاک کنید.

در حال حاضر ، لکه باید قطع شود. آن را با آب ساده بشویید و از فرش بی عیب خود شگفت زده شوید!

 

 

روش

2

روان کننده

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 5

1

مواد روان کننده مانند WD-40 یا Triflow را روی لکه اسپری کنید. [4] بگذارید چند دقیقه بماند. توجه: به شما توصیه می شود ابتدا یک تکه فرش را دور از چشم خود انجام دهید ، زیرا ممکن است روان کننده فرش را به طور دائمی لکه دار کند ، در این صورت لکه ای بدتر از گذشته خواهید داشت.

به نظر می رسد WD-40 یک شرط کاملاً ایمن است. [5] اگر انتخاب مواد روان کننده دارید ، آن را انتخاب کنید.

لکه را با اسفنج و آب گرم و صابون پاک کنید. پاک کننده فرش نیز کار خواهد کرد ، اما چرا وقتی صابون خوب می شود ، محصول اضافی را هدر می دهیم؟ صابون را به لکه ماساژ دهید ، هم ماده روان کننده و هم جوهر را از بین ببرید. [6]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 7

3

با آب گرم بشویید. حتی صابون می تواند پس مانده ناخوشایندی از خود به جای بگذارد ، بنابراین با آب تمیز و گرم آن را بشویید. به خصوص در مورد لبه های لکه نگران باشید ، زیرا این آسانترین قسمت از دست دادن آن است.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 8

4

بگذارید خشک شود. فرش شما باید به عنوان جدید خوب باشد! آن را از طریق انگشتان خود عبور داده یا با جاروبرقی آن را به حالت طبیعی خود بازگردانید.

 

 

روش

3

محلول شوینده ، آمونیاک و سرکه

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 9

1

محلول مواد شوینده را مخلوط کنید. در 1 فنجان (8 اونس) آب ، فقط در یک قاشق چای خوری (5 گرم) مایع ظرفشویی شفاف مخلوط کنید. این محلول را سخاوتمندانه روی لکه اسپری کنید. [7]

Dawn یا Joy برای این مرحله بسیار خوب عمل می کند ، اگرچه بیشتر صابون های ظرفشویی این کار را انجام می دهند. [8]

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 10

2

لکه را با یک پارچه تمیز و سفید لکه دار کنید. مانند هر دو روش قبلی ، لکه را تمیز نکنید. که فقط لکه را بیشتر در شکاف های فرش قرار می دهد. با حرکت بالا و پایین به آرامی به آن ضربه بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 11

3

محلول آمونیاک را مخلوط کنید. درست مانند آنچه که با مواد شوینده انجام داده اید ، روی محلول 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) آمونیاک در 1/2 فنجان آب بپاشید. لکه را با یک پارچه تمیز و متفاوت لکه دار کنید.

اگر بطری اسپری در دست ندارید ، سعی کنید یک بطری موقت از بطری قدیمی اسپری مو یا اسپری بدن ایجاد کنید. در غیر این صورت ، این کار را به روش قدیمی انجام دهید و آن را باران نمک بزنید.

تصویری با عنوان لکه های پاک کردن جوهر از فرش مرحله 12

4

محلول قسمتهای مساوی سرکه و آب را مخلوط کنید. پس شما چکار می کنید؟ متوجه شدید - با یک پارچه تمیز پاک کنید. لکه از بین رفته است ، ها؟ عالی!

5

محلول شوینده را مجدداً بزنید تا باقیمانده پاک شود. اساساً ، شما پس از شکنجه های آمونیاکی که اخیراً از آن گذشته است ، به فرش خود می شوید. در غیر این صورت ، در صورت ماندن مواد شیمیایی در معرض آسیب رساندن به فرش خود هستید.

تصویری با عنوان لکه های جوهر تمیز از فرش مرحله 14

6

با آب تمیز بشویید و بگذارید خشک شود. برای بیرون آوردن تمام آمونیاک ، سرکه و صابون از فرش ، با آب تمیز بشویید ، آن را پاک کنید و بگذارید تا خشک شود. اگر دوباره به آن برگشتید و بیش از حد سفت شد ، آن را یک بار دیگر بشویید.

آن را از طریق انگشتان خود اجرا کنید. چه حسی دارد؟ کامل نیست؟ خلا the را بیرون بیاورید و چند بار از آن عبور کنید - که باید کار بزرگی انجام دهد.

 

 

روش

4

کرم اصلاح

 

اسپری کرده و کرم اصلاح را روی لکه پخش کنید.

تصویری با عنوان 65349 16

2

با آب زیاد بشویید. فوم تشکیل می شود اما این خوب است.

3

شستشو آب بیشتری اضافه کنید.

 

4

آب را با فروشگاه خالی بردارید. لکه از بین خواهد رفت اگر نه ، تکرار کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: